Ja behalve voor de opgaven die ik niet heb uiteraard. Kijk maar:quote:Op dinsdag 13 januari 2026 07:40 schreef mAnnIVausD het volgende:
Waarom zijn die hints van Carlo zo vaag als je hem nog niet hebt opgelost en zo overduidelijk wanneer je hem wel hebt opgelost?!
SPOILER: 9Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Snap jij hem? Ik ook niet!
Geheime manier om meer puzzeltijd te krijgenquote:Op dinsdag 13 januari 2026 20:14 schreef llamalama het volgende:
klaagklaag laatste dag want geen tijd morgen klaag klaag...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, ik zie dat niet gebeuren.quote:Op zondag 11 januari 2026 15:26 schreef Orly het volgende:
[..]
Mijn voorspelling:
AIVD Kerstpuzzel 2028: In de inleidende tekst van de puzzel vragen de puzzelmakers, behalve om geen antwoorden of overduidelijke hints online te delen, ook om alsjeblieft de opgaven niet aan AI voor te leggen.
Een beetje zoals dat je tijdens een pubquiz niet de antwoorden op je telefoon op gaat zoeken.
Ik zei AI, niet LLM'squote:Op woensdag 14 januari 2026 08:47 schreef MScript het volgende:
[..]
Nee, ik zie dat niet gebeuren.
LLM's worden nog maar amper slimmer.
Ik krijg nu al onzin antwoorden. Bij 10 heeft ie zelf een complete tekst verzonnen, inclusief zogenaamde cijfers en bijbehorende sleutels, maar dat bleek allemaal onzin.
Mijn voorspelling voor LLM's: de antwoorden die ze gaan geven worden steeds slechter, omdat ze hun eigen eerdere onzin en hallucinaties gaan herkauwen tot nog grotere onzin.
Ik ben oprecht bang dat dit de hoogtij van generatieve AI is.
(AI is nog steeds heel handig voor specifieke doeleinden, maar op beperkte schaal en niet meer generatief)
De Belgische ADIV is er mee gestopt, maar de puzzelaars hebben zelf met z'n allen een puzzel opgezet. Zie:quote:Op woensdag 14 januari 2026 19:25 schreef Orly het volgende:
Beetje rare vraag misschien, maar is er dit jaar geen Belgische kerstpuzzel?
quote:Op dinsdag 13 januari 2026 22:39 schreef Beerrend het volgende:
[..]
Geheime manier om meer puzzeltijd te krijgenHeb ik al eens gedaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AIVD-puzzel 2026: al en zeker: 1a, 3a, 7a, 10a, 11a, 13, 16abc, 17a, 25 (3)
quote:Op woensdag 14 januari 2026 20:43 schreef WitteIris het volgende:
Is het al tijd voor de last-minute hints van @:CarloV?
SPOILER: 17abOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat de AIVD stiekem zelf geen antwoord heeft op die vraag, en straks pas gaat kijken welk antwoord met de dichterlijke vrijheid het meest lekkere toetje isquote:Op woensdag 14 januari 2026 18:39 schreef mAnnIVausD het volgende:
Ben benieuwd waar iedereen dit jaar mee gaat komen bij de creativiteitsvraag 1b!
volgend jaar in de puzzel, heel AIVD bakt, alles van 1B is geproeft en dit zijn de lekkerstequote:Op woensdag 14 januari 2026 22:30 schreef PZZLD het volgende:
[..]
Ik denk dat de AIVD stiekem zelf geen antwoord heeft op die vraag, en straks pas gaat kijken welk antwoord met de dichterlijke vrijheid het meest lekkere toetje is
SPOILER: 1bOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 4Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 7bOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 8Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 9Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 10dOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 12Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 17dOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 18Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 19cOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 19dOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 21Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 24Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 25Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 26Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb hem ingestuurd.
Iedereen bedankt voor de hints en samenwerking!
En veel succes met de allerlaatste loodjes!AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 3a, 6, 7a, 8, 13, 16abcd, 22, 23, 25-3/4![]()
Ik heb hem ook ingestuurd.
Tot december!AIVD 2025: 1a, 2, 3a, 6, 7a, 10a, 11, 13, 14a, 16abc, 22, 23, 25cd![]()
Volgens mij hebben er heel veel heel veel niet. Dus zeg nooit nooit.quote:Op woensdag 14 januari 2026 23:52 schreef CarloV het volgende:
Dat de beste moge winnen!
En ik ben het dit jaar zeker niet!![]()
Hij zei ook geen nooitquote:Op woensdag 14 januari 2026 23:54 schreef PZZLD het volgende:
[..]
Volgens mij hebben er heel veel heel veel niet. Dus zeg nooit nooit.![]()
![]()
Ja je weet het nooit, het is weer een moeilijk jaar, maar nee er moet in mijn ogen minstens een team zijn die meer heeft.quote:Op woensdag 14 januari 2026 23:54 schreef PZZLD het volgende:
[..]
Volgens mij hebben er heel veel heel veel niet. Dus zeg nooit nooit.nimmer dan maarquote:![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: