abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219534013
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 11:59 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Als ze hier al zijn hebben we niet al te veel keuze natuurlijk.
Als ze weten dat ze onherroepelijk terug gestuurd worden zal het snel minder worden. En nogmaals, waarom zouden we er ons probleem van moeten maken?
pi_219534032
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 12:20 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Als ze weten dat ze onherroepelijk terug gestuurd worden zal het snel minder worden. En nogmaals, waarom zouden we er ons probleem van moeten maken?
Wie gaat ze dat vertellen? Het komt vaak genoeg voor dat die asielzoekers op een bootje gegooid worden door mensenhandelaren die ze geluk en rijkdom beloven. Als ze maar hun paspoort inleveren.

Het is niet alsof ze dat eventjes op internet kunnen lezen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_219534082
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 12:22 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Wie gaat ze dat vertellen? Het komt vaak genoeg voor dat die asielzoekers op een bootje gegooid worden door mensenhandelaren die ze geluk en rijkdom beloven. Als ze maar hun paspoort inleveren.

Het is niet alsof ze dat eventjes op internet kunnen lezen.
Die mensenhandelaren worden ook betaald door die asielzoekers zelf, dat is hun verdienmodel. Dat verdienmodel valt vanzelf weg als men hoort dat er in Europa niemand (of zeer weinig) mensen een verblijfsvergunning krijgen. Die mond-op-mond reclame gaat vrij snel.
pi_219534129
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 12:29 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Die mensenhandelaren worden ook betaald door die asielzoekers zelf, dat is hun verdienmodel. Dat verdienmodel valt vanzelf weg als men hoort dat er in Europa niemand (of zeer weinig) mensen een verblijfsvergunning krijgen.
Die mensenhandelaren liegen de asielzoekers ook voor. Zo gauw ze hun geld hebben en hun 'klanten' op het bootje zijn gestapt kan het ze geen donder meer schelen wat er daarna gebeurt.

Dat verandert hooguit als er een heel vliegtuig vol met bootjesvluchtelingen de volgende dag weer in Marokko landt en bij die mensenhandelaren verhaal komt halen, maar dat zie ik niet gebeuren. Marokko is juist blij dat dat tuig uit het Rifgebergte het land uit is.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  vrijdag 19 december 2025 @ 13:16:33 #205
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219534354
Toch wel goed te zien dat het belang van een gezamenlijke EU-aanpak is ingedaald. ^O^
pi_219534818
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 09:07 schreef capricia het volgende:
Het is natuurlijk niet alleen het strafbaar stellen van illegaliteit.
Die asielnoodmaatregelenwet van Faber die er nu doorheen gaat.

Er staan meer punten in.

Met de asielnoodmaatregelenwet zijn onder meer asielvergunningen niet vijf, maar nog drie jaar geldig. Ook wordt de vergunning voor onbepaalde tijd afgeschaft en kunnen meerderjarige kinderen en ongehuwde partners niet langer nareizen.

En dat zijn toch maatregelen die al veel eerder genomen hadden kunnen worden.
Een deel daarvan zorgt toch enkel voor meer werkdruk bij de toch al overbelaste uitvoeringsdiensten? Allemaal gezellige boze symboolpolitiek maar veel zie ik het niet uithalen…
  Moderator vrijdag 19 december 2025 @ 14:33:10 #207
236264 crew  capricia
pi_219535006
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 december 2025 14:17 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Een deel daarvan zorgt toch enkel voor meer werkdruk bij de toch al overbelaste uitvoeringsdiensten? Allemaal gezellige boze symboolpolitiek maar veel zie ik het niet uithalen…
Met minder nareizigers lijkt me het juist minder werk.

Al vind ik principieel dat te weinig mankracht nooit een excuus mag zijn om geen goed beleid te voeren.
Een schone taak voor het nieuwe kabinet om mensen en middelen beschikbaar te stellen om in elk geval de wet te handhaven.
Je krijg er anders zo'n willekeur van: deze wetten handhaven we wel, en die niet. We zijn toch geen bananenrepubliek? :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 19 december 2025 @ 14:35:07 #208
236264 crew  capricia
pi_219535035
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 13:16 schreef Hexagon het volgende:
Toch wel goed te zien dat het belang van een gezamenlijke EU-aanpak is ingedaald. ^O^
Zeker. En ik denk dat het belangrijk is dat de EU hier ook snel op gaat leveren. De onvrede in diverse landen is erg groot, zie alleen de opkomst van de radicale partijen overal.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219535064
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 14:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Al vind ik principieel dat te weinig mankracht nooit een excuus mag zijn om geen goed beleid te voeren.
Een schone taak voor het nieuwe kabinet om mensen en middelen beschikbaar te stellen om in elk geval de wet te handhaven.
Je krijg er anders zo'n willekeur van: deze wetten handhaven we wel, en die niet. We zijn toch geen bananenrepubliek? :D
Dat stukje nareizigers zorgt inderdaad niet voor extra werk.
De vergunningen beperken wel, en fors ook. En permanente vergunningen afschaffen lijkt me sowieso vrij onwerkbaar. Wil je dan iemand na 20 jaar nog “terug” sturen? En is dat dan inclusief kinderen? Stimuleert inburgeren ook niet bepaald…

En enig pragmatisme qua uitvoerbaarheid lijkt mij juist wel belangrijk. En zowel drie als vijf jaar zijn arbitrair. Waarom dan niet elk jaar de status opnieuw beoordelen?

Overigens is de keten beter organiseren, dus tot en met uitzetten van uitgeprocedeerde asielzoekers en overlastgevers, natuurlijk wel veel efficiënter. Dat voegt meer toe dan meer noodverbandjes wat men nu doet.
  Moderator vrijdag 19 december 2025 @ 15:04:18 #210
236264 crew  capricia
pi_219535253
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 december 2025 14:37 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat stukje nareizigers zorgt inderdaad niet voor extra werk.
De vergunningen beperken wel, en fors ook. En permanente vergunningen afschaffen lijkt me sowieso vrij onwerkbaar. Wil je dan iemand na 20 jaar nog “terug” sturen? En is dat dan inclusief kinderen? Stimuleert inburgeren ook niet bepaald…

En enig pragmatisme qua uitvoerbaarheid lijkt mij juist wel belangrijk. En zowel drie als vijf jaar zijn arbitrair. Waarom dan niet elk jaar de status opnieuw beoordelen?

Overigens is de keten beter organiseren, dus tot en met uitzetten van uitgeprocedeerde asielzoekers en overlastgevers, natuurlijk wel veel efficiënter. Dat voegt meer toe dan meer noodverbandjes wat men nu doet.
Het eindeloze stapelen van procedures en ook de Voornemenprocedure worden ook afgeschaft.
Het ontlasten van de asielketen en het verminderen van het aantal asielzoekers is juist het doel.

Dat verschillende partijen anders kijken naar wat zij denken wat wel en niet gaat werken, zul je altijd houden.

Ben er persoonlijk wel voor om, zodra deze wet erdoorheen is, dit voortvarend te implementeren en na een periode te evalueren: Waar het beter en sneller kan, wanneer die uitzet-hubs geopend gaan worden, etc.
Nu weer eindeloos andere maatregelen voor gaan stellen en debatten gaan voeren, ben ik geen voorstander van. Begin maar gewoon met implementeren van deze nieuwe regels (zodra ze door de EK zijn) en zorg als nieuwe regering dat dat mogelijk is.

[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 19-12-2025 15:11:05 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219535331
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 12:36 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Die mensenhandelaren liegen de asielzoekers ook voor. Zo gauw ze hun geld hebben en hun 'klanten' op het bootje zijn gestapt kan het ze geen donder meer schelen wat er daarna gebeurt.

Dat verandert hooguit als er een heel vliegtuig vol met bootjesvluchtelingen de volgende dag weer in Marokko landt en bij die mensenhandelaren verhaal komt halen, maar dat zie ik niet gebeuren. Marokko is juist blij dat dat tuig uit het Rifgebergte het land uit is.
Het is niet dat die mensen helemaal geen nieuws meer volgen hè, en zulke verhaaltjes gaan van mond-tot-mond ook vrij snel. Dus als men daar eenmaal gehoord heeft dat we iedereen terugsturen waarom dan nog riskeren om een handelaar een smak geld te betalen en er niks aan te hebben?
  vrijdag 19 december 2025 @ 15:19:30 #212
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_219535357
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 12:01 schreef Zoddie het volgende:
Je moet er sowieso IETS aan doen want de asielzoekers blijven hierheen komen en van elke 100 die weer weggestuurd worden blijven er toch een boel elke keer zitten dus het aantal illegalen blijft maar groeien in dit kleine landje.
Ja, je moet inderdaad iets doen ja. Deze mensen uitzetten. Niet een langdurend traject binnen het strafrecht beginnen omdat illegaliteit strafbaar is. En op dat laatste krijgen ze straks recht.
Blaf me vol
pi_219535565
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2025 18:52 schreef Nexum het volgende:

[..]
Nee dat kan dus niet. Daarvoor heb je unanieme instemming van alle 27 lidstaten nodig. Daarnaast hebben we ook nog met het VN vluchtelingenverdrag te maken en met de EVRM.

Het vluchtelingenverdrag opzeggen kan in principe wel maar zou pure symboolpolitiek betekenen. Als je echt wilt dat we de grenzen sluiten en massa aan deportaties uitvoeren dan moet Nederland uit de EU en dat zou zoals we allemaal van Engeland inmiddels wel weten zeer slechte gevolgen hebben voor onze economie.

Kortom: het simpel framen van de asielcrisis als ‘gewoon uitstappen’ is onjuist want het is een probleem wat samenwerking vereist. Iedereen die anders kletst doet het of om aandacht te genereren (media zoals de Telegraaf) of weet gewoon niet hoe het werkt. Accepteer het en ga door met je leven want ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat jij persoonlijk amper last hebt van asielzoekers. Ik hoor het graag als ik ongelijk heb.
Jawel dat kan wel. Nederland kan zeker wel geheel eenzijdig de grenzen sluiten en geen asielzoekers meer opnemen. Dat kan morgen al.

Er zal niets gebeuren uit de EU? Want wat willen ze doen dan? Nederland is de grootste netto betaler aan de EU plus de grootste donateur aan Oekraïne. Zodra de EU gaat mopperen, maak je gewoon wat minder over.

Alles kan, je moet wel willen en wat ballen hebben.
pi_219535706
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 15:04 schreef capricia het volgende:

[..]
Het eindeloze stapelen van procedures en ook de Voornemenprocedure worden ook afgeschaft.
Het ontlasten van de asielketen en het verminderen van het aantal asielzoekers is juist het doel.

Dat verschillende partijen anders kijken naar wat zij denken wat wel en niet gaat werken, zul je altijd houden.

Ben er persoonlijk wel voor om, zodra deze wet erdoorheen is, dit voortvarend te implementeren en na een periode te evalueren: Waar het beter en sneller kan, wanneer die uitzet-hubs geopend gaan worden, etc.
Nu weer eindeloos andere maatregelen voor gaan stellen en debatten gaan voeren, ben ik geen voorstander van. Begin maar gewoon met implementeren van deze nieuwe regels (zodra ze door de EK zijn) en zorg als nieuwe regering dat dat mogelijk is.
Tja, er zijn nogal wat aantekeningen te plaatsen bij de uitvoerbaarheid van deze wetgeving. Hier gaat de EK dus ook niet enthousiast over zijn. Volgens mij kan een nieuw kabinet beter opnieuw beginnen met een doordacht en uitvoerbaar pakket aan maatregelen. Jammer van de verspilde tijd maar dat is waar men ook bewust voor heeft gekozen…
  Forum Admin vrijdag 19 december 2025 @ 16:20:15 #215
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219535835
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 14:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Op dit moment worden illegalen soms niet eens uitgezet nadat ze door de politie staande zijn gehouden..en dat is inderdaad vanwege te weinig mankracht.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219535855
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 16:20 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Op dit moment worden illegalen soms niet eens uitgezet nadat ze door de politie staande zijn gehouden..en dat is inderdaad vanwege te weinig mankracht.
Bij het uitzetcentrum in Rotterdam is het ook al jaren chaos. Als Faber zich daar vol op had gestort om orde op zaken te brengen, dan had ze waarschijnlijk zeer brede steun gekregen…
  Forum Admin vrijdag 19 december 2025 @ 16:24:26 #217
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219535879
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 december 2025 16:22 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Bij het uitzetcentrum in Rotterdam is het ook al jaren chaos. Als Faber zich daar vol op had gestort om orde op zaken te brengen, dan had ze waarschijnlijk zeer brede steun gekregen…
Idem rondom Utrecht, daar hebben ze naast veiligelanders ook last van dakloze arbeidsmigranten
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator vrijdag 19 december 2025 @ 19:58:16 #218
236264 crew  capricia
pi_219537754
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 16:20 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat is zeker iets wat aandacht nodig gaat hebben de komende periode.
Ik hoop ook echt dat een D66 (die tegen de wet stemde) er wel mee aan de slag gaat, zodra het door de eerste kamer is.
Er moeten ook gewoon mensen en middelen beschikbaar zijn om de wetgeving uit te voeren.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219558815
twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_219558823
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 13:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]
Goed om te zien dat het PVV-beleid eindelijk zijn vruchten af begint te werpen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_219559745
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 13:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]
Een fors deel verdwijnt in de illegaliteit. Goed dat dit nu strafbaar is zodat ze opgesloten kunnen worden.
pi_219832673
quote:
Asielzoekers die vermogen hebben door wachtgeld moeten meebetalen aan hun opvang
Asielzoekers die een vermogen hebben opgebouwd uit dwangsommen die de minister van Asiel en Migratie aan hen betaald heeft, kunnen worden verplicht bij te dragen aan hun eigen opvang. Dat oordeelt de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State (RvS).

Wanneer de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) niet binnen de wettelijke termijn beslist over een asielaanvraag, is de minister verplicht een dwangsom (het wachtgeld) aan de asielzoeker te betalen.

In de vier zaken waarin vandaag uitspraak is gedaan, stelde het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) een eigen bijdrage vast voor asielzoekers die een vermogen uit de dwangsommen hadden opgebouwd boven de vermogensgrens. Die grens is vastgesteld op 8000 euro voor alleenstaanden en 16.000 euro voor meerpersoonshuishoudens.

De vraag was of asielzoekers in deze gevallen zelf moesten meebetalen aan hun eigen opvang. De asielzoekers voerden aan dat de ontvangen dwangsommen niet mochten worden opgeteld bij hun vermogen en dat deze dwangsommen immateriële schadevergoedingen waren voor het lange wachten.

Het COA was het hier niet mee eens en stelde dat het wachtgeld dat een asielzoeker ontvangt geen immateriële schadevergoedingen is, maar "een financiële prikkel voor de minister om sneller op een asielaanvraag te beslissen". Daar ging de Afdeling bestuursrechtspraak van de RvS in mee.

Die oordeelt dat het COA dwangsommen die aan asielzoekers zijn betaald, mag meenemen bij de berekening of het vermogen uitkomt boven de vermogensgrens. Als dat zo is, mag het COA een eigen bijdragen verlangen van een asielzoeker voor de kosten van de opvang.
https://nos.nl/artikel/25(...)talen-aan-hun-opvang
pi_219887713
quote:
Vertraging dreigt voor asielwetten: senaat heeft pas tijd voor debat na aantreden nieuw kabinet
Ministers David van Weel (VVD) en Mona Keijzer (BBB) kunnen hun strenge asielwetten waarschijnlijk niet zélf over de eindstreep brengen. De wetten moeten nog worden behandeld in de Eerste Kamer, maar in de agenda van de senaat is de eerste optie 24 februari. Dan staat het kabinet-Jetten waarschijnlijk al op het bordes.

Een groot deel van de Eerste Kamer wil haast maken met de asielwetten. De wetten hebben al veel vertraging opgelopen. CDA-senator Madeleine van Toorenburg zei het dinsdagavond ‘eerlijk’: haar fractie wil dat het huidige kabinet de wetten verdedigt. Haar partij onderhandelt nu met D66 en VVD over de vorming van een minderheidskabinet. Dat kabinet hoopt op 23 februari op het bordes te staan.
https://www.ad.nl/politie(...)uw-kabinet~adea2cb4/
-O-
pi_219887724
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 23:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
-O-
Wat toevallig nou. Nu GL-PvdA Mei Li Vos de voorzitster is van de Eerste Kamer.
Je zou er bijna wat van gaan denken. Beetje traineren enzo.
pi_219934009
twitter
pi_219934052
Het aantal asielaanvragen is al sinds jaar en dag aan fluctuaties onderhevig.
Allah Al Watan Al Malik
pi_219934076
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2026 17:45 schreef Mutant01 het volgende:
Het aantal asielaanvragen is al sinds jaar en dag aan fluctuaties onderhevig.
Veel belangrijker dan het aantal asielaanvragen is het aantal afwijzingen.
Nog niet zolang geleden werd met 80% toewijzingen bijna iedereen in Nederland toegelaten. Dat percentage is nu helemaal naar beneden gekelderd en word er slechts 30% toegewezen.

Als de asielzoekers door gaan krijgen dat je NL niet meer makkelijk binnenkomt, dan zal het aantal nieuwe aanvragen nog harder gaan dalen.
pi_219934093
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 17:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Nog niet zolang geleden werd met 80% toewijzingen bijna iedereen in Nederland toegelaten. Dat percentage is nu helemaal naar beneden gekelderd en word er slechts 30% toegewezen.
Ook dat fluctueert. Bijvoorbeeld omdat er relatief veel veiligelanders een anvraag doen. Dat doet wat met je toekenningspercentage.
Allah Al Watan Al Malik
pi_219942790
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 17:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als de asielzoekers door gaan krijgen dat je NL niet meer makkelijk binnenkomt, dan zal het aantal nieuwe aanvragen nog harder gaan dalen.
En nog belangrijker is een snelle afhandeling en deportatie na een afwijzing. Wordt het een stuk leefbaarder van, minder azc's en tevens een afschrikkende werking.

En daarnaast moet er in Europees verband bepaald worden welk landen veilig zijn en welke niet. Want dat is ook wel frappant, dat mag ieder land kennelijk zelf bepalen.
  dinsdag 27 januari 2026 @ 19:59:13 #230
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219942803
houd vooral haatbaarden buiten, alstublieft...

beter voor onze vrijheid, onze vrouwen en onze homoseksuelen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219942977
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 19:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

En hoe gaan we dat volgens jou voorkomen? Zolang we nog steeds zogenaamde 'vluchtelingen' uit Afrika en het Midden-Oosten blijven verwelkomen zullen er ook haatbaarden tussen zitten. Vervolgens mag je die niet uitzetten van de rechter omdat ieder land buiten Nederland 'onveilig' is.
  dinsdag 27 januari 2026 @ 20:16:55 #232
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219943051
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 14:35 schreef capricia het volgende:

[..]
Zeker. En ik denk dat het belangrijk is dat de EU hier ook snel op gaat leveren. De onvrede in diverse landen is erg groot, zie alleen de opkomst van de radicale partijen overal.
Daarom wordt de eu ook wakker. Omdat die politici die er nu zitten anders weggestemd worden en niet meer kunnen in en uitklokken.

De enige reden waarom.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 27 januari 2026 @ 20:17:57 #233
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219943068
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 19:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

Spanningen op meerdere niveaus in de maatschappij levert het op. Niks meer op minder.
1947-2016
pi_219943177
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 20:12 schreef RotatoR het volgende:

[..]
En hoe gaan we dat volgens jou voorkomen? Zolang we nog steeds zogenaamde 'vluchtelingen' uit Afrika en het Midden-Oosten blijven verwelkomen zullen er ook haatbaarden tussen zitten. Vervolgens mag je die niet uitzetten van de rechter omdat ieder land buiten Nederland 'onveilig' is.
Nou, laten we beginnen dat in een moskee alleen maar Nederlands of Engels gepredikt mag worden.

De rest. Tja, eenieder is welkom en discriminatie mag niet. Haatbaarden mogen dus helaas hierheen komen.

Erger nog, we halen haatbaarden en de he islambroedkippen aka de hoertjes van IS zelfs terug naar Nederland voor berechting ;(
pi_219943186
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 20:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Spanningen op meerdere niveaus in de maatschappij levert het op. Niks meer op minder.
Nee, dat noemen we in een beschaafd land 'culturele verrijking' en nivellatie is een feestje! We moeten zoveel mogelijk mensen uit verre, andere landen hierheen halen en laten profiteren van onze welvaart, gezondheidszorg en sociale stelsel.
  dinsdag 27 januari 2026 @ 20:39:06 #236
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219943247
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 20:30 schreef Inbox het volgende:

[..]
Nee, dat noemen we in een beschaafd land 'culturele verrijking' en nivellatie is een feestje! We moeten zoveel mogelijk mensen uit verre, andere landen hierheen halen en laten profiteren van onze welvaart, gezondheidszorg en sociale stelsel.
Het liefst op de kosten van de belasting van de werkenden die nog bij hun ouders moeten wonen...
1947-2016
  dinsdag 27 januari 2026 @ 20:45:02 #237
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219943270
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 20:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Daarom wordt de eu ook wakker. Omdat die politici die er nu zitten anders weggestemd worden en niet meer kunnen in en uitklokken.

De enige reden waarom.
Jep ben dit met je eens.

De ogen lijken nu (gelukkig) overal wat meer open te gaan. Goede zaak en precies wat ik al voorspelde. Situatie wordt onhoudbaar.

Al is het alleen maar om het eigen hachje te redden.
pi_220011954
twitter

Als het CDA dit flikt hebben ze een probleem.
  vrijdag 6 februari 2026 @ 01:12:56 #239
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220012350
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 22:39 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Als het CDA dit flikt hebben ze een probleem.
Tja, hadden we kunnen verwachten
  vrijdag 6 februari 2026 @ 01:37:59 #240
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220012362
Triest volk, politici.

Verkiezingsprogramma's zijn echt een lachertje. Compleet stuk vuil. De ene verzint er wat bij, de ander doet wat anders dan waar op gestemd is.
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')