https://eenvandaag.avrotr(...)en-zoon-geert-162230quote:Illegaal vuurwerk kopen in het buitenland: honderduizenden Nederlanders doen het, net als vader Ruben en zoon Geert
Cas de Jong, Ruben Messelink | 16 december 2025
Nitraten, cobra's en mortierbommen: hier is dat soort vuurwerk verboden, maar het - in Nederland illegale - vuurwerk wordt in het buitenland massaal ingekocht. Ook door Ruben Vos en zijn zoon Geert. "Polen, Tsjechië, Zwitserland: we gaan overal heen."
Pakkans is minimaal en eventuele boete wordt gewoon ingecalculeerd door de velen die elk jaar voor duizenden euro’s kopen.quote:Op dinsdag 16 december 2025 13:06 schreef Schanulleke het volgende:
Dan is de afschrikkende werking van de hoogte van de boetes nog niet voldoende.
Is nu minimaal 400 bij illegaal vuurwerk. Laten ze dat gewoon op 1000 euro zetten.
En daar kom je nu mee?quote:Op dinsdag 16 december 2025 13:13 schreef Irritatie100 het volgende:
Dat had ik van te voren wel kunnen vertellen. Ik woon een paar honderd meter bij de grens vandaan en letterlijk 20 meter in België is een winkel met een zeer subtiele naam VUURWERK GANS HET JAAR VERKOOP. Vond het ook altijd heel ironisch toen er tijdens covid ook al een vuurwerkverbod was, maar de rij voor die zaak op Nederlands grondgebied al begon
Wat is illegaal?quote:Op dinsdag 16 december 2025 13:06 schreef Schanulleke het volgende:
Is nu minimaal 400 bij illegaal vuurwerk. Laten ze dat gewoon op 1000 euro zetten.
Omdat er ook niet heel makkelijk meer aan te komen is.quote:Op dinsdag 16 december 2025 13:26 schreef Hathor het volgende:
Ja, alsof niemand dit zag aankomen.![]()
Nederland kan verbieden wat het wil, maar zolang er geen Europese regelgeving is voor dat soort vuurwerk, gaan mensen het massaal over de grens inslaan. Handhaven gebeurt toch niet, dus men veegt gewoon hun reet af met het verbod. Ik moet wel zeggen dat ik de echte harde knallen dit jaar nog nauwelijks gehoord heb.
Nou blijkbaar wel dus, je moet er alleen wel een kolere eind voor rijden. Naar Polen doe je niet effe in een paar uurtjes, maar daar schijnt wel veel vandaan te komen. Italie ook.quote:Op dinsdag 16 december 2025 13:28 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Omdat er ook niet heel makkelijk meer aan te komen is.
Dat is dan een hogere boete dan wanneer je iemand een blauw oog slaat. Lijkt me niet te verantwoorden.quote:Op dinsdag 16 december 2025 13:06 schreef Schanulleke het volgende:
Mijn laatste keer was denk ik ergens in de jaren 80, tot ik het besef kreeg dat ik van alcohol veel meer plezier had dan van vuurwerk.quote:
Ja maar met de grenscontroles eerst in Duitsland, en daarna als je pech hebt nog in Nederland gaan er geen volle busjes meer heen, juist die pikken ze er tussen uitquote:Op dinsdag 16 december 2025 13:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou blijkbaar wel dus, je moet er alleen wel een kolere eind voor rijden. Naar Polen doe je niet effe in een paar uurtjes, maar daar schijnt wel veel vandaan te komen. Italie ook.
2000-2001 was voor mij het laatste.quote:Op dinsdag 16 december 2025 13:31 schreef Hathor het volgende:
[..]
Mijn laatste keer was denk ik ergens in de jaren 80, tot ik het besef kreeg dat ik van alcohol veel meer plezier had dan van vuurwerk.
Nee, niemand zal verbaasd zijn dat er toch vuurwerk wordt afgestoken, maar het zal wel minder zijn dan voorheen. Een deel van de mensen zal het nu uit het buitenland gaan halen, een deel zal geen vuurwerk meer afsteken. En een belangrijk deel van de mensen die het uit het buitenland halen, zijn de mensen die dat ook al deden voor het vuurwerkverbod, omdat het gaat om vuurwerk dat al veel langer illegaal is.quote:Op dinsdag 16 december 2025 13:07 schreef GerryDV het volgende:
Joh. Komende jaren zeker ook helemaal verbaast dat het afsteken rond oud/nieuw gewoon volle bak doorgaat.
De politiek was er juist heel lang op tegen en is pas recent akkoord gegaan, met een minimale meerderheid. De mensen die al jarenlang voor een totaal verbod pleitten waren degenen die wel middenin de samenleving staan, zoals de politie en medici.quote:Op dinsdag 16 december 2025 13:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Symboolpolitiek zijn de wereldvreemde politici die in hun ivoren toren mijlenver van de samenleving af staan heel goed in. Het zijn bijna allemaal mensen die nog nooit echt werk hebben uitgevoerd en af en toe wat bestuurs baantjes tijdens en na de studie hebben gedaan voordat ze de politiek in gingen. Je zou toch verwachten dat het landsbestuur wat meer mensen zou aanstellen met levenservaring.
Gewoon niet handhaven en dan boos worden dat het niet gehandhaafd wordt zodat je een verbod er doorheen kan frommelen omdat "het dan makkelijker te handhaven is"quote:Op dinsdag 16 december 2025 13:42 schreef Qarrad het volgende:
Goh zeg, iets wat al twee generaties uit de klauwen loopt met een minimale pakkans zodat je nu proleterige vader-zoon-setjes hebt die samen dit gedrag vertonen?
Geschokt ben ik, diep.
Tegen hersenloze aso-tokkies kan geen beleid op.quote:Op dinsdag 16 december 2025 13:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Symboolpolitiek zijn de wereldvreemde politici die in hun ivoren toren mijlenver van de samenleving af staan heel goed in. Het zijn bijna allemaal mensen die nog nooit echt werk hebben uitgevoerd en af en toe wat bestuurs baantjes tijdens en na de studie hebben gedaan voordat ze de politiek in gingen. Je zou toch verwachten dat het landsbestuur wat meer mensen zou aanstellen met levenservaring.
Klopt. Daarom moet je niet de rest van de samenleving opzadelen met repressie.quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Tegen hersenloze aso-tokkies kan geen beleid op.
This is why we can't have nice things.quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt. Daarom moet je niet de rest van de samenleving opzadelen met repressie.
Het is me al langer een doorn in het oog dat we de oren laten hangen naar minderheden die er een zooitje van maken waardoor iedereen die dat niet doet de dupe is.
Vuurwerk is dan ook een inwisselbaar onderwerp.
Dat blijkt. Ik vind het vooral een slippery slope op deze manier.quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
This is why we can't have nice things.
Ik ook.quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat blijkt. Ik vind het vooral een slippery slope op deze manier.
Alsof vuurwerk ook maar iets boeit.quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
This is why we can't have nice things.
De negatieve effecten zijn veel en veel te groot en massaal. Heeft niets meer met minderheden te maken of plezier weghalen bij de rest.quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt. Daarom moet je niet de rest van de samenleving opzadelen met repressie.
Het is me al langer een doorn in het oog dat we de oren laten hangen naar minderheden die er een zooitje van maken waardoor iedereen die dat niet doet de dupe is.
Vuurwerk is dan ook een inwisselbaar onderwerp.
Statistiek van niks weer.quote:Op dinsdag 16 december 2025 13:02 schreef gwn_een_user het volgende:
- aantal huishoudens dat illegaal vuurwerk in het buitenland koopt was 4% in 2022, nu 9%
Dat heeft het wel want het overgrote deel gebruikt het normaal. Dat de effecten van diegene die dat niet doen zo heftig zijn is vanwege het feit dat ze illegaal vuurwerk (misbruiken) op tijden waarop het sowieso al niet mag. Oftewel, alles waar "men" zich aan ergert is al verboden.quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:13 schreef bianconeri het volgende:
[..]
De negatieve effecten zijn veel en veel te groot en massaal. Heeft niets meer met minderheden te maken of plezier weghalen bij de rest.
"Zie je nu wel"quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:18 schreef junkiesietze het volgende:
Het is zo jammer dat het volgend jaar alleen maar gigantische knallen zullen zijn.
Vind ik ook, maar dat betekent niet dat ik voor anderen ga bepalen dat zij er hetzelfde over moeten denken.quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Alsof vuurwerk ook maar iets boeit.
Heel veel leukere dingen dan 1 seconde aansteken en een boem horen.
Ik verwacht eigenlijk dat 30 jaar na het openen van de grenzen en één europa, dit soort dingen eindelijk eens gelijk getrokken zouden zijn.quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:12 schreef bianconeri het volgende:
Misschien kunnen ze die grenscontroles eens voor wat nuttigs gaan gebruiken, zoals dit.
Het is toch te gek voor woorden dat ze gewoon vrij de tokkie wijken verlaten om in het buitenland de auto vol te gooien met illegale zooi.
quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
- vrouwen
En je hoeft er niet eens ver voor, 5 minuten over de grens en je hebt alles, goedkoper, en vaak kwalitatief beter.
Ja Duitse en Belgische vrouwen zijn echte blikvangersquote:
Dit is iets wat je inderdaad op Europees niveau moet regelen.quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik verwacht eigenlijk dat 30 jaar na het openen van de grenzen en één europa, dit soort dingen eindelijk eens gelijk getrokken zouden zijn.
Wat had je dan verwacht? Dat Nederlandse jongeren het met knalerwten doen als je 20 minuten verderop het zware spul kan halen?
In de rest van het lijstje heb ik weinig interesse, maar ik ben nu wel benieuwd naar die "kwalitatief betere" vrouwenquote:Op dinsdag 16 december 2025 14:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja Duitse en Belgische vrouwen zijn echte blikvangers
Ik heb nog wel een beetje hoop dat Nederlanders wat hersenen hebben.quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Wat had je dan verwacht? Dat Nederlandse jongeren het met knalerwten doen als je 20 minuten verderop het zware spul kan halen?
Dan hebben we nog veel meer problemen, zonder dat verbod.quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:32 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik stel voor dat we het voorstel tot een vuurwerkverbod weer intrekken. Hebben we dit gezeik allemaal niet.
Legaal siervuurwerk tegen illegaal knalvuurwerkquote:Op dinsdag 16 december 2025 14:55 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een beetje hoop dat Nederlanders wat hersenen hebben.
Helaas....
[..]
Dan hebben we nog veel meer problemen, zonder dat verbod.
Gehoorzamer natuurlijk. Blabla traditionele waarden, blabla echt vrouwelijke vrouw.quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
In de rest van het lijstje heb ik weinig interesse, maar ik ben nu wel benieuwd naar die "kwalitatief betere" vrouwen.
Precies. Het is een beetje zoals asociale hondenbezitters. Er is gewoon wetgeving, er zijn middelen, maar zo'n Tokkie kan in de praktijk gewoon met zijn pitboel zonder muilkorf de wijk onveilig blijven maken en als er dan al een gemeente wakker wordt, dan verhuizen ze zelf of verkassen de hond naar een andere waar niet gehandhaafd wordt.quote:Op dinsdag 16 december 2025 13:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Gewoon niet handhaven en dan boos worden dat het niet gehandhaafd wordt zodat je een verbod er doorheen kan frommelen omdat "het dan makkelijker te handhaven is"
Lekker stapelen jongens.
Ik denk nog veel harder. Ik heb al oordopjes.quote:Op dinsdag 16 december 2025 13:07 schreef GerryDV het volgende:
Joh. Komende jaren zeker ook helemaal verbaast dat het afsteken rond oud/nieuw gewoon volle bak doorgaat.
In andere landen in Europa verkopen ze dat illegale gewoon op de gewone markt.quote:Op dinsdag 16 december 2025 16:38 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Vuurwerk dat je Duitsland kan kopen is gewoon hetzelfde als hier
Ja meer naar het oosten.quote:Op dinsdag 16 december 2025 16:43 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
In andere landen in Europa verkopen ze dat illegale gewoon op de gewone markt.
Ja, bron dat heb ik in die documentaire van Danny Ghosens gezien.
https://v2.videoland.com/explosief-nederland-p_4484
Bekijk deze YouTube-video
Waarom? Omdat we in Nederland er niet mee kunnen omgaan en de handhaving volledig hebben laten versloffen moeten andere landen zich ook maar aanpassen?quote:
Kun je wat van die problemen opnoemen?quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:55 schreef bianconeri het volgende:
Dan hebben we nog veel meer problemen, zonder dat verbod.
Brand, geweld, dronkenschap, vandalisme, geluidsoverlast, milieuschade, overlast voor dieren.quote:Op dinsdag 16 december 2025 19:37 schreef Zelva het volgende:
[..]
Kun je wat van die problemen opnoemen?
Ja, want dat gaat vast verdwijnen nu we ook als laatste sierpotten verboden hebben.quote:Op dinsdag 16 december 2025 19:41 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Brand, geweld, dronkenschap, vandalisme, geluidsoverlast, milieuschade, overlast voor dieren.
Wat een geweldig gebruik is dat vuurwerk toch
Nahquote:Op dinsdag 16 december 2025 14:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja Duitse en Belgische vrouwen zijn echte blikvangers
Nederlandse vrouwen zijn nog veel erger.. als we het in ieder geval over stereotypes hebbenquote:Op dinsdag 16 december 2025 21:52 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nah![]()
We hebben wel geen kortpittige Ria's?
Ik denk wel dat de Nederlandse vrouw knapper is dan de Vlaamse.quote:Op dinsdag 16 december 2025 21:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nederlandse vrouwen zijn nog veel erger.. als we het in ieder geval over stereotypes hebben
Mannen ook, trouwens.
Nee, maar zal wel veel minder worden.quote:Op dinsdag 16 december 2025 20:10 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, want dat gaat vast verdwijnen nu we ook als laatste sierpotten verboden hebben.
Ik vrees dat juist de mensen die anders maling hebben aan regels, er nu ook juist mee door blijven gaan.quote:Op dinsdag 16 december 2025 21:59 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee, maar zal wel veel minder worden.
Zeker als controle wat beter is.
Dat valt allemaal wel mee. Ik ben opgegroeid in een dorp vlakbij de Belgische grens en ik vond als klein Isdatzookje de Vlaamse meisjes die bij ons kwamen feesten meestal veel interessanter. Exotisch haastquote:Op dinsdag 16 december 2025 21:56 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik denk wel dat de Nederlandse vrouw knapper is dan de Vlaamse.
Maar lelijk zijn wij nu ook weer niet
Een Vlaams accent heeft wel wat schattigs.quote:Op dinsdag 16 december 2025 21:56 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik denk wel dat de Nederlandse vrouw knapper is dan de Vlaamse.
Maar lelijk zijn wij nu ook weer niet
'Ze' moeten het oplossen. Waarom ga je aankomend vuurwerkverbod niet lekker zelf de mensen aanspreken?quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:12 schreef bianconeri het volgende:
Misschien kunnen ze die grenscontroles eens voor wat nuttigs gaan gebruiken, zoals dit.
Je hebt echt geen idee waar je het over hebtquote:Op dinsdag 16 december 2025 16:38 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Vuurwerk dat je Duitsland kan kopen is gewoon hetzelfde als hier
Brand, geweld, dronkenschap, vandalisme....wat heeft dat precies met het product vuurwerk te maken?quote:Op dinsdag 16 december 2025 19:41 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Brand, geweld, dronkenschap, vandalisme, geluidsoverlast, milieuschade, overlast voor dieren.
Wat een geweldig gebruik is dat vuurwerk toch
Vast, maar je hebt ook een hele groep die dat dan niet doet.quote:Op dinsdag 16 december 2025 22:10 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik vrees dat juist de mensen die anders maling hebben aan regels, er nu ook juist mee door blijven gaan.
Combinatie van. Want zo massaal als tijdens oud en nieuw komt nooit voor.quote:Op woensdag 17 december 2025 07:27 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Brand, geweld, dronkenschap, vandalisme....wat heeft dat precies met het product vuurwerk te maken?
Ik denk dat dat meer de mens is
Ah ja, en dan vuurwerk naar mijn hoofd gegooid krijgen zeker....quote:Op dinsdag 16 december 2025 22:53 schreef ACT-F het volgende:
[..]
'Ze' moeten het oplossen. Waarom ga je aankomend vuurwerkverbod niet lekker zelf de mensen aanspreken?
Ok dus dan gaan we voetbal ook verbieden? (wekelijks raak)quote:Op woensdag 17 december 2025 07:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Combinatie van. Want zo massaal als tijdens oud en nieuw komt nooit voor.
Ja dat zeg ik toch ook?quote:Op woensdag 17 december 2025 07:26 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Je hebt echt geen idee waar je het over hebt
De volgende producten zijn in Nederland verboden, wat in Duitsland gewoon te koop is:
Vuurpijlen, compounds met kooi, romeinse kaarsen en knalvuurwerk.
Nee je zegt:quote:Op woensdag 17 december 2025 07:40 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik toch ook?
Maar het is niet zo dat dat super zwaar vuurwerk is ofzo
Oelewapper
Zou mij worst wezen of ze dat doen.quote:Op woensdag 17 december 2025 07:39 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ok dus dan gaan we voetbal ook verbieden? (wekelijks raak)
Er vallen in Nederland jaarlijks ongeveer een miljoen voetbalblessures, waarbij mannen tussen 18-34 jaar en kinderen het meest getroffen zijn, met de enkel, pols en knie als meest voorkomende letsels, naast incidenten met geweld en vuurwerk rondom wedstrijden, meldt VeiligheidNL in een rapport over 2017.quote:Op woensdag 17 december 2025 07:50 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Daarnaast is voetbal zelf niet schadelijk.
Maar het zal niet voorbij zijn, onmogelijk om dat verbod te handhaven.quote:Op woensdag 17 december 2025 08:39 schreef vosss het volgende:
Hopelijk knallen er nog flink wat vingers, handen en ogen naar de kloten dit jaar, zodat we daarna kunnen zeggen dat het eigenlijk ook gekkenwerk was en maar goed dat het voorbij is.
In gemeenten waar al een verbod is wordt uberhaupt niet gehandhaafd. Dat wordt ook gewoon zo uitgesproken. Nederland in een notendop.quote:Op woensdag 17 december 2025 08:43 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Maar het zal niet voorbij zijn, onmogelijk om dat verbod te handhaven.
Yup, mijn kinderen mochten altijd een pakket bestellen van zo'n 50 euro en dat staken we dan om 0.00 af, met lonten en brillen. Toen mijn jongste van de basisschool af was ben ik daarmee gestopt, ze vonden het wel best.quote:Op woensdag 17 december 2025 08:45 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
In gemeenten waar al een verbod is wordt uberhaupt niet gehandhaafd. Dat wordt ook gewoon zo uitgesproken. Nederland in een notendop.
quote:Op woensdag 17 december 2025 08:48 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Yup, mijn kinderen mochten altijd een pakket bestellen van zo'n 50 euro en dat staken we dan om 0.00 af, met lonten en brillen. Toen mijn jongste van de basisschool af was ben ik daarmee gestopt, ze vonden het wel best.
Ah ja, een blessure tijdens het sportenquote:Op woensdag 17 december 2025 08:41 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Er vallen in Nederland jaarlijks ongeveer een miljoen voetbalblessures, waarbij mannen tussen 18-34 jaar en kinderen het meest getroffen zijn, met de enkel, pols en knie als meest voorkomende letsels, naast incidenten met geweld en vuurwerk rondom wedstrijden, meldt VeiligheidNL in een rapport over 2017.
Cijfers en Trends in Nederland
Aantal blessures: Voetbal leidt tot ruim een miljoen blessures per jaar.
Meest getroffen: Mannen (39% in 2017) en kinderen tot 17 jaar (31%) lopen de meeste blessures op.
Risico: Veldvoetbal heeft een hoog blessurerisico met 5,3 blessures per 1.000 voetbaluren in 2023, hoger dan bij fitness en hardlopen.Try again
Wat heeft rellen rond oud en nieuw, vuurwerkbommen, geweld tegen hulpverlener nou te maken met vuurwerkquote:Op woensdag 17 december 2025 08:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ah ja, een blessure tijdens het sporten![]()
![]()
Want dat is echt hetzelfde als rellen rond oud en nieuw, vuurwerkbommen, geweld tegen hulpverleners en ga maar door.
Try again.
En zoals ik al zei: Dit komt nagenoeg alleen maar voor op die schaal rondom oud en nieuw.quote:Op woensdag 17 december 2025 08:57 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Wat heeft rellen rond oud en nieuw, vuurwerkbommen, geweld tegen hulpverlener nou te maken met vuurwerk
Dat is gedrag, daar moet je wat aan doen
Ik kan hier van genieten dat gejank. Hou er maar rekening mee dat de overlast/schade alleen maar erger wordt met een verbod.quote:Op woensdag 17 december 2025 09:24 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En zoals ik al zei: Dit komt nagenoeg alleen maar voor op die schaal rondom oud en nieuw.
Vuurwerk is daar wel degelijk een aanleiding voor, door de vuurwerkbommen. Vuurwerk gooien naar hulpverleners en anderen, of jezelf lekker een vinger wegknallen.
De branden zijn vaak door vuurwerk.
Sure, oud en nieuw afschaffen. Ook goed idee.
Maar dat is in de basis niet schadelijk. Vuurwerk wel.
Ah, laten we inderdaad blij zijn met al het geweld en alle problemen rondom vuurwerk.quote:Op woensdag 17 december 2025 09:26 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ik kan hier van genieten dat gejank. Hou er maar rekening mee dat de overlast/schade alleen maar erger wordt met een verbod.
Dan is het legale siervuurwerk (waar strenge regels voor zijn) weg en komt er illegaal (waar geen regels voor zijn) voor terug
Gelukkig nieuwjaar![]()
Daar ben ik gestopt met lezen. Je hebt echt geen idee waar je het over hebtquote:Op woensdag 17 december 2025 09:28 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ah, laten we inderdaad blij zijn met al het geweld en alle problemen rondom vuurwerk.
Puur voor een kansloze traditie :´)
Volgens mij.....
quote:Op woensdag 17 december 2025 07:39 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ok dus dan gaan we voetbal ook verbieden? (wekelijks raak)
Hij is nog niet halverwege maar ik denk dat we hier al de debielste vergelijking van de week te pakken hebben.quote:Op woensdag 17 december 2025 08:41 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Er vallen in Nederland jaarlijks ongeveer een miljoen voetbalblessures, waarbij mannen tussen 18-34 jaar en kinderen het meest getroffen zijn, met de enkel, pols en knie als meest voorkomende letsels, naast incidenten met geweld en vuurwerk rondom wedstrijden, meldt VeiligheidNL in een rapport over 2017.
Cijfers en Trends in Nederland
Aantal blessures: Voetbal leidt tot ruim een miljoen blessures per jaar.
Meest getroffen: Mannen (39% in 2017) en kinderen tot 17 jaar (31%) lopen de meeste blessures op.
Risico: Veldvoetbal heeft een hoog blessurerisico met 5,3 blessures per 1.000 voetbaluren in 2023, hoger dan bij fitness en hardlopen.Try again
quote:Op woensdag 17 december 2025 09:50 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Daar ben ik gestopt met lezen. Je hebt echt geen idee waar je het over hebt
Misschien moet je je eens wat vaker verdiepen in het nieuws.
Zeker ook kanshebber voor ´´debielste vergelijking´´ van het jaar.quote:Op woensdag 17 december 2025 09:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[..]
Hij is nog niet halverwege maar ik denk dat we hier al de debielste vergelijking van de week te pakken hebben.
Volgens mij heb ik die eerder dit jaar al toegekend aan een andere dombo.quote:Op woensdag 17 december 2025 10:59 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Zeker ook kanshebber voor ´´debielste vergelijking´´ van het jaar.
Ze handhaven toch ook niet waar er geen verbod is? De beste manier om vuurwerk te blijven afsteken lijkt me overigens in grotere groepen dan grijpt dan politie sowieso niet in.quote:Op woensdag 17 december 2025 08:45 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
In gemeenten waar al een verbod is wordt uberhaupt niet gehandhaafd. Dat wordt ook gewoon zo uitgesproken. Nederland in een notendop.
Gewoon grote bek opzetten, dan gaan ze automatisch in de-escalatie modus en kom je overal mee weg.quote:Op woensdag 17 december 2025 11:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ze handhaven toch ook niet waar er geen verbod is? De beste manier om vuurwerk te blijven afsteken lijkt me overigens in grotere groepen dan grijpt dan politie sowieso niet in.
Ik ben principieel tegen het gebruik van invectieven. Vroeger was illegaal vuurwerk overigens niet echt een probleem zolang je er maar normaal mee om ging.quote:Op woensdag 17 december 2025 11:19 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Gewoon grote bek opzetten, dan gaan ze automatisch in de-escalatie modus en kom je overal mee weg.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |