Wel vooral door het niveau van Van der Poel, Nys rijdt zelf ook amper weg van Vanthourenhout en Van der Haar. Dat eerste zal snel anders zijn.quote:Op zondag 14 december 2025 16:20 schreef Coos het volgende:
We hebben wel waar voor ons geld gekregen.
Volgende week is het vooral vlak en in het zand te doen. We moeten hopen dat Van Aert en Sweeck in orde zijn voor de spanning.quote:Op zondag 14 december 2025 16:35 schreef wimderon het volgende:
[..]
Wel vooral door het niveau van Van der Poel, Nys rijdt zelf ook amper weg van Vanthourenhout en Van der Haar. Dat eerste zal snel anders zijn.
PuckGodinquote:Op woensdag 17 december 2025 10:35 schreef DiegoFuser het volgende:
De nieuwe schijtlol is uit
Bekijk deze YouTube-video
quote:Fem van Empel heeft besloten haar professionele wielercarrière voor een onbepaalde periode op pauze te zetten. Na een periode van intensieve gesprekken en zorgvuldige afwegingen is in goed overleg met zowel Team Visma | Lease a Bike als het management van Van Empel en met wederzijds goedvinden afgesproken dat ze de renster geen verdere verplichtingen meer heeft ten aanzien van de ploeg per 1 januari.
Het afgelopen jaar stond voor Van Empel in het teken van het zoeken naar balans. In maart koos zij er bewust voor afstand te nemen van de sport met het oog op haar mentale welzijn en haar fysieke klachten. Na deze rustperiode maakte zij de keuze om zich niet langer op het wegwielrennen te richten en toe te werken naar een terugkeer in het veld, aan de start van het crossseizoen.
Hoewel de trainingen en eerste wedstrijden positief verliepen, merkte Van Empel dat het gevoel dat zij zocht uitbleef. Tijdens de Koppenbergcross moest ze opgeven omdat het op dat moment niet ging. “Tijdens de Koppenbergcross gaven mijn lichaam en mijn hoofd heel duidelijk een signaal. Ik ben iemand die niet snel opgeeft, maar onbewust is daar toen al een beslissing ontstaan. Dit voelt voor mij als de juiste stap nu.”
Algemeen directeur Richard Plugge reageert: “Het is natuurlijk jammer dat Fem bij ons vertrekt, maar we respecteren haar beslissing volledig. Ze heeft ontzettend veel betekend voor onze ploeg en voor het veldrijden in het algemeen. Fem heeft met haar talent indrukwekkende prestaties neergezet en met onze ploeg sportgeschiedenis geschreven, met meerdere Europese en wereldtitels. Het was bijzonder om haar ontwikkeling van dichtbij mee te maken en samen te werken. We wensen haar alle succes en geluk voor de toekomst.”
De afgelopen weken hebben Van Empel en Team Visma | Lease a Bike er alles aan gedaan om een manier te vinden waarop zij zich goed zou blijven voelen binnen de sport. Uiteindelijk is de wereldkampioene tot de conclusie gekomen dat het voor nu beter is om haar carrière een andere wending te geven. Dit betekent dat Van Empel na een aantal mooie en succesvolle jaren met opgeheven hoofd afscheid neemt van Team Visma | Lease a Bike: “Dit is een weloverwogen keuze en eentje waarbij ik me goed voel. Momenteel ontbreekt zowel de zin als het plezier dat ik jarenlang in het fietsen heb gehad. Daarover wilde ik ook eerlijk en correct zijn tegenover de ploeg. Voor nu is dit het beste. Het voelt als tijd voor een nieuw hoofdstuk. Ik ben heel dankbaar voor alle steun die ik heb gekregen van de ploeg, mijn familie en de fans en kijk uit naar wat de toekomst brengt.”
Het contrast met Fem is gigantisch.quote:Op woensdag 17 december 2025 10:35 schreef DiegoFuser het volgende:
De nieuwe schijtlol is uit
Bekijk deze YouTube-video
Sporza overtoept met een XL podcastquote:Op vrijdag 19 december 2025 16:38 schreef DiegoFuser het volgende:
Een liveblog over de rentree van WOUT in het veld, jawel!
https://www.hln.be/veldri(...)erste-duel~a885c7fa/
Ik geloof dat ik heb gelezen dat dit niet de bedoeling is.quote:Op zaterdag 20 december 2025 13:39 schreef Faraday01 het volgende:
Is al bekend of Vos nog gaat crossen deze winter?
Ik zit eigenlijk veel meer te wachten op morgenquote:
Een plas water zou toepasselijker zijn.quote:Op zaterdag 20 december 2025 13:45 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik zit eigenlijk veel meer te wachten op morgen![]()
Ze moeten daar wel snel een WK organiseren want Matje moet nog een duin vernoemd krijgen.
Koksijde is inderdaad de ultieme zandcross, maar dit parcours kan mij ook wel bekoren.quote:Op zaterdag 20 december 2025 13:45 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik zit eigenlijk veel meer te wachten op morgen![]()
Ze moeten daar wel snel een WK organiseren want Matje moet nog een duin vernoemd krijgen.
Sifan Hassan kan zo mee doen.quote:
Dat lijkt me sterk. Zeker op de loopstroken lijkt ze ook vandaag gewoon de sterkste.quote:Op zaterdag 20 december 2025 13:59 schreef Szura het volgende:
Gaat vandaag de podiumreeks van Brand eindigen?
Misschien over een paar koersen dan, nu we eindelijk een rijtje rensters hebben dat een gelijkwaardig niveau kan halenquote:Op zaterdag 20 december 2025 14:02 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk. Zeker op de loopstroken lijkt ze ook vandaag gewoon de sterkste.
Zeker op een sneller parcours hoort dat wel tot de mogelijkheden ja. Vandaag en morgen lijkt mij dat ze gewoon op het podium gaat eindigen.quote:Op zaterdag 20 december 2025 14:03 schreef Szura het volgende:
[..]
Misschien over een paar koersen dan, nu we eindelijk een rijtje rensters hebben dat een gelijkwaardig niveau kan halen
quote:Op zaterdag 20 december 2025 14:09 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
En de plof, de plof van Puck.
quote:Op zaterdag 20 december 2025 14:09 schreef DiegoFuser het volgende:
En de plof. De plof van Puck Pieterse.
(lol)quote:
In het veld zit ze al twee jaar niet meer op het niveau Fem/Brand.quote:Op zaterdag 20 december 2025 14:14 schreef Dale__Cooper het volgende:
Puck is sinds de zomer toch een paar procentjes minder.
Alleen Brand zit nu nog op dat niveau.quote:Op zaterdag 20 december 2025 14:16 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
In het veld zit ze al twee jaar niet meer op het niveau Fem/Brand.
Maar nog steeds vrij dicht op Brand.quote:
Dat doet ze al 6 rondes lang zoquote:Op zaterdag 20 december 2025 14:29 schreef H.Vviv het volgende:
Duidelijk fout van Alvarado, die daar de binnenbocht pakte.
Dan is het nog steeds een domme fout.quote:Op zaterdag 20 december 2025 14:29 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat doet ze al 6 rondes lang zo
In België? HAHAHAquote:Op zaterdag 20 december 2025 14:35 schreef Szura het volgende:
Regisseur is hopelijk straks weer nuchter
quote:Op zaterdag 20 december 2025 14:35 schreef Szura het volgende:
Regisseur is hopelijk straks weer nuchter
quote:
En van Tibor.quote:
Dan moet het van Tibor komen.quote:
Maar oh oh oh wat moeten we blij zijn dat Mathieu weer terug is in de cross!quote:Op zaterdag 20 december 2025 15:22 schreef Koffieplanter het volgende:
De spanning is weer om te snijden...
Als dit Pogaicar was zou het topic er vreemd genoeg heel anders uitzien.quote:Op zaterdag 20 december 2025 15:24 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Maar oh oh oh wat moeten we blij zijn dat Mathieu weer terug is in de cross!
Tibo mental midgetquote:Op zaterdag 20 december 2025 15:26 schreef Pistolero het volgende:
Tibo kan er helemaal niks meer van.
Pogacar heeft aan veldrijden gedaan. Hij werd altijd geklopt door Sloveense amateurs.quote:Op zaterdag 20 december 2025 15:31 schreef Hyaenidae het volgende:
Ze kunnen er allemaal geen reet van.
Wordt tijd dat Pogacar gaat veldrijden, misschien heeft VDP dan nog iets van concurrentie.
Is er wat gebeurd?quote:
Maar dat was in de tijd dat hij ook nog geen Tour kon winnen, hij is conditioneel iig veel sterker nu.quote:Op zaterdag 20 december 2025 15:32 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Pogacar heeft aan veldrijden gedaan. Hij werd altijd geklopt door Sloveense amateurs.
Nul techniek.quote:Op zaterdag 20 december 2025 15:36 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Maar dat was in de tijd dat hij ook nog geen Tour kon winnen, hij is conditioneel iig veel sterker nu.
Thibau is een soort Fem.quote:
Misschien moet hij weer eens Amerikaans vlees bestellen?quote:Op zaterdag 20 december 2025 15:43 schreef Szura het volgende:
Drogeur Toon A is ook helemaal nergens
Normaal dekt hij zich altijd vakkundig in, nu was hij best positief. In dat kader had ik er wel iets meer van verwacht vandaag.quote:Op zaterdag 20 december 2025 15:51 schreef Pistolero het volgende:
Toch knap hoe WOUT het jaar na jaar weer voor elkaar krijgt een nog grotere parodie op een renner te worden.
Dit gaat vooral weer erg geinig worden in de klassiekers op de weg. Lekker parkeren terwijl Mathieu en het Sloveense gedrocht er vandoor gaan.quote:Op zaterdag 20 december 2025 15:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Normaal dekt hij zich altijd vakkundig in, nu was hij best positief. In dat kader had ik er wel iets meer van verwacht vandaag.
Georges kan zich afvragen waarom zijn papa weer niet op het podium staat.quote:Op zaterdag 20 december 2025 15:55 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wout komt niet snel dichter op de rest
Met lekke band?quote:Op zaterdag 20 december 2025 16:05 schreef Idisrom het volgende:
Mathieu buikt nu al uit. Dit rondje was 21 seconden langzamer dan de vorige.
Je kijkt niet?quote:Op zaterdag 20 december 2025 16:05 schreef Idisrom het volgende:
Mathieu buikt nu al uit. Dit rondje was 21 seconden langzamer dan de vorige.
Na Fem wil ook Mathieu er mee ophouden.quote:Op zaterdag 20 december 2025 18:09 schreef Dale__Cooper het volgende:
„Met Hulst zou het mooi zijn om het record wereldtitels te halen in eigen land. Ik ga niet eeuwig blijven crossen. Ooit moet er een einde zijn. Ik heb altijd gezegd dat ik op een hoogtepunt kan eindigen. Zowel op de weg als in de cross.’’
Maakt dat het WK in Hulst tot de ultieme afscheidceremonie? „Wie weet.’’
Dit is een geweldige dag voor de cross.quote:Op zaterdag 20 december 2025 18:09 schreef Dale__Cooper het volgende:
„Met Hulst zou het mooi zijn om het record wereldtitels te halen in eigen land. Ik ga niet eeuwig blijven crossen. Ooit moet er een einde zijn. Ik heb altijd gezegd dat ik op een hoogtepunt kan eindigen. Zowel op de weg als in de cross.’’
Maakt dat het WK in Hulst tot de ultieme afscheidceremonie? „Wie weet.’’
2028 Hoogerheide is toch veel logischer. Dat is echt thuis en dan zou hij op de magische 10 kunnen komen als alles de komende jaren voorspoedig gaat.quote:Op zaterdag 20 december 2025 19:19 schreef Van_Poppel het volgende:
Adrianus heeft tot z'n 40e gecrost. Mathieu kan dus nog makkelijk 10 jaar mee.
En bij de Dames 8 in de top tien.quote:
quote:
Als ik dit zie, gaan er straks bij de heren veel de finish niet halenquote:Op zondag 21 december 2025 13:55 schreef Van_Poppel het volgende:
Wat een heerlijk selectief parcours
Was dat het met het achteruit kijken op de finish?quote:Op zondag 21 december 2025 14:04 schreef Faraday01 het volgende:
Die muur van Franchorchamps, dat was inderdaad wel iets
https://www.veldritkrant.(...)ond-in-francorchamps
Goed filmpje wel.quote:Op zondag 21 december 2025 14:28 schreef Dagoduck het volgende:
Dook er iemand in het water gisteren?
Link?quote:
quote:Op zaterdag 20 december 2025 20:49 schreef Marcoss het volgende:
Mathieu heeft dat soort dingen toch wel vaker geroepen? Alleen nu met een duidelijk eindpunt als laatste cross (maar dat is vooral door de vraagstelling)
quote:Dat bevestigde hij zondag nog eens voor de start in Koksijde. “Ik heb altijd aangegeven dat ik wil stoppen in eigen land, met het record. In het veldrijden is er niet veel meer te winnen voor mij. Stoppen is zeker een optie maar er is nog niks beslist”, vertelde Van der Poel. Dat sloot aan bij wat hij zaterdag vertelde: “Met Hulst zou het mooi zijn om het record wereldtitels te halen in eigen land. Ik ga niet eeuwig blijven crossen. Ooit moet er een einde zijn. Ik heb altijd gezegd dat ik op een hoogtepunt wil eindigen. Zowel op de weg als in de cross. Of het WK in Hulst de ultieme afscheidsceremonie wordt? Wie weet.”
Na het WK in Hulst op 1 februari is er ook nog de GP Adrie Van Der Poel, in Hoogerheide. Maar op de vraag of hij daar niet wil stoppen antwoordt Van der Poel: Als je in Hoogerheide pas vijfde wordt, heb je toch die nasmaak. Dan stop je niet met een zege. Als ik in Hulst wereldkampioen word, heb ik de keuze om het daar te doen.”
Was dat Roger zelf die op zijn bakkes ging?quote:Op zondag 21 december 2025 14:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Formidabele archiefbeelden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |