abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 december 2025 @ 15:39:11 #51
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_219465389
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 15:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
De vraag is eigenlijk waarom werkt michaelmoore op z'n 72e nog...

Is dat uit noodzaak of voor het leuk. Als dat het eerste is hebben we toch gelukkig sociale vangnetten.
ik vind werken leuk

ik heb een zeer goed ABP pensioen en en alleenstaande AOW , en ik verhuur ook nog, tegen contante betaling
maar ik krijg wel ieder jaar een forse belastingaanslag omdat ik werk ,, en dat is niet goed

De mensen die van de staat trekken die moeten wat minder krijgen en wat meer gaan werken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219465445
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 15:39 schreef michaelmoore het volgende:
ik vind werken leuk

ik heb een zeer goed ABP pensioen en en alleenstaande AOW , en ik verhuur ook nog, tegen contante betaling
maar ik krijg wel ieder jaar een forse belastingaanslag omdat ik werk ,, en dat is niet goed

De mensen die van de staat trekken die moeten wat minder krijgen en wat meer gaan werken
Je gaat nu gewoon weer zelfde kant op als Elan gisteren. Je doet alsof je gewoon elk Nederlander die niet werkt aan werk kan zetten. Sommigen zijn ziek of hebben beperkingen of willen wel maar past het niet altijd (kinderen, 0-uren contract, bepaalde functies die maar paar uur per dag vragen).
pi_219465452
Door bezuinigingen van de kabinetten Rutte en Schoof zakt Nederland op de ranglijst voor topwetenschap. Hopelijk maakt Nederland niet opnieuw de fout door beleid vooral te bepalen door begrotingstekortreductie. Het CPB heeft bezuinigen bij economische tegenwind al geschrapt als vruchtbare strategie bij economische tegenwind. Want dat kost welzijn en je draait de (toekomstige) verdiencapaciteit de nek om. En vanwege dat laatste heeft bezuinigen ook geen beste invloed op de staatsschuld.
quote:
Nederland zakt snel op ranglijst voor topwetenschap door gebrekkige digitale infrastructuur

10 dec 22:13

Nederland raakt steeds verder achter op wat betreft de digitale infrastructuur die nodig is voor wetenschappelijk onderzoek, waarschuwt de Nederlandse organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek. Dat heeft forse gevolgen voor het vestigingsklimaat voor wetenschappers en bedrijven. 'Nederland stond altijd in de top tien van landen met goede computerfaciliteiten, maar inmiddels zijn we ver weggezakt met alleen Hongarije nog onder ons', zegt NWO-voorzitter Marcel Levi.

De teloorgang is veroorzaakt door simpelweg jarenlange bezuinigingen. 'We hebben er de afgelopen jaren nauwelijks extra geld ingestopt, maar alles is wel flink duurder geworden', zegt Levi.

Jaarlijks 165 miljoen
De Nederlandse wetenschap heeft jaarlijks 165 miljoen euro extra nodig voor de supercomputers, waar in Nederland inmiddels lange wachtlijsten voor gelden. Wetenschappers die een complexe berekening willen laten uitvoeren moeten dagen en soms weken wachten voor een berekening die ze in een ander land binnen vijf minuten kunnen laten uitvoeren.

Hij ziet topwetenschappers die Nederland daarom verlaten en trekken naar landen waar er bijvoorbeeld wel genoeg rekencapaciteit op de supercomputers is. En die wetenschappers vertrekken inclusief hun waardevolle onderzoeksgegevens. 'Zo verliezen we niet alleen de wetenschappers, maar ook de kostbare datasets. En dan wordt Nederland ook minder aantrekkelijk voor bedrijven om zich te vestigen.'

‘Positie te verdedigen’
De NWO investeert zelf ook in de supercomputers, zegt Levi, maar in het huidige krachtenveld is dat niet langer voldoende om mee te doen met de grote jongens. 'We lopen steeds meer achter en de concurrentie is enorm. Wij hebben hier een positie te verdedigen.'

Want dat Nederland zich als klein land maar moet neerleggen bij een rol in de marge, is niet de mening van de NWO-voorzitter. 'Iedereen denkt altijd dat AI iets is van de grote techbedrijven in de VS, maar het fundamentele onderzoek dat nodig is om dit tot een succes te maken, ook in de toekomst, vindt voor een belangrijk deel in Nederland plaats.'

Het is dan ook kortzichtig om te denken dat er in deze tijden nu eenmaal andere prioriteiten zijn. Investeren in digitale infrastructuur, waarmee Nederland zijn vooraanstaande rol in de wetenschappelijke wereld kan vasthouden, past naadloos in het verhaal van meer strategische autonomie, verdienvermogen en weerbaarheid, zegt Levi. 'Daar heb je dus kennis en innovatie voor nodig'
https://www.bnr.nl/nieuws(...)itale-infrastructuur
pi_219465462
Ik ben helemaal afgekeurd maar werk nog 2 ochtenden in de week, het gaat fysiek wat slechter nu en de kans is zeer aanwezig dat ik het werken een keer moet opgeven

Volgens mensen als Tamaru, Elan en Michaelmoore moet ik dus maar wat minder krijgen en meer gaan werken
  donderdag 11 december 2025 @ 15:53:11 #55
323876 michaelmoore
pi_219465465
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 15:48 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Je gaat nu gewoon weer zelfde kant op als Elan gisteren. Je doet alsof je gewoon elk Nederlander die niet werkt aan werk kan zetten. Sommigen zijn ziek of hebben beperkingen of willen wel maar past het niet altijd (kinderen, 0-uren contract, bepaalde functies die maar paar uur per dag vragen).
nou dat mag daar is de ziektewet voor en de WIA

geen probleem
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 11 december 2025 @ 15:53:51 #56
323876 michaelmoore
pi_219465470
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 15:52 schreef Cupfighter het volgende:
Ik ben helemaal afgekeurd maar werk nog 2 ochtenden in de week, het gaat fysiek wat slechter nu en de kans is zeer aanwezig dat ik het werken een keer moet opgeven

Volgens mensen als Tamaru, Elan en Michaelmoore moet ik dus maar wat minder krijgen en meer gaan werken
geen toeslagen ja dat klopt

maar wel ZW en WW en WAO
ik voel me door te werken juist veel beter steeds
pi_219465481
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 15:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou dat mag daar is de ziektewet voor en de WIA

geen probleem
Valt gewoon onder toeslagen Hans. Of ga je nu daar nog onderscheid in maken. Maak anders een lijst van welke toeslagen weg moeten...
pi_219465484
quote:

[..]
ik vind werken leuk

Maar beste Bubbacarr (erg spijtig dat die Afrikaanse moslims je met die naam hebben opgezadeld),

Hoe vindt jij dat het nu geregeld is in het Afrikaanse utopia waar jij nu naartoe geėmigreerd bent?

En hoe vindt jij het dat radicaal rechtse partijen hier in Nederland erop aan willen sturen dat alle onze asielzoekers voor smeergeld jouw buren gaan worden?
pi_219465485
quote:

[..]

maar wel ZW en WW en WAO
Probleem is dat je daarvan niet rondkomt zonder de toeslagen dus die kun je wel afschaffen maar dan zal er een compensatie van elders moeten komen
  donderdag 11 december 2025 @ 15:56:11 #60
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219465489
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 15:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
geen berekening nodig, het netto resultaat van 24.000 euro arbeidskorting, is recht evenredig gelijk aan de diverse belasting kortingen en de diverse toeslagen inclusief hypotheek toeslag
Zo simpel is het niet, zie de uitleg van Hanco hierboven.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 11 december 2025 @ 15:57:13 #61
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219465493
quote:

[..]
ik vind werken leuk

Daar gaan we weer, je komt niet verder dan 'ik doe het, de rest moet zich aan mij aanpassen'.

Zie je het echt niet? Welkom in de 'samenleving'.
  donderdag 11 december 2025 @ 16:00:11 #62
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219465505
quote:

[..]

maar wel ZW en WW en WAO
ik voel me door te werken juist veel beter steeds
Want jij bent iedereen...

Ik ik ik ik ik ik ik ik ik ik ik
pi_219465653
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 15:25 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Het is gewoon een heel gericht instrument met enkele grote nadelen. De bijna gratis kinderopvang gaat 8 miljard kosten, 1,5 keer zoveel als de kinderopvangtoeslag.
Gratis kinderopvang gaat vooral wachtrijen van 3 jaar opleveren, niet handig als je pas 9 maanden van te voren weet dat er een kind komt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219465667
quote:

[..]
ik vind werken leuk

Misschien wat minder (of helemaal niet) aan jezelf denken als je over politiek praat?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 11 december 2025 @ 16:29:25 #65
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_219465675
D66 gaat weer voor de rechtervleugel kiezen. Een enorme fout waarvoor ze al zijn afgestraft.
  donderdag 11 december 2025 @ 17:15:01 #66
323876 michaelmoore
pi_219465870
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 15:55 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Valt gewoon onder toeslagen Hans. Of ga je nu daar nog onderscheid in maken. Maak anders een lijst van welke toeslagen weg moeten...
nee dat zijn geen toeslagen, maar sociale uitkeringen , Sjaak
  donderdag 11 december 2025 @ 17:15:45 #67
323876 michaelmoore
pi_219465871
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 15:55 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Probleem is dat je daarvan niet rondkomt zonder de toeslagen dus die kun je wel afschaffen maar dan zal er een compensatie van elders moeten komen
misschien hogere sociale uitkeringen ja ,
  donderdag 11 december 2025 @ 17:17:06 #68
323876 michaelmoore
pi_219465880
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 16:29 schreef spapaars het volgende:
D66 gaat weer voor de rechtervleugel kiezen. Een enorme fout waarvoor ze al zijn afgestraft.
voor het midden kabinet

rechts is BBB en PVV en FVD en JA21 , die doen allemaal niet mee

VVD en CDA is midden van het politieke spectrum

Groen Links en SP is Links

dus links en rechts doen niet mee
pi_219465888
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 16:29 schreef spapaars het volgende:
Je zou zeggen dat ze er van geleerd hebben zeker nu de VVD onder Yesilgoz veel onbetrouwbaarder is dan onder Rutte
  donderdag 11 december 2025 @ 17:18:58 #70
323876 michaelmoore
pi_219465893
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 17:17 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Je zou zeggen dat ze er van geleerd hebben zeker nu de VVD onder Yesilgoz veel onbetrouwbaarder is dan onder Rutte
ze zal mee moeten gaan in afbouw van de HRA in ruil voor hogere arbeidskorting en de hypotheek van 30 jaar naar 40 jaar

Toeslagen afbouwen zodat niemand er financieel iets van merkt, dat is het punt
pi_219465907
https://nos.nl/artikel/25(...)jden-van-xr-activist
quote:
OM vervolgt PVV-Statenlid Van Tiggelen voor aanrijden van XR-activist

Het Openbaar Ministerie gaat het Noord-Hollandse PVV-Statenlid Ronald van Tiggelen vervolgen voor het aanrijden van een demonstrant van Extinction Rebellion op 3 maart. Dat zegt de advocaat van de 67-jarige klimaatactivist.
De wilders-club..... meest wetsovertredend. Of is de VVD dat ?
  donderdag 11 december 2025 @ 17:23:12 #72
323876 michaelmoore
pi_219465915
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 15:55 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Maar beste Bubbacarr (erg spijtig dat die Afrikaanse moslims je met die naam hebben opgezadeld),

Hoe vindt jij dat het nu geregeld is in het Afrikaanse utopia waar jij nu naartoe geėmigreerd bent?

En hoe vindt jij het dat radicaal rechtse partijen hier in Nederland erop aan willen sturen dat alle onze asielzoekers voor smeergeld jouw buren gaan worden?
ik ben daar niet naar geemigreerd
  donderdag 11 december 2025 @ 17:27:08 #73
323876 michaelmoore
pi_219465932
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 16:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Misschien wat minder (of helemaal niet) aan jezelf denken als je over politiek praat?
ik ben er voor dat AOW ers een gelijke arbeidskorting krijgen als mensen onder de AOW leeftijd
https://www.belastingdien(...)-arbeidskorting-2024

juist omdat de overheid voorstander is van een grotere arbeidsparticipatie van AOW ers en dus meebetalen aan de AOW premie
pi_219465968
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 17:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik ben er voor dat AOW ers een gelijke arbeidskorting krijgen als mensen onder de AOW leeftijd
https://www.belastingdien(...)-arbeidskorting-2024

juist omdat de overheid voorstander is van een grotere arbeidsparticipatie van AOW ers en dus meebetalen aan de AOW premie

Trek dan de schijven ook gelijk, weg met die 17,9% schijf dan.
https://www.belastingdien(...)tarieven/box_1/box_1

Gewoon over de eerste 38.441 euro 35,82% betalen, ipv over de eerste 40.502 maar 17,92%.

Als je het gelijk wil trekken (jouw voorstel), moet je dat wel volledig doen.
pi_219465972
Emo-populisme
quote:
Kamerlid Ranjith Clemminck kwam onder vuur te liggen in een debat over de aardbevingsproblematiek in Groningen. Het nieuwe Kamerlid zei dat „emo-populisme het debat gegijzeld houdt”. Die woorden leidden tot verbazing en boosheid bij andere partijen.
Zoals bij Julian Bushoff (GroenLinks-PvdA): „Hoe kun je de Kamer verwijten dat we te veel opkomen voor de Groningers? Als er een pijnlijke conclusie is na de enquźtecommissie, is dat we juist te weinig oog voor hen hadden!” Clemminck reageert: „Te veel opkomen is niet het probleem, maar de manier waarop. Inspelen op de emoties, politieke tegenstanders neerzetten als gevaarlijk of onempathisch voor de mensen in Groningen. Dat noem ik populisme, daarom zeg ik: terug naar de ratio, terug naar de nuchterheid in het debat.”
  donderdag 11 december 2025 @ 17:42:58 #76
323876 michaelmoore
pi_219465998
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 17:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Trek dan de schijven ook gelijk, weg met die 17,9% schijf dan.
https://www.belastingdien(...)tarieven/box_1/box_1

Gewoon over de eerste 38.441 euro 35,82% betalen, ipv over de eerste 40.502 maar 17,92%.

Als je het gelijk wil trekken (jouw voorstel), moet je dat wel volledig doen.
Dan zakt de hele puur AOW populatie onder het bijstand niveau

met 50% van het minimumloon zoals velen hebben is alleen AOW toch al geen vetpot
de ouderen korting is er om die bijstandsval te vookomen

gehuwden of samenwonenden waarvan de vrouw niet werkt en geen inkomen heeft die heeft 0,0 inkomen tegenwoordig
pi_219466011
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 17:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dan zakt de hele puur AOW populatie onder het bijstand niveau

met 50% van het minimumloon zoals velen hebben is alleen AOW toch al geen vetpot

de ouderen korting is er om die bijstandsval te vookomen
Jij wilde gelijkstelling. Die lagere arbeidskorting is er namelijk vanwege die lagere schaal. Dus je moet kiezen.
  donderdag 11 december 2025 @ 17:45:53 #78
323876 michaelmoore
pi_219466014
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 17:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij wilde gelijkstelling. Die lagere arbeidskorting is er namelijk vanwege die lagere schaal. Dus je moet kiezen.
ja dan heeft men dus recht op bijstand , dat heeft men toch al als er alleen AOW voor de man of de vrouw is als inkomen

1000 euro netto , das geen vetpot

Als de vrouw nog niet AOW gerechtigd is dan krijgt zij niets
quote:
AI-overzicht
De AOW gaat omhoog in 2025: dķt bedrag kun je verwachten ...
Voor een echtpaar dat beiden AOW ontvangt, is het netto AOW-bedrag per persoon in 2025 (vanaf 1 juli) ongeveer ¤ 1.045,91 per maand met de loonheffingskorting, en ongeveer ¤ 848,41 per maand zonder korting, uitgaande van de volledige AOW. Het totale gezinsinkomen uit AOW is dus het dubbele van dit bedrag per persoon.
quote:
VAI-overzicht
De netto bijstandsnorm voor gehuwden/samenwonenden in 2025 (vanaf 1 juli) is ongeveer ¤ 1.955,80 (100% norm) en kan oplopen tot ¤ 2.542,54 (130% norm), afhankelijk van de gemeente en specifieke situatie, inclusief vakantietoeslag, maar exclusief eventuele extra toeslagen zoals huur- of zorgtoeslag.

Dit bedrag is voor partners die de leeftijd van 21 jaar tot AOW-gerechtigde leeftijd hebben, met mogelijke verschillen voor jongeren (18-20 jaar) of mensen boven de AOW-leeftijd.
pi_219466070
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 17:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja dan heeft men dus recht op bijstand
Nee, je moet gewoon inzien dat die lagere arbeidskorting terecht is (een AOWer betaalt namelijk al nauwelijks belasting over zijn extra inkomen, met die 17,92%). Vanwege dat percentage is de arbeidskorting lager.

En als ik dan hoor dat jij een ruim pensioen hebt en ook nog (zwart? want contant) verhuurd, dan heb jij helemaal geen klagen.
  donderdag 11 december 2025 @ 17:49:50 #80
323876 michaelmoore
pi_219466092
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 17:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, je moet gewoon inzien dat die lagere arbeidskorting terecht is (een AOWer betaalt namelijk al nauwelijks belasting over zijn extra inkomen, met die 17,92%). Vanwege dat percentage is de arbeidskorting lager.

En als ik dan hoor dat jij een ruim pensioen hebt en ook nog (zwart? want contant) verhuurd, dan heb jij helemaal geen klagen.
arbeidskorting krijg je alleen over het arbeidsinkomen

ik heb het niet over mezelf , maar over AOW in het algemeen
  donderdag 11 december 2025 @ 17:50:23 #81
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219466101
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 17:18 schreef michaelmoore het volgende:
Toeslagen afbouwen zodat niemand er financieel iets van merkt, dat is het punt
Veel succes zonder het uit te rekenen...
pi_219466102
quote:

[..]

Nog een soort huisjesmelker ook. Geklaag om niks, echt een nederlandse krent.
pi_219466118
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 17:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
arbeidskorting krijg je alleen als je werkt
Ja, dat zeg ik toch ook. Jij wilde een hogere arbeidskorting. Dat kan, maar dan moet je over dat inkomen wel normaal belasting gaan betalen. Dat is nu maar 17,92%. Je snapt toch wel dat die lagere arbeidskorting gekoppeld is aan dat lagere tarief?
  donderdag 11 december 2025 @ 17:51:47 #84
323876 michaelmoore
pi_219466126
quote:

[..]

quote:
AI-overzicht
De AOW gaat omhoog in 2025: dķt bedrag kun je verwachten ...
Voor een echtpaar dat beiden AOW ontvangt, is het netto AOW-bedrag per persoon in 2025 (vanaf 1 juli) ongeveer ¤ 1.045,91 per maand met de loonheffingskorting, en ongeveer ¤ 848,41 per maand zonder korting, uitgaande van de volledige AOW.

Het totale gezinsinkomen uit AOW is dus het dubbele van dit bedrag per persoon.
  donderdag 11 december 2025 @ 17:52:13 #85
323876 michaelmoore
pi_219466139
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 17:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, dat zeg ik toch ook. Jij wilde een hogere arbeidskorting. Dat kan, maar dan moet je over dat inkomen wel normaal belasting gaan betalen. Dat is nu maar 17,92%. Je snapt toch wel dat die lagere arbeidskorting gekoppeld is aan dat lagere tarief?
klopt , netto is dat 1045 euro
pi_219466146
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 17:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]

Dat heeft niks met de arbeidskorting te maken, heb je zelf wel enig benul waar je over praat? Met je AI overzichten?
  donderdag 11 december 2025 @ 17:53:19 #87
323876 michaelmoore
pi_219466163
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 17:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
nee als je werkt dan kom je in de tweede schijf en in de tweede schijf is de AOW premie voor AOW gerechtigden gefiscaliseerd
pi_219466214
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 17:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee als je werkt dan kom je in de tweede schijf en daar is de AOW premie voor AOW gerechtigden gefiscaliseerd
Als je werkt bovenop een enkele AOW kom je echt niet in de tweede schijf. Het bruto aow bedrag voor alleenstaanden is net geen 20.000 euro, dus over de volgende 20.000 euro betaal je dan maar 17,92% belasting. En daarom dus die lagere arbeidskorting.

Wil je een hogere arbeidskorting, zou je de 17,92% schijf precies gelijk moeten laten lopen met de bruto AOW.

Edit: voor stellen is het bruto zo'n 26.000 euro AOW, die hebben dus over de eerste 14.000 euro het lage percentage.
  donderdag 11 december 2025 @ 18:01:58 #89
323876 michaelmoore
pi_219466307
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2025 17:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als je werkt bovenop een enkele AOW kom je echt niet in de tweede schijf. Het bruto aow bedrag voor alleenstaanden is net geen 20.000 euro, dus over de volgende 20.000 euro betaal je dan maar 17,92% belasting. En daarom dus die lagere arbeidskorting.

Wil je een hogere arbeidskorting, zou je de 17,92% schijf precies gelijk moeten laten lopen met de bruto AOW.

Edit: voor stellen is het bruto zo'n 26.000 euro AOW, die hebben dus over de eerste 14.000 euro het lage percentage.
voor AOW ers die in de eerste schijf blijven hangen (gehuwden waarvan de partner jonger is dan de AOW leeftd en geen eigen inkomen heeft ) is er de ouderen korting, om de bijstandsval te voorkomen
pi_219466323
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
voor AOW ers die in de eerste schijf blijven hangen (gehuwden waarvan de partner jonger is dan de AOW leeftd en geen eigen inkomen heeft ) is er de ouderen korting, om de bijstandsval te voorkomen
Heeft weer niks te maken met jouw wens om de arbeidskorting te verhogen. Leuk dat je AI overzichtjes kunt oplezen, maar de systematiek er achter snap je niet.
  donderdag 11 december 2025 @ 18:19:13 #91
323876 michaelmoore
pi_219466419
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Heeft weer niks te maken met jouw wens om de arbeidskorting te verhogen. Leuk dat je AI overzichtjes kunt oplezen, maar de systematiek er achter snap je niet.
wie werkt moet een gelijk arbeidskorting krijgen , of je oud , jong, vrouw of man bent , doet er niet toe

de overheid is voorstander van arbeidsparticipatie van ouderen tijdens het pensioen / AOW

dat scheelt weer arbeidsmigranten binnenhalen
pi_219466429
https://nos.nl/artikel/25(...)tij-onder-druk-gezet

Wiersma heeft zelfs mot met BBB collega's inmiddels :P
  donderdag 11 december 2025 @ 18:21:35 #93
323876 michaelmoore
pi_219466439
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:20 schreef tizitl2 het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)tij-onder-druk-gezet

Wiersma heeft zelfs mot met BBB collega's inmiddels :P
Het is alweer bijgelegd hoorde ik
pi_219466459
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Het is alweer bijgelegd hoorde ik
Maar de VVD trekt aan de noodrem. Haalt Wiersma de kerst of krijgt ze volgende week nog een motie van wantrouwen aan haar broek hierover. Want de kamer zal het toch inmiddels wel zat zijn met deze prutser.
pi_219466488
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 17:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik ben daar niet naar geemigreerd

Dit was voor een paar dagen vakantie? Of een high class bussiness-trip?

quote:
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 12:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee, ik zit nu in Afrika en ben min of meer gedwongen om me te bekeren tot de Islam, en heb ook een islam naam , maar ik distantieer me van iedere religie,

Ik vind religies hele domme onzin
en vooral de Islam, met 5 keer perdag bidden , geen rente mogen betalen en een zwart tafellaken over de kop, zo valt er over boeddisme en chistendom ook veel te zeggen , het enige positiieve isdat het mensne die zwak in de schoenen staan enige mentale steun geeft

Mijn moslim naam is Bubbacarr Sadir maar het zegt mij niets, ik ben ook van huis uit protestants maar dat zegt me ook niets
pi_219466538
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:25 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Maar de VVD trekt aan de noodrem. Haalt Wiersma de kerst of krijgt ze volgende week nog een motie van wantrouwen aan haar broek hierover. Want de kamer zal het toch inmiddels wel zat zijn met deze prutser.
En dan een BBB in crisis de reddingsboei van een kabinetscrisis over stikstof gunnen zeker? Want dan gaat de rest 100% ook en kan Caroline weer overal spinnen.

Nee die gaat gewoon nog 2 maanden aan de ketting waarbij ze haar voorstellen vertragen en blokkeren (de methode Wiersma zeg maar) en daarna komt er toch een nieuwe minister.
  donderdag 11 december 2025 @ 18:39:49 #97
323876 michaelmoore
pi_219466550
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:30 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Dit was voor een paar dagen vakantie? Of een high class bussiness-trip?
[..]
[/quote]
dat is voor een week of 6 ja
pi_219466552
Heeft het nog zin om te klagen over Wiersma? Blijkbaar zijn er nog genoeg mensen blij dat ze Nederland compleet wil gaan slopen.
pi_219466615
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
Heeft het nog zin om te klagen over Wiersma? Blijkbaar zijn er nog genoeg mensen blij dat ze Nederland compleet wil gaan slopen.
Denk dat de meesten haar gewoon aan het uitzitten zijn , zelfde met Keizer en haar uitspraken overigens.

Eigenlijk ook het beste bewijs van de verdwijnende relevantie van de BBB.
pi_219466705
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:50 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Denk dat de meesten haar gewoon aan het uitzitten zijn , zelfde met Keizer en haar uitspraken overigens.

Eigenlijk ook het beste bewijs van de verdwijnende relevantie van de BBB.
Dat zal maar deze minister moet afgestraft worden. Ze moet te voelen krijgen dat wat zij doet niet in landsbelang is maar puur in belang van agro-lobby. Stikstofaanpak eindeloos traineren, allerlei rechterlijke uitspraken naast je neerleggen, niet voldoen aan WOO-verzoeken, verziekte sfeer op ministerie, en nu dit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')