Ik had Prince er in verwacht.quote:Op donderdag 11 december 2025 17:36 schreef Cassa95 het volgende:
Dit is de nieuwe lijst hofleveranciers, met wel wat flinke verschuivingen:
34 Queen
24 Abba
24 Coldplay
24 The Beatles
22 Bruce Springsteen
22 David Bowie
20 Fleetwood Mac
20 The Rolling Stones
19 BLØF
18 Michael Jackson
17 George Michael
16 Golden Earring(s)
16 Taylor Swift
16 U2
15 Andre Hazes
15 Dire Straits
15 Suzan & Freek
14 Adele
14 Pink Floyd
13 Bee Gees
13 De Dijk
13 Elvis Presley
13 Racoon
Nee die staat bovenaan als het gaat om nummers op de keuzelijstquote:
Ik ben ze liever allebei kwijtquote:Op donderdag 11 december 2025 19:06 schreef jcdragon het volgende:
Hebben jullie liever Kwijt van S&F of Kwijt van Froukje? Staan allebei in de lijst![]()
Bekijk deze YouTube-video
De Stones zijn het gat wel aan het dichten. Maar ja die hebben dan ook voor 60 jaar aan albums waar er altijd nog wel ergens eentje van toegevoegd kan worden.quote:Op donderdag 11 december 2025 20:28 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Nee die staat bovenaan als het gaat om nummers op de keuzelijst
quote:Op donderdag 11 december 2025 13:23 schreef Cassa95 het volgende:
ANALYSE NIEUWE BINNENKOMERS EN TERUGKEERDERS (127 stuks)
Ik heb ze weer onderzocht en gecategoriseerd voor jullie:
De vrije keuzes uit dit jaar, met veel vrouwen (9):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De vrije keuzes door acties (6):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De recente hits, nieuw op de keuzelijst (27):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De oude favorieten, maar nieuw op de keuzelijst (16):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwe binnenkomers, al zichtbaar in de Extra 500 van 2023 (6):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overige nieuwe binnenkomers (11):Dit lijstje klopt net niet helemaal, Vrij Zijn van Marco is ook een herintreder namelijk. Anderszins heb je wel correct dat Surfin' USA een zuivere nieuwkomer is (opmerkelijk genoeg), en die miste weer op de lijst waar ik eerder vanuit ging. 74 stuks dus, volgens mij wordt dit hem:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
In tegenstelling tot de selectie van Suus en Freek zie ik die Ozzy's hierna niet zo snel weer vertrekken. Dreamer misschien wel, maar Iron Man en Crazy Train blijven wel een paar jaartjes staan, lijkt me.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Wel een herintreder, maar ook van de keuzelijst geschrapt. Dus dat hij hier onder vrije keuze staat klopt wel.quote:All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Die tweede vind ik wel lekker qua nummer. Maar niet helemaal qua productie.quote:Op donderdag 11 december 2025 20:55 schreef Tussle266 het volgende:
Om een idee te geven, dit jaar waren het deze twee (zo ver is het al gekomen)
Bekijk deze YouTube-video|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Dat Mijn Feyenoord de Top 2000 heeft gehaald is vanaf vanavond een nog grotere schande[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Daar moeten ze toch iets op gaan verzinnen bij Radio 2 om stemacties tegen te gaan, want zo gaat de oorspronkelijke essentie van de Top 2000 verloren"You can call me Susan if it makes you happy"![]()
Allereerst beginnen met het verbieden van nummers waar clubnamen in voorkomen
"You can call me Susan if it makes you happy"![]()
Copacabana is al heel lang uit de lijst hoor.quote:Op vrijdag 12 december 2025 03:02 schreef TLC het volgende:
Allereerst beginnen met het verbieden van nummers waar clubnamen in voorkomen|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Het is natuurlijk niet zo dat de organisatie er maandag door de gifjessite achterkwam dat Mijn Feyenoord het gehaald had. Dat zagen ze na 2, 3 of 4 dagen stemmen al. En daar hebben ze niks aan gedaan. Dus als het er volgend jaar 6 zijn, inculsief IJsselmeervogels en De Treffers Groesbeek, doen ze er ook niks aan.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Er bestaat dus ook een vergelijkbare Toplijst voor Baden-Württemberg (de BWR 1 Hitparade). Die had dus ook jaaaaren last van clubliederen in de lijst (plus een lied dat juist gaat over Bayern München haten), totdat ze dit jaar besloten alle clubliederen te verbieden omdat het de spuigaten uitliep (met als excuus 'dit vechten jullie maar uit op het voetbalveld ipv in de lijst'.)![]()
Wat denken jullie dan van You Never Walk Alone (beide versies) en die vog0ls van Bob Marley, of zijn dat twijfelgevallen?
Er zijn natuurlijk zat mensen die daarop stemmen vanwege andere redenen (bijvoorbeeld de marathon van Rotterdam of die keer dat het het themalied was van Serious Request) maar het overgrote deel van de stemmers associeert die liedjes wel met voetbal denk ik![]()
![]()
Dat speelt zeker mee, die van Bob helemaal. Die is echt omhooggeschoten nadat die ter plaatse zo groot werd gemaakt. Sentiment bestaat nu eenmaal en muziek zit daaraan vast, dat is op zich niet zo erg.quote:Op vrijdag 12 december 2025 08:35 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
Wat denken jullie dan van You Never Walk Alone (beide versies) en die vog0ls van Bob Marley, of zijn dat twijfelgevallen?
Er zijn natuurlijk zat mensen die daarop stemmen vanwege andere redenen (bijvoorbeeld de marathon van Rotterdam of die keer dat het het themalied was van Serious Request) maar het overgrote deel van de stemmers associeert die liedjes wel met voetbal denk ik
En in allerlei nummers van Billy Joel en Rod Stewart tot letterlijk elke rapper worden ook sportverenigingen genoemd.
Maar die pure clubliedjes zijn wel echt een ander verhaal. Die worden echt gestemd om een andere reden dan lijstliefde. Kunnen ze het niet op het veld winnen, dan gaan ze je op een andere manier dwarszitten. Dat is gewoon storend. Doe dat lekker op een parkeerplaats in Beverwijk. Nu is het Feyenoord en volgend jaar is het Bal op het dak 7.
Maar zolang 2 nog garen spint bij al die acties, gaan ze dat zo laten. Hopelijk loopt het ooit zoals bij die Duitse lijst die jij noemde, maar wanneer ze dat punt bereiken is echt giswerk.
Edit: ik zal wel weer niet goed uitleggen wat ik bedoel. Bob en Neil en Gerry leren ze kennen op de tribune, maar vinden ze ook leuk in een andere context. Leen vinden ze alleen leuk in die context.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Op menig festival is het ook verboden op voetbalclubshirts te dragen, een clubliedverbod moet ook kunnen- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Ze heeft wel meer omvang.quote:Op vrijdag 12 december 2025 08:29 schreef camilero het volgende:
[..]
Nou ja, een Adele is natuurlijk wel een stukje groter dan Prince was
Of had, ze is wel afgevallen meen ik.Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.![]()
Maar dat zijn dan ook oorspronkelijk helemaal geen club liederen, dat is totaal wat anders dan een nummer waarin de naam van een voetbalclub voor komt.quote:Op vrijdag 12 december 2025 08:35 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
Er zijn natuurlijk zat mensen die daarop stemmen vanwege andere redenen (bijvoorbeeld de marathon van Rotterdam of die keer dat het het themalied was van Serious Request) maar het overgrote deel van de stemmers associeert die liedjes wel met voetbal denk ik"You can call me Susan if it makes you happy"![]()
Sterker nog: dat mag óók niet in het Top 2000 caféquote:Op vrijdag 12 december 2025 09:06 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Op menig festival is het ook verboden op voetbalclubshirts te dragen, een clubliedverbod moet ook kunnen![]()
![]()
Is dat zo ja? Stond dat in het reglement toen je ging? Dat zou het wel extra treurig maken dat ze niet even hebben gedaan alsof en hem geschrapt hebben vóór gifjesdag.quote:Op vrijdag 12 december 2025 09:10 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Sterker nog: dat mag óók niet in het Top 2000 caféAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Iets herschreven, nu staat het er wat duidelijker.quote:Op donderdag 11 december 2025 22:35 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dit lijstje klopt net niet helemaal, Vrij Zijn van Marco is ook een herintreder namelijk. Anderszins heb je wel correct dat Surfin' USA een zuivere nieuwkomer is (opmerkelijk genoeg), en die miste weer op de lijst waar ik eerder vanuit ging. 74 stuks dus, volgens mij wordt dit hem:Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
Forum Opties Forumhop: Hop naar: