abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 december 2025 @ 21:29:53 #226
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_219461165
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 21:27 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Dat is eigenlijk het meest idiote: het is in het wereldwijde nieuws gekomen als een stemming voor of tegen de uitsluiting van Israël, maar die stemming is er helemaal nooit geweest.
Klopt. En daarmee maakten ze het juist extra politiek door het zogenaamd niet politiek te willen maken.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_219461171
quote:

[..]
Dat is eigenlijk het meest idiote: het is in het wereldwijde nieuws gekomen als een stemming voor of tegen de uitsluiting van Israël, maar die stemming is er helemaal nooit geweest.
En dat was precies de bedoeling. Net zoals ze binnenkort gaan doen alsof er niets aan de hand is, beste songfestival ooit blabla.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 10 december 2025 @ 21:30:34 #228
163650 Greys
pi_219461173
quote:

[..]
Bizar he. Ik snap echt dat AvroTros op het moment dat ze dit merkten meteen op die knop hebben geramd van het persbericht. En dat José er terecht nog steeds woest om is dat de EBU die stemming gewoon weggemanipuleerd heeft. Eigenlijk zou élke omroep die daar aanwezig was daar boos om moeten zijn. Dan hoef je je niet eens terug te trekken als je dat niet wilt maar wel op zijn minst uiten dat je het niet pikt dat een beloofde stemming niet doorgaat en die alsnog eisen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 10 december 2025 @ 21:31:34 #229
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_219461184
quote:
Met een hele grote voorsprong op de rest: So Lucky.

Al is Trenuletul ook erg leuk. Maar dat is meer als gimmick leuk terwijl ik So Lucky muzikaal juist erg goed vind.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_219461192
quote:

[..]
Ik kan het hier niet helemaal mee eens zijn. Voor de EBU is het belangrijk dat er geen stemming over Israel plaats vond, dus die roepen dit. Voor de nu boycottende landen is het schandalig dat er geen duidelijke stemming plaats vond, dus die roepen dit ook.

Maar in de praktijk heeft er wel degelijk een stemming over deelname van Israel plaatsgevonden. De regelwijziging was al door de reference group vastgesteld. De stemming in de algemene vergadering ging over de vraag of die regelwijziging voldoende was om een stemming over Israel niet nodig te laten zijn. Iedereen die Israel van het festival wilde uitsluiten, zal in die stemming hebben gestemd dat de regelwijziging niet voldoende was. Iedereen die Israel in het festival wilde houden, zal in die stemming hebben gestemd dat de regelwijziging wel voldoende was. Het zou me heel erg verbazen als er zelfs maar 1 stem anders zou zijn geweest als de directe vraag had voorgelegen of Israel deel mocht nemen.
  ESF Reporter woensdag 10 december 2025 @ 21:33:32 #231
87554 Cee
Welluk?
pi_219461198
quote:
2022, einde discussie anders stuur ik d’n ijsbeer op je af!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 10 december 2025 @ 21:33:53 #232
163650 Greys
pi_219461201
quote:
De laatste! Twiedeldiedeldieeeee!
De hoorbare golf van geluk die toen door de arena ging bij het refrein, het uitgelaten blije gevoel dat mensen kregen van die melodie, zal voor eeuwig een van m'n mooiste ESF momenten zijn.

En die 'oude mannetjes' met trekzak en viool die jonger dan ons bleken zal ik ook nooit vergeten. _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 10 december 2025 @ 21:34:46 #233
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_219461210
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2025 21:30 schreef Greys het volgende:

[..]
Bizar he. Ik snap echt dat AvroTros op het moment dat ze dit merkten meteen op die knop hebben geramd van het persbericht. En dat José er terecht nog steeds woest om is dat de EBU die stemming gewoon weggemanipuleerd heeft. Eigenlijk zou elke omroep die daar aanwezig was daar boos om moeten zijn. Dan hoef je je niet eens terug te trekken maar wel uiten dat je het niet pikt dat een beloofde stemming niet doorgaat.
En het heeft zich denk ik ook wel tegen zich (de EBU) gekeerd. Sterk vermoeden dat op het moment van de stemmen de meeste landen toch wel voor deelname van Israël was geweest omdat de oorlog minder intensief was en de EBU met de nieuwe regels kwam. Veel landen zouden daar denk ik al voldoende tevreden mee zijn geweest.

En grote kans dat dan een of meerdere van de huidige vijf afhakers die stemming dan mogelijk wel had geaccepteerd. Met de huidige opzet geef je landen als Spanje en Nederland wel dat laatste zetje om echt af te haken.
  ESF Reporter woensdag 10 december 2025 @ 21:35:29 #234
87554 Cee
Welluk?
pi_219461216
José-god tweet vrolijk door en betuigt zijn steun aan de Portugese Festival da Cançao artiesten en aan Marco Mengoni.

twitter

twitter
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 10 december 2025 @ 21:35:44 #235
39237 crew  H_T
2733
pi_219461217
quote:
14s.gif Op woensdag 10 december 2025 20:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als je Israël wilt uitsluiten op basis van de recente oorlog daar, die nota bene is gestart door de Palestijnen, dan is de kennis van die oorlog en het langslepende conflict ook behoorlijk beperkt te noemen.

De reden dat dit conflict al zó lang voortsleept is ook maar één partij: de Palestijnen. Of beter gezegd: een losse verzameling van Arabieren uit de regio die zich sinds de jaren 1960 naar de buitenwereld zijn gaan presteren als "de Palestijnen" om een nationale inheemsheid met dit gebied te veinzen. Die is er echter niet, dit gebied is in origine namelijk Joods en niet Arabisch en Islamitisch.

Dat Israël relatief dichtbij het Westen staat qua cultuur klopt inderdaad. Het is een democratie en relatief liberaal, dat zou dan ook een reden moeten zijn het land te steunen en niet te verguizen ten faveure van een samenleving waar bruut terrorisme, moslimfundamentalisme, antisemitisme en anti-Westerse sentimenten de norm zijn.
Niet echt een ESF-nieuwtje dit he. Is er niet een leuk topic in POL waar je dit kan posten?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  woensdag 10 december 2025 @ 21:36:37 #236
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_219461230
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 21:33 schreef Sableheart het volgende:

[..]
Ik kan het hier niet helemaal mee eens zijn. Voor de EBU is het belangrijk dat er geen stemming over Israel plaats vond, dus die roepen dit. Voor de nu boycottende landen is het schandalig dat er geen duidelijke stemming plaats vond, dus die roepen dit ook.

Maar in de praktijk heeft er wel degelijk een stemming over deelname van Israel plaatsgevonden. De regelwijziging was al door de reference group vastgesteld. De stemming in de algemene vergadering ging over de vraag of die regelwijziging voldoende was om een stemming over Israel niet nodig te laten zijn. Iedereen die Israel van het festival wilde uitsluiten, zal in die stemming hebben gestemd dat de regelwijziging niet voldoende was. Iedereen die Israel in het festival wilde houden, zal in die stemming hebben gestemd dat de regelwijziging wel voldoende was. Het zou me heel erg verbazen als er zelfs maar 1 stem anders zou zijn geweest als de directe vraag had voorgelegen of Israel deel mocht nemen.
Inmiddels liggen mensen die 'regelwijziging' gebruiken als woord waardoor je verplicht een atje moet nemen laveloos onder tafel.
pi_219461262
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 10 december 2025 @ 21:41:40 #238
39237 crew  H_T
2733
pi_219461276
quote:
14s.gif Op woensdag 10 december 2025 21:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het valt mij op aan deze post dat je meerdere alinea's besteed aan ad hominems maar nergens ingaat op de inhoud van mijn post. Het komt over alsof je het op inhoud niet afkunt en het daarom maar op de man gaat spelen. Ik heb het namelijk over de geschiedenis van dit conflict, jij hebt het vooral over mij als user.

Dat mag hoor wat mij betreft, maar ik kan er verder weinig mee. Ik ga graag de discussie met je aan over het meedoen van Israël, de redenen achter alle antipathie jegens het land of de geschiedenis van het conflict in het Midden-Oosten, maar hier kan ik niets mee.
Daarvoor is dit niet het juiste topic
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  woensdag 10 december 2025 @ 21:41:43 #239
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_219461277
quote:
Nu lijkt het bijna alsof Duncan achter de knoppen zit om die lichtbal in de glazen bak eronder te krijgen zonder de rand te raken om een miljoen euro te winnen.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 10 december 2025 @ 21:44:46 #240
39237 crew  H_T
2733
pi_219461324
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2025 21:33 schreef Greys het volgende:

[..]
De laatste! Twiedeldiedeldieeeee!
De hoorbare golf van geluk die toen door de arena ging bij het refrein, het uitgelaten blije gevoel dat mensen kregen van die melodie, zal voor eeuwig een van m'n mooiste ESF momenten zijn.

En die 'oude mannetjes' met trekzak en viool die jonger dan ons bleken zal ik ook nooit vergeten. _O-
En die enorme bult publiekspunten die ze kregen O+
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_219461367
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 21:44 schreef H_T het volgende:

[..]
Fans vergeten het vaak maar dit kreeg meer televotepunten dan Chanel :P
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 10 december 2025 @ 21:50:49 #242
163650 Greys
pi_219461393
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 21:33 schreef Sableheart het volgende:

Maar in de praktijk heeft er wel degelijk een stemming over deelname van Israel plaatsgevonden. De regelwijziging was al door de reference group vastgesteld. De stemming in de algemene vergadering ging over de vraag of die regelwijziging voldoende was om een stemming over Israel niet nodig te laten zijn.
Weten we echt honderd procent zeker dat het laatste deel van je zin daadwerkelijk zo op het stemformulier stond? Dat deel over 'stemmen over Israël niet nodig'?

En zélfs dan (ik twijfel, maar ik geloof het uiteraard als we dat formulier of de vraagstelling zien!) is het alsnog heel raar gegaan, want er was wel degelijk sprake van een bevestiging aan die José van Spanje dat er toch gestemd zou worden over de Israëlische deelname. Of meerdere journalisten én José zelf moeten dat hebben gelogen, maar dat geloof ik eerlijk gezegd (nog) niet.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 10 december 2025 @ 21:52:19 #243
163650 Greys
pi_219461412
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 21:44 schreef H_T het volgende:

[..]
Allemachtig prachtig.
Dat refrein en die wiebelende mannetjes met hun accordeon deden écht wat met de mensen. Geweldig. Krijg nog kippenvel als ik eraan denk, dat opzwellende WHOAHHHHHHHH in die hele zaal bij het publiek.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_219461415
Zdob și Zdub zijn helden in Moldova. Heb alle cassettebandjes van hen nog liggen en in 1999 op het Rode Plein gezien.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 10 december 2025 @ 21:56:21 #245
163650 Greys
pi_219461441
@Sableheart Ik ben nog even aan het terugzoeken maar ik zie dat bv de NOS in het verslag van de EBU vergadering schrijft:

quote:
Er is verwarring waarover precies gestemd moet worden. Het officiële agendapunt is: de nieuwe regels voor het Songfestival. In het bijzonder het aanscherpen van de regel dat overheden geen campagne mogen voeren voor inzendingen. Alleen daar wordt uiteindelijk over gestemd.
https://nos.nl/artikel/25(...)rgadering-bij-de-ebu

En die nieuwe regels gelden gewoon voor iedereen. Dus ik vraag me oprecht af of dat stemmen was 'zodat stemmen over deelname Israël niet meer nodig was' hoor.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 10 december 2025 @ 22:02:15 #246
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_219461501
quote:
4s.gif Op woensdag 10 december 2025 21:23 schreef ijs_beer het volgende:
Nou, ik heb een voorstel:
De punten zijn inmiddels wij uitgewisseld, dus laten we dit deel van de discussie sluiten. Zeker omdat het inmiddels naar verwijten van jodenhaat en palastijnenhaat neigt. Verwijten die vermoedelijk niet eens in de buurt van de plank komen om mis te slaan. Het is ook niet een vorm van discussiëren die bij het songfestivalforum past.

En ik schrijf het nu lief op, maar ik meen het wat minder lief eigenlijk.

Het was wel even prettig om de discussie te voeren. Niet zozeer om anderen te overtuigen - want dat gaat hier niet lukken - danwel het voor onszelf op 'papier' zetten hoe we er precies in staan.

Maar je hebt gelijk: Er valt verder niet zo veel meer over te zeggen. Ik snap volledig dat je het topic weer graag beperkt ziet worden tot het delen van nieuwtjes, al dan niet over dit onderwerp specifiek, zonder dan na elk nieuwtje weer een discussie van 200 posts over of het wel of niet de juiste keuze is.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  woensdag 10 december 2025 @ 22:02:53 #247
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_219461509
Dat betekent wel dat ik me dan weer moet beperken tot de SC want als er niet gereld kan worden heeft mijn aanwezigheid weinig zin ;(
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_219461526
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2025 21:50 schreef Greys het volgende:

[..]
Weten we echt honderd procent zeker dat het laatste deel van je zin daadwerkelijk zo op het stemformulier stond? Dat deel over 'stemmen over Israël niet nodig'?

En zélfs dan (ik twijfel, maar ik geloof het uiteraard als we dat formulier of de vraagstelling zien!) is het alsnog heel raar gegaan, want er was wel degelijk sprake van een bevestiging aan die José van Spanje dat er toch gestemd zou worden over de Israëlische deelname. Of meerdere journalisten én José zelf moeten dat hebben gelogen, maar dat geloof ik eerlijk gezegd (nog) niet.
Ja dat klopt niet, normaal gesproken moet je over iets stemmen als meer dan 5 landen dat willen, wat hier het geval was, maar de EBU verzon zelf even een nieuwe regel. Die eerste stemming ging over de nieuwe regels, dat landen de jury terugwillen in de semi hoeft niet te betekenen dat je wil dat Israël blijft.

De EBU was erg slim, ze vertrouwden blijkbaar die stemming niet.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 10 december 2025 @ 22:07:21 #249
163650 Greys
pi_219461544
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2025 22:04 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja dat klopt niet, normaal gesproken moet je over iets stemmen als meer dan 5 landen dat willen, wat hier het geval was, maar de EBU verzon zelf even een nieuwe regel. Die eerste stemming ging over de nieuwe regels, dat landen de jury terugwillen in de semi hoeft niet te betekenen dat je wil dat Israël blijft.

De EBU was erg slim, ze vertrouwden blijkbaar die stemming niet.
Ja! In het statement van RTVE staat letterlijk (met Google translate):

RTVE heeft, samen met zeven andere landen, formeel om een ​​geheime stemming in de Algemene Vergadering verzocht. Het EBU-voorzitterschap heeft het verzoek van RTVE om een ​​specifieke stemming over de deelname van Israël afgewezen. Deze beslissing versterkt het wantrouwen van RTVE jegens de organisatie van het festival.

Geheime stemming als in anoniem mogen stemmen. Verzoek is dus ingediend door landen en is ondanks het toereikende aantal door de EBU afgewezen omdat het ze niet uitkwam. Logisch dat ze de EBU dan niet meer vertouwen als ze zich zelfs niet aan hun eigen reglementen houden.

En bovenstaande heeft die José van RTVE ook zelf getweet dus dan is het niet van een vage gokkende journalist ofzo.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_219461643
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2025 21:56 schreef Greys het volgende:
@:sableheart Ik ben nog even aan het terugzoeken maar ik zie dat bv de NOS in het verslag van de EBU vergadering schrijft:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)rgadering-bij-de-ebu

En die nieuwe regels gelden gewoon voor iedereen. Dus ik vraag me oprecht af of dat stemmen was 'zodat stemmen over deelname Israël niet meer nodig was' hoor.

“Tevreden met de wijzigingen en geen stemming nodig over deelname”
C’est Davie :o)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')