abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219494307
Het is idd een lief plaatje O+

Ben even eigenwijs geweest en heb een dutje gedaan. Die had ik zo hard nodig, anders zou het denk ik vanavond weer feest worden

Vanmiddag even naar de supermarkt geweest om wat tijdschriften te kopen

Over een half uurtje eten en dan verzinnen hoe ik de avond weer door ga komen.
  zondag 14 december 2025 @ 18:56:18 #202
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219495281
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 16:55 schreef ChildoftheStars het volgende:

Vanmiddag even naar de supermarkt geweest om wat tijdschriften te kopen

Over een half uurtje eten en dan verzinnen hoe ik de avond weer door ga komen.
Tijdschriften lezen natuurlijk! ;)
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_219495311
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 18:56 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Tijdschriften lezen natuurlijk! ;)
Het kopen was leuk... alleen ik kan me niet concentreren _O-
YouTube-filmpjes van een kwartier is al teveel concentratie :')

En ik wel perse niet een pammetje nemen

Wel al een takenlijst gemaakt voor vrijdag, als ik lekker thuis ben
Zodat mijn thuis voor de feestdagen weer gewoon fijn, netjes en schoon is

Maar even "plaatjes kijken" is wel fijn
  zondag 14 december 2025 @ 19:02:10 #204
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219495324
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 19:00 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Gewoon doen waar je je momenteel het beste bij voelt eh. :) De rest komt later wel.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_219495330
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 19:00 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Waarom geen pammetje als je dan rustiger in je hoofd wordt?
pi_219495467
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 12:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het grote knuffeltopic O+

Vandaag gaat aardig. Mijn crisisplan heb ik in elkaar en is goedgekeurd

Wel paniekerig en verdrietig.
Beetje heimwee, maar dat hoort erbij.
Dinsdag komt mijn moeder op bezoek

Dadelijk even een broodje eten (lunch na de groep, wil niet aan tafel met hen) en dan zien we wel weer verder.
Het is niet mijn beste dag iig
Niet elke dag zal een topdag zijn
Gelukkig is er ook weer een morgen :*
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_219495472
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 19:02 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Gewoon doen waar je je momenteel het beste bij voelt eh. :) De rest komt later wel.
Ik ben gewoon niet zo geduldig vandaag en gefrustreerd
Morgen vast een betere dag. Eigenlijk wil ik naar de verpleging om te zeggen dat ik heimwee heb, maar daar kunnen zij ook niks mee. Donderdag half tien ontslaggesprek. komt er al snel aan

quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 19:03 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Waarom geen pammetje als je dan rustiger in je hoofd wordt?
Meerdere redenen :
• verslavend
• alles wordt zo wolkerig in mijn hoofd
• ik voel me minder in controle
• ik word er duffig van en dat frustreerd
• ik neem al bijna een halve week elke avond pam, nu moet het maar even klaar zijn
pi_219495501
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 19:23 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Morgen vast een betere dag. Eigenlijk wil ik naar de verpleging om te zeggen dat ik heimwee heb, maar daar kunnen zij ook niks mee. Donderdag half tien ontslaggesprek. komt er al snel aan
[..]
Meerdere redenen :
• verslavend
• alles wordt zo wolkerig in mijn hoofd
• ik voel me minder in controle
• ik word er duffig van en dat frustreerd
• ik neem al bijna een halve week elke avond pam, nu moet het maar even klaar zijn
het is inderdaad verslavend en ik snap prima dat je niet daar naar toe wilt
  zondag 14 december 2025 @ 19:30:55 #209
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219495538
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 19:23 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Zou ook heimwee krijgen als ik in een soortgelijke situatie zou zitten. Mocht je donderdag met ontslag gaan, dan hoop ik voor je dat het effect heeft gehad. :)
pi_219495972
Het is altijd wel helpend dit soort korte opnames voor mij

Net even een spelletje gespeeld met een vpk en een paar mensen uit de groep. Mijn hoofd is van donkere wolk naar neutraal gegaan. Even afleiding. Zij gaan nu door, voor mij werd het nu een beetje te druk

maar het was wel eventjes fijn, al ben ik genadeloos ingemaakt ;)
pi_219496026
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 20:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het is altijd wel helpend dit soort korte opnames voor mij

Net even een spelletje gespeeld met een vpk en een paar mensen uit de groep. Mijn hoofd is van donkere wolk naar neutraal gegaan. Even afleiding. Zij gaan nu door, voor mij werd het nu een beetje te druk

maar het was wel eventjes fijn, al ben ik genadeloos ingemaakt ;)
Wat voor spelletje heb je gespeeld?
pi_219496056
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 20:21 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Wat voor spelletje heb je gespeeld?
Rummicub
pi_219496067
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 20:23 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Rummicub
Ah leuk dat speel ik ook regelmatig
  zondag 14 december 2025 @ 21:53:23 #214
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219497033
Rummicub is leuk!

Wat doe je meestal om afleiding te zoeken of te ontspannen? :9
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
pi_219497131
quote:
2s.gif Op zondag 14 december 2025 21:53 schreef Moeraskat het volgende:
Rummicub is leuk!

Wat doe je meestal om afleiding te zoeken of te ontspannen? :9
Hebbie effe ;)

• Knutselen (liefst haken als het afleiding moet zijn, of borduren. Andere creatieve hobby's zijn niet afleiding geschikt "te ingewikkeld")
• empowering playlist luisteren
• puzzelen
• lezen
• serie kijken
• schoonmaken/opruimen
• dagboek
• lijstjes maken (geeft rust in mijn hoofd)
• appen met vrienden
• gamen
• Fok!
• domweg een dutje doen (vaak komt frustratie e.d. uit vermoeiheid)

Zoiets ongeveer

(Edit: deze ga ik nu even op papier zetten, voor mijn signaleringsplan)
  zondag 14 december 2025 @ 22:21:59 #216
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219497372
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 22:01 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Hebbie effe ;)

• Knutselen (liefst haken als het afleiding moet zijn, of borduren. Andere creatieve hobby's zijn niet afleiding geschikt "te ingewikkeld")
• puzzelen
• lezen
• serie kijken
• schoonmaken/opruimen
• dagboek
• appen met vrienden
• gamen
• Fok!

Zoiets ongeveer

Mooi lijstje! Komt wel overeen met die van mij.
Behalve dat haken dan. Bij mij is het tekenen/schilderen. Oh en podcasts/luisterboeken. :9

Lijstjes _O_
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
pi_219497403
quote:
2s.gif Op zondag 14 december 2025 22:21 schreef Moeraskat het volgende:

[..]
Mooi lijstje! Komt wel overeen met die van mij.
Behalve dat haken dan. Bij mij is het tekenen/schilderen. Oh en podcasts/luisterboeken. :9

Lijstjes _O_
Leuk leuk!
Tekenen en schilderen doe ik ook heel erg graag. Alleen als ontspanning, niet als afleiding (ben er minder goed in, vraagt voor afleiding teveel focus)
Ik vermoed dat je er een stuk beter in bent dan ik! Super tof *O*

Oh ja, luisterboeken ook graag, vooral tijdens het puzzelen en handwerken of miniatuurbouw of borduren etc.
Podcast pakken me niet zo, heel stom, maar ze boeien me niet zo

En idd, lijstjes O+ Lijstjesliefde O+
pi_219497410
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 22:01 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Hebbie effe ;)

• puzzelen
• lezen
• serie kijken
• schoonmaken/opruimen
• dagboek
• appen met vrienden
• gamen
• Fok!

Zoiets ongeveer

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
😇
Hell To The Liars
pi_219497418
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 22:26 schreef Droopie het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
😇
Twitter? Wat bedoel je?
  zondag 14 december 2025 @ 22:29:14 #220
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219497437
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 22:25 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Leuk leuk!
Tekenen en schilderen doe ik ook heel erg graag. Alleen als ontspanning, niet als afleiding (ben er minder goed in, vraagt voor afleiding teveel focus)
Ik vermoed dat je er een stuk beter in bent dan ik! Super tof *O*

Oh ja, luisterboeken ook graag, vooral tijdens het puzzelen en handwerken of miniatuurbouw of borduren etc.
Podcast pakken me niet zo, heel stom, maar ze boeien me niet zo

En idd, lijstjes O+ Lijstjesliefde O+
Miniatuurbouw _O_

Ik moet eerlijk bekennen dat ik podcast heel lastig vond. Tot ik de juiste gevonden had. Maar de stem moet me ook aanspreken anders trek ik het niet.

Klopt, vraagt wel focus, dus als m’n hoofd vol zit dan lukt het me ook niet. Meestal ga ik dan patronen maken. Heb ik een apart boekje voor. Heb overigens overal een apart aquarelboek of schetsboek vol. Per categorie :’)

Wel tof dat je zoveel geduld hebt voor handwerken. Ik heb dat een paar keer geprobeerd maar heb het toen van frustratie in een hoek gesmeten. Ik word er helemaal kriebelig van :D
pi_219497459
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 22:27 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Twitter? Wat bedoel je?
https://www.facebook.com/share/1A9XXrL5pj/

Misschien kan je deze wel zien.
Het is een grapje over lijstjes :P
Hell To The Liars
pi_219497472
quote:
2s.gif Op zondag 14 december 2025 22:29 schreef Moeraskat het volgende:

[..]
Miniatuurbouw _O_

Ik moet eerlijk bekennen dat ik podcast heel lastig vond. Tot ik de juiste gevonden had. Maar de stem moet me ook aanspreken anders trek ik het niet.

Klopt, vraagt wel focus, dus als m’n hoofd vol zit dan lukt het me ook niet. Meestal ga ik dan patronen maken. Heb ik een apart boekje voor. Heb overigens overal een apart aquarelboek of schetsboek vol. Per categorie :’)

Wel tof dat je zoveel geduld hebt voor handwerken. Ik heb dat een paar keer geprobeerd maar heb het toen van frustratie in een hoek gesmeten. Ik word er helemaal kriebelig van :D
Gewoon van die kleine kamertjes bouwen hoor, niks bijzonders, maar dat gepriegel is heerlijk

Dat van die verschillende tekenboekjes ken ik! Een hele stapel in gebruik en altijd het voornemen minder boekjes te gebruiken, maak ze wel allemaal vol en bewaar ze

Dat je geduld hebt voor het bedenken en maken van patronen vind ik heel knap juist! Ik heb wel eens zentangle geprobeerd, dat is voor mij stresstangle. Het ziet er bij anderen zo mooi uit... en lijkt me echt tof om te kunnen!

Bij luisterboeken vind ik de stem ook erg belangrijk (voorbeeldje, niks tegen Inge Iepenberg, maar als ik zie dat zij een boek ingesproken heeft, luister ik al niet. Heel gemeen, maar niet mijn type voorleesstem). Verder maakt het me niet zoveel uit.

En handwerken, ach... hoofd uit en gaan. Voor mij gaat dat redelijk gedachteloos en dat is het heerlijke eraan. Dat het nu niet lukt is wel een veeg teken
pi_219497484
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 22:33 schreef Droopie het volgende:

[..]
https://www.facebook.com/share/1A9XXrL5pj/

Misschien kan je deze wel zien.
Het is een grapje over lijstjes :P
_O- soms word ik idd ook zo van mijn lijstjes
En dan maak ik lijstjes over in welke volgorde lijstjes afgewerkt moeten worden. Wat een hele uitdaging is, want prioriteiten stellen is heel moeilijk voor me :P Dus ja, herkenbaar _O-
  zondag 14 december 2025 @ 22:42:21 #224
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219497505
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 22:37 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Gewoon van die kleine kamertjes bouwen hoor, niks bijzonders, maar dat gepriegel is heerlijk

Dat van die verschillende tekenboekjes ken ik! Een hele stapel in gebruik en altijd het voornemen minder boekjes te gebruiken, maak ze wel allemaal vol en bewaar ze

Dat je geduld hebt voor het bedenken en maken van patronen vind ik heel knap juist! Ik heb wel eens zentangle geprobeerd, dat is voor mij stresstangle. Het ziet er bij anderen zo mooi uit... en lijkt me echt tof om te kunnen!

Bij luisterboeken vind ik de stem ook erg belangrijk (voorbeeldje, niks tegen Inge Iepenberg, maar als ik zie dat zij een boek ingesproken heeft, luister ik al niet. Heel gemeen, maar niet mijn type voorleesstem). Verder maakt het me niet zoveel uit.

En handwerken, ach... hoofd uit en gaan. Voor mij gaat dat redelijk gedachteloos en dat is het heerlijke eraan. Dat het nu niet lukt is wel een veeg teken
OMG ja! Ik trek Inge ook absoluut niet! Ad knippels is m’n favoriet!

Ja leuk hè! Dat bouwen :9

Oh wat grappig dat jij dat ook hebt zeg.
Ja, volmaken idd wel. Ik wil ze ook dan het liefst in dezelfde maten/kleuren.

Die patronen ja, ik doe altijd maar wat en dat komt dan wel uit. Soms ook niet, maar dan kleur ik wat in of zet ik een lijn extra en dan komt het wel goed. Lekker op m’n buik voor de tv. Soms met een poes op m’n rug :D

Knap hoor, mij niet gezien :D
pi_219497527
quote:
2s.gif Op zondag 14 december 2025 22:42 schreef Moeraskat het volgende:

[..]
OMG ja! Ik trek Inge ook absoluut niet! Ad knippels is m’n favoriet!

Ja leuk hè! Dat bouwen :9

Oh wat grappig dat jij dat ook hebt zeg.
Ja, volmaken idd wel. Ik wil ze ook dan het liefst in dezelfde maten/kleuren.

Die patronen ja, ik doe altijd maar wat en dat komt dan wel uit. Soms ook niet, maar dan kleur ik wat in of zet ik een lijn extra en dan komt het wel goed. Lekker op m’n buik voor de tv. Soms met een poes op m’n rug :D

Knap hoor, mij niet gezien :D
Ja, terwijl Inge op televisie wel sympathiek voorkomt, ze leest alleen niet zo lekker voor. Verder ken ik de namen niet, vergeet het zodra het verhaal begint . Wat eigenlijk wel een goed teken is

Ja... moet er wel een bui voor hebben, maar dan kan ik uren zoet zijn met zo'n bouwpakket

Ik vind het patronen maken van je maar knap O+ en het klinkt heel gezellig zoals je het beschrijft

Ach... ieder zo zijn talenten toch
pi_219497556
En ja... was er al bang voor. Een week of twee veel pammen gebruikt, nu niet, en ik sta vol energie. Alleen ik ga niet direct bedelen om eentje. Moet even weer leren rustig worden zonder benzo's

Dat doe ik liever in de kliniek dan thuis. Mocht het uit de hand lopen vraag ik alsnog eentje. Alleen nu nog niet. Dat dutje vanmiddag was misschien ook niet super slim, maar was toen wel moe

maar heb ook buikpijn, dit eten is niet zo wat ik gewend ben

Nu ook even opletten dat ik niet doorschiet van suïcidaal naar compleet hyper. Bespreek ik morgen eventjes hier. Het is nog maar één avond. Het een spelletje spelen was simpelweg ook gewoon dom. Moet in de avond niet zo druk en sociaal doen

Vrees niet voor een hypo-manie. Wel voor te vaak pammetje gehad te hebben en te druk geweest vanavond. Ik schiet van compleet diep, donker zwart naar donkergrijs. Er is verbetering, maar ik ben er nog niet
pi_219499140
De verpleging heeft net verplicht met me moeten bespreken dat er een suïcide gepleegd is in de kliniek. Ik zei dat ik er geen last van heb, maar voel me ineens wel enorm getriggerd.

Even thee drinken en en als het niet zakt, toch bespreken met de vpk. Het is stom dat ik het me aantrek. Niks meegekregen, ken de persoon waarschijnlijk niet, maar toch... ik voel me ineens heel slecht

Edit: dit is natuurlijk voor de naasten van deze persoon en de verpleging echt heel erg en voor mij niet. Alleen door mijn eigen pogingen en de dood van mijn vader toch een trigger
  maandag 15 december 2025 @ 10:43:06 #228
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219499358
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 10:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
De verpleging heeft net verplicht met me moeten bespreken dat er een suïcide gepleegd is in de kliniek. Ik zei dat ik er geen last van heb, maar voel me ineens wel enorm getriggerd.

Even thee drinken en en als het niet zakt, toch bespreken met de vpk. Het is stom dat ik het me aantrek. Niks meegekregen, ken de persoon waarschijnlijk niet, maar toch... ik voel me ineens heel slecht

Edit: dit is natuurlijk voor de naasten van deze persoon en de verpleging echt heel erg en voor mij niet. Alleen door mijn eigen pogingen en de dood van mijn vader toch een trigger
"Ik ben niet verantwoordelijk voor de keuzes van een ander."

"Ik ben vrij, en ik maak mijn eigen keuzes."
pi_219499375
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 10:43 schreef Tengano het volgende:

[..]
"Ik ben niet verantwoordelijk voor de keuzes van een ander."
Ik kreeg ook al van de vpk te horen dat hun gevoelens van hen zijn
Ze vinden het super lief dat ik mijn steun betuig en me inhoud, maar dat willen ze niet. Dus ik heb wel even gesproken erover en over hoe suïcide een rol in mijn leven speelt
En over de factoren die mij helpen en de dankbaarheid dat ik nog leef, ondanks alles
  maandag 15 december 2025 @ 10:47:21 #230
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219499385
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 10:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik kreeg ook al van de vpk te horen dat hun gevoelens van hen zijn
Ze vinden het super lief dat ik mijn steun betuig en me inhoud, maar dat willen ze niet. Dus ik heb wel even gesproken erover en over hoe suïcide een rol in mijn leven speelt
En over de factoren die mij helpen en de dankbaarheid dat ik nog leef, ondanks alles
Je hoeft de wereld niet te redden CotS; dat is niet jouw verantwoordelijkheid.

Red jezelf. Daar heb je het allermeeste aan.
pi_219499405
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 10:47 schreef Tengano het volgende:

[..]
Je hoeft de wereld niet te redden CotS; dat is niet jouw verantwoordelijkheid.

Red jezelf. Daar heb je het allermeeste aan.
Die kreeg ik idd ook te horen

Hoofd is weer rustig hoor
Ben blij even gepraat te hebben
  maandag 15 december 2025 @ 11:04:45 #232
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219499482
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 10:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
Die kreeg ik idd ook te horen

Hoofd is weer rustig hoor
Ben blij even gepraat te hebben
Ik vind het wel mooi om te zien hoe helder je bent zonder pammetjes.

[ Bericht 9% gewijzigd door Tengano op 15-12-2025 16:13:27 ]
pi_219499621
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 22:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
En ja... was er al bang voor. Een week of twee veel pammen gebruikt, nu niet, en ik sta vol energie. Alleen ik ga niet direct bedelen om eentje. Moet even weer leren rustig worden zonder benzo's

Dat doe ik liever in de kliniek dan thuis. Mocht het uit de hand lopen vraag ik alsnog eentje. Alleen nu nog niet. Dat dutje vanmiddag was misschien ook niet super slim, maar was toen wel moe

maar heb ook buikpijn, dit eten is niet zo wat ik gewend ben

Nu ook even opletten dat ik niet doorschiet van suïcidaal naar compleet hyper. Bespreek ik morgen eventjes hier. Het is nog maar één avond. Het een spelletje spelen was simpelweg ook gewoon dom. Moet in de avond niet zo druk en sociaal doen

Vrees niet voor een hypo-manie. Wel voor te vaak pammetje gehad te hebben en te druk geweest vanavond. Ik schiet van compleet diep, donker zwart naar donkergrijs. Er is verbetering, maar ik ben er nog niet
Je doet het prima, alles in stapjes
pi_219500882
Normaal gesproken red ik me ook voor 99.99% van de tijd zonder pammetjes. Dat is voor mij geen prestatie. Alleen men was de afgelopen tijd nogal scheutig met wanneer ik ze moet nemen. Zelf kom ik niet tot dat idee.
Alleen mijn lijf moet weer even leren slapen en ontspannen zonder hulp. Komt wel goed
Gewoon weer in mijn ritme van elf uur in bed lezen tot acht uur opstaan in de ochtend.

SPOILER
Op dit moment toch wel getriggerd en dat maakt de heimwee niet minder. Ik voel me schuldig ivm de heimwee. Dit bed krijgen was een hele circusact. Alleen ik ben aan het opknapen. Heb weer creatieve zin en ideeën (de uitvoer lukt nog niet), het idee van lezen mis ik ook (lukt ook nog niet). Alleen ik voel me minder diep, donker zwart. Ik ben verplaatst naar grijs.

Mijn crisisplan is ook af. Goed geworden, denk dat de hulpverlening me weer goed kan helpen. Hij is up to date

Nog even volhouden, nog even gebruik maken van alle hulp en de geboden structuur
Even wennen aan functioneren zonder pammetjes, want die dingen vind ik alles behalve fijn
Donderdag ga ik me weer goed redden zelf denk ik
  maandag 15 december 2025 @ 13:31:42 #235
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219500916
Ik ben trots op je, CotS.

Je hebt zelf aangegeven dat je dit nodig had en je werkt er hard aan om straks weer thuis in je goeie doen je eigen dingen te doen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_219500926
quote:
17s.gif Op maandag 15 december 2025 13:31 schreef Lienekien het volgende:

Je hebt zelf aangegeven dat je dit nodig had en je werkt er hard aan om straks weer thuis in je goeie doen je eigen dingen te doen.
Dank je wel :@ Dit is erg waardevol voor me :* O+
  maandag 15 december 2025 @ 13:50:57 #237
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219501138
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 13:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
Normaal gesproken red ik me ook voor 99.99% van de tijd zonder pammetjes. Dat is voor mij geen prestatie. Alleen men was de afgelopen tijd nogal scheutig met wanneer ik ze moet nemen. Zelf kom ik niet tot dat idee.
Alleen mijn lijf moet weer even leren slapen en ontspannen zonder hulp. Komt wel goed
Gewoon weer in mijn ritme van elf uur in bed lezen tot acht uur opstaan in de ochtend.

SPOILER
Op dit moment toch wel getriggerd en dat maakt de heimwee niet minder. Ik voel me schuldig ivm de heimwee. Dit bed krijgen was een hele circusact. Alleen ik ben aan het opknapen. Heb weer creatieve zin en ideeën (de uitvoer lukt nog niet), het idee van lezen mis ik ook (lukt ook nog niet). Alleen ik voel me minder diep, donker zwart. Ik ben verplaatst naar grijs.

Mijn crisisplan is ook af. Goed geworden, denk dat de hulpverlening me weer goed kan helpen. Hij is up to date

Nog even volhouden, nog even gebruik maken van alle hulp en de geboden structuur
Even wennen aan functioneren zonder pammetjes, want die dingen vind ik alles behalve fijn
Fijn om te lezen dat je langzaam weer grip krijgt op je leven. ^O^
  Moderator / Redactie FP maandag 15 december 2025 @ 13:53:15 #238
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_219501170
quote:
17s.gif Op maandag 15 december 2025 13:31 schreef Lienekien het volgende:

Dit ja. Erg sterk!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  maandag 15 december 2025 @ 14:15:13 #239
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219501351
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 13:28 schreef ChildoftheStars het volgende:

SPOILER

Wat ik vanaf een afstand van je zie en lees, is dat het toch echt beter met je gaat CotS. Deze week heeft je gewoon een prima reset bezorgd, zodat je straks weer een nieuw begin in je eigen huisje kan maken.

En met je nieuwe crisisplan heb je straks ook weer beter grip op jezelf.

Ik heb er wel vertrouwen in CotS.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 15-12-2025 15:09:56 ]
  Moderator maandag 15 december 2025 @ 16:06:53 #240
441859 crew  Lenny77
pi_219502583
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 11:04 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik vind het wel mooi om te zien hoe helder je bent zonder pammetjes.

Het enige wat je nog nodig hebt is nieuwe vaardigheden om jezelf rustig te houden op momenten dat je dat nodig hebt.
Dit soort adviezen laten we liever over aan de experts.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  maandag 15 december 2025 @ 16:14:02 #241
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219502644
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2025 16:06 schreef Lenny77 het volgende:
Goed dat je het zegt. Ik heb het gelijk weggehaald.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 15-12-2025 16:22:20 ]
pi_219502707
Sorry als ik iemand oversla. Nogal druk in de bovenkamer

quote:

[..]
quote:

[..]
Ik zag hem als compliment eigenlijk. 'k Ben er zelf wel blij mee dat ik me min of meer zonder red en de vpk geven me er ook complimenten over.
Het is verschrikkelijk onrustig in mijn hoofd, kan amper stil zitten en heb (helaas) geen fidgets bij me. Alleen ik red me wel min of meer

Het voelt niet fijn, maar ik moet er even doorheen en ontwennen

quote:
14s.gif Op maandag 15 december 2025 14:15 schreef Tengano het volgende:

[..]
Wat ik vanaf een afstand van je zie en lees, is dat het toch echt beter met je gaat CotS. Deze week heeft je gewoon een prima reset bezorgd, zodat je straks weer een nieuw begin in je eigen huisje kan maken.

En met je nieuwe crisisplan heb je straks ook weer beter grip op jezelf.

Ik heb er wel vertrouwen in CotS.
Dank je wel!
De meesten mopperen op crisisplannen, maar bij mij werkt het heel erg goed. Dat lijstje met afleidingopties is er vandaag ook aan toegevoegd. Dus dan kunnen de hulpverleners me ook gerichter helpen.
Als het slecht met me gaat heb ik een directieve benadering nodig, dus dan kunnen ze me heel gericht een opdracht geven en dat heb ik nodig

Dank je wel :*
Nog even de laatste loodjes, beetje pittig (heimwee als een malle), maar tweeënhalve dag is te overzien.

quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 13:50 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Fijn om te lezen dat je langzaam weer grip krijgt op je leven. ^O^
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 13:53 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Dit ja. Erg sterk!
Dank jullie wel O+
pi_219502770
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 16:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
alles gaat mis met quoten en editten...
Boeiuhhhh :P ;)

Je doet je best
En dat is wat telt :*
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 15 december 2025 @ 16:47:55 #244
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219502857
Volgens mij gaat het best goed met je..
  maandag 15 december 2025 @ 16:52:53 #245
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219502897
Ga je vanavond nog iets leuks doen CotS?
pi_219502951
quote:
99s.gif Op maandag 15 december 2025 16:35 schreef greysbones het volgende:

[..]
Boeiuhhhh :P ;)

Je doet je best
En dat is wat telt :*
:*

quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 16:47 schreef qltel het volgende:
Volgens mij gaat het best goed met je..
Ja, alleen moet wel de week volhouden. Gewoon om te zien of dit een trant is of een toevallige goede dag

En het ontwennen van pammetjes doe ik liever hier dan thuis. De onrust is enorm
Creatief zijn en lezen willen nog niet lukken en serie kijken is erg moeilijk.

Dus wel even geduld tot ik donderdag naar huis mag. Gewoon veiligheid voor alles

Dit was precies de reden waarom ik om een time-out gevraagd had: ze werken enorm goed voor mij. Ik kan moeilijk uitleggen waarom, maar het is eenmaal zo

quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 16:52 schreef Tengano het volgende:
Ga je vanavond nog iets leuks doen CotS?
Ik ga op mijn kamer wat televisie kijken. En vidoebellen met een vriendin, denk ik
Net een derde thermoskan (van huis meegenomen) gevuld met kokend water. Dus lekker theetjes drinken

En proberen een beetje rustig worden in mijn bol, zodat ik hopelijk wat meer slaap vannacht. Afgelopen nacht was bagger.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 15 december 2025 @ 17:01:36 #247
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219502974
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 16:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dit was precies de reden waarom ik om een time-out gevraagd had: ze werken enorm goed voor mij. Ik kan moeilijk uitleggen waarom, maar het is eenmaal zo
Klinkt wel logisch. Het is een grote wijziging van hoe je leeft, en dus zit je ook niet vast in je oude patroon.
  Moderator maandag 15 december 2025 @ 18:19:16 #248
441859 crew  Lenny77
pi_219503564
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 16:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
Sorry als ik iemand oversla. Nogal druk in de bovenkamer
[..]
[..]
Ik zag hem als compliment eigenlijk. 'k Ben er zelf wel blij mee dat ik me min of meer zonder red en de vpk geven me er ook complimenten over.
Het is verschrikkelijk onrustig in mijn hoofd, kan amper stil zitten en heb (helaas) geen fidgets bij me. Alleen ik red me wel min of meer

Oh het is ook een compliment hoor en zo mag je het ook aannemen O+
Ik weet ook zeker dat hij het als compliment heeft geschreven en dat is erg lief O+
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_219503668
quote:

[..]
:*
[..]
Ja, alleen moet wel de week volhouden. Gewoon om te zien of dit een trant is of een toevallige goede dag

En het ontwennen van pammetjes doe ik liever hier dan thuis. De onrust is enorm
Creatief zijn en lezen willen nog niet lukken en serie kijken is erg moeilijk.

Dus wel even geduld tot ik donderdag naar huis mag. Gewoon veiligheid voor alles

[..]
Ik ga op mijn kamer wat televisie kijken. En vidoebellen met een vriendin, denk ik
Net een derde thermoskan (van huis meegenomen) gevuld met kokend water. Dus lekker theetjes drinken

En proberen een beetje rustig worden in mijn bol, zodat ik hopelijk wat meer slaap vannacht. Afgelopen nacht was bagger.
doe het vooral rustig aan
je hebt een betere dag gehad dat is heel fijn
een slechtere is niet leuk maar betekent niet meteen een ramp(ook al zal het misschien wel zo voelen)
stapje voor stapje Cots :*
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  maandag 15 december 2025 @ 18:58:03 #250
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219503868
quote:

En proberen een beetje rustig worden in mijn bol.
Een situatieschets..... :Y)

Geniet van je avond! CotS c_/
pi_219504408
Ah... altijd fijn een kamer naast de verpleegpost
Bellen met een vriendin en luid harde grappen maken ... en zitten mokken ... had misschien moeten fluisteren :@

Veel gelachen en een leger hart

Alleen ik vergeet soms hoe gehorig het is hier :@

Nu theetje en rustig worden
  maandag 15 december 2025 @ 20:55:16 #252
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219505208
* Tengano schenkt nog iets in voor CotS c_/

dinsdag 16 december 2025 @ 09:38:44 #253
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219507989
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 19:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
Bellen met een vriendin en luid harde grappen maken ... en zitten mokken ... had misschien moeten fluisteren :@

Gelukkig hangen er geen "Verboden te lachen.' bordjes. :)
  Moderator / Redactie FP dinsdag 16 december 2025 @ 09:55:38 #254
Brabo Bastard
pi_219508095
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 19:53 schreef ChildoftheStars het volgende:

Lachen is gezond!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
  dinsdag 16 december 2025 @ 10:28:48 #255
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219508263
Goeie 's morgens deze morgen CotS! Lekker geslapen? :)

pi_219508688
Oké, net een gesprek gehad. Mag naar huis, maar ook blijven tot de officiële ontslagdatum. Omdat ik aan het ontwennen ben van de pammetjes en omdat ik heel erg onrustig ben en omdat ik slecht slaap en omdat ik best veel stemmenlast heb; is er besloten dat ik blijf. Gewoon voor de zekerheid. Soms is verstandig zijn balen

Ik kan letterlijk niet stil zitten, dat maakt me gek. Ik heb oprecht bij het gesprek geprobeerd stil te zitten, ging niet. En mijn gedachten gaan alle kanten op.

Vannacht wel doorgeslapen. Duurde lang voordat ik insliep. Om elf uur ging ik liggen en heb het één uur zien worden. Wel geslapen tot vijf voor acht (acht uur wekker) dus daar ben ik erg blij mee

Straks komt mijn moeder op bezoek. Daar heb ik erg veel zin in! Even gezelligheid. Moet dan wel mijn best doen om rustig stil te zitten.

Kamer net opgeruimd, die wordt om twaalf uur schoongemaakt. Dan moet ik even in de groep zitten, echt geen zin in.

Ik moet zeggen dat de neiging naar een pammetje groot is, weet niet of dat me onrustig maakt of alles in mijn hoofd
pi_219510572
Ben zo moe en overprikkeld dat ik geen eens energie heb voor heimwee
pi_219510589
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 11:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké, net een gesprek gehad. Mag naar huis, maar ook blijven tot de officiële ontslagdatum. Omdat ik aan het ontwennen ben van de pammetjes en omdat ik heel erg onrustig ben en omdat ik slecht slaap en omdat ik best veel stemmenlast heb; is er besloten dat ik blijf. Gewoon voor de zekerheid. Soms is verstandig zijn balen

Ik kan letterlijk niet stil zitten, dat maakt me gek. Ik heb oprecht bij het gesprek geprobeerd stil te zitten, ging niet. En mijn gedachten gaan alle kanten op.

Vannacht wel doorgeslapen. Duurde lang voordat ik insliep. Om elf uur ging ik liggen en heb het één uur zien worden. Wel geslapen tot vijf voor acht (acht uur wekker) dus daar ben ik erg blij mee

Straks komt mijn moeder op bezoek. Daar heb ik erg veel zin in! Even gezelligheid. Moet dan wel mijn best doen om rustig stil te zitten.

Kamer net opgeruimd, die wordt om twaalf uur schoongemaakt. Dan moet ik even in de groep zitten, echt geen zin in.

Ik moet zeggen dat de neiging naar een pammetje groot is, weet niet of dat me onrustig maakt of alles in mijn hoofd
Ben je door je 'ziektebeeld' meer of minder verslavingsgevoelig dan anderen?
  dinsdag 16 december 2025 @ 18:21:16 #259
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219511238
Is je moeder nog geweest en hebben jullie nog wat plannetjes gemaakt voor de kerst ~:)

Volgens mij zou jij nog naar de AH gaan om het een en ander in te kopen :9~
pi_219511329
quote:

vraagje
waarom moet je perse stil zitten?
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219511385
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 16:13 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Ben je door je 'ziektebeeld' meer of minder verslavingsgevoelig dan anderen?
Nee, gewoon een persoonlijke zwakte en iets waar ik bang voor ben. De vpk en arts vinden het trouwens niet raar dat ik er last van heb :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 18:21 schreef Tengano het volgende:
Is je moeder nog geweest en hebben jullie nog wat plannetjes gemaakt voor de kerst ~:)

Volgens mij zou jij nog naar de AH gaan om het een en ander in te kopen :9~
Ja even lekker gekwebbeld

AH wordt Picnic, want de supermarkt is nu te druk voor mij. Doen we in januari weer :) Vrijdag bellen we even om te bespreken wat ik regel

Heb zo'n zin in kerst
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 december 2025 18:36 schreef greysbones het volgende:

[..]
vraagje
waarom moet je perse stil zitten?
Natuurlijk hoef ik niet stil te zitten, alleen ik ben continu met mijn benen aan het trappelen, met mijn handen aan te tikken en pielen. Bijt in mijn lippen en vingers
Kan amper een fatsoenlijk gesprek voeren van ik van de hak op de tak ga etc

Lezen en crea en eigenlijk alles wil niet lukken. Serietje is teveel gevraagd. Een YouTube-filmpje van een kwartiertje kan ik al niet volgen
En ik heb wel een paar wandelingetjes gemaakt, maar op den duur ben je dat ook wel zat
pi_219511419
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 18:46 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Nee, gewoon een persoonlijke zwakte en iets waar ik bang voor ben. De vpk en arts vinden het trouwens niet raar dat ik er last van heb :)
[..]
Ja even lekker gekwebbeld

AH wordt Picnic, want de supermarkt is nu te druk voor mij. Doen we in januari weer :) Vrijdag bellen we even om te bespreken wat ik regel

Heb zo'n zin in kerst
[..]
Natuurlijk hoef ik niet stil te zitten, alleen ik ben continu met mijn benen aan het trappelen, met mijn handen aan te tikken en pielen. Bijt in mijn lippen en vingers
Kan amper een fatsoenlijk gesprek voeren van ik van de hak op de tak ga etc

Lezen en crea en eigenlijk alles wil niet lukken. Serietje is teveel gevraagd. Een YouTube-filmpje van een kwartiertje kan ik al niet volgen
En ik heb wel een paar wandelingetjes gemaakt, maar op den duur ben je dat ook wel zat
meer een
ik zit mezelf in de weg itch

hoop dat je hem snel kwijt raakt ;) :*
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219514121
Ik heb in een verslavingskliniek gezeten en daar moest ik praten over bier, niet biertjes. Zodat ik het drinken niet minder maak dan het is als het ware. Ik zie je vaak pammetjes zeggen, is dat juist goed om het luchtig te houden voor jezelf (wat ik me kan voorstellen), hebben ze daar ook iets over gezegd?
pi_219514141
quote:

Slik je toevallig Abilify?
pi_219514156
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 23:10 schreef Masberum het volgende:
Ik heb in een verslavingskliniek gezeten en daar moest ik praten over bier, niet biertjes. Zodat ik het drinken niet minder maak dan het is als het ware. Ik zie je vaak pammetjes zeggen, is dat juist goed om het luchtig te houden voor jezelf (wat ik me kan voorstellen), hebben ze daar ook iets over gezegd?
Ze willen juist dat ik luchtiger doe erover en jezelf sneller een gun

Alleen nu even gewenning. Mijn keus om in een klap te stoppen
pi_219514162
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 december 2025 23:14 schreef praadje het volgende:

[..]
Slik je toevallig Abilify?
Ja al jaren
Maar ook clozapine oa
pi_219514188
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 23:17 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Oke, ik hoop dat het je lukt. Zelf ben ik nu bezig om te stoppen met alcohol drinken, nu 4 dagen nuchter wat meer is dan in het laatste jaar. Ik weet niet of een terugval met pammetjes mogelijk is? Ik heb werkelijk waar geen idee. Maar wees niet te hard voor jezelf als je terugvalt. Er is altijd een nieuwe kans en voor mijzelf gesproken, ik weet sinds ongeveer 3 maanden dat ik compleet wil stoppen. Het ging niet vlekkeloos maar ik denk dat dit voor mij het nu wel is dat ik echt ben gestopt. Het kan wat tijd kosten en wat tegenslagen maar dat hoort er naar mijn idee bij, niks gaat direct perfect vanuit mijn ervaring als je in een dal zat
pi_219514198
quote:

[..]
Ja al jaren
Maar ook clozapine oa
Ik heb in het verleden wel eens Abilify geslikt (om andere redenen) en ik vergeet nooit meer wat een vreselijke bewegingsdrang ik daarvan kreeg. Km. Heb ik gelopen, zinloze km omdat ik niet stil kon blijven zitten. Lopende breien ook en als ik een gesprek met iemand had vroeg ik na 5 minuten of ik even een rondje of twee/drie rond de tafel mocht lopen. Tot huilens toe gelopen en zoooo moe.
Totdat ik de psych erop aansprak en een ander middel kreeg. Wat een opluchting. Gelukkig was dit maar een nare periode in mijn leven en gelukkig al meer dan 15 jaar terug.
Maar dat van die bewegingsdrang vergeet ik nooit meer. Wat een rotzooi (voor mij dan).

Heel veel sterkte lieverd :*
pi_219514226
quote:

[..]

Nu zal jouw pammetje andere dingen doen dan mijn alprozolam.

Maar ik ben 8 weken geleden ermee gestopt en het duurde 6 weken voor de laatste "stuiptrekkingen" eruit waren.

Heb het onderschat, maar t zat ook meer tussen mn oren, maar kreeg ook hartkloppingen.

De assistente zei dat ze eigenlijk nooit mensen aanraden om tijdens de donkere maanden te stoppen ermee (zei ze na de 3e week pas :'))

Of het slim van je is, in deze fase, weet ik niet.
Maar ik vind je wel een kanjer dat je er iig bewust mee omgaat.

Een pammetje is geen straf en als je wel pammetje neemt ben je niet perse zwakker (of stoerder als je het niet neemt).

Maak het stoppen please niet obsessief voor je zelfbeeld, als het doet wat het moet doen prima/ fijn en als het zonder lukt ook helemaal prima toch :)
Hell To The Liars
pi_219515106
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 december 2025 23:23 schreef praadje het volgende:

[..]
Ik heb in het verleden wel eens Abilify geslikt (om andere redenen) en ik vergeet nooit meer wat een vreselijke bewegingsdrang ik daarvan kreeg. Km. Heb ik gelopen, zinloze km omdat ik niet stil kon blijven zitten. Lopende breien ook en als ik een gesprek met iemand had vroeg ik na 5 minuten of ik even een rondje of twee/drie rond de tafel mocht lopen. Tot huilens toe gelopen en zoooo moe.
Totdat ik de psych erop aansprak en een ander middel kreeg. Wat een opluchting. Gelukkig was dit maar een nare periode in mijn leven en gelukkig al meer dan 15 jaar terug.
Maar dat van die bewegingsdrang vergeet ik nooit meer. Wat een rotzooi (voor mij dan).

Heel veel sterkte lieverd :*
Herkenbaar, dat had ik ook van abilify en minstens nog 1 iemand met mij in de kliniek toen. Dat daar niet een pad uitgesleten was ik het tapijt is best wonderlijk, ze bleef hetzelfde rondje maar lopen. Ik had er gelukkig in iets mindere mate last van. Maar het voelde heel vervelend.

Wees niet te streng voor jezelf CotS! Tussen zwart en wit ligt nog een heel grijs gebied :*
Fake it till you make it...
pi_219515342
Oh wacht even, ik ben niet verslaafd en de keuze om ermee te stoppen ligt geheel bij mij, juist om niet verslaafd te worden. Het is nu meer gewenning. Spul werkt nog steeds net zo goed als in het begin
Alleen ik ben even een tijdje voor de gemakkelijke weg gegaan, wat ook nodig was. En nu weer verder op de "normale" manier. En dat is gewoon vermoeiend en maakt een mens onrustig.
Er is me ook versteld dat ik ook gerust ze weer kan gebruiken wanneer het nodig is en dat het geen terugval is dan.

---

En wat naar dat jullie zo reageerden op abilify! Ik zweer erbij. Ik slik het nu echt jaren, nooit last van bijwerkingen en ellende. Lijkt me echt heel heftig wat jullie ervaren met die zooi -O-
  Moderator / Redactie FP woensdag 17 december 2025 @ 10:18:11 #272
Brabo Bastard
pi_219515821
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 08:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oh wacht even, ik ben niet verslaafd en de keuze om ermee te stoppen ligt geheel bij mij, juist om niet verslaafd te worden. Het is nu meer gewenning. Spul werkt nog steeds net zo goed als in het begin
Alleen ik ben even een tijdje voor de gemakkelijke weg gegaan, wat ook nodig was. En nu weer verder op de "normale" manier. En dat is gewoon vermoeiend en maakt een mens onrustig.
Er is me ook versteld dat ik ook gerust ze weer kan gebruiken wanneer het nodig is en dat het geen terugval is dan.

---

En wat naar dat jullie zo reageerden op abilify! Ik zweer erbij. Ik slik het nu echt jaren, nooit last van bijwerkingen en ellende. Lijkt me echt heel heftig wat jullie ervaren met die zooi -O-
Wat voor de een werkt, hoeft voor de andere niet te werken :)
"Omae wa mou shindeiru."
pi_219516232
Ik ben zo moe, over een uurtje ga ik even een dutje doen
Over 24 uur ben ik lekker thuis
Dan ben ik lekker aan het opruimen denk ik, of chillen. Even wasjes draaien, douchen zonder de haren van een ander tussen mijn tenen ( :r ) Lekker mijn huispak aan.
Jep, de laatste loodjes geven heimwee. Ze hebben me heel goed geholpen, ben weer de oude, soort van.

maar nu eerst even deze dag door zien te komen

Het gaat erg traag vandaag, maar goed... geduld is niet mijn sterkste vak. Half tien morgen ontslaggesprek. Dat duurt hooguit een half uur, kwartier is realistischer. Voor de tijd maak ik de kamer klaar, zodat ik na het gesprek enkel de meds moet regelen voor thuis.

Dit kan ik wel, nog even bikkelen en zo lekker een tukje doen
  Moderator / Redactie FP woensdag 17 december 2025 @ 12:03:00 #274
Brabo Bastard
pi_219516395
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 11:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben zo moe, over een uurtje ga ik even een dutje doen
Over 24 uur ben ik lekker thuis
Dan ben ik lekker aan het opruimen denk ik, of chillen. Even wasjes draaien, douchen zonder de haren van een ander tussen mijn tenen ( :r ) Lekker mijn huispak aan.
Jep, de laatste loodjes geven heimwee. Ze hebben me heel goed geholpen, ben weer de oude, soort van.

maar nu eerst even deze dag door zien te komen

Het gaat erg traag vandaag, maar goed... geduld is niet mijn sterkste vak. Half tien morgen ontslaggesprek. Dat duurt hooguit een half uur, kwartier is realistischer. Voor de tijd maak ik de kamer klaar, zodat ik na het gesprek enkel de meds moet regelen voor thuis.

Dit kan ik wel, nog even bikkelen en zo lekker een tukje doen
Je kunt het CotS O+
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 17 december 2025 @ 12:06:37 #275
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219516416
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 11:35 schreef ChildoftheStars het volgende:

Mooi, het klinkt positief dat het je geholpen heeft. En die laatste dag kom je ook wel door.
pi_219516676
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 08:58 schreef ChildoftheStars het volgende:

---

Gelukkig heeft niet iedereen zulke bijwerkingen! Blij dat het goed werkt voor jou ^O^
Succes met aftellen CotS, bijna naar huis!
Als ik je zo lees heb ik de indruk dat deze time-out effect heeft gehad, fijn :)
Fake it till you make it...
pi_219517400
Ja, ik wil echt heel graag weer thuis zijn
Lekker alles op mijn manier. Waarschijnlijk gaat lezen en knutselen dan ook weer lukken :)

De onrust is uit mijn lijf. Nog een beetje in mijn hoofd, maar dat is ook omdat het altijd een beetje spannend is om naar huis te gaan. Logisch, is het altijd. Maandag komt sowieso de psycholoog op huisbezoek. Even checken hoe het gaat.
Ik verheug me er haast op om te vertellen hoe ik opgeknapt ben...

Deze time-out was heel erg hard nodig, de situatie was ronduit gevaarlijk. Alleen het is nu ook gewoon goed. En het klinkt als niks, weekje kliniek. Is het ook. Echter was het precies wat ik nodig had
pi_219518364
Ik voel me even een beetje eenzaam
Heb hier geen contacten, heb niks te doen, vrienden hebben natuurlijk gewoon hun eigen leven

Het komt gewoon vanuit de heimwee, thuis ben je lekker bezig en op je eigen plekje en heb je minder behoefte aan kwebbelen, ik tenminste.

En de mensen hier zijn wel aardig hoor. Alleen er zijn geen raakvlakken. Of men zwijgt of men is super zuur

Ik mopper hier ook wel, maar ben wel dankbaar en tevreden met de zorg
En ik heb jullie O+

Nog even bikkelen, even eenzaam voelen en me vervelen. Ik kan dit aan, maar fijn is anders.
  woensdag 17 december 2025 @ 16:37:20 #279
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219518383
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 16:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
Heb hier geen contacten, heb niks te doen, vrienden hebben natuurlijk gewoon hun eigen leven

Het komt gewoon vanuit de heimwee, thuis ben je lekker bezig en op je eigen plekje en heb je minder behoefte aan kwebbelen, ik tenminste.

En de mensen hier zijn wel aardig hoor. Alleen er zijn geen raakvlakken. Of men zwijgt of men is super zuur

En ik heb jullie O+

Nog even bikkelen, even eenzaam voelen en me vervelen. Ik kan dit aan, maar fijn is anders.
Je doet het gewoon hartstikke goed! CotS en al jouw mensen zijn er hier nog steeds voor je,
ook als je daar op dat kamertje zit ;)

En geloof me nou maar, ze zijn echt trots! op je met wat je deze week hebt laten zien :s)
pi_219518416
quote:

En ik heb jullie O+

Nog eventjes
Het is vervelend maar je doet het echt prima!
  woensdag 17 december 2025 @ 17:32:22 #281
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219518684
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 14:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja, ik wil echt heel graag weer thuis zijn
Lekker alles op mijn manier. Waarschijnlijk gaat lezen en knutselen dan ook weer lukken :)
Een situatieschets :X

Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 17 december 2025 @ 17:45:14 #282
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219518739
Ja hoor, we zijn er voor je.. ^O^
pi_219518771
Dank jullie wel O+

Doe hard mijn best :) ben blij dat mensen dat zien, soms meer dan ikzelf heb ik het idee

Zo, lekker mijn thermoskan vullen en dan sluit ik me op. Vanavond lekker televisie kijken op de laptop. Beetje Fokken. Dan is de avond zo voorbij

Helaas net te horen gekregen dat het ontslaggesprek drie kwartier later is -O- , voelt als heel erg lang. Weet dat het maar vijfenveertig minuten zijn... alleen Pietje Ongeduld

Even lekker onterecht en ondankbaar klagen:
En brrr, laatste avondmaal is op. Eindelijk morgen weer gewoon vegetarisch eten en veel groente en ik hoef de komende tijd geen aardappel meer
pi_219519708
quote:

En ik heb jullie O+

knufje O+
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  Moderator / Miss SHO woensdag 17 december 2025 @ 19:57:58 #285
22592 crew  Ole
pi_219519710
In elk geval kun je online ;)
SPOILER
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_219519719
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 19:57 schreef Ole het volgende:
SPOILER
*;
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219519723
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 19:57 schreef Ole het volgende:
SPOILER
Oef ja dat is een stuk zwaarder -O-

Ik ben me bewust van mijn mazzel O+

En idd morgen vieren *O*

Dikke knuffel
  Moderator / Miss SHO woensdag 17 december 2025 @ 20:02:38 #288
22592 crew  Ole
pi_219519777
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 19:59 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Oef ja dat is een stuk zwaarder -O-

Ik ben me bewust van mijn mazzel O+

En idd morgen vieren *O*

Dikke knuffel
Had eigenlijk nooit moeten gebeuren. Mocht ook niks alleen. Alles met groep want anders isoleren blabla.. Maar nogmaals gaat niet om mij hier ;) Dikke knuffel O+
pi_219519815
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 20:02 schreef Ole het volgende:

[..]
Had eigenlijk nooit moeten gebeuren. Mocht ook niks alleen. Alles met groep want anders isoleren blabla.. Maar nogmaals gaat niet om mij hier ;) Dikke knuffel O+
Oh shoot... dat lijkt me geen doen joh :o

Hier laten ze me gelukkig op mezelf zijn. Ik faal altijd in groepen (traumaatje). Ik weet niet eens hoe de mensen heten en 75% van die mensen zou ik niet herkennen als van mijn afdeling als ik ze ergens anders in de kliniek zag

Zit op mijn kamer tenzij ik gesprekken heb.

Godzijdank
  Moderator / Miss SHO woensdag 17 december 2025 @ 20:14:07 #290
22592 crew  Ole
pi_219519934
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 20:05 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Oh shoot... dat lijkt me geen doen joh :o

Hier laten ze me gelukkig op mezelf zijn. Ik faal altijd in groepen (traumaatje). Ik weet niet eens hoe de mensen heten en 75% van die mensen zou ik niet herkennen als van mijn afdeling als ik ze ergens anders in de kliniek zag

Zit op mijn kamer tenzij ik gesprekken heb.

Godzijdank
Fijn! Ik vind op zich gezelschap niet vervelend. Maar wel als het verplicht is :D
pi_219519958
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 20:14 schreef Ole het volgende:

[..]
Fijn! Ik vind op zich gezelschap niet vervelend. Maar wel als het verplicht is :D
Dat begrijp ik wel. Zeker als je niet lekker in je vel zit

Ik ben echt een asociale eenling. Er zijn mensen van wie ik houd en graag zie, maar ook dat met grenzen
  Moderator / Miss SHO woensdag 17 december 2025 @ 20:20:43 #292
22592 crew  Ole
pi_219520017
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 20:15 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dat begrijp ik wel. Zeker als je niet lekker in je vel zit

Ik ben echt een asociale eenling. Er zijn mensen van wie ik houd en graag zie, maar ook dat met grenzen
Heel goed! Alleen doen wat goed voelt!
pi_219520831
Eerder (2 weken geleden ofzo) gaf je aan dat je omgeving niet veilig gemaakt kan worden. Maar ik vraag me toch nog steeds af, waarom in plaats van messen geen plastic sporks bijvoorbeeld? Je ging er vrij gemakkelijk overheen alsof mijn idee niet redelijk was, maar als er niks is om jezelf mee te snijden dan maakt dat het gevaar op het verwonden van jezelf toch kleiner..

Vanuit de community hier die om je geeft hoorde ik er verder ook niks over..
  woensdag 17 december 2025 @ 21:31:48 #294
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219520960
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 21:25 schreef Masberum het volgende:
Eerder (2 weken geleden ofzo) gaf je aan dat je omgeving niet veilig gemaakt kan worden. Maar ik vraag me toch nog steeds af, waarom in plaats van messen geen plastic sporks bijvoorbeeld? Je ging er vrij gemakkelijk overheen alsof mijn idee niet redelijk was, maar als er niks is om jezelf mee te snijden dan maakt dat het gevaar op het verwonden van jezelf toch kleiner..

Vanuit de community hier die om je geeft hoorde ik er verder ook niks over..
quote:
17s.gif Op donderdag 20 november 2025 04:02 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Je kan alle scherpe dingen weghalen, maar als iemand automutileert vind die altijd wel een manier om zichzelf pijn te doen. Wil je dan ook haar nagels constant kort gaan houden, en alle harde objecten met kussens bedekken?

Het idee is dat ze leert hoe ze op een andere manier met deze shit om kan gaan dan door zichzelf te verwonden. Ik weet uit ervaring dat de verleiding tot zelfmutilatie altijd blijft als je het eenmaal (veel) gedaan hebt. Automutilatie is een vorm van verslaving.

What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_219521060
quote:
17s.gif Op woensdag 17 december 2025 21:31 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
[..]

Plus: ik moet koken, ik heb mijn creatieve hobby's en ik heb soms een schaar nodig voor verpakkingen (al voor mijn baxterrol) of een mesje om een pakketje te openen
Hoe zou ik mijn nagels moeten knippen en mijn oksels moeten scheren.

Het weghalen van alle scherpe voorwerpen is niet mogelijk

Zelfs toen ik jaren geleden gesepareerd was wist ik mezelf te verwonden (bijten, hoofdbonken).

Het is een slechte eigenschap, een symptoom, dat eenmaal bij mij hoort. Het gaat heel vaak goed, alleen in crisis niet.

Daarnaast is het vervelend, niet gevaarlijk. Ik ben een pillen-slikker als ik een TS doe, niet polsen doorsnijden
  woensdag 17 december 2025 @ 21:44:43 #296
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219521203
Ik breek echt al dagen mijn hoofd over waar TS voor staat in dit geval. :o
Ik snap waar het op doelt, maar ik kan niet bedenken welk woord het voor staat en dat kan ik niet uit staan. :@ Iemand een DM
pi_219521236
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2025 21:44 schreef BE het volgende:
Ik snap waar het op doelt, maar ik kan niet bedenken welk woord het voor staat en dat kan ik niet uit staan. :@ Iemand een DM
Tentamen Suicidi
(zelfmoordpoging)

Sorry! Zo'n kliniek/patiënten-woord. Had er niet aan gedacht dat die term wat minder bekend zou kunnen zijn
pi_219521263
quote:
17s.gif Op woensdag 17 december 2025 21:31 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
[..]

Ja dat was het. Waarom inderdaad niet de nagels kort houden? Ook al sterf je daar niet zo snel van niet waar. Ik ben het ermee eens dat je de bron aan moet pakken. De geestelijke gesteldheid.

Maar ik heb zelf ook 1 keer gehad dat ik zelfmoord wou plegen en dat ook ging plegen als mijn vriendin me niet gestopt zou hebben door alert te zijn. Dat was wel degelijk met een mes, niet met mijn nagels ofzo. En als die messen er niet waren geweest dan weet ik niet hoe ik dat had kunnen doen hoor. Telkens tegen de muur aanrennen ofzo werkt niet. Je (en haar) idee dat je toch wel methodes vindt is naar mijn idee niet correct maar je kan op het minst de kans verminderen met wat ik stel
pi_219521298
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2025 21:44 schreef BE het volgende:
Tragisch succes (aldus mijn grappige AI)

SPOILER
Hell To The Liars
pi_219521325
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 21:49 schreef Droopie het volgende:

[..]
Tragisch succes (aldus mijn grappige AI)

SPOILER
Het is de "Latijnse" benaming van een suïcidie poging zijn. De T staat voor Tentamen en S voor Suïcidi

In dit geval dus geen Topic Starter ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')