abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219497556
En ja... was er al bang voor. Een week of twee veel pammen gebruikt, nu niet, en ik sta vol energie. Alleen ik ga niet direct bedelen om eentje. Moet even weer leren rustig worden zonder benzo's

Dat doe ik liever in de kliniek dan thuis. Mocht het uit de hand lopen vraag ik alsnog eentje. Alleen nu nog niet. Dat dutje vanmiddag was misschien ook niet super slim, maar was toen wel moe

maar heb ook buikpijn, dit eten is niet zo wat ik gewend ben

Nu ook even opletten dat ik niet doorschiet van suïcidaal naar compleet hyper. Bespreek ik morgen eventjes hier. Het is nog maar één avond. Het een spelletje spelen was simpelweg ook gewoon dom. Moet in de avond niet zo druk en sociaal doen

Vrees niet voor een hypo-manie. Wel voor te vaak pammetje gehad te hebben en te druk geweest vanavond. Ik schiet van compleet diep, donker zwart naar donkergrijs. Er is verbetering, maar ik ben er nog niet
pi_219499140
De verpleging heeft net verplicht met me moeten bespreken dat er een suïcide gepleegd is in de kliniek. Ik zei dat ik er geen last van heb, maar voel me ineens wel enorm getriggerd.

Even thee drinken en en als het niet zakt, toch bespreken met de vpk. Het is stom dat ik het me aantrek. Niks meegekregen, ken de persoon waarschijnlijk niet, maar toch... ik voel me ineens heel slecht

Edit: dit is natuurlijk voor de naasten van deze persoon en de verpleging echt heel erg en voor mij niet. Alleen door mijn eigen pogingen en de dood van mijn vader toch een trigger
  maandag 15 december 2025 @ 10:43:06 #228
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219499358
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 10:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
De verpleging heeft net verplicht met me moeten bespreken dat er een suïcide gepleegd is in de kliniek. Ik zei dat ik er geen last van heb, maar voel me ineens wel enorm getriggerd.

Even thee drinken en en als het niet zakt, toch bespreken met de vpk. Het is stom dat ik het me aantrek. Niks meegekregen, ken de persoon waarschijnlijk niet, maar toch... ik voel me ineens heel slecht

Edit: dit is natuurlijk voor de naasten van deze persoon en de verpleging echt heel erg en voor mij niet. Alleen door mijn eigen pogingen en de dood van mijn vader toch een trigger
"Ik ben niet verantwoordelijk voor de keuzes van een ander."

"Ik ben vrij, en ik maak mijn eigen keuzes."
pi_219499375
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 10:43 schreef Tengano het volgende:

[..]
"Ik ben niet verantwoordelijk voor de keuzes van een ander."
Ik kreeg ook al van de vpk te horen dat hun gevoelens van hen zijn
Ze vinden het super lief dat ik mijn steun betuig en me inhoud, maar dat willen ze niet. Dus ik heb wel even gesproken erover en over hoe suïcide een rol in mijn leven speelt
En over de factoren die mij helpen en de dankbaarheid dat ik nog leef, ondanks alles
  maandag 15 december 2025 @ 10:47:21 #230
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219499385
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 10:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik kreeg ook al van de vpk te horen dat hun gevoelens van hen zijn
Ze vinden het super lief dat ik mijn steun betuig en me inhoud, maar dat willen ze niet. Dus ik heb wel even gesproken erover en over hoe suïcide een rol in mijn leven speelt
En over de factoren die mij helpen en de dankbaarheid dat ik nog leef, ondanks alles
Je hoeft de wereld niet te redden CotS; dat is niet jouw verantwoordelijkheid.

Red jezelf. Daar heb je het allermeeste aan.
pi_219499405
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 10:47 schreef Tengano het volgende:

[..]
Je hoeft de wereld niet te redden CotS; dat is niet jouw verantwoordelijkheid.

Red jezelf. Daar heb je het allermeeste aan.
Die kreeg ik idd ook te horen

Hoofd is weer rustig hoor
Ben blij even gepraat te hebben
  maandag 15 december 2025 @ 11:04:45 #232
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219499482
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 10:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
Die kreeg ik idd ook te horen

Hoofd is weer rustig hoor
Ben blij even gepraat te hebben
Ik vind het wel mooi om te zien hoe helder je bent zonder pammetjes.

[ Bericht 9% gewijzigd door Tengano op 15-12-2025 16:13:27 ]
pi_219499621
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 22:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
En ja... was er al bang voor. Een week of twee veel pammen gebruikt, nu niet, en ik sta vol energie. Alleen ik ga niet direct bedelen om eentje. Moet even weer leren rustig worden zonder benzo's

Dat doe ik liever in de kliniek dan thuis. Mocht het uit de hand lopen vraag ik alsnog eentje. Alleen nu nog niet. Dat dutje vanmiddag was misschien ook niet super slim, maar was toen wel moe

maar heb ook buikpijn, dit eten is niet zo wat ik gewend ben

Nu ook even opletten dat ik niet doorschiet van suïcidaal naar compleet hyper. Bespreek ik morgen eventjes hier. Het is nog maar één avond. Het een spelletje spelen was simpelweg ook gewoon dom. Moet in de avond niet zo druk en sociaal doen

Vrees niet voor een hypo-manie. Wel voor te vaak pammetje gehad te hebben en te druk geweest vanavond. Ik schiet van compleet diep, donker zwart naar donkergrijs. Er is verbetering, maar ik ben er nog niet
Je doet het prima, alles in stapjes
pi_219500882
Normaal gesproken red ik me ook voor 99.99% van de tijd zonder pammetjes. Dat is voor mij geen prestatie. Alleen men was de afgelopen tijd nogal scheutig met wanneer ik ze moet nemen. Zelf kom ik niet tot dat idee.
Alleen mijn lijf moet weer even leren slapen en ontspannen zonder hulp. Komt wel goed
Gewoon weer in mijn ritme van elf uur in bed lezen tot acht uur opstaan in de ochtend.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dit moment toch wel getriggerd en dat maakt de heimwee niet minder. Ik voel me schuldig ivm de heimwee. Dit bed krijgen was een hele circusact. Alleen ik ben aan het opknapen. Heb weer creatieve zin en ideeën (de uitvoer lukt nog niet), het idee van lezen mis ik ook (lukt ook nog niet). Alleen ik voel me minder diep, donker zwart. Ik ben verplaatst naar grijs.

Mijn crisisplan is ook af. Goed geworden, denk dat de hulpverlening me weer goed kan helpen. Hij is up to date

Nog even volhouden, nog even gebruik maken van alle hulp en de geboden structuur
Even wennen aan functioneren zonder pammetjes, want die dingen vind ik alles behalve fijn
Donderdag ga ik me weer goed redden zelf denk ik
  maandag 15 december 2025 @ 13:31:42 #235
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219500916
Ik ben trots op je, CotS.

Je hebt zelf aangegeven dat je dit nodig had en je werkt er hard aan om straks weer thuis in je goeie doen je eigen dingen te doen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_219500926
quote:
17s.gif Op maandag 15 december 2025 13:31 schreef Lienekien het volgende:

Je hebt zelf aangegeven dat je dit nodig had en je werkt er hard aan om straks weer thuis in je goeie doen je eigen dingen te doen.
Dank je wel :@ Dit is erg waardevol voor me :* O+
  maandag 15 december 2025 @ 13:50:57 #237
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219501138
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 13:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
Normaal gesproken red ik me ook voor 99.99% van de tijd zonder pammetjes. Dat is voor mij geen prestatie. Alleen men was de afgelopen tijd nogal scheutig met wanneer ik ze moet nemen. Zelf kom ik niet tot dat idee.
Alleen mijn lijf moet weer even leren slapen en ontspannen zonder hulp. Komt wel goed
Gewoon weer in mijn ritme van elf uur in bed lezen tot acht uur opstaan in de ochtend.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dit moment toch wel getriggerd en dat maakt de heimwee niet minder. Ik voel me schuldig ivm de heimwee. Dit bed krijgen was een hele circusact. Alleen ik ben aan het opknapen. Heb weer creatieve zin en ideeën (de uitvoer lukt nog niet), het idee van lezen mis ik ook (lukt ook nog niet). Alleen ik voel me minder diep, donker zwart. Ik ben verplaatst naar grijs.

Mijn crisisplan is ook af. Goed geworden, denk dat de hulpverlening me weer goed kan helpen. Hij is up to date

Nog even volhouden, nog even gebruik maken van alle hulp en de geboden structuur
Even wennen aan functioneren zonder pammetjes, want die dingen vind ik alles behalve fijn
Fijn om te lezen dat je langzaam weer grip krijgt op je leven. ^O^
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  Moderator / Redactie FP maandag 15 december 2025 @ 13:53:15 #238
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_219501170
quote:
17s.gif Op maandag 15 december 2025 13:31 schreef Lienekien het volgende:

Dit ja. Erg sterk!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  maandag 15 december 2025 @ 14:15:13 #239
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219501351
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 13:28 schreef ChildoftheStars het volgende:

SPOILER

Wat ik vanaf een afstand van je zie en lees, is dat het toch echt beter met je gaat CotS. Deze week heeft je gewoon een prima reset bezorgd, zodat je straks weer een nieuw begin in je eigen huisje kan maken.

En met je nieuwe crisisplan heb je straks ook weer beter grip op jezelf.

Ik heb er wel vertrouwen in CotS.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 15-12-2025 15:09:56 ]
  Moderator maandag 15 december 2025 @ 16:06:53 #240
441859 crew  Lenny77
pi_219502583
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 11:04 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik vind het wel mooi om te zien hoe helder je bent zonder pammetjes.

Het enige wat je nog nodig hebt is nieuwe vaardigheden om jezelf rustig te houden op momenten dat je dat nodig hebt.
Dit soort adviezen laten we liever over aan de experts.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  maandag 15 december 2025 @ 16:14:02 #241
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219502644
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2025 16:06 schreef Lenny77 het volgende:
Goed dat je het zegt. Ik heb het gelijk weggehaald.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 15-12-2025 16:22:20 ]
pi_219502707
Sorry als ik iemand oversla. Nogal druk in de bovenkamer

quote:

[..]
quote:

[..]
Ik zag hem als compliment eigenlijk. 'k Ben er zelf wel blij mee dat ik me min of meer zonder red en de vpk geven me er ook complimenten over.
Het is verschrikkelijk onrustig in mijn hoofd, kan amper stil zitten en heb (helaas) geen fidgets bij me. Alleen ik red me wel min of meer

Het voelt niet fijn, maar ik moet er even doorheen en ontwennen

quote:
14s.gif Op maandag 15 december 2025 14:15 schreef Tengano het volgende:

[..]
Wat ik vanaf een afstand van je zie en lees, is dat het toch echt beter met je gaat CotS. Deze week heeft je gewoon een prima reset bezorgd, zodat je straks weer een nieuw begin in je eigen huisje kan maken.

En met je nieuwe crisisplan heb je straks ook weer beter grip op jezelf.

Ik heb er wel vertrouwen in CotS.
Dank je wel!
De meesten mopperen op crisisplannen, maar bij mij werkt het heel erg goed. Dat lijstje met afleidingopties is er vandaag ook aan toegevoegd. Dus dan kunnen de hulpverleners me ook gerichter helpen.
Als het slecht met me gaat heb ik een directieve benadering nodig, dus dan kunnen ze me heel gericht een opdracht geven en dat heb ik nodig

Dank je wel :*
Nog even de laatste loodjes, beetje pittig (heimwee als een malle), maar tweeënhalve dag is te overzien.

quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 13:50 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Fijn om te lezen dat je langzaam weer grip krijgt op je leven. ^O^
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 13:53 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Dit ja. Erg sterk!
Dank jullie wel O+
pi_219502770
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 16:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
alles gaat mis met quoten en editten...
Boeiuhhhh :P ;)

Je doet je best
En dat is wat telt :*
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 15 december 2025 @ 16:47:55 #244
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219502857
Volgens mij gaat het best goed met je..
  maandag 15 december 2025 @ 16:52:53 #245
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219502897
Ga je vanavond nog iets leuks doen CotS?
pi_219502951
quote:
99s.gif Op maandag 15 december 2025 16:35 schreef greysbones het volgende:

[..]
Boeiuhhhh :P ;)

Je doet je best
En dat is wat telt :*
:*

quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 16:47 schreef qltel het volgende:
Volgens mij gaat het best goed met je..
Ja, alleen moet wel de week volhouden. Gewoon om te zien of dit een trant is of een toevallige goede dag

En het ontwennen van pammetjes doe ik liever hier dan thuis. De onrust is enorm
Creatief zijn en lezen willen nog niet lukken en serie kijken is erg moeilijk.

Dus wel even geduld tot ik donderdag naar huis mag. Gewoon veiligheid voor alles

Dit was precies de reden waarom ik om een time-out gevraagd had: ze werken enorm goed voor mij. Ik kan moeilijk uitleggen waarom, maar het is eenmaal zo

quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 16:52 schreef Tengano het volgende:
Ga je vanavond nog iets leuks doen CotS?
Ik ga op mijn kamer wat televisie kijken. En vidoebellen met een vriendin, denk ik
Net een derde thermoskan (van huis meegenomen) gevuld met kokend water. Dus lekker theetjes drinken

En proberen een beetje rustig worden in mijn bol, zodat ik hopelijk wat meer slaap vannacht. Afgelopen nacht was bagger.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 15 december 2025 @ 17:01:36 #247
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219502974
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 16:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dit was precies de reden waarom ik om een time-out gevraagd had: ze werken enorm goed voor mij. Ik kan moeilijk uitleggen waarom, maar het is eenmaal zo
Klinkt wel logisch. Het is een grote wijziging van hoe je leeft, en dus zit je ook niet vast in je oude patroon.
  Moderator maandag 15 december 2025 @ 18:19:16 #248
441859 crew  Lenny77
pi_219503564
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 16:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
Sorry als ik iemand oversla. Nogal druk in de bovenkamer
[..]
[..]
Ik zag hem als compliment eigenlijk. 'k Ben er zelf wel blij mee dat ik me min of meer zonder red en de vpk geven me er ook complimenten over.
Het is verschrikkelijk onrustig in mijn hoofd, kan amper stil zitten en heb (helaas) geen fidgets bij me. Alleen ik red me wel min of meer

Oh het is ook een compliment hoor en zo mag je het ook aannemen O+
Ik weet ook zeker dat hij het als compliment heeft geschreven en dat is erg lief O+
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_219503668
quote:

[..]
:*
[..]
Ja, alleen moet wel de week volhouden. Gewoon om te zien of dit een trant is of een toevallige goede dag

En het ontwennen van pammetjes doe ik liever hier dan thuis. De onrust is enorm
Creatief zijn en lezen willen nog niet lukken en serie kijken is erg moeilijk.

Dus wel even geduld tot ik donderdag naar huis mag. Gewoon veiligheid voor alles

[..]
Ik ga op mijn kamer wat televisie kijken. En vidoebellen met een vriendin, denk ik
Net een derde thermoskan (van huis meegenomen) gevuld met kokend water. Dus lekker theetjes drinken

En proberen een beetje rustig worden in mijn bol, zodat ik hopelijk wat meer slaap vannacht. Afgelopen nacht was bagger.
doe het vooral rustig aan
je hebt een betere dag gehad dat is heel fijn
een slechtere is niet leuk maar betekent niet meteen een ramp(ook al zal het misschien wel zo voelen)
stapje voor stapje Cots :*
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
  maandag 15 december 2025 @ 18:58:03 #250
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219503868
quote:

En proberen een beetje rustig worden in mijn bol.
Een situatieschets..... :Y)

Geniet van je avond! CotS c_/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')