abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219504408
Ah... altijd fijn een kamer naast de verpleegpost
Bellen met een vriendin en luid harde grappen maken ... en zitten mokken ... had misschien moeten fluisteren :@

Veel gelachen en een leger hart

Alleen ik vergeet soms hoe gehorig het is hier :@

Nu theetje en rustig worden
  maandag 15 december 2025 @ 20:55:16 #252
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219505208
* Tengano schenkt nog iets in voor CotS c_/

dinsdag 16 december 2025 @ 09:38:44 #253
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219507989
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 19:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
Bellen met een vriendin en luid harde grappen maken ... en zitten mokken ... had misschien moeten fluisteren :@

Gelukkig hangen er geen "Verboden te lachen.' bordjes. :)
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  Moderator / Redactie FP dinsdag 16 december 2025 @ 09:55:38 #254
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_219508095
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 19:53 schreef ChildoftheStars het volgende:

Lachen is gezond!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  dinsdag 16 december 2025 @ 10:28:48 #255
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219508263
Goeie 's morgens deze morgen CotS! Lekker geslapen? :)

pi_219508688
Oké, net een gesprek gehad. Mag naar huis, maar ook blijven tot de officiële ontslagdatum. Omdat ik aan het ontwennen ben van de pammetjes en omdat ik heel erg onrustig ben en omdat ik slecht slaap en omdat ik best veel stemmenlast heb; is er besloten dat ik blijf. Gewoon voor de zekerheid. Soms is verstandig zijn balen

Ik kan letterlijk niet stil zitten, dat maakt me gek. Ik heb oprecht bij het gesprek geprobeerd stil te zitten, ging niet. En mijn gedachten gaan alle kanten op.

Vannacht wel doorgeslapen. Duurde lang voordat ik insliep. Om elf uur ging ik liggen en heb het één uur zien worden. Wel geslapen tot vijf voor acht (acht uur wekker) dus daar ben ik erg blij mee

Straks komt mijn moeder op bezoek. Daar heb ik erg veel zin in! Even gezelligheid. Moet dan wel mijn best doen om rustig stil te zitten.

Kamer net opgeruimd, die wordt om twaalf uur schoongemaakt. Dan moet ik even in de groep zitten, echt geen zin in.

Ik moet zeggen dat de neiging naar een pammetje groot is, weet niet of dat me onrustig maakt of alles in mijn hoofd
pi_219510572
Ben zo moe en overprikkeld dat ik geen eens energie heb voor heimwee
pi_219510589
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 11:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké, net een gesprek gehad. Mag naar huis, maar ook blijven tot de officiële ontslagdatum. Omdat ik aan het ontwennen ben van de pammetjes en omdat ik heel erg onrustig ben en omdat ik slecht slaap en omdat ik best veel stemmenlast heb; is er besloten dat ik blijf. Gewoon voor de zekerheid. Soms is verstandig zijn balen

Ik kan letterlijk niet stil zitten, dat maakt me gek. Ik heb oprecht bij het gesprek geprobeerd stil te zitten, ging niet. En mijn gedachten gaan alle kanten op.

Vannacht wel doorgeslapen. Duurde lang voordat ik insliep. Om elf uur ging ik liggen en heb het één uur zien worden. Wel geslapen tot vijf voor acht (acht uur wekker) dus daar ben ik erg blij mee

Straks komt mijn moeder op bezoek. Daar heb ik erg veel zin in! Even gezelligheid. Moet dan wel mijn best doen om rustig stil te zitten.

Kamer net opgeruimd, die wordt om twaalf uur schoongemaakt. Dan moet ik even in de groep zitten, echt geen zin in.

Ik moet zeggen dat de neiging naar een pammetje groot is, weet niet of dat me onrustig maakt of alles in mijn hoofd
Ben je door je 'ziektebeeld' meer of minder verslavingsgevoelig dan anderen?
  dinsdag 16 december 2025 @ 18:21:16 #259
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219511238
Is je moeder nog geweest en hebben jullie nog wat plannetjes gemaakt voor de kerst ~:)

Volgens mij zou jij nog naar de AH gaan om het een en ander in te kopen :9~
pi_219511329
quote:

vraagje
waarom moet je perse stil zitten?
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_219511385
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 16:13 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Ben je door je 'ziektebeeld' meer of minder verslavingsgevoelig dan anderen?
Nee, gewoon een persoonlijke zwakte en iets waar ik bang voor ben. De vpk en arts vinden het trouwens niet raar dat ik er last van heb :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 18:21 schreef Tengano het volgende:
Is je moeder nog geweest en hebben jullie nog wat plannetjes gemaakt voor de kerst ~:)

Volgens mij zou jij nog naar de AH gaan om het een en ander in te kopen :9~
Ja even lekker gekwebbeld

AH wordt Picnic, want de supermarkt is nu te druk voor mij. Doen we in januari weer :) Vrijdag bellen we even om te bespreken wat ik regel

Heb zo'n zin in kerst
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 december 2025 18:36 schreef greysbones het volgende:

[..]
vraagje
waarom moet je perse stil zitten?
Natuurlijk hoef ik niet stil te zitten, alleen ik ben continu met mijn benen aan het trappelen, met mijn handen aan te tikken en pielen. Bijt in mijn lippen en vingers
Kan amper een fatsoenlijk gesprek voeren van ik van de hak op de tak ga etc

Lezen en crea en eigenlijk alles wil niet lukken. Serietje is teveel gevraagd. Een YouTube-filmpje van een kwartiertje kan ik al niet volgen
En ik heb wel een paar wandelingetjes gemaakt, maar op den duur ben je dat ook wel zat
pi_219511419
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 18:46 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Nee, gewoon een persoonlijke zwakte en iets waar ik bang voor ben. De vpk en arts vinden het trouwens niet raar dat ik er last van heb :)
[..]
Ja even lekker gekwebbeld

AH wordt Picnic, want de supermarkt is nu te druk voor mij. Doen we in januari weer :) Vrijdag bellen we even om te bespreken wat ik regel

Heb zo'n zin in kerst
[..]
Natuurlijk hoef ik niet stil te zitten, alleen ik ben continu met mijn benen aan het trappelen, met mijn handen aan te tikken en pielen. Bijt in mijn lippen en vingers
Kan amper een fatsoenlijk gesprek voeren van ik van de hak op de tak ga etc

Lezen en crea en eigenlijk alles wil niet lukken. Serietje is teveel gevraagd. Een YouTube-filmpje van een kwartiertje kan ik al niet volgen
En ik heb wel een paar wandelingetjes gemaakt, maar op den duur ben je dat ook wel zat
meer een
ik zit mezelf in de weg itch

hoop dat je hem snel kwijt raakt ;) :*
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_219514121
Ik heb in een verslavingskliniek gezeten en daar moest ik praten over bier, niet biertjes. Zodat ik het drinken niet minder maak dan het is als het ware. Ik zie je vaak pammetjes zeggen, is dat juist goed om het luchtig te houden voor jezelf (wat ik me kan voorstellen), hebben ze daar ook iets over gezegd?
pi_219514141
quote:

Slik je toevallig Abilify?
pi_219514156
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 23:10 schreef Masberum het volgende:
Ik heb in een verslavingskliniek gezeten en daar moest ik praten over bier, niet biertjes. Zodat ik het drinken niet minder maak dan het is als het ware. Ik zie je vaak pammetjes zeggen, is dat juist goed om het luchtig te houden voor jezelf (wat ik me kan voorstellen), hebben ze daar ook iets over gezegd?
Ze willen juist dat ik luchtiger doe erover en jezelf sneller een gun

Alleen nu even gewenning. Mijn keus om in een klap te stoppen
pi_219514162
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 december 2025 23:14 schreef praadje het volgende:

[..]
Slik je toevallig Abilify?
Ja al jaren
Maar ook clozapine oa
pi_219514188
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 23:17 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Oke, ik hoop dat het je lukt. Zelf ben ik nu bezig om te stoppen met alcohol drinken, nu 4 dagen nuchter wat meer is dan in het laatste jaar. Ik weet niet of een terugval met pammetjes mogelijk is? Ik heb werkelijk waar geen idee. Maar wees niet te hard voor jezelf als je terugvalt. Er is altijd een nieuwe kans en voor mijzelf gesproken, ik weet sinds ongeveer 3 maanden dat ik compleet wil stoppen. Het ging niet vlekkeloos maar ik denk dat dit voor mij het nu wel is dat ik echt ben gestopt. Het kan wat tijd kosten en wat tegenslagen maar dat hoort er naar mijn idee bij, niks gaat direct perfect vanuit mijn ervaring als je in een dal zat
pi_219514198
quote:

[..]
Ja al jaren
Maar ook clozapine oa
Ik heb in het verleden wel eens Abilify geslikt (om andere redenen) en ik vergeet nooit meer wat een vreselijke bewegingsdrang ik daarvan kreeg. Km. Heb ik gelopen, zinloze km omdat ik niet stil kon blijven zitten. Lopende breien ook en als ik een gesprek met iemand had vroeg ik na 5 minuten of ik even een rondje of twee/drie rond de tafel mocht lopen. Tot huilens toe gelopen en zoooo moe.
Totdat ik de psych erop aansprak en een ander middel kreeg. Wat een opluchting. Gelukkig was dit maar een nare periode in mijn leven en gelukkig al meer dan 15 jaar terug.
Maar dat van die bewegingsdrang vergeet ik nooit meer. Wat een rotzooi (voor mij dan).

Heel veel sterkte lieverd :*
pi_219514226
quote:

[..]

Nu zal jouw pammetje andere dingen doen dan mijn alprozolam.

Maar ik ben 8 weken geleden ermee gestopt en het duurde 6 weken voor de laatste "stuiptrekkingen" eruit waren.

Heb het onderschat, maar t zat ook meer tussen mn oren, maar kreeg ook hartkloppingen.

De assistente zei dat ze eigenlijk nooit mensen aanraden om tijdens de donkere maanden te stoppen ermee (zei ze na de 3e week pas :'))

Of het slim van je is, in deze fase, weet ik niet.
Maar ik vind je wel een kanjer dat je er iig bewust mee omgaat.

Een pammetje is geen straf en als je wel pammetje neemt ben je niet perse zwakker (of stoerder als je het niet neemt).

Maak het stoppen please niet obsessief voor je zelfbeeld, als het doet wat het moet doen prima/ fijn en als het zonder lukt ook helemaal prima toch :)
Hell To The Liars
pi_219515106
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 december 2025 23:23 schreef praadje het volgende:

[..]
Ik heb in het verleden wel eens Abilify geslikt (om andere redenen) en ik vergeet nooit meer wat een vreselijke bewegingsdrang ik daarvan kreeg. Km. Heb ik gelopen, zinloze km omdat ik niet stil kon blijven zitten. Lopende breien ook en als ik een gesprek met iemand had vroeg ik na 5 minuten of ik even een rondje of twee/drie rond de tafel mocht lopen. Tot huilens toe gelopen en zoooo moe.
Totdat ik de psych erop aansprak en een ander middel kreeg. Wat een opluchting. Gelukkig was dit maar een nare periode in mijn leven en gelukkig al meer dan 15 jaar terug.
Maar dat van die bewegingsdrang vergeet ik nooit meer. Wat een rotzooi (voor mij dan).

Heel veel sterkte lieverd :*
Herkenbaar, dat had ik ook van abilify en minstens nog 1 iemand met mij in de kliniek toen. Dat daar niet een pad uitgesleten was ik het tapijt is best wonderlijk, ze bleef hetzelfde rondje maar lopen. Ik had er gelukkig in iets mindere mate last van. Maar het voelde heel vervelend.

Wees niet te streng voor jezelf CotS! Tussen zwart en wit ligt nog een heel grijs gebied :*
Fake it till you make it...
pi_219515342
Oh wacht even, ik ben niet verslaafd en de keuze om ermee te stoppen ligt geheel bij mij, juist om niet verslaafd te worden. Het is nu meer gewenning. Spul werkt nog steeds net zo goed als in het begin
Alleen ik ben even een tijdje voor de gemakkelijke weg gegaan, wat ook nodig was. En nu weer verder op de "normale" manier. En dat is gewoon vermoeiend en maakt een mens onrustig.
Er is me ook versteld dat ik ook gerust ze weer kan gebruiken wanneer het nodig is en dat het geen terugval is dan.

---

En wat naar dat jullie zo reageerden op abilify! Ik zweer erbij. Ik slik het nu echt jaren, nooit last van bijwerkingen en ellende. Lijkt me echt heel heftig wat jullie ervaren met die zooi -O-
  Moderator / Redactie FP woensdag 17 december 2025 @ 10:18:11 #272
Brabo Bastard
pi_219515821
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 08:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oh wacht even, ik ben niet verslaafd en de keuze om ermee te stoppen ligt geheel bij mij, juist om niet verslaafd te worden. Het is nu meer gewenning. Spul werkt nog steeds net zo goed als in het begin
Alleen ik ben even een tijdje voor de gemakkelijke weg gegaan, wat ook nodig was. En nu weer verder op de "normale" manier. En dat is gewoon vermoeiend en maakt een mens onrustig.
Er is me ook versteld dat ik ook gerust ze weer kan gebruiken wanneer het nodig is en dat het geen terugval is dan.

---

En wat naar dat jullie zo reageerden op abilify! Ik zweer erbij. Ik slik het nu echt jaren, nooit last van bijwerkingen en ellende. Lijkt me echt heel heftig wat jullie ervaren met die zooi -O-
Wat voor de een werkt, hoeft voor de andere niet te werken :)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_219516232
Ik ben zo moe, over een uurtje ga ik even een dutje doen
Over 24 uur ben ik lekker thuis
Dan ben ik lekker aan het opruimen denk ik, of chillen. Even wasjes draaien, douchen zonder de haren van een ander tussen mijn tenen ( :r ) Lekker mijn huispak aan.
Jep, de laatste loodjes geven heimwee. Ze hebben me heel goed geholpen, ben weer de oude, soort van.

maar nu eerst even deze dag door zien te komen

Het gaat erg traag vandaag, maar goed... geduld is niet mijn sterkste vak. Half tien morgen ontslaggesprek. Dat duurt hooguit een half uur, kwartier is realistischer. Voor de tijd maak ik de kamer klaar, zodat ik na het gesprek enkel de meds moet regelen voor thuis.

Dit kan ik wel, nog even bikkelen en zo lekker een tukje doen
  Moderator / Redactie FP woensdag 17 december 2025 @ 12:03:00 #274
Brabo Bastard
pi_219516395
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 11:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben zo moe, over een uurtje ga ik even een dutje doen
Over 24 uur ben ik lekker thuis
Dan ben ik lekker aan het opruimen denk ik, of chillen. Even wasjes draaien, douchen zonder de haren van een ander tussen mijn tenen ( :r ) Lekker mijn huispak aan.
Jep, de laatste loodjes geven heimwee. Ze hebben me heel goed geholpen, ben weer de oude, soort van.

maar nu eerst even deze dag door zien te komen

Het gaat erg traag vandaag, maar goed... geduld is niet mijn sterkste vak. Half tien morgen ontslaggesprek. Dat duurt hooguit een half uur, kwartier is realistischer. Voor de tijd maak ik de kamer klaar, zodat ik na het gesprek enkel de meds moet regelen voor thuis.

Dit kan ik wel, nog even bikkelen en zo lekker een tukje doen
Je kunt het CotS O+
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 17 december 2025 @ 12:06:37 #275
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219516416
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 11:35 schreef ChildoftheStars het volgende:

Mooi, het klinkt positief dat het je geholpen heeft. En die laatste dag kom je ook wel door.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')