Gelukkig hangen er geen "Verboden te lachen.' bordjes.quote:Op maandag 15 december 2025 19:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ah... altijd fijn een kamer naast de verpleegpost
Bellen met een vriendin en luid harde grappen maken ... en zitten mokken ... had misschien moeten fluisteren
Veel gelachen en een leger hart
Alleen ik vergeet soms hoe gehorig het is hier
Nu theetje en rustig worden
Lachen is gezond!quote:Op maandag 15 december 2025 19:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ah... altijd fijn een kamer naast de verpleegpost
Bellen met een vriendin en luid harde grappen maken ... en zitten mokken ... had misschien moeten fluisteren
Veel gelachen en een leger hart
Alleen ik vergeet soms hoe gehorig het is hier
Nu theetje en rustig worden
Ben je door je 'ziektebeeld' meer of minder verslavingsgevoelig dan anderen?quote:Op dinsdag 16 december 2025 11:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké, net een gesprek gehad. Mag naar huis, maar ook blijven tot de officiële ontslagdatum. Omdat ik aan het ontwennen ben van de pammetjes en omdat ik heel erg onrustig ben en omdat ik slecht slaap en omdat ik best veel stemmenlast heb; is er besloten dat ik blijf. Gewoon voor de zekerheid. Soms is verstandig zijn balen
Ik kan letterlijk niet stil zitten, dat maakt me gek. Ik heb oprecht bij het gesprek geprobeerd stil te zitten, ging niet. En mijn gedachten gaan alle kanten op.
Vannacht wel doorgeslapen. Duurde lang voordat ik insliep. Om elf uur ging ik liggen en heb het één uur zien worden. Wel geslapen tot vijf voor acht (acht uur wekker) dus daar ben ik erg blij mee
Straks komt mijn moeder op bezoek. Daar heb ik erg veel zin in! Even gezelligheid. Moet dan wel mijn best doen om rustig stil te zitten.
Kamer net opgeruimd, die wordt om twaalf uur schoongemaakt. Dan moet ik even in de groep zitten, echt geen zin in.
Ik moet zeggen dat de neiging naar een pammetje groot is, weet niet of dat me onrustig maakt of alles in mijn hoofd
vraagjequote:Op dinsdag 16 december 2025 11:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké, net een gesprek gehad. Mag naar huis, maar ook blijven tot de officiële ontslagdatum. Omdat ik aan het ontwennen ben van de pammetjes en omdat ik heel erg onrustig ben en omdat ik slecht slaap en omdat ik best veel stemmenlast heb; is er besloten dat ik blijf. Gewoon voor de zekerheid. Soms is verstandig zijn balen
Ik kan letterlijk niet stil zitten, dat maakt me gek. Ik heb oprecht bij het gesprek geprobeerd stil te zitten, ging niet. En mijn gedachten gaan alle kanten op.
Vannacht wel doorgeslapen. Duurde lang voordat ik insliep. Om elf uur ging ik liggen en heb het één uur zien worden. Wel geslapen tot vijf voor acht (acht uur wekker) dus daar ben ik erg blij mee
Straks komt mijn moeder op bezoek. Daar heb ik erg veel zin in! Even gezelligheid. Moet dan wel mijn best doen om rustig stil te zitten.
Kamer net opgeruimd, die wordt om twaalf uur schoongemaakt. Dan moet ik even in de groep zitten, echt geen zin in.
Ik moet zeggen dat de neiging naar een pammetje groot is, weet niet of dat me onrustig maakt of alles in mijn hoofd
Nee, gewoon een persoonlijke zwakte en iets waar ik bang voor ben. De vpk en arts vinden het trouwens niet raar dat ik er last van hebquote:Op dinsdag 16 december 2025 16:13 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ben je door je 'ziektebeeld' meer of minder verslavingsgevoelig dan anderen?
Ja even lekker gekwebbeldquote:Op dinsdag 16 december 2025 18:21 schreef Tengano het volgende:
Is je moeder nog geweest en hebben jullie nog wat plannetjes gemaakt voor de kerst![]()
Volgens mij zou jij nog naar de AH gaan om het een en ander in te kopen
Natuurlijk hoef ik niet stil te zitten, alleen ik ben continu met mijn benen aan het trappelen, met mijn handen aan te tikken en pielen. Bijt in mijn lippen en vingersquote:Op dinsdag 16 december 2025 18:36 schreef greysbones het volgende:
[..]
vraagje
waarom moet je perse stil zitten?
meer eenquote:Op dinsdag 16 december 2025 18:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nee, gewoon een persoonlijke zwakte en iets waar ik bang voor ben. De vpk en arts vinden het trouwens niet raar dat ik er last van heb
[..]
Ja even lekker gekwebbeld
AH wordt Picnic, want de supermarkt is nu te druk voor mij. Doen we in januari weerVrijdag bellen we even om te bespreken wat ik regel
Heb zo'n zin in kerst
[..]
Natuurlijk hoef ik niet stil te zitten, alleen ik ben continu met mijn benen aan het trappelen, met mijn handen aan te tikken en pielen. Bijt in mijn lippen en vingers
Kan amper een fatsoenlijk gesprek voeren van ik van de hak op de tak ga etc
Lezen en crea en eigenlijk alles wil niet lukken. Serietje is teveel gevraagd. Een YouTube-filmpje van een kwartiertje kan ik al niet volgen
En ik heb wel een paar wandelingetjes gemaakt, maar op den duur ben je dat ook wel zat
Slik je toevallig Abilify?quote:Op dinsdag 16 december 2025 11:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ze willen juist dat ik luchtiger doe erover en jezelf sneller een gunquote:Op dinsdag 16 december 2025 23:10 schreef Masberum het volgende:
Ik heb in een verslavingskliniek gezeten en daar moest ik praten over bier, niet biertjes. Zodat ik het drinken niet minder maak dan het is als het ware. Ik zie je vaak pammetjes zeggen, is dat juist goed om het luchtig te houden voor jezelf (wat ik me kan voorstellen), hebben ze daar ook iets over gezegd?
Oke, ik hoop dat het je lukt. Zelf ben ik nu bezig om te stoppen met alcohol drinken, nu 4 dagen nuchter wat meer is dan in het laatste jaar. Ik weet niet of een terugval met pammetjes mogelijk is? Ik heb werkelijk waar geen idee. Maar wees niet te hard voor jezelf als je terugvalt. Er is altijd een nieuwe kans en voor mijzelf gesproken, ik weet sinds ongeveer 3 maanden dat ik compleet wil stoppen. Het ging niet vlekkeloos maar ik denk dat dit voor mij het nu wel is dat ik echt ben gestopt. Het kan wat tijd kosten en wat tegenslagen maar dat hoort er naar mijn idee bij, niks gaat direct perfect vanuit mijn ervaring als je in een dal zatquote:Op dinsdag 16 december 2025 23:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ze willen juist dat ik luchtiger doe erover en jezelf sneller een gun
Alleen nu even gewenning. Mijn keus om in een klap te stoppen
Ik heb in het verleden wel eens Abilify geslikt (om andere redenen) en ik vergeet nooit meer wat een vreselijke bewegingsdrang ik daarvan kreeg. Km. Heb ik gelopen, zinloze km omdat ik niet stil kon blijven zitten. Lopende breien ook en als ik een gesprek met iemand had vroeg ik na 5 minuten of ik even een rondje of twee/drie rond de tafel mocht lopen. Tot huilens toe gelopen en zoooo moe.quote:Op dinsdag 16 december 2025 23:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja al jaren
Maar ook clozapine oa
Nu zal jouw pammetje andere dingen doen dan mijn alprozolam.quote:Op dinsdag 16 december 2025 23:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ze willen juist dat ik luchtiger doe erover en jezelf sneller een gun
Alleen nu even gewenning. Mijn keus om in een klap te stoppen
Herkenbaar, dat had ik ook van abilify en minstens nog 1 iemand met mij in de kliniek toen. Dat daar niet een pad uitgesleten was ik het tapijt is best wonderlijk, ze bleef hetzelfde rondje maar lopen. Ik had er gelukkig in iets mindere mate last van. Maar het voelde heel vervelend.quote:Op dinsdag 16 december 2025 23:23 schreef praadje het volgende:
[..]
Ik heb in het verleden wel eens Abilify geslikt (om andere redenen) en ik vergeet nooit meer wat een vreselijke bewegingsdrang ik daarvan kreeg. Km. Heb ik gelopen, zinloze km omdat ik niet stil kon blijven zitten. Lopende breien ook en als ik een gesprek met iemand had vroeg ik na 5 minuten of ik even een rondje of twee/drie rond de tafel mocht lopen. Tot huilens toe gelopen en zoooo moe.
Totdat ik de psych erop aansprak en een ander middel kreeg. Wat een opluchting. Gelukkig was dit maar een nare periode in mijn leven en gelukkig al meer dan 15 jaar terug.
Maar dat van die bewegingsdrang vergeet ik nooit meer. Wat een rotzooi (voor mij dan).
Heel veel sterkte lieverd
Wat voor de een werkt, hoeft voor de andere niet te werkenquote:Op woensdag 17 december 2025 08:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oh wacht even, ik ben niet verslaafd en de keuze om ermee te stoppen ligt geheel bij mij, juist om niet verslaafd te worden. Het is nu meer gewenning. Spul werkt nog steeds net zo goed als in het begin
Alleen ik ben even een tijdje voor de gemakkelijke weg gegaan, wat ook nodig was. En nu weer verder op de "normale" manier. En dat is gewoon vermoeiend en maakt een mens onrustig.
Er is me ook versteld dat ik ook gerust ze weer kan gebruiken wanneer het nodig is en dat het geen terugval is dan.
---
En wat naar dat jullie zo reageerden op abilify! Ik zweer erbij. Ik slik het nu echt jaren, nooit last van bijwerkingen en ellende. Lijkt me echt heel heftig wat jullie ervaren met die zooi
Je kunt het CotSquote:Op woensdag 17 december 2025 11:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben zo moe, over een uurtje ga ik even een dutje doen
Over 24 uur ben ik lekker thuis
Dan ben ik lekker aan het opruimen denk ik, of chillen. Even wasjes draaien, douchen zonder de haren van een ander tussen mijn tenen () Lekker mijn huispak aan.
Jep, de laatste loodjes geven heimwee. Ze hebben me heel goed geholpen, ben weer de oude, soort van.
maar nu eerst even deze dag door zien te komen
Het gaat erg traag vandaag, maar goed... geduld is niet mijn sterkste vak. Half tien morgen ontslaggesprek. Dat duurt hooguit een half uur, kwartier is realistischer. Voor de tijd maak ik de kamer klaar, zodat ik na het gesprek enkel de meds moet regelen voor thuis.
Dit kan ik wel, nog even bikkelen en zo lekker een tukje doen
Mooi, het klinkt positief dat het je geholpen heeft. En die laatste dag kom je ook wel door.quote:Op woensdag 17 december 2025 11:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
Jep, de laatste loodjes geven heimwee. Ze hebben me heel goed geholpen, ben weer de oude, soort van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |