Mijn kinderen, ik kan niet voor anderen praten, steken die zooi niet eens af. En hun vriendjes ook niet. Althans; ze gaan niet meer met oudejaarsdag de straat op om overal vuurwerk in te steken.quote:Op maandag 29 december 2025 11:43 schreef incel het volgende:
[..]
Zou ik voor sommige dingen best doen, laat ze maar iets ontdekken of op hun bek gaan ergens mee daar leren ze van. Maar met een cobra zou ik dat risico niet nemen.
Ik merk het al, jouw kinderen zijn perfect en zullen nooit fouten makenquote:Op maandag 29 december 2025 11:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Mijn kinderen, ik kan niet voor anderen praten, steken die zooi niet eens af. En hun vriendjes ook niet. Althans; ze gaan niet meer met oudejaarsdag de straat op om overal vuurwerk in te steken.
Mijn kinderen zijn niet perfect en maken elke dag fouten.quote:Op maandag 29 december 2025 11:47 schreef incel het volgende:
[..]
Ik merk het al, jouw kinderen zijn perfect en zullen nooit fouten maken
Niet alle kinderen zijn hetzelfde. Mijn kind heeft simpelweg 0 interesse in vuurwerk.quote:Op maandag 29 december 2025 11:47 schreef incel het volgende:
[..]
Dat is precies wat mijn ouders dachten over vuurwerk, wapens en drugs. Tot ik er natuurlijk zoals de meeste puberende jongens een keer hard mee op m'n bek ging.quote:Op maandag 29 december 2025 11:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn kind heeft simpelweg 0 interesse in vuurwerk.
Mijn zoon wel, die stak kilo's af op de dag dat het mocht . Met zijn vrienden. Dan krijgen ze ook zoiets van "okee, nu ben ik er wel klaar mee."quote:Op maandag 29 december 2025 11:47 schreef incel het volgende:
[..]
Het punt dat ik alleen maar probeer te maken is: Zorg goed voor je kinderen. Leer ze niet alleen dat iets niet mag, maar leer ze ook wat het is en waarom iets niet mag.quote:Op maandag 29 december 2025 11:55 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Mijn zoon wel, die stak kilo's af op de dag dat het mocht . Met zijn vrienden. Dan krijgen ze ook zoiets van "okee, nu ben ik er wel klaar mee."
Prima, wat jij wil. Dram nog even verder door, daarvan wordt het echt een heel prettig gesprek.quote:Op maandag 29 december 2025 11:55 schreef incel het volgende:
[..]
Dat is precies wat mijn ouders dachten over vuurwerk, wapens en drugs. Tot ik er natuurlijk zoals de meeste puberende jongens een keer hard mee op m'n bek ging.
Hoeveel kinderen heb je zelf waar je zo goed voor zorgt?quote:Op maandag 29 december 2025 11:57 schreef incel het volgende:
[..]
Het punt dat ik alleen maar probeer te maken is: Zorg goed voor je kinderen. Leer ze niet alleen dat iets niet mag, maar leer ze ook wat het is en waarom iets niet mag.
Tegenargumenten geven vind ik niet doordrammen maar goed uiteindelijk is het aan jullie. Ik zelf zou het risico niet nemen als je kind mogelijk een hand kwijt raakt dus denk dat het goed is om niet alleen te zeggen dat vuurwerk niet mag maar ook waarom het niet mag en wat het verschil is tussen alle dingen.quote:Op maandag 29 december 2025 11:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Prima, wat jij wil. Dram nog even verder door, daarvan wordt het echt een heel prettig gesprek.
2x de helft natuurlijkquote:Op maandag 29 december 2025 11:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoeveel kinderen heb je zelf waar je zo goed voor zorgt?
Ja maar je weet ook dat als kinderen iets heel spannend vinden, en het mag niet dat ze het dan stiekem gaan proberen.quote:Op maandag 29 december 2025 11:57 schreef incel het volgende:
[..]
Het punt dat ik alleen maar probeer te maken is: Zorg goed voor je kinderen. Leer ze niet alleen dat iets niet mag, maar leer ze ook wat het is en waarom iets niet mag.
We weten het nu wel. Jij zou een perfecte ouder zijn (je bent helemaal (nog) geen ouder) en onze kinderen zijn niet perfect. En wij geen goede ouders.quote:Op maandag 29 december 2025 11:58 schreef incel het volgende:
[..]
Tegenargumenten geven vind ik niet doordrammer maar goed uiteindelijk is het aan jullie. Ik zelf zou het risico niet nemen als je kind mogelijk een hand kwijt raakt dus denk dat het goed is om niet alleen te zeggen dat vuurwerk niet mag maar ook waarom het niet mag en wat het verschil is tussen alle dingen.
Jij was er vroeg bij.quote:Op maandag 29 december 2025 11:59 schreef R-woud93 het volgende:
Het arsenaal is weer binnen, fijne jaarwisseling aan alle voor en tegenstanders![]()
Is het maar weer klaar, straks nog even bij wat winkels de sfeer proeven, bakje koffie doen en misschien nog wat meenemenquote:
Kijk jij snapt het gelukkig. Alleen jammer dat jij alles naar hulpverleners gooit.quote:Op maandag 29 december 2025 12:01 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Is het maar weer klaar, straks nog even bij wat winkels de sfeer proeven, bakje koffie doen en misschien nog wat meenemen
Zo is dat. Cursus voor pyromaantje vuurwerkafsteker ingepland, vereniging opgericht, volgend jaar gewoon weerquote:Op maandag 29 december 2025 11:59 schreef R-woud93 het volgende:
Het arsenaal is weer binnen, fijne jaarwisseling aan alle voor en tegenstanders![]()
Waar je mee omgaat wordt je mee besmet. Althans, soms. Meeste kinderen hebben tegenwoordig alleen tijd voor schermpjes en snapchat. En ook dat komt vaak door de oudersquote:Op maandag 29 december 2025 11:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet alle kinderen zijn hetzelfde. Mijn kind heeft simpelweg 0 interesse in vuurwerk.
Je hebt een zeer eenzijdige manier van naar zaken kijken.
Ik begrijp niet helemaal wat deze reactie met mijn post te maken heeft.quote:Op maandag 29 december 2025 12:21 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Waar je mee omgaat wordt je mee besmet. Althans, soms. Meeste kinderen hebben tegenwoordig alleen tijd voor schermpjes en snapchat. En ook dat komt vaak door de ouders
Jij zegt dat je kind 0 interesse heeft. Heb je dat zelf ook?quote:Op maandag 29 december 2025 12:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik begrijp niet helemaal wat deze reactie met mijn post te maken heeft.
Maar er zullen ook genoeg kinderen te vinden zijn die gewoon binnen blijven.quote:Op maandag 29 december 2025 12:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Jij zegt dat je kind 0 interesse heeft. Heb je dat zelf ook?
Hier zijn kinderen die er al weken mee bezig zijn omdat ouders er zelf ook van houden. Of omdat ze omgaan met kinderen die ook vuurwerk afsteken
Ah op die manier.quote:Op maandag 29 december 2025 12:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Jij zegt dat je kind 0 interesse heeft. Heb je dat zelf ook?
Hier zijn kinderen die er al weken mee bezig zijn omdat ouders er zelf ook van houden. Of omdat ze omgaan met kinderen die ook vuurwerk afsteken
Officieel mag het natuurlijk ook nog niet behalve dat f1 spul van de aldi enzo natuurlijk.quote:Op maandag 29 december 2025 12:28 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maar er zullen ook genoeg kinderen te vinden zijn die gewoon binnen blijven.
Ik zie bij ons in het dorp ook al wekenlang kinderen met vuurwerk leuren maar het zijn er echt maar een paar.
Omdat niks meer mag. Alleen sierpotten of nitraten en cobras is wat er nu overblijft. En straks geen sierpotten meer. Dus wat hou je over? Illegaal vuurwerk en zelfgemaakte bommen.quote:Op maandag 29 december 2025 12:41 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik heb het vroeger ook gedaan hoor. Kreeg je zo’n foldertje binnen en dan zaten we dagenlang te rekenen hoe we voor 2 tientjes zoveel mogelijk vuurwerk konden kopen om dan met oudjaarsdag met een rugzakje vol kanonslag en babypijltjes de wijk in te trekken. Ik heb het idee dat dat sowieso wel ver afgelopen is sinds dat men alleen nog vanaf 18:00 af mag steken.
Ik werk vlakbij een middelbare school en daar is echt vanaf oktober regelmatig het een en ander aan knallen te horen.quote:Op maandag 29 december 2025 12:41 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik heb het vroeger ook gedaan hoor. Kreeg je zo’n foldertje binnen en dan zaten we dagenlang te rekenen hoe we voor 2 tientjes zoveel mogelijk vuurwerk konden kopen om dan met oudjaarsdag met een rugzakje vol kanonslag en babypijltjes de wijk in te trekken. Ik heb het idee dat dat sowieso wel ver afgelopen is sinds dat men alleen nog vanaf 18:00 af mag steken.
Knalvuurwerk is al jaren verbodenquote:Op maandag 29 december 2025 12:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik werk vlakbij een middelbare school en daar is echt vanaf oktober regelmatig het een en ander aan knallen te horen.
Dat laatste is dan ook allemaal verboden. Deels omdat het gewonden opleverde ook al vallen die in het niet bij het illegale spul. Maar babyvuurpijlen, rotjes, Romeinse kaarsen is allemaal al weg. Dus voor die Kids is er niet veel om mee op straat te lopen. En met dat babyspul van de aldi wil je als puber niet gezien worden. Dat is tot je 10e leuk. Dus wat dat betreft is dat 'leuke deel' uit 'onze jeugd' al vakkundig om zeep geholpen.quote:Op maandag 29 december 2025 12:41 schreef Vliegbaard het volgende:
Je mag sowieso pas vuurwerk afsteken vanaf 18:00 op 31 december.quote:Op maandag 29 december 2025 12:48 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Knalvuurwerk is al jaren verboden
Om 10u pas? Mietje...quote:Op maandag 29 december 2025 12:46 schreef incel het volgende:
[..]
Omdat niks meer mag. Alleen sierpotten of nitraten en cobras is wat er nu overblijft. En straks geen sierpotten meer. Dus wat hou je over? Illegaal vuurwerk en zelfgemaakte bommen.
Ik denk echt dat het vroeger (10 a 20 jaar geleden) stukken beter was. Gewoon oud en nieuw vieren, om 10 uur met je tas rotjes, grondbloemen, babypijlen, jumping jacks en romeinse kaarsen naar buiten en lekker plezier maken. Tussendoor ook even naar huis om op te warmen want toen was het nog gewoon -10 graden overdag of zo. Weet nog wel dat je dan probeerde je aansteeklont aan te steken met je gevoelloze vingers. Is oud en nieuw er echt zo erg beter op geworden nu? Juist door al die verboden (vanaf 18:00 ipv 10:00) en geen rotjes meer en dingen lijkt alsof het alleen maar harder en langer gaat voorafgaand aan oudjaar.
Dat is dan ook geen vuurwerk. Dat zijn bommen en granatenquote:Op maandag 29 december 2025 12:48 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ik ook zodra het licht werd, met tassen met elk jaar weer voor twee- tot driehonderd gulden aan rotjes en babypijltjes. Was toen wel leuk maar dat zou ik voor mijn kinderen ook niet meer willen. Prima dat die traditie over een jaar of 10-15 wel is opgehouden wat dat betreft.quote:Op maandag 29 december 2025 12:49 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Om 10u pas? Mietje...
Ik liep om 0500u al buiten![]()
Ik moest me altijd aan de regels houden. Dus 10:00 stipt durfte ik pas het eerste ding aan te steken want als m'n ouders erachter kwamen dat ik het eerder deed gooide ze alles weg.quote:Op maandag 29 december 2025 12:49 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Om 10u pas? Mietje...
Ik liep om 0500u al buiten![]()
Dat is nu omgezet in 2 tot 3 duizend aan cakes en compoundsquote:Op maandag 29 december 2025 12:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik ook zodra het licht werd, met tassen met elk jaar weer voor twee- tot driehonderd gulden aan rotjes en babypijltjes. Was toen wel leuk maar dat zou ik voor mijn kinderen ook niet meer willen. Prima dat die traditie over een jaar of 10-15 wel is opgehouden wat dat betreft.
Geniet dr vanquote:Op maandag 29 december 2025 12:57 schreef incel het volgende:
[..]
Ik moest me altijd aan de regels houden. Dus 10:00 stipt durfte ik pas het eerste ding aan te steken want als m'n ouders erachter kwamen dat ik het eerder deed gooide ze alles weg.
En vandaag de dag sta ik om 17:30 buiten met categorie F1 vuurwerk en om 18:00 gaat pas het F2 de lucht in.
Dat moest mijn zoon ook, die stonden om 09.55 uur voor de deur te wachten. Met die tassen, want je had er ook speciale tassen voor.quote:Op maandag 29 december 2025 12:57 schreef incel het volgende:
[..]
Ik moest me altijd aan de regels houden. Dus 10:00 stipt durfte ik pas het eerste ding aan te steken want als m'n ouders erachter kwamen dat ik het eerder deed gooide ze alles weg.
En vandaag de dag sta ik om 17:30 buiten met categorie F1 vuurwerk en om 18:00 gaat pas het F2 de lucht in.
En zo hoort het en doen de meeste mensen het dus. Zij respecteren de wetten en regels en houden alles netjes. Maar wij mogen het zelfs niet meer dus op deze manier, omdat er een paar mensen zijn uit bepaalde groepen in de maatschappij die overlast aanrichten. En mensen zijn het er blijkbaar nog mee eens ook.quote:Op maandag 29 december 2025 12:58 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat moest mijn zoon ook, die stonden om 09.55 uur voor de deur te wachten.
Dat is altijd "de goeden lijden onder de slechten." Maar ik ben blij dat mijn zoon het nog net heeft meegemaakt. Want ik vond het wel een hele leuke sfeer.quote:Op maandag 29 december 2025 12:59 schreef incel het volgende:
[..]
En zo hoort het en doen de meeste mensen het dus. Zij respecteren de wetten en regels en houden alles netjes. Maar wij mogen het zelfs niet meer dus op deze manier, omdat er een paar mensen zijn uit bepaalde groepen in de maatschappij die overlast aanrichten. En mensen zijn het er blijkbaar nog mee eens ook.
Achteraf bezien was dat toen al best achterlijk natuurlijk, want we knutselden ook wat af met legaal vuurwerk in de buurt.quote:Op maandag 29 december 2025 12:57 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat is nu omgezet in 2 tot 3 duizend aan cakes en compounds
Om 10.00 uur zag je mijn zoon en al die vriendjes dan naar buiten rennen van "jaaaaaaaaaaahhhhh!!!!!"quote:Op maandag 29 december 2025 12:59 schreef incel het volgende:
[..]
En zo hoort het en doen de meeste mensen het dus. Zij respecteren de wetten en regels en houden alles netjes. Maar wij mogen het zelfs niet meer dus op deze manier, omdat er een paar mensen zijn uit bepaalde groepen in de maatschappij die overlast aanrichten. En mensen zijn het er blijkbaar nog mee eens ook.
Nou wat werkt dat verbod fantastisch zeg, hier in de buurt hoor je de hele dag geknal.quote:Op maandag 29 december 2025 12:48 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Waar ik woon is het met de jaarwisseling echt wel voornamelijk siervuurwerk, en amper knallen. Dat is wel echt veranderd. Over 30 jaar verwacht ik dat het echt heel anders is. De cultuur veranderd gewoon met zo'n verbod, zeker als je het tijd geeft. Ik vind het top.quote:Op maandag 29 december 2025 13:10 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou wat werkt dat verbod fantastisch zeg, hier in de buurt hoor je de hele dag geknal.
Hier naast de Lidle laten ze ook gewoon de verpakking van het vuurwerk liggen.quote:Op maandag 29 december 2025 13:10 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou wat werkt dat verbod fantastisch zeg, hier in de buurt hoor je de hele dag geknal.
Een bbqquote:Op maandag 29 december 2025 09:24 schreef incel het volgende:
[..]
Je hebt nog nooit van vreugdevuur of paasvuur gehoord? Of een open haard? Barbecue? Ja is heel bijzonder ja mensapen die al duizenden jaren samenkomen bij lekker warm en gezellig vuur.
Mensen die denken dat welk verbod dan ook per direct een 100% werking heeft zijn nogal debiel.quote:Op maandag 29 december 2025 13:10 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ben je boos? Omdat je meteen gaat schelden?quote:Op maandag 29 december 2025 13:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Mensen die denken dat welk verbod dan ook per direct een 100% werking heeft zijn nogal debiel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |