Mijn kinderen, ik kan niet voor anderen praten, steken die zooi niet eens af. En hun vriendjes ook niet. Althans; ze gaan niet meer met oudejaarsdag de straat op om overal vuurwerk in te steken.quote:Op maandag 29 december 2025 11:43 schreef incel het volgende:
[..]
Zou ik voor sommige dingen best doen, laat ze maar iets ontdekken of op hun bek gaan ergens mee daar leren ze van. Maar met een cobra zou ik dat risico niet nemen.
Ik merk het al, jouw kinderen zijn perfect en zullen nooit fouten makenquote:Op maandag 29 december 2025 11:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Mijn kinderen, ik kan niet voor anderen praten, steken die zooi niet eens af. En hun vriendjes ook niet. Althans; ze gaan niet meer met oudejaarsdag de straat op om overal vuurwerk in te steken.
Mijn kinderen zijn niet perfect en maken elke dag fouten.quote:Op maandag 29 december 2025 11:47 schreef incel het volgende:
[..]
Ik merk het al, jouw kinderen zijn perfect en zullen nooit fouten maken
Niet alle kinderen zijn hetzelfde. Mijn kind heeft simpelweg 0 interesse in vuurwerk.quote:Op maandag 29 december 2025 11:47 schreef incel het volgende:
[..]
Dat is precies wat mijn ouders dachten over vuurwerk, wapens en drugs. Tot ik er natuurlijk zoals de meeste puberende jongens een keer hard mee op m'n bek ging.quote:Op maandag 29 december 2025 11:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn kind heeft simpelweg 0 interesse in vuurwerk.
Mijn zoon wel, die stak kilo's af op de dag dat het mocht . Met zijn vrienden. Dan krijgen ze ook zoiets van "okee, nu ben ik er wel klaar mee."quote:Op maandag 29 december 2025 11:47 schreef incel het volgende:
[..]
Het punt dat ik alleen maar probeer te maken is: Zorg goed voor je kinderen. Leer ze niet alleen dat iets niet mag, maar leer ze ook wat het is en waarom iets niet mag.quote:Op maandag 29 december 2025 11:55 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Mijn zoon wel, die stak kilo's af op de dag dat het mocht . Met zijn vrienden. Dan krijgen ze ook zoiets van "okee, nu ben ik er wel klaar mee."
Prima, wat jij wil. Dram nog even verder door, daarvan wordt het echt een heel prettig gesprek.quote:Op maandag 29 december 2025 11:55 schreef incel het volgende:
[..]
Dat is precies wat mijn ouders dachten over vuurwerk, wapens en drugs. Tot ik er natuurlijk zoals de meeste puberende jongens een keer hard mee op m'n bek ging.
Hoeveel kinderen heb je zelf waar je zo goed voor zorgt?quote:Op maandag 29 december 2025 11:57 schreef incel het volgende:
[..]
Het punt dat ik alleen maar probeer te maken is: Zorg goed voor je kinderen. Leer ze niet alleen dat iets niet mag, maar leer ze ook wat het is en waarom iets niet mag.
Tegenargumenten geven vind ik niet doordrammen maar goed uiteindelijk is het aan jullie. Ik zelf zou het risico niet nemen als je kind mogelijk een hand kwijt raakt dus denk dat het goed is om niet alleen te zeggen dat vuurwerk niet mag maar ook waarom het niet mag en wat het verschil is tussen alle dingen.quote:Op maandag 29 december 2025 11:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Prima, wat jij wil. Dram nog even verder door, daarvan wordt het echt een heel prettig gesprek.
2x de helft natuurlijkquote:Op maandag 29 december 2025 11:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoeveel kinderen heb je zelf waar je zo goed voor zorgt?
Ja maar je weet ook dat als kinderen iets heel spannend vinden, en het mag niet dat ze het dan stiekem gaan proberen.quote:Op maandag 29 december 2025 11:57 schreef incel het volgende:
[..]
Het punt dat ik alleen maar probeer te maken is: Zorg goed voor je kinderen. Leer ze niet alleen dat iets niet mag, maar leer ze ook wat het is en waarom iets niet mag.
We weten het nu wel. Jij zou een perfecte ouder zijn (je bent helemaal (nog) geen ouder) en onze kinderen zijn niet perfect. En wij geen goede ouders.quote:Op maandag 29 december 2025 11:58 schreef incel het volgende:
[..]
Tegenargumenten geven vind ik niet doordrammer maar goed uiteindelijk is het aan jullie. Ik zelf zou het risico niet nemen als je kind mogelijk een hand kwijt raakt dus denk dat het goed is om niet alleen te zeggen dat vuurwerk niet mag maar ook waarom het niet mag en wat het verschil is tussen alle dingen.
Jij was er vroeg bij.quote:Op maandag 29 december 2025 11:59 schreef R-woud93 het volgende:
Het arsenaal is weer binnen, fijne jaarwisseling aan alle voor en tegenstanders![]()
Is het maar weer klaar, straks nog even bij wat winkels de sfeer proeven, bakje koffie doen en misschien nog wat meenemenquote:
Kijk jij snapt het gelukkig. Alleen jammer dat jij alles naar hulpverleners gooit.quote:Op maandag 29 december 2025 12:01 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Is het maar weer klaar, straks nog even bij wat winkels de sfeer proeven, bakje koffie doen en misschien nog wat meenemen
Zo is dat. Cursus voor pyromaantje vuurwerkafsteker ingepland, vereniging opgericht, volgend jaar gewoon weerquote:Op maandag 29 december 2025 11:59 schreef R-woud93 het volgende:
Het arsenaal is weer binnen, fijne jaarwisseling aan alle voor en tegenstanders![]()
Waar je mee omgaat wordt je mee besmet. Althans, soms. Meeste kinderen hebben tegenwoordig alleen tijd voor schermpjes en snapchat. En ook dat komt vaak door de oudersquote:Op maandag 29 december 2025 11:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet alle kinderen zijn hetzelfde. Mijn kind heeft simpelweg 0 interesse in vuurwerk.
Je hebt een zeer eenzijdige manier van naar zaken kijken.
Ik begrijp niet helemaal wat deze reactie met mijn post te maken heeft.quote:Op maandag 29 december 2025 12:21 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Waar je mee omgaat wordt je mee besmet. Althans, soms. Meeste kinderen hebben tegenwoordig alleen tijd voor schermpjes en snapchat. En ook dat komt vaak door de ouders
Jij zegt dat je kind 0 interesse heeft. Heb je dat zelf ook?quote:Op maandag 29 december 2025 12:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik begrijp niet helemaal wat deze reactie met mijn post te maken heeft.
Maar er zullen ook genoeg kinderen te vinden zijn die gewoon binnen blijven.quote:Op maandag 29 december 2025 12:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Jij zegt dat je kind 0 interesse heeft. Heb je dat zelf ook?
Hier zijn kinderen die er al weken mee bezig zijn omdat ouders er zelf ook van houden. Of omdat ze omgaan met kinderen die ook vuurwerk afsteken
Ah op die manier.quote:Op maandag 29 december 2025 12:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Jij zegt dat je kind 0 interesse heeft. Heb je dat zelf ook?
Hier zijn kinderen die er al weken mee bezig zijn omdat ouders er zelf ook van houden. Of omdat ze omgaan met kinderen die ook vuurwerk afsteken
Officieel mag het natuurlijk ook nog niet behalve dat f1 spul van de aldi enzo natuurlijk.quote:Op maandag 29 december 2025 12:28 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maar er zullen ook genoeg kinderen te vinden zijn die gewoon binnen blijven.
Ik zie bij ons in het dorp ook al wekenlang kinderen met vuurwerk leuren maar het zijn er echt maar een paar.
Omdat niks meer mag. Alleen sierpotten of nitraten en cobras is wat er nu overblijft. En straks geen sierpotten meer. Dus wat hou je over? Illegaal vuurwerk en zelfgemaakte bommen.quote:Op maandag 29 december 2025 12:41 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik heb het vroeger ook gedaan hoor. Kreeg je zo’n foldertje binnen en dan zaten we dagenlang te rekenen hoe we voor 2 tientjes zoveel mogelijk vuurwerk konden kopen om dan met oudjaarsdag met een rugzakje vol kanonslag en babypijltjes de wijk in te trekken. Ik heb het idee dat dat sowieso wel ver afgelopen is sinds dat men alleen nog vanaf 18:00 af mag steken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |