Heb jij al gedemonstreerd of blijf je liever op je muffe stinkzolder zeiken op wat een ander moet doen?quote:Op maandag 8 december 2025 11:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Opvallend weinig media aandacht en protesten tegen deze -zo blijkt- echte genocide. Vooral als je het afzet tegen de media aandacht die de gebeurtenissen in Gaza kreeg.
Dit keer zijn er geen Joden of blanke mensen betrokken die de progressieven de schuld in de schoenen kunnen schuiven.
Nee.quote:Op maandag 8 december 2025 11:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Heb jij al gedemonstreerd of blijf je liever op je muffe stinkzolder zeiken op wat een ander moet doen?
Nee, mijn argument was dat er geen vergelijkbare banden tussen universiteiten en Soedan zijn, waardoor er geen drukmiddel is en demonstraties bij universiteiten dus zinloos zijn. De draai die jij daar aan gegeven hebt, komt niet van mij. Dat je vervolgens doorgaat op woorden die je mij in de mond legt, is een patroon waarvan ik nu herhaaldelijk heb gezegd voor te passen.quote:Op maandag 8 december 2025 11:02 schreef HowardRoark het volgende:
Jouw argument is namelijk dat er grootschalige protesten zijn omdat er 'banden' zouden zijn en vanwege die banden dus een medeplichtigheid dan wel verantwoordelijkheid.
Waarom zouden Nederlandse universiteiten überhaupt onder druk moeten worden gezet? In welke mate spelen zij een rol in dit oorlog? Wederom: twee universiteiten die samenwerken op het gebied van wetenschap hebben niets te maken met een oorlog. Juist in de Israëlische academische wereld vindt je disproportioneel mensen die tegen de huidige regering zijn.quote:Op maandag 8 december 2025 12:11 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Nee, mijn argument was dat er geen vergelijkbare banden tussen universiteiten en Soedan zijn, waardoor er geen drukmiddel is en demonstraties bij universiteiten dus zinloos zijn. De draai die jij daar aan gegeven hebt, komt niet van mij. Dat je vervolgens doorgaat op woorden die je mij in de mond legt, is een patroon waarvan ik nu herhaaldelijk heb gezegd voor te passen.
Dus tot besluit; dat antisemitisme een groot probleem is, valt niet ontkennen. Dat de situatie in Soedan weinig aandacht krijgt, is ook duidelijk. Met mijn daadwerkelijk gemaakte punt maak ik onderscheid tussen deze twee kwesties. Onderscheid maken is niet hetzelfde als een drogreden. Dat jij vindt dat deze kwesties wel onder één noemer vallen, maakt dat onderscheid en het argument zelf niet ongeldig. Wij verschillen hierover van mening, en zullen dat -zeker op deze manier- ook blijven doen. En dat is verder helemaal prima.
quote:Op maandag 8 december 2025 15:43 schreef Twiitch het volgende:
[ afbeelding ]
Kunnen ze wel missen daaro.
Zo ziet de demografische curve er van bijna elk Afrikaans land er uit. Wat hebben die in de eieren zitten vanaf 1960?quote:Op maandag 8 december 2025 15:43 schreef Twiitch het volgende:
[ afbeelding ]
Kunnen ze wel missen daaro.
Er was eens...medische wetenschap.quote:Op maandag 8 december 2025 16:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zo ziet de demografische curve er van bijna elk Afrikaans land er uit. Wat hebben die in de eieren zitten vanaf 1960?
Wat je aangeeft verklaart natuurlijk veel. Maar deze fasen hebben we in Europa ook doorgaan. En we kennen pieken en dalen maar een dergelijke explosie, if i may, kennen we niet in Europa.quote:Op maandag 8 december 2025 16:10 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er was eens...medische wetenschap.
Dit is het rechtstreekse gevolg van vaccinatiecampagnes en het verbeteren van leefomstandigheden in combinatie met de culturele inertie om heel veel kinderen te krijgen op grond van de inmiddels achterhaalde ervaring dat de meesten voor het 5e levensjaar zouden overlijden. Oh en dan nog de invloed van godsdiensten die geboortebeperking en condooms niet blieven voor de kers op de taart der achterhaaldheid.
Omdat de enige reden om het over Soedan te hebben is met als doel om mensen die kritiek hebben op Israel op een kinderachtige manier aan te vallen.quote:Op maandag 8 december 2025 16:38 schreef Zwoerd het volgende:
Waarom gaat 90% van dit topic over Gaza en Israël?
Nou ja, je weet vast wel wat mijn mening daarover is. Gewoon grenzen keihard sluiten en iedereen die hier illegaal is eruit.quote:Op maandag 8 december 2025 09:12 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het is alleen wel zo dat we er indirect wel mee te maken krijgen doordat de zoveelste stroom vluchtelingen weer op gang komt en uiteraard ook weer deze kant op.
Ja ze werken samen met de Arabische landen die dit financieren.quote:Op zondag 7 december 2025 19:00 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dragen die universiteiten bij aan de oorlogseconomie van Soedan? Zo niet, waarom zou je dan de universiteit afbreken?
En hoe kom je er bij dat hier geen hulpgoederen voor worden ingezameld? Op Facebook gestaan?
Palestijnen zijn belangrijker.quote:Op maandag 8 december 2025 17:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Omdat de enige reden om het over Soedan te hebben is met als doel om mensen die kritiek hebben op Israel op een kinderachtige manier aan te vallen.
Komt omdat er deze keer geen Joden bij zijn betrokken.quote:Op zondag 7 december 2025 17:46 schreef Gia het volgende:
Ja, voor deze mensen worden geen universiteiten afgebroken, demonstraties gehouden, hulpgoederen ingezameld en er naartoe gebracht. Niets van dit alles. Bizar inderdaad.
Afleiding om het niet te hebben over de daders en hun ideologie in Sudan. Ook de spaarzame artikelen in de pers over Sudan, ontwijken deze analyse.quote:Op maandag 8 december 2025 16:38 schreef Zwoerd het volgende:
Waarom gaat 90% van dit topic over Gaza en Israël?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |