abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219599291
quote:
12s.gif Op vrijdag 26 december 2025 10:36 schreef peterc het volgende:

[..]
Brickfield 42172 CCF // t/m okt 23 reguliere term rente + aflossingen voldaan , daarna t/m okt 24 enkel mnd rentebetalingen , toen 4 mnd geen betalingen / mrt 2025 een rente betalingen (deels) daarna weer niets, en in dec 2025 algehele aflossing + alle (ook achterstallige rente) betalingen. Conclusie voor Brickfield 2 (42172) is alles voldaan.

Hoe zit het dan met Brickfield 3 (status) ? Hierin zat ik niet.
Dankjewel. Ik wist niet dat er bij Brickfield 2 nog zoveel achterstallige aflossing was.
Brickfield 3 is voor 18% afgelost. Restant staat nog open. Het is nu wachten op incasso van de borg (privé aansprakelijkheid). Deze was voor 50% van het leenbedrag afgegeven waardoor de borg maximaal ¤ 100k is. Er is ook nog een borg gegeven door de Holding, maar aangezien die ook failliet is verwacht ik hier niks van. Voor de borg loopt een juridische procedure bij de rechtbank welke in eerste instantie half December zou plaatsvinden maar is doorgeschoven naar half Januari.
pi_219599295
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 10:47 schreef tnhb het volgende:

[..]
1500k x 1,4 (opslag rente en kosten) = 2100k, lijkt me dus op dat punt gewoon een "normale" situatie.
Is dit een reguliere opslag waar standaard mee gerekend wordt? Waar komt de 1,4 factor vandaan?
pi_219599680
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 12:26 schreef Lezer8857 het volgende:

[..]
Dankjewel. Ik wist niet dat er bij Brickfield 2 nog zoveel achterstallige aflossing was.
Brickfield 3 is voor 18% afgelost. Restant staat nog open. Het is nu wachten op incasso van de borg (privé aansprakelijkheid). Deze was voor 50% van het leenbedrag afgegeven waardoor de borg maximaal ¤ 100k is. Er is ook nog een borg gegeven door de Holding, maar aangezien die ook failliet is verwacht ik hier niks van. Voor de borg loopt een juridische procedure bij de rechtbank welke in eerste instantie half December zou plaatsvinden maar is doorgeschoven naar half Januari.
Ter aanvulling 1e 9mnd waren aflosvrij / dus uiteindelijk heeft Dominique van jun22-feb23 enkel rente cf ovek voldaan toen van mrt23-okt23 rente + aflos (8mnd)(ook cf ovek) en daarna weer 12 mnd enkel rente t/m okt 24.
Per saldo had onze vriend maar een % of 5 afgelost. De final aflos in dec25 betrof dus bijna 95% van mijn inleg met daarbij alle rente..
GoodLuck hoop dat de borg blijft staan.

Indertijd (Y2000)) was ik een keer in Breda i d buurt toen langs het pand Baronielaan 16-18 tbv CCF proj 38624 , zijn woontoko met KvK inschrijf was verderop in de same street en dat was/is een niet verkeerd pandje. De WOZ is +40% sinds 2000, lijkt dat er wel ¤ wat kan overblijven, ondanks dat er wel een aardige hypo op zal rusten dat een ¤aflosbetaalissue is nu de income¤ zijn opgedroogd.
Huisnr vind je via wat googlen op zijn bedrijfsnamen en dan ff funda-en. of zie >>>

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door peterc op 26-12-2025 14:47:09 ]
  vrijdag 26 december 2025 @ 21:31:20 #279
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_219605871
Al met al zijn er inmiddels toch aardig was crowdfund-vastgoedjongens die kopje onder zijn gegaan. De gouden tijden van transformeren, opsplitsen en vliegensvlug weer doorverkopen, liggen inmiddels achter ons. Er is een tijd lang enorm veel geld verdiend in die hoek. Maar zoals het met alles is, je moet er op tijd instappen en, waarschijnlijk nog veel belangrijker, óók weer op tijd uitstappen.
De laatste tijd bekruipt mij trouwens steeds vaker het gevoel dat die regel ook opgeld kan doen voor crowdfunding zelf. De markt wordt overspoeld met (nieuwe) kopers, halfbakken projecten zitten daarom in no-time vol, het aantal serieuze platformen neemt af. Ik ben niet positief gestemd, eerlijk gezegd.
pi_219612642
Ik geloof niet dat ze bij Capital Circle de zaak nog serieus nemen. Waar vroeger rond de 17e de betalingen werden verwerkt, wordt het steeds later. Deze maand nog steeds niets :R

Gelukkig heb ik nog maar 1 project met 2 resterende termijnen maar daarna kan dit platform bij het afval.
Pecunia non olet
pi_219615500
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 12:27 schreef Lezer8857 het volgende:

[..]
Is dit een reguliere opslag waar standaard mee gerekend wordt? Waar komt de 1,4 factor vandaan?
Dat soort bepaling staat in een hypotheekakte en naast de hoofdsom vallen daarbij ook (achterstallige) rente en kosten onder de zekerheidsstelling, al is dat natuurlijk geen onbeperkt bedrag en wordt dat vaak vastgesteld op bijvoorbeeld 40% van de hoofdsom, maar ik heb ook 30%, 35% of zelfs 45% gezien. Bij ccf krijgen we zover ik weet geen inzage in de aktes, maar bijvoorbeeld sig en wvg stellen wel een copy beschikbaar aan de investeerders. Mede om die reden ben ik ook altijd wat voorzichtiger met een 2e (en volgende) hypotheekrecht, want het bedrag van de ingeschreven hoofdsom bedrag wordt al snel een stuk hoger met achterstallige rente en eventuele kosten zoals bij een executie verkoop als het echt mis gaat. In dit geval zijn er meen ik twee projecten die van de inschrijving gebruik maken en verwacht ik dat ccf dus de hoofdsom van beiden en alle achterstallige rente en hun kosten heeft aangemeld, dan kom je al snel aan die 2100k als er wat achterstanden zijn.

Een voorbeeld uit een akte van sig:
quote:
recht van eerste hypotheek met betrekking tot leningdeel 1 is verleend tot een bedrag van (één honderd zevenentwintig duizend acht honderd euro) ¤ 127.800,00 te vermeerderen met renten en kosten, welke renten en kosten tezamen worden begroot op een bedrag van (éénenvijftig duizend één honderd twintig euro) ¤ 51.120,00 te weten veertig procent van de hoofdsom, derhalve tot een totaalbedrag van (één honderd achtenzeventig duizend negen honderd twintig euro) ¤ 178.920,00, op het hierna te noemen onderpand;
Bij dit voorbeeld is inschrijving formeel 127800 = hoofdsom, maar de totale claim kan dus oplopen tot 178920 bij het gebruik van het recht op het onderpand, de rechthebbende op de tweede hypotheek kan dus in een extreem geval pas iets ontvangen als de opbrengst van bijvoorbeeld een executieverkoop meer is dan 178920

[ Bericht 0% gewijzigd door tnhb op 27-12-2025 15:09:46 ]
pi_219615564
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 12:14 schreef obligataire het volgende:
Ik geloof niet dat ze bij Capital Circle de zaak nog serieus nemen.
is toch sind iets van 2 jaar onderdeel van KOM ? :W
pi_219616495
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 15:04 schreef tnhb het volgende:

[..]
Dat soort bepaling staat in een hypotheekakte en naast de hoofdsom vallen daarbij ook (achterstallige) rente en kosten onder de zekerheidsstelling, al is dat natuurlijk geen onbeperkt bedrag en wordt dat vaak vastgesteld op bijvoorbeeld 40% van de hoofdsom, maar ik heb ook 30%, 35% of zelfs 45% gezien. Bij ccf krijgen we zover ik weet geen inzage in de aktes, maar bijvoorbeeld sig en wvg stellen wel een copy beschikbaar aan de investeerders. Mede om die reden ben ik ook altijd wat voorzichtiger met een 2e (en volgende) hypotheekrecht, want het bedrag van de ingeschreven hoofdsom bedrag wordt al snel een stuk hoger met achterstallige rente en eventuele kosten zoals bij een executie verkoop als het echt mis gaat. In dit geval zijn er meen ik twee projecten die van de inschrijving gebruik maken en verwacht ik dat ccf dus de hoofdsom van beiden en alle achterstallige rente en hun kosten heeft aangemeld, dan kom je al snel aan die 2100k als er wat achterstanden zijn.

Een voorbeeld uit een akte van sig:
[..]
Bij dit voorbeeld is inschrijving formeel 127800 = hoofdsom, maar de totale claim kan dus oplopen tot 178920 bij het gebruik van het recht op het onderpand, de rechthebbende op de tweede hypotheek kan dus in een extreem geval pas iets ontvangen als de opbrengst van bijvoorbeeld een executieverkoop meer is dan 178920
Helder verhaal. Zo vlak voor het einde van het jaar weer wat bijgeleerd. Dankjewel!
pi_219619771
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 15:07 schreef tnhb het volgende:

[..]
is toch sind iets van 2 jaar onderdeel van KOM ? :W
Dat heeft niet echt geholpen, de lamme leidt nu de blinde ;(
Pecunia non olet
pi_219627442
Uitbetaling WvjG op zondag. Wat zal de christelijke achterban daarvan vinden.

[ Bericht 3% gewijzigd door KrekelJapie op 28-12-2025 12:53:49 ]
pi_219628244
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 09:13 schreef KrekelJapie het volgende:
Uitbetaling WvjG op zondag. Wat zullen de christelijke achterban daarvan vinden.
Drie Weesgegroetjes en het is vergeven O~)

Het is nog niet niet compleet trouwens maar dat zal morgen wel goedkomen.
Pecunia non olet
pi_219628471
quote:
Uitbetaling WvjG op zondag. Wat zullen de christelijke achterban daarvan vinden.
Niets, want zij kijken niet op hun bankrekening op zondag en zien dit pas morgenochtend. :)
pi_219629036
quote:
Dat gebeurt wel vaker bij WvjG.
pi_219648206
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2025 09:13 schreef KrekelJapie het volgende:
Uitbetaling WvjG op zondag. Wat zal de christelijke achterban daarvan vinden.
Leefgeld van de pastoor (en Rome) mag ook in het mandje op zondag ;)
pi_219648540
Vergeet niet om je wallets tijdig leeg te halen. Is zonde als je bij VRH dat geld onder hoog tarief moet aftikken.
pi_219648843
quote:
klein bedrag ingelegd. met 6% geen vetpot, maa rwel alweer vol
pi_219648933
quote:
15s.gif Op maandag 29 december 2025 11:05 schreef linkjesjager het volgende:

[..]
klein bedrag ingelegd. met 6% geen vetpot, maa rwel alweer vol
Idd zuunige rente, met Direct kosten ook nog, maar verder eentje volgens het boekje.
financieel gezond bedrijf, ervaren ondernemer, lage LTV, courant onderpand, aflossingen in de looptijd.

https://www.google.nl/map(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Pecunia non olet
pi_219648958
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 11:10 schreef obligataire het volgende:

[..]
Idd zuunige rente, met Direct kosten ook nog, maar verder eentje volgens het boekje.
financieel gezond bedrijf, ervaren ondernemer, lage LTV, courant onderpand, aflossingen in de looptijd.

https://www.google.nl/map(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D
inderdaad. Als de ecb de rente in de tussentijd nog wat verlaagt vole ik me helemaal beter over deze investering
pi_219648981
Nog niet gelezen, maar een rechtspraak waar Collin in naar voren komt.

ECLI:NL:RBAMS:2025:8624
  maandag 29 december 2025 @ 12:10:40 #296
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_219650085
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 11:13 schreef Tjalala het volgende:

Welk project zou dit zijn?

mei 2022
ruim ¤ 2.8M
herontwikkeling pand naar luxe vastgoed

Ik heb hem niet in het portfolio lijkt het.
pi_219650396
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 11:13 schreef Tjalala het volgende:

ik heb het vonnis gelezen en de ondernemer die de financiering bij Collin heeft komt er niet goed uit. Er wordt een kort geding gestart en vervolgens wordt er op cruciale punten geen bewijslast geleverd en worden stukken niet verstrekt. Verder hebben ze blijkbaar ruzie met de samenwerkingspartner die het eerste recht op koop heeft.

Aangezien de voorzieningenrechter alle vorderingen af wijst en ze moeten wachten op een bodemprocedure zullen ze toch met elkaar om tafel moeten. Of het powerplay is geweest of vooral incompetentie weet ik niet maar de ondernemer komt er niet goed uit, vooral omdat geweigerd is de samenwerkingspartner cruciale informatie te verschaffen of toe te staan een taxatie uit te laten voeren.
pi_219650456
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 10:43 schreef Crowdyfunder het volgende:
Vergeet niet om je wallets tijdig leeg te halen. Is zonde als je bij VRH dat geld onder hoog tarief moet aftikken.
De wallet geef je gewoon onder de liquide middelen aan. Ik heb nooit anders gedaan.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_219650559
Ja precies ... je geeft alleen je Portefeuillewaarde op bij je beleggingen volgens mij.
Wat ik wel dubieus vind, is dat daar ook al de Inschrijvingen onder vallen terwijl die op zich nog geen rente opleveren toch?
pi_219650590
Link ISPA projecten BV bij Collin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')