Ik niet maar ik ben wel van plan hem vanmiddag mee te nemenquote:Op woensdag 24 december 2025 11:38 schreef loepzuiver2019 het volgende:
Heeft er iemand al eerder geïnvesteerd in het project/pand Oudegracht 261 op het SiG-platform? Ik zie dat dit pand al meerdere keren op het platform is verschenen.
https://investeren.sameni(...)hKeyword=Oudegracht+
zou hem persoonlijk links laten liggen. het rendement is aantrekkelijk maarquote:Op woensdag 24 december 2025 11:53 schreef Belegger9 het volgende:
[..]
Ik niet maar ik ben wel van plan hem vanmiddag mee te nemen
Ik heb in de 1e lening gezeten en was blij dat ik ervan af was. De 2e herfinanciering was bedoeld voor achterstallig onderhoud. Zo te zien uit de tekst is er nog niets aan gedaan voor de 3e herfinanciering. Monument, achterstallige onderhoud en horeca. Rode vlaggen.quote:Op woensdag 24 december 2025 12:13 schreef moedernatuur het volgende:
[..]
zou hem persoonlijk links laten liggen. het rendement is aantrekkelijk maar
gecombineerd pand waaruit grootste deel horeca komt zijn geldverstrekkers niet happig op. Er is positieve cashflow na rente maar exploitatielasten kunnen hier niet gedragen worden er is sowieso geld tekort op jaarbasis. waarschijnlijk moet ze nog ergens een box IIItje aftikken. Zou wel benieuwd zijn naar haar hele cashflow. Bevoorschotting is veel te hoog voor dez date combinatie en de rente past ook niet bij een "belegging".
Het ziet er wel erg armoedig uit en dat vertaalt zich ook in de ontvangen huurprijs en daarmee in de waarde in verhuurde staat. Het betreft hier wel ruim 320 vierkante meter oppervlakte. Is wel een droompandje om te flippen, Downside is dus laag. Ik denk dat ik er minimaal inga.quote:Op woensdag 24 december 2025 12:40 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Ik heb in de 1e lening gezeten en was blij dat ik ervan af was. De 2e herfinanciering was bedoeld voor achterstallig onderhoud. Zo te zien uit de tekst is er nog niets aan gedaan voor de 3e herfinanciering. Monument, achterstallige onderhoud en horeca. Rode vlaggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Update Land**tong
Dat dossier heeft allesbehalve bovenop de stapel gelegen bij Team Beheer.
Die vonden het wel best blijkbaar, de provisies lopen lekker door en zekerheid genoeg.
Wat in het vat zit verzuurt niet.
Ben benieuwd of daar iemand trek in heeft, als hij ons de rente niet eens kan betalen , gaat dat bij een derde partij wel lukken, denk ik dan.Pecunia non olet
quote:Op woensdag 24 december 2025 13:36 schreef obligataire het volgende:
Dit suddert al veels te lang door. Collin had allang die 2e hypotheek op moeten eisen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Update Land**tong
Die vonden het wel best blijkbaar, de provisies lopen lekker door en zekerheid genoeg.
Ben benieuwd of daar iemand trek in heeft, als hij ons de rente niet eens kan betalen , gaat dat bij een derde partij wel lukken, denk ik dan.
Zet maar een stemronde op, wat de investeerders willen.
Alleen de woning is al een miljoen waard afgaande de woz waarde. Restaurant is dan extratje of kan je dit zo niet zien.quote:Op woensdag 24 december 2025 12:40 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Ik heb in de 1e lening gezeten en was blij dat ik ervan af was. De 2e herfinanciering was bedoeld voor achterstallig onderhoud. Zo te zien uit de tekst is er nog niets aan gedaan voor de 3e herfinanciering. Monument, achterstallige onderhoud en horeca. Rode vlaggen.
Het lijkt inderdaad wel of ze het allemaal wel goed vinden bij ccf. Ik ben wel benieuwd hoe het met het andere project (41028) zit, welke toezeggingen mbt rente etc. zijn daar bijvoorbeeld gedaan en wordt daar nog wel betaald, of alleen nog rente of ook al weer een poosje niets meer?quote:Op woensdag 24 december 2025 13:36 schreef obligataire het volgende:
.
Update Land**tong
Ben benieuwd of daar iemand trek in heeft, als hij ons de rente niet eens kan betalen , gaat dat bij een derde partij wel lukken, denk ik dan.
Zelfde als 40522quote:Op woensdag 24 december 2025 14:16 schreef tnhb het volgende:
[..]
Het lijkt inderdaad wel of ze het allemaal wel goed vinden bij ccf. Ik ben wel benieuwd hoe het met het andere project (41028) zit, welke toezeggingen mbt rente etc. zijn daar bijvoorbeeld gedaan en wordt daar nog wel betaald, of alleen nog rente of ook al weer een poosje niets meer?
Pfff je kan overal beren op de weg zien maar met schijf 1 loop je alleen vet risico als Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:12 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Alleen de woning is al een miljoen waard afgaande de woz waarde. Restaurant is dan extratje of kan je dit zo niet zien.
Zo zie ik het ook. Schijf 1 meegenomenquote:Op woensdag 24 december 2025 14:52 schreef obligataire het volgende:
[..]
Pfff je kan overal beren op de weg zien maar met schijf 1 loop je alleen vet risico als Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen.
Zat in de vorige. Is altijd netjes betaald. Nu door rollen.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:52 schreef obligataire het volgende:
[..]
Pfff je kan overal beren op de weg zien maar met schijf 1 loop je alleen vet risico als Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En het saldo gewoon op kerstavond ontvangen op betaalrekening binnen een uur tijd na opname wallet.quote:Op woensdag 24 december 2025 18:04 schreef quepos het volgende:
Trouwens hulde voor SIG, 2 projecten die voor 29 december ter aflossing staan(Creil en Hoensbroek), zijn inmiddels afgelost.
Mooi op tijd voor de peildatum van 1 januari.
quote:Op woensdag 24 december 2025 18:36 schreef lykkefund het volgende:
Update(je) Erfurt:Idem, maar dan voor de eerste deelaflossingen van:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
3 betalingen van MAX op kerstdag. Ga zo door, proost.quote:Op donderdag 25 december 2025 12:09 schreef obligataire het volgende:
Kerstgroet van mij![]()
En eentje van Max Crowdfund: er is zoals aangekondigd een betaling gedaan voor 627576 Heifeskamp.
Deze heeft héél kort in de wallet gestaan![]()
Het verslag geeft aan dat de hypotheek ¤ 2.100k bedroeg op het pand.quote:Op donderdag 25 december 2025 12:50 schreef peterc het volgende:
Uit het curator verslag 24dec25 Brickfield CCF 42172 (dec25 volledig incl rente voldaan) + 45120 Beneluxweg 37 Oosterhout (?)
De afgelopen verslagperiode is het onroerend goed aan de Beneluxw eg 37 in
Oosterhout verkocht voor een bedrag van ¤ 1.650.000. De vordering van de
hypotheekhouder w as (beduidend) hoger. Voor de door de curator verrichte
verkoopw erkzaamheden is een boedelbijdrage betaald van ¤ 20.325 (excl.
btw ).
24-12-2025
3
Brickfield 42172 CCF // t/m okt 23 reguliere term rente + aflossingen voldaan , daarna t/m okt 24 enkel mnd rentebetalingen , toen 4 mnd geen betalingen / mrt 2025 een rente betalingen (deels) daarna weer niets, en in dec 2025 algehele aflossing + alle (ook achterstallige rente) betalingen. Conclusie voor Brickfield 2 (42172) is alles voldaan.quote:Op vrijdag 26 december 2025 03:31 schreef Lezer8857 het volgende:
[..]
Het verslag geeft aan dat de hypotheek ¤ 2.100k bedroeg op het pand.
Volgens Brickfield (BF) 3 (waar ik in zit) bedroeg de hypotheek destijds ¤ 1.500k. Is er bij Collin een Brickfield 4 geweest waarmee de hypotheek verhoogd is of is dit via een externe financierder gebeurd? Mocht er een Brickfield 4 bestaan, zou iemand hiervan de pitch kunnen neerzetten?
Zit er iemand in Brickfield 2? Hoe is de maandelijkse aflossing geweest vanaf Juni 2023? Liep dit door tot November 2024 (dit is het moment dat de boel stagneerde bij Brickfield 3) of was er al eerder een achterstand in de maandelijkse aflossingen?
1500k x 1,4 (opslag rente en kosten) = 2100k, lijkt me dus op dat punt gewoon een "normale" situatie.quote:Op vrijdag 26 december 2025 03:31 schreef Lezer8857 het volgende:
Het verslag geeft aan dat de hypotheek ¤ 2.100k bedroeg op het pand.
Volgens Brickfield (BF) 3 (waar ik in zit) bedroeg de hypotheek destijds ¤ 1.500k. Is er bij Collin een Brickfield 4 geweest waarmee de hypotheek verhoogd is of is dit via een externe financierder gebeurd?
Had hem graag mee willen pakken. Helaas niet op tijd aan gedacht.quote:Op vrijdag 26 december 2025 10:56 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Sig lineausstraat Amsterdam open. Na 5 minuten nog wat ruimte. Er zitten dus nog veel investeerders aan het kerst ontbijt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |