abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 5 december 2025 @ 15:52:39 #51
163650 Greys
pi_219416668
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 december 2025 14:45 schreef HowardRoark het volgende:
Heb je ook bewijzen voor het treiteren en stalken van andere landen? Het is weer een hele reut aan totaal ongefundeerde aantijgingen. Net zoals de wilde beschuldiging dat Israël het stemmen zou hebben beïnvloed.
Er is door de Israëlische overheid gewoon een stemcampagne gekocht oa op YouTube. Daar is een onderzoek naar geweest en is ook gewoon toegegeven.
Verder moet je even de topics van de afgelopen 2 jaar teruglezen, daar staan alle bewijzen in met linkjes, documenten van de EBU, screenshots etc. Ik ben niet je persoonlijke zoekmachine. En ik kan dat allemaal nog twaalf keer tegen je zeggen dat er zat bewijzen zijn maar als je blijft roepen dat het niet zo is komen we toch nergens dus ik stop ermee. Even goede vreemden, dan geloof je het niet. :) Maar dit is dus een beetje wat ik bedoelde met ongeïnformeerd. Je had het namelijk allemaal al lang terug kunnen vinden. We verzinnen het niet ofzo. En de EBU neemt niet voor niks enkele officiële maatregelen. Nu. Na twee jaar. Eindelijk.)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 5 december 2025 @ 15:54:27 #52
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219416672
twitter
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 5 december 2025 @ 15:56:00 #53
163650 Greys
pi_219416677
Anyway, pogingen om er gewoon normaal over te praten met elkaar halen kennelijk niks uit, dus ik ga het verder maar negeren. Jammer dat het nodig is. Maar ga dan daarna niet weer roepen dat je hier alleen anti Israël mag zijn, want het is nu een keer of 71 uitgelegd waarom dat is en dat het nét zo zou zijn als Bulgarije dit allemaal had gedaan. Geloof het of niet. En indien niet, dan houdt het op qua goede gesprekken van mijn kant want dan kan ik er verder niks mee.

Fijne Sinterklaas voor wie het vieren in elk geval. ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 5 december 2025 @ 15:56:40 #54
163650 Greys
pi_219416680
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 15:54 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Dat is in elk geval goed nieuws voor de deelnemers die er wel zijn.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator vrijdag 5 december 2025 @ 16:00:15 #55
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_219416700
https://www.demorgen.be/s(...)ame-israel~bafcf05d/

België toch iets minder links of Nederland
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  vrijdag 5 december 2025 @ 16:02:36 #56
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_219416711
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 december 2025 15:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Even gezocht, ik vind onder meer een video waarbij ze even inzoomen op Joost met de tekst dat hij hen niet mag en had gevraagd niet in beeld te willen komen.

Hier drijven ze een klein beetje de spot met hen. Dat is flauw, maar in de categorie van treiteren kun je dit niet rekenen, laat staan stalken. Het zou ook raar zijn om een land uit te sluiten vanwege wat een tekstschrijver op diens socials plaatst.
Sowieso is die Joost een vervelend ventje, totaal niet de leuke gezellige jongen die die eerder als imago wilde neerzetten. Kan me voorstellen dat die ook flink heeft lopen zuigen wat weer reacties oproept bij andere.
pi_219416715
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2025 15:56 schreef Greys het volgende:
Anyway, pogingen om er gewoon normaal over te praten met elkaar halen kennelijk niks uit, dus ik ga het verder maar negeren. Jammer dat het nodig is. Maar ga dan daarna niet weer roepen dat je hier alleen anti Israël mag zijn, want het is nu een keer of 71 uitgelegd waarom dat is en dat het nét zo zou zijn als Bulgarije dit allemaal had gedaan. Geloof het of niet. En indien niet, dan houdt het op qua goede gesprekken van mijn kant want dan kan ik er verder niks mee.

Fijne Sinterklaas voor wie het vieren in elk geval. ^O^
Ik ben net alles aan het lezen.
En we zullen het nooit overal met elkaar eens zijn maar dat is oké, toch?
Maar ik ben voorzichtig met het beantwoorden, want net is ook al een post van mij verwijderd. En volgens mij heb ik niets verkeerd gezegd. Was gewoon een antwoord op @blackswangreen.
  Moderator vrijdag 5 december 2025 @ 16:30:59 #58
375570 crew  Cyan9
pi_219416882
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2025 15:45 schreef summer52 het volgende:
@:Cyan9 is mijn antwoord op @:blackswangreen verwijderd? En waarom?
Reactie op een verwijderde post.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  vrijdag 5 december 2025 @ 16:33:40 #59
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219416895
twitter

20:00 onze tijd video van Gabe @NailQueen
pi_219416897
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 16:30 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Reactie op een verwijderde post.
Oké duidelijk.
  Moderator vrijdag 5 december 2025 @ 16:36:00 #61
375570 crew  Cyan9
pi_219416913
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2025 16:33 schreef summer52 het volgende:

[..]
Oké duidelijk.
Heb in dm wat uitgebreider geantwoord. :)
pi_219416916
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2025 16:00 schreef capuchon_jongen het volgende:
https://www.demorgen.be/s(...)ame-israel~bafcf05d/

België toch iets minder links of Nederland
Nou, als ik de reacties bij deze post lees valt dat wel mee. Het is natuurlijk ook maar net in welke filterbubbel zo'n post terecht komt.

https://www.instagram.com/p/DR4ZQEviF-3/?hl=nl
  Moderator vrijdag 5 december 2025 @ 16:39:17 #63
375570 crew  Cyan9
pi_219416926
Heeft ook niet meteen met links en rechts te maken, maar dat is weer een andere discussie.
Die hier niet gevoerd hoeft te worden.

|:)
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 5 december 2025 @ 17:03:11 #64
163650 Greys
pi_219417058
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2025 16:03 schreef summer52 het volgende:

[..]
Ik ben net alles aan het lezen.
En we zullen het nooit overal met elkaar eens zijn maar dat is oké, toch?
Maar ik ben voorzichtig met het beantwoorden, want net is ook al een post van mij verwijderd. En volgens mij heb ik niets verkeerd gezegd. Was gewoon een antwoord op @:blackswangreen.
Ik vind het al fijn als we er op een beetje normale manier over kunnen praten, ook als we het oneens zijn. Weet je, het IS echt een ingewikkelde kwestie, dat Israël Gaza. Geen van ons kunnen daar alle ins en outs over weten, ik ook zeker niet. Overal is tegenwoordig fake news en liegende overheden overal etc etc en je moet daar als gewone burger maar je eigen waarheden van zien te maken. Dus dat moeten we elkaar sowieso niet kwalijk nemen eigenlijk.

Laten wij samen (niet alleen jij en ik, maar iedereen hier, ongeacht aan welke kant je staat) proberen - hoe moeilijk soms ook met alle begrijpelijke emoties en boosheid - ons hier puur te richten op EBU en de regels en dat het gewoon prettig zou zijn als die regels voor iedereen gelden. Ongeacht wie het land is en uit wel land de hoofdsponsor van Eurovisie komt. Want dat laatste maakt het voor de gehele chaos wel extra ingewikkeld, dat de hoofdsponsor Israëlisch is. 😅

En we hoeven het echt niet eens te zijn over alles. Beloofd. Zolang we het maar eens zijn over dat regels voor iedereen daar gelden en dat het enorm zonde is dat dit *gebaart weids* zo'n enorme puinhoop is geworden en de feestelijke jubileumeditie van het Eurovisie Songfestival al lang niet feestelijk meer is. En ik denk dat we het daar gewoon over eens zijn! :Y

En om nog even duidelijkheid te scheppen: met 'ongeïnformeerde idioten' bedoelde ik dus écht niet 'iedereen die pro Israël is', maar 'iedereen die eigenlijk geen bal van het Eurovisie Songfestival weet en het normaal niks interesseert en nu maar een beetje meeschreeuwt terwijl ze de helft gemist hebben van wat er eerder is gebeurd'. Want dat maakt alles alleen nog maar moeilijker en ingewikkelder en dat neem ik dus bv zo'n Mona Keizer echt kwalijk. Dat bedoelde ik.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_219417077
Ik heb hier iig een verdrietige puber, die vond het vorig jaar echt één van de leukste avonden van het jaar. Maar goed, NOS/NTR zendt wel uit, dus misschien wordt het wel weer net zo gezellig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219417311
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2025 17:03 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik vind het al fijn als we er op een beetje normale manier over kunnen praten, ook als we het oneens zijn. Weet je, het IS echt een ingewikkelde kwestie, dat Israël Gaza. Geen van ons kunnen daar alle ins en outs over weten, ik ook zeker niet. Overal is tegenwoordig fake news en liegende overheden overal etc etc en je moet daar als gewone burger maar je eigen waarheden van zien te maken. Dus dat moeten we elkaar sowieso niet kwalijk nemen eigenlijk.

Laten wij samen (niet alleen jij en ik, maar iedereen hier, ongeacht aan welke kant je staat) proberen - hoe moeilijk soms ook met alle begrijpelijke emoties en boosheid - ons hier puur te richten op EBU en de regels en dat het gewoon prettig zou zijn als die regels voor iedereen gelden. Ongeacht wie het land is en uit wel land de hoofdsponsor van Eurovisie komt. Want dat laatste maakt het voor de gehele chaos wel extra ingewikkeld, dat de hoofdsponsor Israëlisch is. 😅

En we hoeven het echt niet eens te zijn over alles. Beloofd. Zolang we het maar eens zijn over dat regels voor iedereen daar gelden en dat het enorm zonde is dat dit *gebaart weids* zo'n enorme puinhoop is geworden en de feestelijke jubileumeditie van het Eurovisie Songfestival al lang niet feestelijk meer is. En ik denk dat we het daar gewoon over eens zijn! :Y

En om nog even duidelijkheid te scheppen: met 'ongeïnformeerde idioten' bedoelde ik dus écht niet 'iedereen die pro Israël is', maar 'iedereen die eigenlijk geen bal van het Eurovisie Songfestival weet en het normaal niks interesseert en nu maar een beetje meeschreeuwt terwijl ze de helft gemist hebben van wat er eerder is gebeurd'. Want dat maakt alles alleen nog maar moeilijker en ingewikkelder en dat neem ik dus bv zo'n Mona Keizer echt kwalijk. Dat bedoelde ik.
Ik had in die post aan blackswangreen ook gezegd dat het allemaal zo jammer is. Deze tijd was altijd de tijd van hyperen,verbazing, verontwaardiging, zuchten...het kan ook nooit eens gewoon gaan, lachen en janken. En nu is het allemaal stil en donker. Bah.
pi_219417342
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2025 17:33 schreef summer52 het volgende:

[..]
Ik had in die post aan blackswangreen ook gezegd dat het allemaal zo jammer is. Deze tijd was altijd de tijd van hyperen,verbazing, verontwaardiging, zuchten...het kan ook nooit eens gewoon gaan, lachen en janken. En nu is het allemaal stil en donker. Bah.
Mijn liefde voor het songfestival is wel behoorlijk bekoeld. Die van jou ook, neem ik zo aan. Dus daar kunnen we elkaar zeker in vinden...
pi_219417378
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 december 2025 09:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Israëlische regering heeft niets 'gemanipuleerd'. Dat betreft simpelweg ongefundeerde aantijgingen.
Sorry, je hebt gelijk. Ik had het met name over de uitgebreide reclamecampagne en algemene inmenging vanuit de Israelische overheid, maar manipulatie impliceert misleiding en vals spel, en ik heb inderdaad geen reden om aan te nemen dat daar sprake van was. Beinvloeding was een betere woordkeuze geweest.
pi_219417411
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 17:38 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Mijn liefde voor het songfestival is wel behoorlijk bekoeld. Die van jou ook, neem ik zo aan. Dus daar kunnen we elkaar zeker in vinden...
Na alles rondom Joost had ik al mijn twijfels, maar wilde het toch nog een kans geven. Maar nu? Grof gezegd? Dat hele ESF zal me aan m'n reet roesten.
Dus bekoeld is nog zacht uitgedrukt. Dus toch nog iets waar we gelijkgestemden zijn. :D
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 5 december 2025 @ 17:58:16 #70
163650 Greys
pi_219417477
quote:

[..]
Ja he. Het is eeuwig zonde. :*

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2025 17:48 schreef summer52 het volgende:

[..]
Na alles rondom Joost had ik al mijn twijfels, maar wilde het toch nog een kans geven. Maar nu? Grof gezegd? Dat hele ESF zal me aan m'n reet roesten.
Dus bekoeld is nog zacht uitgedrukt. Dus toch nog iets waar we gelijkgestemden zijn. :D
Ik voel ook nog steeds boosheid als het om Joost gaat en hoe makkelijk de EBU hem eruit mikte. Hij had in zijn clip achteraf gezien wel een soort vooruitziende blik he, met dat de hele boel in de fik stond aan het eind. :X
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 5 december 2025 @ 18:01:06 #71
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_219417501
quote:

[..]
Wat dat betreft was de reactie van Sietse Bakker op X wel heel goed.

Alleen maar een link naar Imagine van John Lennon plaatsen.
Dat is wat we allemaal willen en waarvoor het ESF is bedoeld.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_219417756
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2025 15:52 schreef Greys het volgende:

[..]
Er is door de Israëlische overheid gewoon een stemcampagne gekocht oa op YouTube. Daar is een onderzoek naar geweest en is ook gewoon toegegeven.
Verder moet je even de topics van de afgelopen 2 jaar teruglezen, daar staan alle bewijzen in met linkjes, documenten van de EBU, screenshots etc. Ik ben niet je persoonlijke zoekmachine. En ik kan dat allemaal nog twaalf keer tegen je zeggen dat er zat bewijzen zijn maar als je blijft roepen dat het niet zo is komen we toch nergens dus ik stop ermee. Even goede vreemden, dan geloof je het niet. :) Maar dit is dus een beetje wat ik bedoelde met ongeïnformeerd. Je had het namelijk allemaal al lang terug kunnen vinden. We verzinnen het niet ofzo. En de EBU neemt niet voor niks enkele officiële maatregelen. Nu. Na twee jaar. Eindelijk.)
Wat hebben beïnvloedingcampagnes te maken met treiteren en stalken? Waarom zou een land niet mogen oproepen om op hun act te stemmen? Sterker nog, dat doen ook meerdere landen. De grote vraag is dan ook of dit tegen de regels is en het lijkt er niet op. Anders zouden andere landen ook wel zijn uitgesloten. Zie ook:
quote:
Niet het enige land

De Israëlische inzending was niet de enige waarvoor dit jaar op sociale media reclame te vinden was. Advertenties voor de Maltese Miriana Conte zijn zowel bij Google als Meta in de advertentiebibliotheek te vinden, betaald door de Maltese openbare omroep. Ook van andere inzendingen uit bijvoorbeeld Frankrijk, Italië of Oostenrijk vinden we advertenties terug.

Die advertenties lijken geen deel van een gecoördineerde advertentiecampagne, waarbij overheidskanalen worden ingeschakeld, zoals bij Israël het geval is. Het gaat hier eerder om reclame door de publieke omroep van het land of de platenmaatschappij van de artiest.

Bron
En tevens:
quote:
Aanleiding is de opvallende uitslag van Israël, dat ondanks lage juryscores in veel landen, toch het maximale aantal punten kreeg van het publiek. In aanloop naar de finale voerde Israël een intensieve online campagne om stemmen te verzamelen voor het nummer New Day Will Rise van zangeres Yuval Raphael.

"Zulke promotie is toegestaan om artiesten te vieren en onder de aandacht te brengen", schrijft Songfestival-directeur Martin Green in een open brief op de website van de EBU. "Maar we willen wel garanderen dat zulke promotie niet disproportioneel het natuurlijke oproepen tot stemmen verstoort."

Bron
Kortom, dit vormt geen argument om Israël niet meer te laten meedoen. Het vormt wél het zoveelste bewijs dat er door bepaalde mensen krampachtig wordt gezocht naar allerlei drogredeneringen om Israël niet meer te laten meedoen.

De belangrijkste vraag richting zulke mensen is dat ook waarom zulke mensen toch zo gebrand zijn op het uitsluiten van Israël? Er lijkt hier toch echt sprake van een hetze jegens een specifiek land, dat voor een andere standaard wordt gehouden dan andere landen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 5 december 2025 @ 18:35:05 #73
163650 Greys
pi_219417977
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 december 2025 18:21 schreef HowardRoark het volgende:
dat voor een andere standaard wordt gehouden dan andere landen.
Ik ben bang dat dit het enige deel van je post is waar ik het oprecht mee eens kan zijn. Alleen dan op een andere manier dan jij bedoelt.

Het kopen van de stemmencampagne door de overheid heeft (uiteraard?) niks te maken met het stalken en treiteren. Het was én én.

We worden het niet eens. Dat is duidelijk. En dat is oké. :) We hebben allebei net zo veel recht op onze mening hier. (En dat meen ik.)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_219418189
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2025 18:35 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik ben bang dat dit het enige deel van je post is waar ik het oprecht mee eens kan zijn. Alleen dan op een andere manier dan jij bedoelt.

Het kopen van de stemmencampagne door de overheid heeft (uiteraard?) niks te maken met het stalken en treiteren. Het was én én.

We worden het niet eens. Dat is duidelijk. En dat is oké. :) We hebben allebei net zo veel recht op onze mening hier. (En dat meen ik.)
Ook de aantijgingen over stalken en treiteren zijn nog door niemand hard gemaakt. We gaan het inderdaad niet eens worden, ik kijk namelijk naar feiten en sommige anderen lijken zich te baseren op allerlei geruchten en onderbuikgevoelens en frustreren zich er vervolgens over dat die geen goede basis vormen voor een uitsluiting van Israël, waarbij ook de directeur van het Songfestival allerlei verwijten krijgt.

Dit brengt ons terug bij de vraag waarom zulke mensen zo graag willen dat Israël wordt uitgesloten en daar lijkt wel degelijk een grote ongefundeerde haat en antipathie jegens het land aan ten grondslag te liggen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 5 december 2025 @ 19:03:49 #75
163650 Greys
pi_219418391
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 december 2025 18:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ook de aantijgingen over stalken en treiteren zijn nog door niemand hard gemaakt.
Jij kiest ervoor de bewijzen daarvoor niet als treiteren en stalken te willen zien. Dat is wat anders en daar kan ik verder niks mee. Ik hoop dat je me dat niet kwalijk neemt. Dat is dan een kwestie van idd niet eens zijn. Maar er zijn ook na dat jaar al extra maatregelen genomen door de EBU. En ook dit jaar dus weer. Dat is niet voor niks, echt niet.

quote:
Dit brengt ons terug bij de vraag waarom zulke mensen zo graag willen dat Israël wordt uitgesloten en daar lijkt wel degelijk een grote ongefundeerde haat en antipathie jegens het land aan ten grondslag te liggen.
Als we zo'n hekel hebben aan dat land, waarom stonden we enkele jaren geleden dan zo voor Netta te juichen en klappen toen ze won en gingen velen (ook mensen van hier) naar Tel Aviv voor het Songfestival?

Ik dacht net nog aan... was het 2018? Dat Bulgarije zichzelf op elk online platform en in elk interview absolute Eurovisiegoden vonden en de rest maar mwah en zeiden dat ze nu toch de ultieme groep met de ultieme song hadden en dat dat Equinox bleek te zijn met een plastic blonde pruik. Dat jaar had iedereen een soortvan pleurishekel aan Bulgarije haha. Door hun amper uit te leggen irritante hooghartige gedrag. Het was bijna hilarisch hoe iedereen United in Bulgarijehaat was. Hadden we toen allemaal een hekel aan het lánd BULGARIJE en al z'n inwoners? Of aan Bulgarije het team dat meedoet aan Eurovisie? Het laatste.

Dat was een heel andere situatie uiteraard. Dat besef ik heus. Maar je snapt hoop ik waarom ik het noem.

Ik ga nu even Sinterklazen! <O)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')