abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219411548
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:26 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Mwa, dat is bullshit. Genoeg contemporaine dingen die heel goed zijn. Ik noem maar wat: Geese, Vampire Weekend, DIIV, The Strokes, Fontaines D.C., MJ Lenderman. Die worden over 40 jaar wat de 80s waren nu.
Je hebt dezelfde smaak als mijn dochter :D en over 40 jaar ben ik waarschijnlijk toch al dood.
  donderdag 4 december 2025 @ 21:43:40 #77
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219411599
quote:

[..]
Mwa, dat is bullshit. Genoeg contemporaine dingen die heel goed zijn. Ik noem maar wat: Geese, Vampire Weekend, DIIV, The Strokes, Fontaines D.C., MJ Lenderman. Die worden over 40 jaar wat de 80s waren nu.
Fontaines D.C. van enige tijd terug, en verder veel matig- tot onbekends. Maar alsnog is er hele goede hedendaagse muziek.

2024/2025 (op eigen domein): www.audioxy.nl/24tn.html
pi_219411636
quote:
4s.gif Op woensdag 3 december 2025 22:25 schreef SpaceOddity het volgende:
Als ik die top 5 van ''artiesten'' van nu zie ben ik ontzettend blij dat ik leef sinds een tijd waarin artiesten en bands zoals David Bowie, Queen, Tina Turner, Prince, Michael Jackson nog actief waren.

Ja, ik weet, wat een ouwelullengezeik, maar manmanman wat een plastic oppervlakkige en inhoudsloze artistieke armoede.
Beschamend. Deprimerend.
Dat waren de nummers die mijn ouders altijd in de auto draaide wanneer we ergens naar toe gingen. En inderdaad gedurende mijn jeugd en daarna is het hard achteruit gegaan.
pi_219411737
Super boeiend.
pi_219411751
Dat Drake nog op 4 staat verbaast mij meer eigenlijk.
pi_219411872
quote:
2s.gif Op woensdag 3 december 2025 22:27 schreef Gunner het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Dit zegt genoeg denk ik.

Twee kitscherige nummers zonder inhoud? Weinig verandert inderdaad.
pi_219412450
quote:
Zoveelste bewijs dat de muzieksmaak van de meeste mensen echt dramatisch is.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_219412779
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 09:38 schreef TweedeKlum het volgende:
Wie?
Kijk maar naar de halftime show bij de Super Bowl

Super Bowl, wat?
  vrijdag 5 december 2025 @ 07:05:17 #84
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219412865
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 00:09 schreef FireFox1 het volgende:

[..]
Zoveelste bewijs dat de muzieksmaak van de meeste mensen echt dramatisch is.
Gezien muzieksmaak subjectief is, kun je stellen dat de meest geluisterde muziek ook de beste muziek is :9
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
pi_219412871
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:43 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Fontaines D.C. van enige tijd terug, en verder veel matig- tot onbekends. Maar alsnog is er hele goede hedendaagse muziek.

2024/2025 (op eigen domein): www.audioxy.nl/24tn.html
Matig tot onbekend? _O-
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 5 december 2025 @ 07:12:24 #86
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219412885
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 07:07 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Matig tot onbekend? _O-
Ik vermoed dat veel titels op die pagina de doorsnee 538/Q/Sky-luisteraar niets zeggen.

Een deel ervan kan bij 3FM-luisteraars, voor zover die nog bestaan, een belletje doen rinkelen.

En ja, ik vind het jammer dat er tussen eigen hedendaagse favorieten weinig kanshebbers zijn voor een Top 2000-notering in 2050 of zo. Of dat je het bijvoorbeeld opeens hoort in de lokale supermarkt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Eightyone op 05-12-2025 07:17:41 ]
pi_219412928
Spotify heeft wereldwijd een 31% marktaandeel in de muziek streamingsmarkt. Hoe kun je op basis van enkel deze dienst bepalen wie wereldwijd de grootste artiest is?
  vrijdag 5 december 2025 @ 20:13:06 #88
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219419690
quote:
4s.gif Op woensdag 3 december 2025 22:25 schreef SpaceOddity het volgende:
Als ik die top 5 van ''artiesten'' van nu zie ben ik ontzettend blij dat ik leef sinds een tijd waarin artiesten en bands zoals David Bowie, Queen, Tina Turner, Prince, Michael Jackson nog actief waren.

Ja, ik weet, wat een ouwelullengezeik, maar manmanman wat een plastic oppervlakkige en inhoudsloze artistieke armoede.
Beschamend. Deprimerend.
Het verheerlijken van muziek van een pedofiel gaat wel wat ver.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_219419953
quote:

[..]
Ik denk dat mensen ook altijd een beetje dwepen met muziek 'uit hun tijd' simpelweg omdat in jongere jaren muziek het meest invloed heeft en indruk maakt en daardoor ook het meest bijblijft. Die ervaring bepaalt dan dat dat de beste muziek is, maar dat komt ook omdat de interesse voor nieuwe artiesten, muziek en de daarmee gepaarde veranderingen afneemt.
pi_219420057
quote:

[..]
Vampire Weekends grootste succes is alweer 17 jaar oud. Strokes is ook van die tijd.
pi_219420069
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 20:13 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het verheerlijken van muziek van een pedofiel gaat wel wat ver.
Toch staat Drake nog steeds op plek 4
pi_219420109
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 20:33 schreef Bill_Hillie het volgende:

[..]
Ik denk dat mensen ook altijd een beetje dwepen met muziek 'uit hun tijd' simpelweg omdat in jongere jaren muziek het meest invloed heeft en indruk maakt en daardoor ook het meest bijblijft. Die ervaring bepaalt dan dat dat de beste muziek is, maar dat komt ook omdat de interesse voor nieuwe artiesten, muziek en de daarmee gepaarde veranderingen afneemt.
Beide ja. Na je 30e stopt je muzieksmaak wel met vormen.
Nieuwe generaties willen zich altijd afzetten tegen de vorige, dus krijg je steeds nieuwe muziekstromingen waar de vorige niks aan hoeft te vinden.
En dan is de tijd van albums nu wel definitief voorbij, daar waar dat 40 jaar nog standaard was en 20 jaar geleden nog in ieder geval populair was in de licht-alternatieve hoek.
Hoe meer je op streaming overgaat, hoe meer het gaat om oppervlakkige catchy deuntjes die massaal aanslaan in plaats van muziek die je eerst een paar keer moet luisteren wil je het echt kunnen waarderen.
pi_219420206
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 20:45 schreef Adames het volgende:

[..]
Beide ja. Na je 30e stopt je muzieksmaak wel met vormen.
Nieuwe generaties willen zich altijd afzetten tegen de vorige, dus krijg je steeds nieuwe muziekstromingen waar de vorige niks aan hoeft te vinden.
En dan is de tijd van albums nu wel definitief voorbij, daar waar dat 40 jaar nog standaard was en 20 jaar geleden nog in ieder geval populair was in de licht-alternatieve hoek.
Hoe meer je op streaming overgaat, hoe meer het gaat om oppervlakkige catchy deuntjes die massaal aanslaan in plaats van muziek die je eerst een paar keer moet luisteren wil je het echt kunnen waarderen.
Is dat nu wel zo wat je zegt? Een Taylor Swift of The Weeknd staan toch zeker wel bekend - naast het feits dat ze hits scoren - om hun gave volwaardige albums te maken.

En tot half jaren 60 was het maken van albums ook niet echt een ding, maar uit die singles-tijd zijn ook een hoop klassiekers ontstaan natuurlijk.

Ik geloof zelf eigenlijk dat elke generatie inderdaad weer wat anders heeft en of dat inboet op kwaliteit is iets wat je pas na jaren met enige zekerheid kan stellen. Tot dusver heeft elk decennium toch wel zijn grootheden voortgebracht ;)
pi_219420280
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 20:33 schreef Bill_Hillie het volgende:

[..]
Dat heb ik echt totaal niet. Ik vind dat wel een beetje zielig.

Ik luister net zo graag Simon & Garfunkel als Travis Scott of MJ Lenderman.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219420300
Nooit van gehoord.
  vrijdag 5 december 2025 @ 21:13:03 #96
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219420377
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 21:01 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat heb ik echt totaal niet. Ik vind dat wel een beetje zielig.

Ik luister net zo graag Simon & Garfunkel als Travis Scott of MJ Lenderman.
Nee ik ook niet hoor, maar ik merk het wel veel om me heen als je met mensen spreekt over muziek. Dan krijg je van die vroeger-was-alles-beter-praat en dan merk je dat ze echt totaal geen kennis hebben van de huidige muziek.
  vrijdag 5 december 2025 @ 21:25:18 #98
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_219420479
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 07:05 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Gezien muzieksmaak subjectief is, kun je stellen dat de meest geluisterde muziek ook de beste muziek is :9
Met zulke logica is de McDonalds het beste restaurant. _O- _O- _O-
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 5 december 2025 @ 21:49:37 #99
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219420643
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 21:25 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Met zulke logica is de McDonalds het beste restaurant. _O- _O- _O-
Prijs + gemaksfactor.

Bij muziek kun je stellen dat vrijwel alle muziek even duur is en men dus luistert wat ze leuk vinden. Wat het vaakst leuk wordt gevonden, is de beste muziek.

Mainstream muziek is natuurlijk niet mainstream omdat iedereen het kutmuziek vindt
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')