Twee kitscherige nummers zonder inhoud? Weinig verandert inderdaad.quote:Op woensdag 3 december 2025 22:27 schreef Gunner het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit zegt genoeg denk ik.
Zoveelste bewijs dat de muzieksmaak van de meeste mensen echt dramatisch is.quote:
Gezien muzieksmaak subjectief is, kun je stellen dat de meest geluisterde muziek ook de beste muziek isquote:Op vrijdag 5 december 2025 00:09 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Zoveelste bewijs dat de muzieksmaak van de meeste mensen echt dramatisch is.
Matig tot onbekend?quote:Op donderdag 4 december 2025 21:43 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Fontaines D.C. van enige tijd terug, en verder veel matig- tot onbekends. Maar alsnog is er hele goede hedendaagse muziek.
2024/2025 (op eigen domein): www.audioxy.nl/24tn.html
Ik vermoed dat veel titels op die pagina de doorsnee 538/Q/Sky-luisteraar niets zeggen.quote:
Het verheerlijken van muziek van een pedofiel gaat wel wat ver.quote:Op woensdag 3 december 2025 22:25 schreef SpaceOddity het volgende:
Als ik die top 5 van ''artiesten'' van nu zie ben ik ontzettend blij dat ik leef sinds een tijd waarin artiesten en bands zoals David Bowie, Queen, Tina Turner, Prince, Michael Jackson nog actief waren.
Ja, ik weet, wat een ouwelullengezeik, maar manmanman wat een plastic oppervlakkige en inhoudsloze artistieke armoede.
Beschamend. Deprimerend.
Ik denk dat mensen ook altijd een beetje dwepen met muziek 'uit hun tijd' simpelweg omdat in jongere jaren muziek het meest invloed heeft en indruk maakt en daardoor ook het meest bijblijft. Die ervaring bepaalt dan dat dat de beste muziek is, maar dat komt ook omdat de interesse voor nieuwe artiesten, muziek en de daarmee gepaarde veranderingen afneemt.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Mwa, dat is bullshit. Genoeg contemporaine dingen die heel goed zijn. Ik noem maar wat: Geese, Vampire Weekend, DIIV, The Strokes, Fontaines D.C., MJ Lenderman. Die worden over 40 jaar wat de 80s waren nu.
Vampire Weekends grootste succes is alweer 17 jaar oud. Strokes is ook van die tijd.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Mwa, dat is bullshit. Genoeg contemporaine dingen die heel goed zijn. Ik noem maar wat: Geese, Vampire Weekend, DIIV, The Strokes, Fontaines D.C., MJ Lenderman. Die worden over 40 jaar wat de 80s waren nu.
Toch staat Drake nog steeds op plek 4quote:Op vrijdag 5 december 2025 20:13 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het verheerlijken van muziek van een pedofiel gaat wel wat ver.
Beide ja. Na je 30e stopt je muzieksmaak wel met vormen.quote:Op vrijdag 5 december 2025 20:33 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen ook altijd een beetje dwepen met muziek 'uit hun tijd' simpelweg omdat in jongere jaren muziek het meest invloed heeft en indruk maakt en daardoor ook het meest bijblijft. Die ervaring bepaalt dan dat dat de beste muziek is, maar dat komt ook omdat de interesse voor nieuwe artiesten, muziek en de daarmee gepaarde veranderingen afneemt.
Is dat nu wel zo wat je zegt? Een Taylor Swift of The Weeknd staan toch zeker wel bekend - naast het feits dat ze hits scoren - om hun gave volwaardige albums te maken.quote:Op vrijdag 5 december 2025 20:45 schreef Adames het volgende:
[..]
Beide ja. Na je 30e stopt je muzieksmaak wel met vormen.
Nieuwe generaties willen zich altijd afzetten tegen de vorige, dus krijg je steeds nieuwe muziekstromingen waar de vorige niks aan hoeft te vinden.
En dan is de tijd van albums nu wel definitief voorbij, daar waar dat 40 jaar nog standaard was en 20 jaar geleden nog in ieder geval populair was in de licht-alternatieve hoek.
Hoe meer je op streaming overgaat, hoe meer het gaat om oppervlakkige catchy deuntjes die massaal aanslaan in plaats van muziek die je eerst een paar keer moet luisteren wil je het echt kunnen waarderen.
Dat heb ik echt totaal niet. Ik vind dat wel een beetje zielig.quote:Op vrijdag 5 december 2025 20:33 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen ook altijd een beetje dwepen met muziek 'uit hun tijd' simpelweg omdat in jongere jaren muziek het meest invloed heeft en indruk maakt en daardoor ook het meest bijblijft. Die ervaring bepaalt dan dat dat de beste muziek is, maar dat komt ook omdat de interesse voor nieuwe artiesten, muziek en de daarmee gepaarde veranderingen afneemt.
GeoCities genot!quote:Op woensdag 3 december 2025 22:09 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee ik ook niet hoor, maar ik merk het wel veel om me heen als je met mensen spreekt over muziek. Dan krijg je van die vroeger-was-alles-beter-praat en dan merk je dat ze echt totaal geen kennis hebben van de huidige muziek.quote:Op vrijdag 5 december 2025 21:01 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat heb ik echt totaal niet. Ik vind dat wel een beetje zielig.
Ik luister net zo graag Simon & Garfunkel als Travis Scott of MJ Lenderman.
Met zulke logica is de McDonalds het beste restaurant.quote:Op vrijdag 5 december 2025 07:05 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Gezien muzieksmaak subjectief is, kun je stellen dat de meest geluisterde muziek ook de beste muziek is
Prijs + gemaksfactor.quote:Op vrijdag 5 december 2025 21:25 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Met zulke logica is de McDonalds het beste restaurant.![]()
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |