Puur voor de leuk?? dan zal je nu wel een rijke carriere tijger zijn?quote:Op woensdag 3 december 2025 09:18 schreef Pisces29 het volgende:
Krantenwijk tegelijk met een paar oppasadressen. 12-13 jaar.
Puur voor de leuk.Ik verdiende amper wat en zak- en kleedgeld kreeg ik voldoende.
Respect dat ze dat doen joh.quote:Op woensdag 3 december 2025 13:47 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik vind dat echt bizar, van die brugwuppen die ff van 7:30 tot 8:30 ofzo gaan vakkenvullen en dan naar school fietsen.
Folders bezorgen voor mijn vader en opa. Meestal 5000 per keer en als ik geluk had kon ik tegelijkertijd hun facturen bezorgen.quote:
Misschien moeten we hier maar een extra topic voor openen, welke banen heb jij in je leven gehad en hoeveel?quote:Op woensdag 3 december 2025 13:53 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Verder heb ik allerlei baantjes gehad, van dom magazijnwerk tot de houtafdeling in een doe-het-zelfzaak, via een elektronicawinkel en een andere supermarkt naar de bibliotheek, en bij die laatste was ik naast bibliothecairs ook een manusje-van-alles
Ben ook nog orderpicker geweest in het magazijn van de Paboquote:Op woensdag 3 december 2025 15:46 schreef Chandler het volgende:
[..]
Misschien moeten we hier maar een extra topic voor openen, welke banen heb jij in je leven gehad en hoeveel?
Dit vinden we geil @Coco @RamboDirkquote:Op woensdag 3 december 2025 17:20 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ben ook nog orderpicker geweest in het magazijn van de Pabo
Never forgetquote:Op woensdag 3 december 2025 11:12 schreef Aberkullie het volgende:
Mijn eerste echt serieuze baan was samen met @:ZarB in een karaokebar op de Overtoom
Ik werkte bij een aardappelhandel van vijf tot acht, naar huis, om te douchen en naar school. Om 14:30 weer aan het werk tot een uur of zeven.quote:Op woensdag 3 december 2025 13:47 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik vind dat echt bizar, van die brugwuppen die ff van 7:30 tot 8:30 ofzo gaan vakkenvullen en dan naar school fietsen.
5 euro per uur was echt niet weinig. 18 jaar later is het minimumloon voor een 17 jarige maar iets meer dan 5 euro.quote:Op donderdag 4 december 2025 15:14 schreef Irritatie100 het volgende:
Bij mijn allereerste baantje was ik al een saaie kantoorslaaf
Het was op een HR-afdeling en ik moest papieren personeelsdossiers digitaliseren. Kwam dus neer op enorm veel informatie overtikken, diploma's inscannen en dat soort zaken. Ben begonnen op mijn 17e, in die enorm lange zomervakantie die je altijd hebt na je eindexamen. Die zomer fulltime gewerkt en daarvan mijn rijbewijs betaald (in oktober werd ik 18 namelijk) en het jaar daarna naast mijn studie voor 1 dag per week gebleven.
Dit alles begon in de zomer van 2007 voor een luttele 5 euro per uur. Het mooie was dat het bij hetzelfde bedrijf was als waar m'n pa werkte, dus ik kon met hem meerijden maar wel reiskostenvergoeding opstrijken waardoor het uiteindelijk nog wel redelijk ok was.
15 is toch niet zoveel anders is dan 17/18.quote:Op donderdag 4 december 2025 16:59 schreef Cinemaniak het volgende:
Bizar dat sommigen van de nieuwe generatie pas met 17 of 18 jaar zijn gaan werken. Ik stond al met 15 jaar in een bekende bouwmarkt in de avonden en zaterdagen. Die tijd was het iets van 6 gulden per uur
Voor zover ik me kan herinneren was het niet enorm veel hoger dan het minimumloon, uit m'n hoofd gezegd was dat destijds rond de 3,80. En ik werd ook al een paar maanden nadat ik er begonnen was 18quote:Op donderdag 4 december 2025 16:35 schreef BEFEM het volgende:
[..]
5 euro per uur was echt niet weinig. 18 jaar later is het minimumloon voor een 17 jarige maar iets meer dan 5 euro.
Op zich heb ik heb ik het altijd wel fijn gevonden om tijdens m'n middelbare school nog niet aan het werk te zijn eigenlijk. Is toch een periode dat je meer dan genoeg aan jezelf hebt met alle ontwikkelingen die je dan doormaakt terwijl je eigenlijk nog gewoon een kind bent. Nou was de overgang van middelbare school naar universiteit ook een flinke, maar dan ben je in ieder geval alweer wat meer ontwikkeld mentaal. Ik vond die enorm lange vakantie vanaf eindexamen tot begin studiejaar in ieder geval een mooi moment voor m'n eerste baantje.quote:Op donderdag 4 december 2025 16:59 schreef Cinemaniak het volgende:
Bizar dat sommigen van de nieuwe generatie pas met 17 of 18 jaar zijn gaan werken. Ik stond al met 15 jaar in een bekende bouwmarkt in de avonden en zaterdagen. Die tijd was het iets van 6 gulden per uur
Hangt ook een beetje van je middelbare school af. Zit je op het vwo, heb je met veel huiswerk echt minder makkelijk tijd om avonden en weekenden te werken.quote:Op donderdag 4 december 2025 16:59 schreef Cinemaniak het volgende:
Deze?quote:
quote:Zaanse Gezinsbode, De
Uitgave van Weekmedia, een dochter van de Perscombinatie NV in Amsterdam, met een kantoor te Purmerend. Het blad werd in het leven geroepen door J.L.F. Post, mede-directeur/eigenaar van drukkerij en uitgeverij De Kennemer in Beverwijk.
Het eerste exemplaar van dit huis-aan-huis nieuws- en advertentieblad verscheen op 14 oktober 1955 in een oplage van 24.000 stuks in de gemeenten Zaandam, Koog, Zaandijk, Wormerveer, Wormer, Krommenie en een deel van Assendelft. Tot het begin van de jaren zeventig van de 20e eeuw werden advertenties van bedrijven buiten de Zaanstreek geweigerd. De uitgaven van De Kennemer kwamen per l juli 1976 in handen van Perscombinatie nv in Amsterdam, uitgeefster van de dagbladen Het Parool, Volkskrant en Trouw.
De weekbladen werden ondergebracht in Weekmedia bv. Weekmedia geeft enige tientallen lokale weekbladen uit in de regio Groot-Amsterdam. De Zaanse Gezinsbode is er één van en verschijnt sinds 1987 elke dinsdag huis-aan-huis in Zaandam, Westzaan, Koog, Zaandijk, Wormerveer, Krommenie, Wormer, Jisp, Assendelft, Oostzaan, Oost- en Westknollendam en Marken Binnen.
Het kantoor is gevestigd in Purmerend. De Zaanse Gezinsbode verschijnt in 1991 in een oplage van 64.700 stuks en kent een personeelsbestand van vijf personen.
Het archief van de gemeente Zaanstad heeft verschillende edities van de Gezinsbode in haar archief ter inzage.
Nee, niet die! Wel die uit het Noorden van het land.quote:
De Groningse variant.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:08 schreef Chandler het volgende:
[..]
Nee, niet die! Wel die uit het Noorden van het land.
Vakken vullen voor een kutloon om de zakken te vullen van de Albert Heijn o.i.d. zou ik ook geen fan van zijn.quote:Op donderdag 4 december 2025 17:48 schreef Irritatie100 het volgende:
Nou zeg ik niet dat werken op de middelbare school slecht is ofzo en als mijn dochter dat later wil zal ik dat zeker niet tegenhouden, al hoop ik wel dat ze het dan bij een folderwijk van 1 of 2 avonden houdt in plaats van elke avond en zaterdag te moeten werken.
En dit ook gedaan. Daarna nog gepromoveerd om achter de infobalie te mogen staanquote:
Knap.quote:Op donderdag 4 december 2025 22:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ochtendkrant toen ik 14 was. Zes dagen per week door weer en wind op mijn fiets stappen om 5 uur 's ochtends. Ik kan nog steeds bijna niet bevatten dat ik daar de discipline voor had op die leeftijd.
Nee ik wilde gewoon geld en een vriend van mij deed ook de ochtendkrant en toen ben ik via via daar ook begonnen.quote:Op donderdag 4 december 2025 22:45 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Knap.![]()
Spaarde je specifiek voor iets of gewoon het geld willen?
Dat kan je gewoon weigeren hoor. De brievenbus mag maar X meter van de openbare weg staan en het pad er naar toe moet vrij van obstakels zijn anders hoef je niet te bezorgen.quote:Op vrijdag 5 december 2025 09:38 schreef Marsenal het volgende:
Volkskrant en Trouw rondbrengen in een villawijk. FAKKING lange oprijlanen, helemaal gek werd je ervan. Allemaal een brievenbus bij het hek, maar wel het verzoek of ie bij de deur gelegd wordt![]()
Die was loodzwaar jaquote:Op vrijdag 5 december 2025 12:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat kan je gewoon weigeren hoor. De brievenbus mag maar X meter van de openbare weg staan en het pad er naar toe moet vrij van obstakels zijn anders hoef je niet te bezorgen.
Ik bracht Volkskrant, trouwe, algemeen dagblad en Nederlands Dagblad rond. Ik kan me alleen herinneren dat de Volkskrant op zaterdag zo dik was dat hij soms niet door de brievenbus paste.
Ja dat waren leuke tijden. Met bollenpellen ook; sommige bollentelers betaalden ¤0,25/kistje meer dan de buur en ging je daar naartoe.quote:Op vrijdag 5 december 2025 13:28 schreef Cherni het volgende:
Aardbeien,kersen, peren en appels plukken. Kersen hoogstam plukken was leuk om dat als 14 jarige te doen. Werkte al de tijd voor dezefde boer. Op zondag je zuur verdiende centjes ophalen(zwart) en hij was aktijd zo vriendelijk je wat exta te geven en een stuk vlaai. Was een zeer geliefde boer bij de jeugd en was nog blij ook dat je voor hem mocht plukken. Jeugd stond in de rij om te mogen komen plukken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |