abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 december 2025 @ 13:53:58 #51
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_219400940
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 09:18 schreef Pisces29 het volgende:
Krantenwijk tegelijk met een paar oppasadressen. 12-13 jaar.

Puur voor de leuk. :) Ik verdiende amper wat en zak- en kleedgeld kreeg ik voldoende.
Puur voor de leuk?? dan zal je nu wel een rijke carriere tijger zijn?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_219400957
Krantenwijk op mijn 14e. Ik kreeg altijd te veel en ben nog eens aangesproken op dat ik mijn restant weggooide in de papier bak 😅.
Door een hond gebeten tijdens mijn ronde. Jaren nog bang geweest voor honden.

Later heb ik callcenterwerk gedaan bij UPC. Je kreeg de eerste 2 weken ¤150 betaald en als je langer dan 3 maanden bleef kreeg je achteraf een volledig uurloon.
Uiteindelijk daar bijna een jaar gewerkt. Mijn grootste dieptepunt was dat mijn moeder werd door gewenst omdat ik zelf het probleem niet op afstand kon oplossen (tv kapot).
Sinds mijn UPC tijd kijk ik zelden tv.
  woensdag 3 december 2025 @ 14:13:06 #53
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219401041
‘s nachts schoonmaken in de horeca, geleerd dat vrouwen op het toilet enorme viespeuken zijn
pi_219401086
Tuincentrum maar dat was ik snel beu daarna 5 jaarbij de Gamma gewerkt en dat was opzich tof zolang je de bedrijfsleiders en assistenten niet te serieus nam met hart voor de zaak speeches.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 3 december 2025 @ 14:23:17 #55
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_219401109
Vakantiebaantje bij een tabak- en snoepgroothandel.Orders lopen, samen met een vriend van me. Was best een leuke tijd en verdiende ook nog best aardig, uit mijn hoofd 400 pietermannen per week.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_219401296
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 13:47 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]
Ik vind dat echt bizar, van die brugwuppen die ff van 7:30 tot 8:30 ofzo gaan vakkenvullen en dan naar school fietsen.
Respect dat ze dat doen joh. _O_
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_219401452
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 07:12 schreef Chandler het volgende:
Wat was jouw eerste job?
Folders bezorgen voor mijn vader en opa. Meestal 5000 per keer en als ik geluk had kon ik tegelijkertijd hun facturen bezorgen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_219401494
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 13:53 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Verder heb ik allerlei baantjes gehad, van dom magazijnwerk tot de houtafdeling in een doe-het-zelfzaak, via een elektronicawinkel en een andere supermarkt naar de bibliotheek, en bij die laatste was ik naast bibliothecairs ook een manusje-van-alles :P
Misschien moeten we hier maar een extra topic voor openen, welke banen heb jij in je leven gehad en hoeveel? :@
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  woensdag 3 december 2025 @ 17:04:20 #59
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_219401921
Zoals in onze regio in die tijd gebruikelijk: bollen pellen.
Paar jaar gedaan.
Pietje Puk en de Plakbandcrisis
  Moderator / Redactie FP woensdag 3 december 2025 @ 17:20:45 #60
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_219402003
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 15:46 schreef Chandler het volgende:

[..]
Misschien moeten we hier maar een extra topic voor openen, welke banen heb jij in je leven gehad en hoeveel? :@
Ben ook nog orderpicker geweest in het magazijn van de Pabo :D
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_219402034
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 17:20 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]
Ben ook nog orderpicker geweest in het magazijn van de Pabo :D
Dit vinden we geil @Coco @RamboDirk
  woensdag 3 december 2025 @ 18:59:52 #62
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219402547
Ik moest kleding prijzen bij H&M in Engeland. Zoals gebruikelijk snapte ik er geen hout van. Er werd me ook niet uitgelegd welke prijsjes op welk kledingstukken moesten. En daarnaast werkte ik naast een ouwe taart die niet bereid was om me te helpen. Ik heb het één dag volgehouden. Of ik mocht niet meer terugkomen, dat kan ook.
pi_219403842
Prei poten. Goddelijk was dat, per rij betaald krijgen. _O_
Was een jaar of 10.
  donderdag 4 december 2025 @ 09:23:17 #64
338319 ZarB
Piña colada
pi_219405649
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:12 schreef Aberkullie het volgende:
Mijn eerste echt serieuze baan was samen met @:ZarB in een karaokebar op de Overtoom
Never forget
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_219407148
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 13:47 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]
Ik vind dat echt bizar, van die brugwuppen die ff van 7:30 tot 8:30 ofzo gaan vakkenvullen en dan naar school fietsen.
Ik werkte bij een aardappelhandel van vijf tot acht, naar huis, om te douchen en naar school. Om 14:30 weer aan het werk tot een uur of zeven.
pi_219407983
Bij mijn allereerste baantje was ik al een saaie kantoorslaaf :D

Het was op een HR-afdeling en ik moest papieren personeelsdossiers digitaliseren. Kwam dus neer op enorm veel informatie overtikken, diploma's inscannen en dat soort zaken. Ben begonnen op mijn 17e, in die enorm lange zomervakantie die je altijd hebt na je eindexamen. Die zomer fulltime gewerkt en daarvan mijn rijbewijs betaald (in oktober werd ik 18 namelijk) en het jaar daarna naast mijn studie voor 1 dag per week gebleven.
Dit alles begon in de zomer van 2007 voor een luttele 5 euro per uur. Het mooie was dat het bij hetzelfde bedrijf was als waar m'n pa werkte, dus ik kon met hem meerijden maar wel reiskostenvergoeding opstrijken waardoor het uiteindelijk nog wel redelijk ok was.
pi_219408508
quote:
10s.gif Op donderdag 4 december 2025 15:14 schreef Irritatie100 het volgende:
Bij mijn allereerste baantje was ik al een saaie kantoorslaaf :D

Het was op een HR-afdeling en ik moest papieren personeelsdossiers digitaliseren. Kwam dus neer op enorm veel informatie overtikken, diploma's inscannen en dat soort zaken. Ben begonnen op mijn 17e, in die enorm lange zomervakantie die je altijd hebt na je eindexamen. Die zomer fulltime gewerkt en daarvan mijn rijbewijs betaald (in oktober werd ik 18 namelijk) en het jaar daarna naast mijn studie voor 1 dag per week gebleven.
Dit alles begon in de zomer van 2007 voor een luttele 5 euro per uur. Het mooie was dat het bij hetzelfde bedrijf was als waar m'n pa werkte, dus ik kon met hem meerijden maar wel reiskostenvergoeding opstrijken waardoor het uiteindelijk nog wel redelijk ok was.
5 euro per uur was echt niet weinig. 18 jaar later is het minimumloon voor een 17 jarige maar iets meer dan 5 euro.
pi_219408636
Bizar dat sommigen van de nieuwe generatie pas met 17 of 18 jaar zijn gaan werken. Ik stond al met 15 jaar in een bekende bouwmarkt in de avonden en zaterdagen. Die tijd was het iets van 6 gulden per uur :')
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that
pi_219408740
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 16:59 schreef Cinemaniak het volgende:
Bizar dat sommigen van de nieuwe generatie pas met 17 of 18 jaar zijn gaan werken. Ik stond al met 15 jaar in een bekende bouwmarkt in de avonden en zaterdagen. Die tijd was het iets van 6 gulden per uur :')
15 is toch niet zoveel anders is dan 17/18.
De ene persoon begint op zijn 6e met karweitjes in de straat en dan andere heeft op zijn 25e na afstuderen zijn eerste baan.
pi_219408933
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 16:35 schreef BEFEM het volgende:

[..]
5 euro per uur was echt niet weinig. 18 jaar later is het minimumloon voor een 17 jarige maar iets meer dan 5 euro.
Voor zover ik me kan herinneren was het niet enorm veel hoger dan het minimumloon, uit m'n hoofd gezegd was dat destijds rond de 3,80. En ik werd ook al een paar maanden nadat ik er begonnen was 18 :P
quote:
Op zich heb ik heb ik het altijd wel fijn gevonden om tijdens m'n middelbare school nog niet aan het werk te zijn eigenlijk. Is toch een periode dat je meer dan genoeg aan jezelf hebt met alle ontwikkelingen die je dan doormaakt terwijl je eigenlijk nog gewoon een kind bent. Nou was de overgang van middelbare school naar universiteit ook een flinke, maar dan ben je in ieder geval alweer wat meer ontwikkeld mentaal. Ik vond die enorm lange vakantie vanaf eindexamen tot begin studiejaar in ieder geval een mooi moment voor m'n eerste baantje.

Nou zeg ik niet dat werken op de middelbare school slecht is ofzo en als mijn dochter dat later wil zal ik dat zeker niet tegenhouden, al hoop ik wel dat ze het dan bij een folderwijk van 1 of 2 avonden houdt in plaats van elke avond en zaterdag te moeten werken.
pi_219409315
quote:
Hangt ook een beetje van je middelbare school af. Zit je op het vwo, heb je met veel huiswerk echt minder makkelijk tijd om avonden en weekenden te werken.
Het hele jonge spul (12-13) dat werkt, zit vaak op het vmbo. Hebben toch niks te doen na schooltijd. Wordt ook vanuit school erg gestimuleerd, ook voor stages, denk ik. Ze gaan later toch vaak in de praktijk aan de slag en dan is het toch een leuke kennismaking om alvast ergens wat te doen.
Ik vind het erg knap als iemand al zo jong gedisciplineerd bezig is, ongeacht welke school en tijd. :) Gewoon de gedrevenheid. Mooi hoor.
  donderdag 4 december 2025 @ 18:36:38 #72
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219409345
spamboer(folder bezorger)

paar maanden gedaan, ik had een hele uitgestrekte wijk daardoor nog relatief veel geld voor hoe lang ik er mee bezig was als ik doorfietste
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_219410072
Midden in het westland was het makkelijk om werk te vinden. Begonnen met kistjes papieren zodat tomaten niet op het hout komen maar op een papiertje. Daar begin je mee als je 12 of 13 ben, daarna tomaten plukken. Beginnen als het licht wordt en daarna naar school, in vakantie's elke dag. Nog in de tuin gewerkt met chrysanten en fresia's betaalde goed. Iedereen deed dat in mijn omgeving.
pi_219410103
In de zomervakantie van 2000 boompjes snoeien bij een boomkwekerij toen ik 13 was a 5 gulden per uur. Aan het einde van elke week voelde ik me belachelijk rijk met 175 gulden.
pi_219410132
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 07:12 schreef Chandler het volgende:
de gezinsbode
Deze?

quote:
Zaanse Gezinsbode, De
Uitgave van Weekmedia, een dochter van de Perscombinatie NV in Amsterdam, met een kantoor te Purmerend. Het blad werd in het leven geroepen door J.L.F. Post, mede-directeur/eigenaar van drukkerij en uitgeverij De Kennemer in Beverwijk.

Het eerste exemplaar van dit huis-aan-huis nieuws- en advertentieblad verscheen op 14 oktober 1955 in een oplage van 24.000 stuks in de gemeenten Zaandam, Koog, Zaandijk, Wormerveer, Wormer, Krommenie en een deel van Assendelft. Tot het begin van de jaren zeventig van de 20e eeuw werden advertenties van bedrijven buiten de Zaanstreek geweigerd. De uitgaven van De Kennemer kwamen per l juli 1976 in handen van Perscombinatie nv in Amsterdam, uitgeefster van de dagbladen Het Parool, Volkskrant en Trouw.

De weekbladen werden ondergebracht in Weekmedia bv. Weekmedia geeft enige tientallen lokale weekbladen uit in de regio Groot-Amsterdam. De Zaanse Gezinsbode is er één van en verschijnt sinds 1987 elke dinsdag huis-aan-huis in Zaandam, Westzaan, Koog, Zaandijk, Wormerveer, Krommenie, Wormer, Jisp, Assendelft, Oostzaan, Oost- en Westknollendam en Marken Binnen.

Het kantoor is gevestigd in Purmerend. De Zaanse Gezinsbode verschijnt in 1991 in een oplage van 64.700 stuks en kent een personeelsbestand van vijf personen.

Het archief van de gemeente Zaanstad heeft verschillende edities van de Gezinsbode in haar archief ter inzage.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')