Zeker niet, ik als dislect mag dat!quote:Op woensdag 3 december 2025 07:49 schreef Gunner het volgende:
Jouw tot twee keer fout gespeld. Schaam je.
Nee, het is een taalfout, geen spelfout.quote:Op woensdag 3 december 2025 07:53 schreef Chandler het volgende:
[..]
Zeker niet, ik als dislect mag dat!
Helaas, die tijd is voorbij!quote:Op woensdag 3 december 2025 08:20 schreef D. het volgende:
Nee, het is een taalfout, geen spelfout.
Dus je schamen is wel van toepassing
Helaas, die tijd is ook voorbijquote:Op woensdag 3 december 2025 08:23 schreef Chandler het volgende:
[..]
Helaas, die tijd is voorbij!voel je vooral niet verbaasd!
14 jaar en 13 uur werken? Klinkt niet echt als een oké werkomgeving.quote:Op woensdag 3 december 2025 08:48 schreef D. het volgende:
on-topic
Afwassen
Ik was 14, kreeg 5 gulden per uur, en mocht op dag 1 gelijk 13 uur werken. Ka-ching!
Teveel van het eigen product gevreten?quote:Op woensdag 3 december 2025 08:46 schreef vosss het volgende:
Bessen plukken.
1 ochtend gedaan.
Gestopt wegens geen geld verdiend en buikpijn
Klinkt als werk waar de traditionele pieten nog een kleurtje van zouden krijgen.quote:Op woensdag 3 december 2025 09:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
14 jaar en 13 uur werken? Klinkt niet echt als een oké werkomgeving.
Was een uitzondering, meestal (in mijn herinnering) was het niet meer dan 8 uurtjesquote:Op woensdag 3 december 2025 09:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
14 jaar en 13 uur werken? Klinkt niet echt als een oké werkomgeving.
Dat klinkt alsnog niet okéquote:Op woensdag 3 december 2025 09:29 schreef D. het volgende:
[..]
Was een uitzondering, meestal (in mijn herinnering) was het niet meer dan 8 uurtjes
Ik kan het me eerlijk gezegd niet meer herinneren, maar ik vond het vast een lange dagquote:Op woensdag 3 december 2025 09:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat klinkt alsnog niet okéKlinkt een beetje als uitbuiting, maar fijn dat jij het anders ervaren hebt.
Bollen pellen bij een bollenkweker in Noord-Holland.quote:Op woensdag 3 december 2025 07:12 schreef Chandler het volgende:
Mijn eerste job was bezorgen van folders en de gezinsbode en kreeg deze baan net voor de kerst waardoor ik ook nog een rondje mocht doen voor het brengen van kalenders en daar een extra fooi voor kreeg (Kan mij herinneren dat die fooi van 1 dag meer was dan m'n loon van een hele maand... en belastingvrij).
Wat was jouw eerste job?
quote:Op woensdag 3 december 2025 09:14 schreef ToT het volgende:
[..]
Teveel van het eigen product gevreten?
Dat was ook mijn eerste baantje, maar het was een buitenwijk van het dorp, waar je veel meer per krantje kreeg. Dus veel minder vouwen en veel meer fietsen. Goede deal voor mij, want ik hield van hard fietsen.quote:Op woensdag 3 december 2025 08:20 schreef bijdehand het volgende:
Huis aan huis blaadje bezorgen. Wat een kutwerk, elke week smerige droge handen en veel vouwen.
Enige voordeel was dat ik voor kerst langs de deuren mocht toen we de euro kregen en mensen ruim van hun kleingeld af moesten.
Wij hebben nu ook twee middelbare scholieren die dat soort werk komen doen. Het betaalt beter dan vakkenvullen en ze hebben al best een aantal klanten samen. Ik vond het wel geinig, dat ondernemende van de jongens.quote:Op woensdag 3 december 2025 13:15 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Onkruid wieden voor 6 gulden per uur.
Ik deed het via een uitzendbureau. Voor die tijd verdiende het best goed.quote:Op woensdag 3 december 2025 13:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij hebben nu ook twee middelbare scholieren die dat soort werk komen doen. Het betaalt beter dan vakkenvullen en ze hebben al best een aantal klanten samen. Ik vond het wel geinig, dat ondernemende van de jongens.
Ik vind dat echt bizar, van die brugwuppen die ff van 7:30 tot 8:30 ofzo gaan vakkenvullen en dan naar school fietsen.quote:Op woensdag 3 december 2025 12:40 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Vakken vullen bij de AH. Iedere ochtend er om 5 uur uit voor een paar gulden en daarna door naar school.
Die weten tenminste wat werken is.quote:Op woensdag 3 december 2025 13:47 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik vind dat echt bizar, van die brugwuppen die ff van 7:30 tot 8:30 ofzo gaan vakkenvullen en dan naar school fietsen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |