tegen de tijd dat die pakketten nodig zijn gaan we gewoon op bed liggen en kijken we wel of we weer wakker wordenquote:Op maandag 1 december 2025 19:35 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik word een beetje zenuwachtig door het constante gedram over die pakketten. Alsof men weet dat er iets aan gaat komen.
En degenen die het beste zijn voorbereid worden als eerste geplunderdquote:Op maandag 1 december 2025 19:38 schreef Nizno het volgende:
[..]
tegen de tijd dat die pakketten nodig zijn gaan we gewoon op bed liggen en kijken we wel of we weer wakker worden
quote:Op maandag 1 december 2025 19:35 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik word een beetje zenuwachtig door het constante gedram over die pakketten. Alsof men weet dat er iets aan gaat komen.
In Finland, Polen en de Baltische Staten loopt de bevolking al jarenlang elk vrij uurtje in een militair tenue rond te spoken ter voorbereiding op wereldoorlog 3, zo'n kutfoldertje is juist echt totaal lachwekkend en kinderlijk.quote:Op maandag 1 december 2025 19:35 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Nederland is een van de grootste voedselhubs ter wereld, als de wereld plat gaat ligt hier nog voor decennia aan voedselquote:Op maandag 1 december 2025 19:42 schreef UitStraling het volgende:
[..]
In Finland, Polen en de Baltische Staten loopt de bevolking al jarenlang elk vrij uurtje in een militair tenue rond te spoken ter voorbereiding op wereldoorlog 3, zo'n kutfoldertje is juist echt totaal lachwekkend en kinderlijk.
Leer een konijn of rat vangen en slachten en onderwijs de mensen waar ze een kartelmes in een Slavische nek moeten plaatsen.
Dat komt natuurlijk door al die veelvraten hier in KSCquote:Op maandag 1 december 2025 19:43 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nederland is een van de grootste voedselhubs ter wereld, als de wereld plat gaat ligt hier nog voor decennia aan voedsel
precies... ik doe gewoon alle sloten op de deur en duik onder de dekens.quote:Op maandag 1 december 2025 19:40 schreef LTVDK het volgende:
[..]
En degenen die het beste zijn voorbereid worden als eerste geplunderd
quote:Op maandag 1 december 2025 19:49 schreef essnhills het volgende:
Overheid: Hmmm het stroomnet raakt steeds verder overbelast, dus de kans op een grote stroomstoring wordt groter.
Hmm, de waterbedrijven hebben vaker issues met het water schoon genoeg houden voor drinkwater
Hmm, er is veel onrust in de wereld en we zien steeds vaker pogingen om belangrijke infrastructuur (digitaal) plat te leggen.
Wellicht moeten we onze inwoners erop wijzen dat wat eten, water en een lampje handig is om in huis te hebben voor de eerste dagen mocht het echt misgaan. Zodat we beter de tijd hebben om noodvoorzieningen op te zetten.
Mensen: ZE PLANNEN EEN BLACKOUT!!!
quote:Op maandag 1 december 2025 19:49 schreef essnhills het volgende:
Overheid: Hmmm het stroomnet raakt steeds verder overbelast, dus de kans op een grote stroomstoring wordt groter.
Hmm, de waterbedrijven hebben vaker issues met het water schoon genoeg houden voor drinkwater
Hmm, er is veel onrust in de wereld en we zien steeds vaker pogingen om belangrijke infrastructuur (digitaal) plat te leggen.
Wellicht moeten we onze inwoners erop wijzen dat wat eten, water en een lampje handig is om in huis te hebben voor de eerste dagen mocht het echt misgaan. Zodat we beter de tijd hebben om noodvoorzieningen op te zetten.
Ze kan door het raampje ernaast de boel in de gaten houden?quote:Op maandag 1 december 2025 19:59 schreef Ama het volgende:
Of ze is alvast de voordeur aan het bewaken.
Jaquote:Op maandag 1 december 2025 19:59 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ze kan door het raampje ernaast de boel in de gaten houden?
Als al die mensen nou alvast even profylactisch de planeet willen verlaten, dan schiet dat lekker opquote:
Flink zitten hunten.quote:Op maandag 1 december 2025 20:18 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
schaaltje kruidnoten neergezet voor straks tijdens Hunted. Is nu al bijna leeg.
Gewoon mensen die spontaan met de hunted-tiplijn bellen als ze iemand zien pinnen ergensquote:Op maandag 1 december 2025 20:18 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
schaaltje kruidnoten neergezet voor straks tijdens Hunted. Is nu al bijna leeg.
Ik bel ook altijd Hunted als ik mensen zie.quote:Op maandag 1 december 2025 20:20 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Gewoon mensen die spontaan met de hunted-tiplijn bellen als ze iemand zien pinnen ergensright.
Mensen zijn achterlijk. Sowieso, het feit dat de overheid zoveel mensen erop moet wijzen dat het misschien handig is als ze iets van een noodvoorraad en lampje e.d. in huis hebben.. Hoezo heb je dat niet standaard in huis, er kan toch altijd stroomuitval of waterverontreiniging o.i.d. zijnquote:Op maandag 1 december 2025 19:49 schreef essnhills het volgende:
Mijn hond kan het langste overleven gok ikquote:Op maandag 1 december 2025 20:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Mensen zijn achterlijk. Sowieso, het feit dat de overheid zoveel mensen erop moet wijzen dat het misschien handig is als ze iets van een noodvoorraad en lampje e.d. in huis hebben.. Hoezo heb je dat niet standaard in huis, er kan toch altijd stroomuitval of waterverontreiniging o.i.d. zijn
Het 'probleem' is dat er in Nederland inmiddels al een paar generaties zijn die iets dergelijks nog nooit hebben meegemaaktquote:Op maandag 1 december 2025 20:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Mensen zijn achterlijk. Sowieso, het feit dat de overheid zoveel mensen erop moet wijzen dat het misschien handig is als ze iets van een noodvoorraad en lampje e.d. in huis hebben.. Hoezo heb je dat niet standaard in huis, er kan toch altijd stroomuitval of waterverontreiniging o.i.d. zijn
Ik heb wel een paar honderd waxinelichtjes staan, duurt wel wat langer om daarmee te kokenquote:Op maandag 1 december 2025 20:25 schreef Citizen.Erased het volgende:
Qua eten kan ik wel wat meer houdbaars inslaan. Je moet alleen nog even kijken hoe je het klaarmaakt.
Daarmee kom je de winter wel door.quote:Op maandag 1 december 2025 20:26 schreef LTVDK het volgende:
Voor mij is er een kilo of 5 aan nootjes en chocolade onderweg
Tenzij bepaalde sujetten hier achter mijn adres komen ...quote:Op maandag 1 december 2025 20:27 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Daarmee kom je de winter wel door.
Of gewoon eten dat ook koud kanquote:Op maandag 1 december 2025 20:25 schreef Citizen.Erased het volgende:
Qua eten kan ik wel wat meer houdbaars inslaan. Je moet alleen nog even kijken hoe je het klaarmaakt.
Wilde net zeggen, als het maar voor een paar dagen is kan chocolade ook primaquote:Op maandag 1 december 2025 20:32 schreef essnhills het volgende:
En voldoende chocola
Dat is ook belangrijk
Helemaal misselijk na 3 dagenquote:Op maandag 1 december 2025 20:32 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Wilde net zeggen, als het maar voor een paar dagen is kan chocolade ook prima
Heb ook nog wat alcohol staan als ruilmiddelquote:Op maandag 1 december 2025 20:32 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Wilde net zeggen, als het maar voor een paar dagen is kan chocolade ook prima
Een oorlog niet nee, in eigen land in ieder geval. Maar toch wel stroomuitval en verontreinigd water? Tenminste, als die mensen wel eens naar het nieuws kijken zouden ze dat moeten wetenquote:Op maandag 1 december 2025 20:25 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het 'probleem' is dat er in Nederland inmiddels al een paar generaties zijn die iets dergelijks nog nooit hebben meegemaakt
Daarom ook een beetje afwisselen met nootjes en chipsquote:
Mja, een echte grote stroomstoring hebben we hier al heel lang niet gehadquote:Op maandag 1 december 2025 20:34 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Een oorlog niet nee, in eigen land in ieder geval. Maar toch wel stroomuitval en verontreinigd water? Tenminste, als die mensen wel eens naar het nieuws kijken zouden ze dat moeten weten
Ik heb het hier in ieder geval nog nooit meegemaakt dat we dagen zonder stroom of water hebben gezeten. Het 'ergste' is denk ik Chemiepack geweest, maar dat heeft geen infrastructuur geslooptquote:Op maandag 1 december 2025 20:34 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Een oorlog niet nee, in eigen land in ieder geval. Maar toch wel stroomuitval en verontreinigd water? Tenminste, als die mensen wel eens naar het nieuws kijken zouden ze dat moeten weten
quote:Op maandag 1 december 2025 20:37 schreef essnhills het volgende:
Die toen ik studeerde was echt een zootje gefaal.
Ze hadden met werkzaamheden iets geraakt en daardoor had die wijk geen stroom.
Toen ging na een aantal uur de stroom weer aan, maar toen hadden ze met de herstelwerkzaamheden de waterleiding geraakt.
Zaten we daarna zonder water
Ahjaquote:Op maandag 1 december 2025 20:40 schreef kwiwi het volgende:
[..]![]()
Ik heb wel vaker zonder stroom gezeten, langste was een paar dagen maar was niet in nederland. In nederland volgens mij altijd max een dag.
Haaksbergen ooit, 3 dagen. Meteen een geboortegolf 9 maanden later. Ook alweer 20 jaar geleden https://onderzoeksraad.nl(...)en-25-november-2005/quote:Op maandag 1 december 2025 20:36 schreef essnhills het volgende:
[..]
Mja, een echte grote stroomstoring hebben we hier al heel lang niet gehad
Toen ik studeerde een keertje een paar uur. En als kind herinner ik me een avond dat mijn ouders op stap waren en wij met zijn drieën braaf op de bank zaten en kaarsjes op tafel hadden als licht.
Maar een paar uurtjes is wat anders dan dagen natuurlijk
Zeg, blijf uit m'n voorraadkastquote:Op maandag 1 december 2025 20:42 schreef UitStraling het volgende:
Je kunt je tanden nog altijd met whisky of bier poetsen en de buren hebben altijd wel een blikje mais staan wat je kunt jatten.
Ja ziequote:Op maandag 1 december 2025 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Haaksbergen ooit, 3 dagen. Meteen een geboortegolf 9 maanden later. Ook alweer 20 jaar geleden https://onderzoeksraad.nl(...)en-25-november-2005/
quote:Op maandag 1 december 2025 20:47 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
https://www.ad.nl/112-nie(...)-brandweer~a02f0440/
Heb je een nieuwe telefoon nodig?quote:Op maandag 1 december 2025 20:51 schreef LTVDK het volgende:
Zal ik nog een nieuwe telefoon bestellen?
Niet directquote:Op maandag 1 december 2025 20:51 schreef essnhills het volgende:
[..]
Heb je een nieuwe telefoon nodig?
Ik zat er vanochtend ook weer aan te denken, maar de telefoon die ik wilde was al uitverkocht. Dus nu wordt het écht nog een jaartje wachtenquote:Op maandag 1 december 2025 20:51 schreef LTVDK het volgende:
Zal ik nog een nieuwe telefoon bestellen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |