Denk niet dat dat de enige oorzaak is...quote:Op donderdag 27 november 2025 17:13 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
En nu hebben we een arbeidstekort in ieder wester land en is de prognose dat onze economie forse schade zal oplopen doordat we niet genoeg kinderen krijgen.
Is een enorme reden. Ons hele systeem is momenteel gebouwd op groei. Wie gaat onze toekomstige generaties onderhouden? Die krijgen geen kinderen om de volgende generatie arbeiders voort te brengen.quote:Op donderdag 27 november 2025 17:14 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Denk niet dat dat de enige oorzaak is...
We kunnen niet blijven kweken want dan moet de industrie ook steeds groter worden. Vicieuze cirkel.
Alles moet gaan inkrimpen. Het start met minder kinderen.
Lieve Sterre, schatje, ik weet dat jij nu even in je kracht wil staan en je stem wil laten horen. Maar nu is het moment even niet handig hiervoor hoor? Strakjes gaan we samen in jouw knusse speelhoek liggen op je 70 zijden kussens van Labubu en gaan we dieper in op jouw mening over het feit dat jij nou 3 snoepjes wil ipv 2. Ok schatje? Spreken we dat even af met elkaar?quote:Op donderdag 27 november 2025 17:14 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Kinderen zijn tegenwoordig de baas over de ouders als ze een traantje laten zien
Ooit zal toch die keuze gemaakt moeten worden. Je kan niet oneindig blijven groeien.quote:Op donderdag 27 november 2025 17:16 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Is een enorme reden. Ons hele systeem is momenteel gebouwd op groei. Wie gaat onze toekomstige generaties onderhouden? Die krijgen geen kinderen om de volgende generatie arbeiders voort te brengen.
In Nederland is de verwachting dat vrijwel alle diensten nog langere wachttijden kunnen verwachten de komende jaren en bij bejaardentehuizen is ook een verschrikkelijk tekort. Bejaarden moeten soms 2 weken door zonder te douchen.
Dit zou nog streng zijn voor hedendaagse begrippen. Ik hoorde een moeder haar kind lief vragen om hun frustratie een kleur te geven nadat die meerdere producten in de supermarkt overhoop gooidequote:Op donderdag 27 november 2025 17:18 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Lieve Sterre, schatje, ik weet dat jij nu even in je kracht wil staan en je stem wil laten horen. Maar nu is het moment even niet handig hiervoor hoor? Strakjes gaan we samen in jouw knusse speelhoek liggen op je 70 zijden kussens van Labubu en gaan we dieper in op jouw mening over het feit dat jij nou 3 snoepjes wil ipv 2. Ok schatje? Spreken we dat even af met elkaar?
3 jarige Sterre gooit hierna al haar speelgoed kapot.
Die kleuren heb jij ook gewoon in je crisissignaleringsplanquote:Op donderdag 27 november 2025 17:36 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dit zou nog streng zijn voor hedendaagse begrippen. Ik hoorde een moeder haar kind lief vragen om hun frustratie een kleur te geven nadat die meerdere producten in de supermarkt overhoop gooide
quote:Op donderdag 27 november 2025 17:36 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dit zou nog streng zijn voor hedendaagse begrippen. Ik hoorde een moeder haar kind lief vragen om hun frustratie een kleur te geven nadat die meerdere producten in de supermarkt overhoop gooide
Tegenwoordig is het helaas wel mogelijkquote:Op donderdag 27 november 2025 17:49 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet je ziet toch wie het post.
Dat is het probleem juist. Niet alleen water wordt duurder. Maar alles wordt duurder, waardoor je einde van de streep telkens minder overhoudt.quote:Op donderdag 27 november 2025 13:58 schreef Watmoetjenou het volgende:
Nou en, het is echt alsnog belachelijk goedkoop wat we hier betalen voor fatsoenlijk drinkwater.
Wat is het volgende topic, dat de prijs van spaghetti volgend jaar met 0.01 cent per sliertje omhoog gaat?
Precies. Maar de grote boosdoener is natuurlijk de jaarlijkse loonsverhoging, dat jaagt inflatie aan!quote:Op donderdag 27 november 2025 18:09 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Dat is het probleem juist. Niet alleen water wordt duurder. Maar alles wordt duurder, waardoor je einde van de streep telkens minder overhoudt.
Jezus, 31 jaar, negen kinderen uitgepoept en nummer tien is ook alweer onderweg. Wat mankeert zulke figuren?quote:Op donderdag 27 november 2025 15:44 schreef Moonversion het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
of deze
Bekijk deze YouTube-video
vanaf 5:45 ongeveer
gezellig he?
Nouja met 1000 liter drinkwater kan ik maar 2x mijn badkuip vullen. Ik lig graag in bad. En dus ook vaak.quote:Op donderdag 27 november 2025 13:58 schreef Watmoetjenou het volgende:
Nou en, het is echt alsnog belachelijk goedkoop wat we hier betalen voor fatsoenlijk drinkwater.
[Offtopic]quote:Wat is het volgende topic, dat de prijs van spaghetti volgend jaar met 0.01 cent per sliertje omhoog gaat?
Ja het punt is dus dat je dan over elke verhoging wel een topic kan makenquote:Op donderdag 27 november 2025 18:09 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Dat is het probleem juist. Niet alleen water wordt duurder. Maar alles wordt duurder, waardoor je einde van de streep telkens minder overhoudt.
Daar ga ik echt niet mee wegkomen. Ze stoppen nu af en toe al geurtjes in mijn neus om me subtiel ergens naar te hinten.quote:Op donderdag 27 november 2025 14:08 schreef Evangelion het volgende:
Dan ga ik wel 1x minder douchen per week
Als je die luxe hebt, dan deert die 3 cent extra ook niet zo lijkt me.quote:Op donderdag 27 november 2025 18:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja met 1000 liter drinkwater kan ik maar 2x mijn badkuip vullen. Ik lig graag in bad. En dus ook vaak.
[..]
[Offtopic]
Ik heb vroeger ooit eens uitgerekend dat het goedkoper was om spaghetti in de soep te flikkeren dan vermicelli. Per strekkende meter dus. Geen idee of dat nog altijd is, maat destijds helemaal uitgemeten en uitgerekend.
Verstookt maar 40 kuub per maand, dus valt mee. Verwarm het huis met een pelletkachel.quote:Op donderdag 27 november 2025 18:45 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Als je die luxe hebt, dan deert die 3 cent extra ook niet zo lijkt me.
Zou me eerder zorgen maken om het opwarmen van
Per persoon ja.quote:Op donderdag 27 november 2025 14:19 schreef JopieKlaassen het volgende:
Gemiddeld verbruik is 44 kuub per jaar op in Nederland. Dan tikt de verhoging toch wel aan met zo’n 3 euro op jaarbasis.
Het kan minder. Als de supermarkten stoppen met super bewerkt voedsel en bespoten fruit en groente, dan zijn er minder mensen ziek. Is er minder medicijnen nodig en dus minder energie voor zuivering. Dusja tis een cirkel. Paar jaar geleden was t nog 1euri m3… nu al 2…quote:Op donderdag 27 november 2025 13:59 schreef Wantie het volgende:
Forse verhoging![]()
6 cent per 1000 liter en een tientje per jaar vastrecht.
Nou,nou,nou wat een wanbeleid.
We leven in zo'n beetje het duurste land van de EU en jij hebt alsnog het lef dit te verdedigen?quote:Op donderdag 27 november 2025 13:58 schreef Watmoetjenou het volgende:
Wat is het volgende topic, dat de prijs van spaghetti volgend jaar met 0.01 cent per sliertje omhoog gaat?
Ik het geval van zo'n minimale verhoging voor ook zo'n beetje het beste drinkwater per wereld wel ja.quote:Op donderdag 27 november 2025 21:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
We leven in zo'n beetje het duurste land van de EU en jij hebt alsnog het lef dit te verdedigen?
We moeten juist minderen met de suiker.quote:Op donderdag 27 november 2025 21:48 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Jullie worden echt in je kontje genomen. Er is een overvloed aan zoet drinkwater in nederland.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |