Nog los wat er wel of niet bij wie precies vandaan komt want dat is allemaal toch niet zo spannend? Wij mannen lopen namelijk geen risico he, alles komt op het bordje van de vrouw terecht.quote:Op zondag 30 november 2025 17:26 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Yeeeey mannen![]()
Goed om de pot gedraaid trouwens
Maar hij is toch 37? Wat is lees speelt het alleen een rol als de man in kwestie een stuk ouder is. Zij is 40 dus voor haar is het wel relevant.quote:Op zondag 30 november 2025 18:57 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Zowel voor een schisis (zo heet dat namelijk) als voor miskramen is die bewering aantoonbaar onjuist. Met veel hogere percentages dan die 30%.
Precies, ik neem het zoals het komt. Lukt het, helemaal fantastisch, lukt het niet, ook prima. We hebben er immers al twee. Ik was benieuwd of een zwangerschap rond deze leeftijd als bijv. extra zwaar wordt ervaren, daar heb ik van enkele users ervaringsverhalen over gelezenquote:Op maandag 1 december 2025 12:13 schreef _Lily_ het volgende:
Het kan allemaal prima denk ik. Volgens mij was je zorg ook niet wat de kans is op aangeboren afwijkingen maar hoe het in het dagelijks leven gaat
Ik ben nu op m’n 38e zwanger en merk geen verschil met 5 jaar geleden.
Wel weet ik dat ik op mn 40e niet meer wil. Ook omdat ik mn handen weer een beetje vrij wil hebben voor ik echt oud ben. Maar dat heeft meer te maken met het feit dat er straks 3 kinderen zijn ipv de leeftijd. Als ik nog geen kinderen had had ik 40 ook nog wel oké gevonden. Ga ervoor als de wens er is zou ik zeggen.
Mijn man is trouwens 4 jaar ouder en was dus al 40+ toen ik zwanger werd van de 3e
Haal je ook de manonvriendelijke opmerkingen van Lenny gelijk weg dan?quote:Op maandag 1 december 2025 19:50 schreef MaJo het volgende:
Alle vrouwonvriendelijke opmerkingen verwijderd. Als er nog meer van dit soort gezever hier verschijnt dan gaat je bericht rechtstreeks in de prullenbak. Ja ik heb het over jou @:Elan
Nu verder weer ontopic.
Wie uitdeelt moet ook kunnen incasseren. Ik heb nu 1 van de reacties van Lenny aangepast omdat dit een directe verwijzing is naar een vrouwonvriendelijke opmerking van jou. De rest blijft staan.quote:Op maandag 1 december 2025 22:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Haal je ook de manonvriendelijke opmerkingen van Lenny gelijk weg dan?
Lekker met twee maten meten.
Ik ben wel benieuwd wat je vrouw van de huisarts wil horen wat niet standaard/te googelen is?quote:Op maandag 1 december 2025 14:41 schreef DjVero het volgende:
[..]
Precies, ik neem het zoals het komt. Lukt het, helemaal fantastisch, lukt het niet, ook prima. We hebben er immers al twee. Ik was benieuwd of een zwangerschap rond deze leeftijd als bijv. extra zwaar wordt ervaren, daar heb ik van enkele users ervaringsverhalen over gelezen![]()
Mijn vrouw wil graag nog het een en ander horen van de huisarts.
Soms wil je wat horen of gerustgesteld worden van en door een professional, toch? Bovendien waren we de pcos vergeten, dus de gynaecoloog wordt alvast op de hoogte gebracht door de huisarts.quote:Op dinsdag 2 december 2025 19:10 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wat je vrouw van de huisarts wil horen wat niet standaard/te googelen is?
De huisarts zal met dezelfde info komen als wat je kunt googelen en misschien wat statistieken. Dus hij zal niet heel veel nieuwe informatie hebben en de vraag is ook of het idd geruststelt natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 december 2025 19:22 schreef DjVero het volgende:
[..]
Soms wil je wat horen of gerustgesteld worden van en door een professional, toch? Bovendien waren we de pcos vergeten, dus de gynaecoloog wordt alvast op de hoogte gebracht door de huisarts.
Ja op marktplaats zetten natuurlijk!!quote:Op donderdag 27 november 2025 12:31 schreef roos94 het volgende:
dus daar moet je wel over nadenken wat je zou doen als het bijv down heeft
Hoe ging het zwanger worden de vorige keer? Ik denk dat er niet zo gek veel verschil zit in die 3/4 jaar tijd. Zelf was ik zwanger op mijn 38ste en ik ging er fluitend doorheen. Was op papier "hoger risico" maar dat zelf nooit zo ervaren. Wel een vervelende ervaring daardoor gehad. Ik moest Acetylsalicylzuur (aspirine) slikken vanwege mijn leeftijd maar achteraf bleek dat de oorzaak van mijn vreselijke maagzuur/reflux. Had dus gewoon voorkomen kunnen worden, als ze niet "gewoon het protocol" hadden gevolgd. Mijn advies is dus ook, neem niet zomaar alles aan wat er wordt gezegd.quote:Op dinsdag 2 december 2025 19:22 schreef DjVero het volgende:
[..]
Soms wil je wat horen of gerustgesteld worden van en door een professional, toch? Bovendien waren we de pcos vergeten, dus de gynaecoloog wordt alvast op de hoogte gebracht door de huisarts.
Op deze manier kun je de huisarts wel helemaal afschrijven, je kunt alles tegenwoordig googlenquote:Op dinsdag 2 december 2025 19:27 schreef ZarB het volgende:
[..]
De huisarts zal met dezelfde info komen als wat je kunt googelen en misschien wat statistieken. Dus hij zal niet heel veel nieuwe informatie hebben en de vraag is ook of het idd geruststelt natuurlijk.
Het zwanger worden was geen probleem, het zwanger blijven wel.quote:Op dinsdag 2 december 2025 19:29 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hoe ging het zwanger worden de vorige keer? Ik denk dat er niet zo gek veel verschil zit in die 3/4 jaar tijd. Zelf was ik zwanger op mijn 38ste en ik ging er fluitend doorheen. Was op papier "hoger risico" maar dat zelf nooit zo ervaren. Wel een vervelende ervaring daardoor gehad. Ik moest Acetylsalicylzuur (aspirine) slikken vanwege mijn leeftijd maar achteraf bleek dat de oorzaak van mijn vreselijke maagzuur/reflux. Had dus gewoon voorkomen kunnen worden, als ze niet "gewoon het protocol" hadden gevolgd. Mijn advies is dus ook, neem niet zomaar alles aan wat er wordt gezegd.
Als ts zijn vrouw geen bijzondere zaken heeft naast haar leeftijd dan gaat een huisarts niks anders vertellen dan hier bijv al is gezegd. Ja met die leeftijd ben je geriatrisch, ja, de kans is kleiner dat het lukt, ja, de kans is groter op afwijkingen. Gezond leven is belangrijk zowel van man als vrouw fysiek zal het ook zwaardee zijn. Is geen hogere wiskunde.quote:Op dinsdag 2 december 2025 19:30 schreef MaJo het volgende:
[..]
Op deze manier kun je de huisarts wel helemaal afschrijven, je kunt alles tegenwoordig googlenDe huisarts is ook een klankbord, kan je doorverwijzen etc.
Ik weet (deels) hoe je je voelt. Maar het is ook wel weer verschillend. Ik reageer met mijn post niet per se naar jou maar ik quote je om een aanvulling of een andere kant te laten zien van een gelijkaardige situatie qua leeftijd.quote:Op maandag 1 december 2025 21:42 schreef Saboo het volgende:
Aangezien je ervaringen zoekt; mijn moeder heeft mij rond haar 40e gekregen.
Ik weet dat er veel perspectieven zijn, en ook kinderen die juist een hele stabiele opvoeding hebben gehad doordat hun ouders wat meer volwassen waren (en financieel stabiel), maar ik wil toch ook wel even mijn perspectief meegeven; want ik vond en vind het als kind soms wel lastig.
Op de basisschool waren al mijn opa's en oma's al dood, in mijn studententijd was nagenoeg mijn hele familie dood, op mijn oudere zus en moeder na. Mijn vader en bonusvader was ik toen ookal kwijt; daar zat ook een flinke dosis pech bij (redelijk jong gestorven).
Ik ben nu begin 30, mijn moeder is niet meer mobiel en heeft mogelijk op korte termijn mijn mantelzorg nodig heeft. Ik kan intens jaloers zijn op leeftijdsgenoten die een jongere moeder hebben. Nu ik zelf zwanger ben, had ik graag iemand gehad die er voor mij was.
Iedere situatie is anders, en misschien ziet jouw familiesituatie er heel anders uit dan die van mij. Ik snap ook dat het leven soms loopt zoals het loopt, en dat als je eenmaal 40 bent je niet meer "jonger" kunt beginnen. Maar met mijn eigen referentiekader wel een reden om er niet meer na mijn 35e aan te willen beginnen. Nu heb je nooit garanties, en tegelijkertijd heb je hele fitte tachtigers, dus ik snap heel goed waarom je er wél voor zal kiezen. Maar toch een overweging om mee te nemen.
Ben jij huisarts, of zo?quote:Op dinsdag 2 december 2025 19:36 schreef ZarB het volgende:
[..]
Als ts zijn vrouw geen bijzondere zaken heeft naast haar leeftijd dan gaat een huisarts niks anders vertellen dan hier bijv al is gezegd. Ja met die leeftijd ben je geriatrisch, ja, de kans is kleiner dat het lukt, ja, de kans is groter op afwijkingen. Gezond leven is belangrijk zowel van man als vrouw fysiek zal het ook zwaardee zijn. Is geen hogere wiskunde.
Vandaar dat me afvraag wat ze daar nog hoopt te halen (met name omdat hij zegt "een huisarts gaat dat gesprek ook niet zomaar aan lijkt me") Slaat nergens op dat je dan alles wel kunt googelen, alhoewel de meeste huisartsen ook gewoon adviseren eerst te kijken op thuisarts.nl of moetiknaardedokter.nl
Veel allochtone twintigers hebben geen vader meer. Juist ook als hun vader zelf in de twintig was toen die werd geboren.quote:Op maandag 1 december 2025 21:42 schreef Saboo het volgende:
Aangezien je ervaringen zoekt; mijn moeder heeft mij rond haar 40e gekregen.
Ik weet dat er veel perspectieven zijn, en ook kinderen die juist een hele stabiele opvoeding hebben gehad doordat hun ouders wat meer volwassen waren (en financieel stabiel), maar ik wil toch ook wel even mijn perspectief meegeven; want ik vond en vind het als kind soms wel lastig.
Op de basisschool waren al mijn opa's en oma's al dood, in mijn studententijd was nagenoeg mijn hele familie dood, op mijn oudere zus en moeder na. Mijn vader en bonusvader was ik toen ookal kwijt; daar zat ook een flinke dosis pech bij (redelijk jong gestorven).
Ik ben nu begin 30, mijn moeder is niet meer mobiel en heeft mogelijk op korte termijn mijn mantelzorg nodig heeft. Ik kan intens jaloers zijn op leeftijdsgenoten die een jongere moeder hebben. Nu ik zelf zwanger ben, had ik graag iemand gehad die er voor mij was.
Iedere situatie is anders, en misschien ziet jouw familiesituatie er heel anders uit dan die van mij. Ik snap ook dat het leven soms loopt zoals het loopt, en dat als je eenmaal 40 bent je niet meer "jonger" kunt beginnen. Maar met mijn eigen referentiekader wel een reden om er niet meer na mijn 35e aan te willen beginnen. Nu heb je nooit garanties, en tegelijkertijd heb je hele fitte tachtigers, dus ik snap heel goed waarom je er wél voor zal kiezen. Maar toch een overweging om mee te nemen.
Dat komt omdat de man ouder is. Eicellen lijden nauwelijks onder veroudering. Als die niet meer goed zijn, laat het lichaam die ook niet meer rijpen. Zaadcellen zijn wat lastiger, omdat die elke dag opnieuw worden gemaakt. Inmiddels is ook gebleken dat zaadcellen die erfelijke afwijkingen veroorzaken behalve vaak wat ouder ook vaak zo slecht zijn door alcoholgebruik, warme autostoelen en polyester ondergoed (warm).quote:Op dinsdag 2 december 2025 19:36 schreef ZarB het volgende:
[..]
Als ts zijn vrouw geen bijzondere zaken heeft naast haar leeftijd dan gaat een huisarts niks anders vertellen dan hier bijv al is gezegd. Ja met die leeftijd ben je geriatrisch, ja, de kans is kleiner dat het lukt, ja, de kans is groter op afwijkingen.
Pohh, zwaar, ik moet vol aan de bak...quote:
Ah veel succes hopelijk is het gauw raakquote:Op zondag 18 januari 2026 20:35 schreef DjVero het volgende:
[..]
Pohh, zwaar, ik moet vol aan de bak...
Zonder gekheid, we zitten nu middenin ronde twee (morgen haar eisprong volgens de app). Vorige maand verkeerd getimed, volgens mij. Dank voor het vragen!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |