abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219354700
Zijn er users hier die op deze leeftijd zwanger waren? Wat zijn je ervaringen geweest?

Uiteraard vraag ik dit met een reden, namelijk dat wij er nog een keer voor willen gaan. Wij zullen er ook 100% vrede mee hebben mocht het toch niet lukken, want ja, ik weet dat er risico's zijn.
  Miss 200.000.000! donderdag 27 november 2025 @ 12:05:42 #2
367000 roos94
pi_219354708
Lijkt me vreselijk
pi_219354713
Zijn jullie dan beide 40+ ?

Of bijvoorbeeld alleen de vader
pi_219354729
Mijn vrouw wordt in maart 40. Ik ben 37.

Dinsdag hebben we een gesprek met de huisarts. Dat willen ze ook niet zomaar, lijkt me, dus vandaar dat ik benieuwd ben naar ervaringen.
  Miss 200.000.000! donderdag 27 november 2025 @ 12:12:07 #5
367000 roos94
pi_219354745
Vanwaar de wens voor nog een kind?
pi_219354764
Mijn vrouw was 39 (ik 34 trouwens, maar lijkt me niet zo relevant verder) en helemaal niks geks. Geen gesprekken gevoerd met de huisarts ofzo. Gewoon gestopt met de pil, eerste keer gelijk raak geschoten en tijdens de zwangerschap ging alles ook uitstekend. We hebben nog een rondreis door Mexico en Guatemala gemaakt en hebben ook geklust in een nieuw huis (en zijn dus verhuisd) omdat we nog niet samen woonden. Ze deed gewoon aan alles mee zonder last ergens van te hebben.
pi_219354785
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 12:12 schreef roos94 het volgende:
Vanwaar de wens voor nog een kind?
Omdat dat goed voelt. Eigenlijk kan ik er niet heel veel meer van maken.
  Miss 200.000.000! donderdag 27 november 2025 @ 12:21:32 #8
367000 roos94
pi_219354800
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 12:18 schreef DjVero het volgende:

[..]
Omdat dat goed voelt. Eigenlijk kan ik er niet heel veel meer van maken.
Okee dat kan. Hoeveel kids zijn er nu en in welke leeftijd?
pi_219354815
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 12:21 schreef roos94 het volgende:

[..]
Okee dat kan. Hoeveel kids zijn er nu en in welke leeftijd?
Eén van 17 (maar die zien we amper nog :D ) en één van 3.
  Miss 200.000.000! donderdag 27 november 2025 @ 12:31:32 #10
367000 roos94
pi_219354846
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 12:25 schreef DjVero het volgende:

[..]
Eén van 17 (maar die zien we amper nog :D ) en één van 3.
Kindje heeft wel een grotere kans op afwijkingen dus daar moet je wel over nadenken wat je zou doen als het bijv down heeft

Bij een vrouw van 40 jaar is die kans 1:85
  donderdag 27 november 2025 @ 12:49:46 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219354924
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 12:07 schreef Watmoetjenou het volgende:
Zijn jullie dan beide 40+ ?

Of bijvoorbeeld alleen de vader
Wordt die vader zwanger?
The End Times are wild
pi_219354939
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 12:49 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wordt die vader zwanger?
Nee maar als vader 45 is en moeder 33, dan is de kans op een geslaagde zwangerschap groter dan als het andersom zou zijn.
  donderdag 27 november 2025 @ 12:53:53 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219354947
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 12:52 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Nee maar als vader 45 is en moeder 33, dan is de kans op een geslaagde zwangerschap groter dan als het andersom zou zijn.
Ja, daarom. De leeftijd van de vader is niet zo relevant
The End Times are wild
  donderdag 27 november 2025 @ 12:54:14 #14
338319 ZarB
Piña colada
pi_219354949
Waarom moeten jullie naar de huisarts?

Er zijn risico's, maar het kan ook goed gaan. Je vrouw kan het beste inschatten of ze het nog ziet zitten.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_219354965
Ik was 40 toen ik beviel van mijn eerste kind. Wij hebben de medische molen doorlopen, voor iets dat niets met mijn leeftijd te maken had, overigens. We hadden besloten dat we tot mijn 40e zouden proberen en een maand voor ik 40 werd, had ik een positieve test in handen.

Ik heb op zich van mijn leeftijd geen last gehad. Misschien vond ik het achteraf juist wel prettig dat ik niet zo piepjong was, omdat ik mezelf beter kende en wist wat ik wel en niet wilde. Het was wel spannend tot de uitslag van de screening of, voor zover met de screening kon worden gezien, het kindje gezond was. Dat is wel iets om over na te denken: wat doe je als je zwanger wordt en de baby heeft ernstige afwijkingen? Dat heeft grote gevolgen voor het hele gezin.

Onze dochter is inmiddels 16 en doet het prima, dus op zichzelf niets tegen zwanger zijn zo rond je 40e. Maar ik zou ook niet heel lang meer wachten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219354975
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 12:53 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja, daarom. De leeftijd van de vader is niet zo relevant
Er zijn steeds meer onderzoeken die uitwijzen dat de leeftijd van de vader ook van invloed is op hoe snel men zwanger wordt en op bepaalde genetische aandoeningen.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)risico-op-genetische
pi_219354995
-weg-

[ Bericht 99% gewijzigd door MaJo op 27-11-2025 19:57:39 ]
pi_219355166
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 12:05 schreef roos94 het volgende:
Lijkt me vreselijk
Lekker tot je pensioen met thuiswonende kinderen.
blablablabla
pi_219355197
quote:
7s.gif Op donderdag 27 november 2025 13:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er zijn steeds meer onderzoeken die uitwijzen dat de leeftijd van de vader ook van invloed is op hoe snel men zwanger wordt en op bepaalde genetische aandoeningen.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)risico-op-genetische
quote:
Sperma muteert naarmate mannen ouder worden, waardoor afwijkingen op latere leeftijd vaker voorkomen, blijkt uit onderzoek van het Wellcome Sanger Institute en King’s College London. Onderzoekers vonden veertig genen die gelinkt zijn aan ontwikkelingsstoornissen en erfelijke kankers. Dat betekent niet dat elk kind van een oudere vader ziek wordt, maar de kans op genetische afwijkingen neemt wel toe.

Bij mannen van begin 30 bevat ongeveer 2 procent van de zaadcellen een schadelijke mutatie, bij zeventigers loopt dat op tot zo’n 4,5 procent. Dat komt deels doordat DNA-foutjes zich opstapelen met de jaren. Die worden daardoor vaker doorgegeven aan kinderen.
Klinkt allemaal vrij verwaarloosbaar. Voor vrouwen is het een ander verhaal, echt veel meer kans op een downie.
blablablabla
pi_219355261
Ik denk dat dit voor iedereen anders is, überhaupt het krijgen van kinderen en daarnaast op welke leeftijd je dat zelf (nog) fijn vindt. Als jullie je beide nog fit en goed voelen en dit is voor jullie een grote wens, dan zou ik zeggen ga ervoor. Daar hebben andere mensen, of wat zij ervan vinden, helemaal niets mee te maken :)
pi_219355542
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 13:56 schreef Schanu het volgende:
Ik denk dat dit voor iedereen anders is, überhaupt het krijgen van kinderen en daarnaast op welke leeftijd je dat zelf (nog) fijn vindt. Als jullie je beide nog fit en goed voelen en dit is voor jullie een grote wens, dan zou ik zeggen ga ervoor. Daar hebben andere mensen, of wat zij ervan vinden, helemaal niets mee te maken :)
Wat men ervan vindt, boeit me niet inderdaad, dat is ook niet de strekking van dit topic. Het gaat mij erom hoe mensen het ervaren hebben; extra zwaar of net als andere leeftijden, etc.
pi_219355577
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 12:54 schreef ZarB het volgende:
Waarom moeten jullie naar de huisarts?

Er zijn risico's, maar het kan ook goed gaan. Je vrouw kan het beste inschatten of ze het nog ziet zitten.
Moet niet, maar mijn vrouw wil dat graag. De huisarts gaat ons adviseren, volgens mij.
pi_219372207
Mijn ouders waren allebei 40 toen ik kwam.
Als kind geen last van gehad. M’n vader is nog steeds fit en sport intensief op z’n 77ste nu.

Nog wel een berg broers en zussen boven mij. Maar er zitten toch wel een hoop jaren tussen m’n boven mij en mijzelf.
Is ook gewoon bewust voor gekozen overigens.

Ken zat mensen die op hun 40ste aan kinderen beginnen of er toch nog eentje bij willen. Hangt echt van je situatie af en van jou/jullie als persoon.

Naar mijn mening niks mis mee. Wellicht wat meer risico’s op zaken of het gaat wat lastiger om zwanger te worden als je ‘ouder’ wordt. Ik ken genoeg 40’ers die fitter zijn dan de jeugd van tegenwoordig dus dat zegt ook geen kont meer.

Uiteindelijk heeft een kind een liefdevol gezin nodig en als dat op je 40ste is dan is dat zo. Hebben anderen ook niks mee te maken.

Ik ben trouwens 37 en probeer zwanger te worden. Mijn man is net in de 40. Wij proberen al jaren om een kindje te krijgen dus dat heeft daarmee te maken.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_219372227
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 13:36 schreef Elan het volgende:

[..]
Lekker tot je pensioen met thuiswonende kinderen.
Kan je direct doorrollen in de mantelzorg, ideaal.
pi_219372285
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 14:47 schreef DjVero het volgende:

[..]
Moet niet, maar mijn vrouw wil dat graag. De huisarts gaat ons adviseren, volgens mij.
Denk dat ze vooral zaken gaat bespreken wanneer jullie worden doorverwezen als het lastiger gaat en eventueel kijken hoe de binnenboel erbij staat en eventuele risico’s bespreken.

Heb nog nooit van iemand gehoord dat een huisarts gaat adviseren om het wel/ niet te doen omdat je net 40 bent. :@ en ik ken inmiddels best wat mensen die wat later dan een tienermoeder zwanger wil worden.

Het is echt iets van jullie samen en als je het wil zou ik er gewoon voor gaan. En ja, natuurlijk zijn er risico’s die zijn er altijd en wellicht neemt dat meer toe. Altijd goed om je dat te realiseren.

Ik hoop dat het jullie gegund is.
pi_219374993
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 14:42 schreef DjVero het volgende:

[..]
Wat men ervan vindt, boeit me niet inderdaad, dat is ook niet de strekking van dit topic. Het gaat mij erom hoe mensen het ervaren hebben; extra zwaar of net als andere leeftijden, etc.
Ik was 29 bij de eerste, 40 bij de tweede. Fysiek merkte ik weinig verschil maar ik zal op mijn 29e ook wel in een lichamelijk moeilijke periode na bv eem herniaoperatie. Emotioneel ben ik 100x liever 40 dan 29. Wat me wel tegenvalt is mijn energie nu, ik trek gebroken nachten en het voortdurend aan staan heel veel slechter dam destijds. Maar: mijn baan is nu ook vele intensiever en ik moet mijn aandacht verdelen over een peuter en een puber.

Dr zwangerschap was prima maar je komt met 40+ wel in een aantal andere protocollen terecht.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_219375037
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 13:41 schreef Elan het volgende:

[..]
[..]
Klinkt allemaal vrij verwaarloosbaar. Voor vrouwen is het een ander verhaal, echt veel meer kans op een downie.
Hoe groot is die "echt heel veel meer kans" dan? Het is natuurlijk ook een optelsom, van oudere vaders en moeders.

Mijn tweede heeft (denk ik) een heel jonge vader, leeftijd weet ik niet precies, daardoor kwam het allemaal goed denk ik :7 (dit was een grapje ;) ). Serieus: we hebben uitgebreid prenataal gescreend, waren het ook eens over de stappen wanneer iets niet goed was en niemand verteld over de zwangerschap totdat de NIPT met nevenbevingen goed was.
  Moderator zondag 30 november 2025 @ 09:06:07 #28
441859 crew  Lenny77
pi_219375259
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 13:41 schreef Elan het volgende:

[..]
[..]
1/85 vs 2% betekent voor jou veel meer kans?
Mannen denken gewoon dat hun zaad tot het eind der tijden prachtig blijft.
Leg echter maar eens wat zaad onder een microscoop.. je wil niet weten wat voor troep er tussen je massaproductie zit :')
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_219375607
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 09:06 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
1/85 vs 2% betekent voor jou veel meer kans?
Mannen denken gewoon dat hun zaad tot het eind der tijden prachtig blijft.

Van 1 op 1000 naar 1 op 80 in 10 jaar tijd is een veel significantere stijging dan van 1 naar 2%. En dan gaat het ook nog over mannen van 70+ in dat verhaal. We zijn niet allemaal Rob de Nijs hoor. En dan is ook nog niet eens duidelijk wat er precies voor komt uit dat slechte zaad want een miskraam staat natuurlijk niet in verhouding met een kind met down.

Als het echt zo'n medische halszaak was geweest hadden ze de goede cellen er anno 2025 wel uitgevist.

quote:
Leg echter maar eens wat zaad onder een microscoop.. je wil niet weten wat voor troep er tussen je massaproductie zit :')
Bedoel los van het slechte spul blijft er genoeg goed spul over om de helft van het Europese continent te bezwangeren :7

Zaad blijft bovendien ook na ons 45e prima werken waarbij jullie al uitgecheckt zijn op die leeftijd.

[ Bericht 9% gewijzigd door MaJo op 01-12-2025 19:51:42 (Let op je woorden) ]
blablablabla
  zondag 30 november 2025 @ 10:25:45 #30
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219375646
Naarmate mannen ouder worden, neemt de kwaliteit van het sperma af, wat merkbaar wordt rond het 45e levensjaar, maar soms al eerder begint. Deze achteruitgang kan zich uiten in minder beweeglijke zaadcellen, een kleiner aantal zaadcellen, meer afwijkende zaadcellen en beschadigd DNA in het sperma. Dit kan de kans op bevruchting verkleinen, hoewel oudere mannen vaak tot op hoge leeftijd vruchtbaar blijven.
Effecten op spermakwaliteit
Minder beweeglijkheid: Zaadcellen worden minder mobiel, wat het moeilijker maakt om de eicel te bereiken.
Aantal zaadcellen: Het volume van de zaadlozing en het totale aantal zaadcellen kunnen afnemen.
Meer afwijkingen: Het percentage zaadcellen met afwijkingen kan toenemen.
DNA-schade: Er is vaker sprake van DNA-schade in de spermacellen.
Gevolgen voor vruchtbaarheid
Lagere bevruchtingskans: De kans op bevruchting is kleiner voor mannen ouder dan 40 jaar vergeleken met mannen jonger dan 30.
Langere tijd om te bevruchten: Het kan langer duren voordat er een zwangerschap ontstaat.
Niet onvruchtbaar: Hoewel de kwaliteit afneemt, betekent dit niet dat oudere mannen onvruchtbaar zijn; ze kunnen vaak nog steeds kinderen verwekken.
Wie dit leest is een lezer van dit
  Moderator zondag 30 november 2025 @ 10:31:34 #31
441859 crew  Lenny77
pi_219375682
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 10:16 schreef Elan het volgende:

[..]
Van 1 op 1000 naar 1 op 80 in 10 jaar tijd is een veel significantere stijging dan van 1 naar 2%. En dan gaat het ook nog over mannen van 70+ in dat verhaal. We zijn niet allemaal Rob de Nijs hoor. En dan is ook nog niet eens duidelijk wat er precies voor komt uit dat slechte zaad want een miskraam staat natuurlijk niet in verhouding met een kind met down.

Als het echt zo'n medische halszaak was geweest hadden ze de goede cellen er anno 2025 wel uitgevist.
[..]

Bedoel los van het slechte spul blijft er genoeg goed spul over om de helft van het Europese continent te bezwangeren :7

Zaad blijft bovendien ook na ons 45e prima werken waarbij jullie al uitgecheckt zijn op die leeftijd.
Nee bij mannen van 70 gaat het over 4.5%.
De mannen van begin 30 hebben die 2%.
Je moet niet afkomen met beledigingen over jouw vrouw die niet kan rekenen naar mij toe.
Het is trouwens 1/85, niet 80.
Wie zit hier nu dus te goochelen met cijfers? Je lijkt meer op je vrouw dan je denkt ;)

Het gaat er om dat als beide ouders ouder zijn dat het vanuit beide kanten een verhoogd risico geeft.

[ Bericht 7% gewijzigd door MaJo op 02-12-2025 10:16:22 ]
  Moderator zondag 30 november 2025 @ 10:37:23 #32
5428 crew  miss_sly
pi_219375713
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 10:31 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Je moet niet afkomen met beledigingen over jouw vrouw die niet kan rekenen naar mij toe.
Wie zit hier nu dus te goochelen met cijfers? Je lijkt meer op je vrouw dan je denkt ;)

Het gaat er om dat als beide ouders ouder zijn dat het vanuit beide kanten een verhoogd risico geeft.

Maar he, als jij je onzeker in je mannelijkheid voelt door de cijfers dan mag jij rustig denken dat jouw zaad tot je 90e heel Europa kan zwanger maken, oh machtige man met je godenzaad _O_
Dat is wel een beetje de belichaming van 'in je kruis getast'.

Zeg niets over de kwaliteit van het sperma want je raakt aan zijn diepste mannelijkheid :{w :')
  zondag 30 november 2025 @ 10:46:31 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219375764
Wat leuk! Ik had ook wel een nakomertje gewild, maar dan had ik eerder kinderen moeten krijgen.
Als jullie er allebei zin in hebben, gewoon doen toch!
pi_219375978
-knip-

[ Bericht 98% gewijzigd door MaJo op 30-11-2025 19:58:49 (onnodig) ]
pi_219376000
Plus: hoe weten we dat in de kansberekening van de kans op genetische problemen naar leeftijd van de vrouw ook de leeftijd van hun mannelijke partner als confounder is meegenomen?

Want als bij 1000 echtparen waarvan de vrouw tussen de 35 en de 40 is 2 kinderen met trisomie 21 worden geboren, maar je de leeftijd van de man niet mee neemt, dan doe je geen deugdelijk onderzoek.

Dat roept blijkt emoties op, met je "jullie zijn uitgecheckt" maar het is gewoon echt een vrij simpele en basale check van de statistische analyses die je behoort te doen.
pi_219376082
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 10:31 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Maar he, als jij je onzeker in je mannelijkheid voelt door de cijfers dan mag jij rustig denken dat jouw zaad tot je 90e heel Europa kan zwanger maken, oh machtige man met je godenzaad _O_
Maar verhoogd risico op wat precies? Want vrouwen hebben kans van 1 op 80 op een downie. Dat is tamelijk abstract. Het is niet zo dat mannen met dat percentage kwalijk zaad een evenredige kans hebben op een downie. Oftewel je bent lekker appels en peren aan het vergelijken en willekeurig met percentages aan het strooien.

[ Bericht 7% gewijzigd door MaJo op 01-12-2025 19:52:24 (Doe eens normaal) ]
blablablabla
pi_219376284
Ik denk dat veel vrouwen ook al genoegen zouden nemen met een inhoudelijke discussie zonder uitgerangeerde uitdrukkingen en persoonlijke sneren ;)
pi_219376311
Verder denk ik het dat punt aan je voorbij gaat.

Het punt is: in deze discussie gaat het vaak over de leeftijd van de moeder als risicofactor voor genetische aandoeningen bij een kind. Het is onduidelijk of in de beschikbare onderzoeken de leeftijd van de vader als confounder is meegenomen. Deze confouder heeft een (zeer) hoge correlatie met de leeftijd van de moeder (de onafhankelijke variabele voor de liefhebber). Zou de leeftijd van de vader ook een correlatie met de uitkomstmaat (de afhankelijke variabele dus) kunnen hebben? Nou inderdaad, het blijkt dat de leeftijd van de man gerelateerd is aan de kans op een genetische mutatie. Dus: dat vraagt om een genuanceerdere (en bredere) visie op de risico's van een zwangerschap op hogere leeftijd.

Echt, moeilijker is het niet. Dat zijn verder ook gewoon onderbouwde feiten, dus "gelijk geven" is niet zo aan de orde.
  Moderator zondag 30 november 2025 @ 13:06:51 #39
441859 crew  Lenny77
pi_219376478
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 11:54 schreef Elan het volgende:

[..]
Maar verhoogd risico op wat precies? Want vrouwen hebben kans van 1 op 80 op een downie. Dat is tamelijk abstract. Het is niet zo dat mannen met dat percentage kwalijk zaad een evenredige kans hebben op een downie. Oftewel je bent lekker appels en peren aan het vergelijken en willekeurig met percentages aan het strooien.

Maar hee ik zal je maar gewoon gelijk geven dan stoppen de meeste vrouwen wel met zeuren want daar is het uiteindelijk altijd ze om te doen :7
1/85. Tweede keer.
Stop zelf met strooien.
En is een kindje met downsyndroom de enige afwijking die jij kent? Al de rest doet er niet toe?
En de cijfers zijn officiële cijfers. Ik strooi niets willekeurig. Jij lijkt het wel steeds erger te willen maken, en dus bewust en willekeurig verzwaren, met je meermaals 1/80.

De enige die hier idd aan het schoppen is, op de man speelt en anderen beledigd ben jij. Maar he, als de vrouwtjes maar stoppen met zeuren he, de domme wichtjes! Je ziet niet eens dat jij exact datgene doet waar jij mij onterecht van beschuldigd.

Is het zo moeilijk om toe te geven dat beiden, naarmate de leeftijd stijgt van zowel man als vrouw, een grotere kans hebben op het doorgeven van matig tot afwijkend materiaal?
Nee toch?
En DAT is het enige punt wat hier gemaakt wordt.
  zondag 30 november 2025 @ 13:11:04 #40
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219376545
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 13:06 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
1/85. Tweede keer.
Stop zelf met strooien.
En is een kindje met downsyndroom de enige afwijking die jij kent? Al de rest doet er niet toe?
En de cijfers zijn officiële cijfers. Ik strooi niets willekeurig. Jij lijkt het wel steeds erger te willen maken, en dus bewust en willekeurig verzwaren, met je meermaals 1/80.

De enige die hier idd aan het schoppen is, op de man speelt en anderen beledigd ben jij. Maar he, als de vrouwtjes maar stoppen met zeuren he, de domme wichtjes! Je ziet niet eens dat jij exact datgene doet waar jij mij onterecht van beschuldigd.

Is het zo moeilijk om toe te geven dat beiden, naarmate de leeftijd stijgt van zowel man als vrouw, een grotere kans hebben op het doorgeven van matig tot afwijkend materiaal?
Nee toch?
Helemaal waar. En rond de 50 jaar stopt het vruchtbaar zijn bij vrouwen helemaal, mannen kunnen idd nog doorgaan, maar worden met het klimmen van de jaren steeds minder vruchtbaar.
En er zijn ook mannen die geen kinderen kunnen krijgen hè. Dat aantal zal op hogere leeftijd ook toenemen.
Wie dit leest is een lezer van dit
  Moderator zondag 30 november 2025 @ 13:20:38 #41
5428 crew  miss_sly
pi_219376606
quote:

[..]
1/85. Tweede keer.
Stop zelf met strooien.

Nee toch?
Het is voor sommige mannen heel belangrijk dat zij, in tegenstelling tot vrouwen, tot op hoge leeftijd wel kinderen zouden kunnen verwekken. Kennelijk is dat iets waardoor ze zich verheven kunnen voelen over vrouwen.

Het feit dat mannen tot op hoge leeftijd kinderen kúnnen verwekken, betekent niet dat het verstandig is en eht zeg niets over de kwaliteit van het sperma dat het kán. Voor vrouwen is het alleen maar heel goed dat ze niet tot op hoge leeftijd zwanger kunnen worden, want het wordt een enorme aanslag op hun lichaam. Je kwakje lozen is nog heel iets anders dan negen maanden zwanger zijn.
pi_219377321
Het zoveelste man-vs-vrouw-topic op FOK, bijzonder weer...
  Moderator zondag 30 november 2025 @ 15:32:19 #43
441859 crew  Lenny77
pi_219377479
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 15:12 schreef DjVero het volgende:
OT dan maar:
Ga er voor :)
40 is gewoon nog een prima leeftijd! Als het 3 jaar geleden goed is gegaan, dan nu ook *O*
Jullie zitten nog in de flow van het kleine grut
  Moderator zondag 30 november 2025 @ 15:57:13 #44
5428 crew  miss_sly
pi_219377680
quote:
Ja, jammer is dat. En in dit geval helemaal niet van belang.

Dus als het is wat jullie willen, ga ervoor! De huisarts zal jullie kunnen vertellen waar je op moet letten, denk aan het starten met foliumzuurtabletjes, en verder is het aan jullie. Het kan in ieder geval zeker nog; 40 is echt niet een leeftijd waarop het niet meer kan.
pi_219377746
quote:

[..]
1/85. Tweede keer.
Stop zelf met strooien.

Nee toch?
Een hazenlip is ook een aangeboren aandoening. Er is een hele waslijst van aangeboren afwijkingen die helemaal niet zo levensbedreigend of levensbepalend zijn als Downsyndroom. Daarom slaat je vergelijking nergens op. Mannen kunnen prima later aan kinderen beginnen maar dan bij voorkeur wel met een jongere vrouw. Kans op een miskraam na de 40 neemt ook gigantisch toe tot wel 30%. Allemaal zaken die los staan van de leeftijd van de man.
blablablabla
pi_219377916
quote:
Maar er staan ook best wat reactie met persoonlijke ervaringen. Heb je daar wat aan?
pi_219377924
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 16:24 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Maar er staan ook best wat reactie met persoonlijke ervaringen. Heb je daar wat aan?
Die heb ik dan ook geliket, dus ja! Halverwege deze pagina echter haakte ik af :+
  Moderator zondag 30 november 2025 @ 17:26:40 #48
441859 crew  Lenny77
pi_219378830
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 16:06 schreef Elan het volgende:

[..]
Een hazenlip is ook een aangeboren aandoening. Er is een hele waslijst van aangeboren afwijkingen die helemaal niet zo levensbedreigend of levensbepalend zijn als Downsyndroom. Daarom slaat je vergelijking nergens op. Mannen kunnen prima later aan kinderen beginnen maar dan bij voorkeur wel met een jongere vrouw. Kans op een miskraam na de 40 neemt ook gigantisch toe tot wel 30%. Allemaal zaken die los staan van de leeftijd van de man.
Yeeeey mannen *O*

Goed om de pot gedraaid trouwens :Y
  Moderator zondag 30 november 2025 @ 17:27:00 #49
441859 crew  Lenny77
pi_219378840
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 16:25 schreef DjVero het volgende:

[..]
Die heb ik dan ook geliket, dus ja! Halverwege deze pagina echter haakte ik af :+
Ow sorry..
Ik zal ermee stoppen..
pi_219380698
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 16:06 schreef Elan het volgende:

[..]
Zowel voor een schisis (zo heet dat namelijk) als voor miskramen is die bewering aantoonbaar onjuist. Met veel hogere percentages dan die 30%.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')