Okee dat kan. Hoeveel kids zijn er nu en in welke leeftijd?quote:Op donderdag 27 november 2025 12:18 schreef DjVero het volgende:
[..]
Omdat dat goed voelt. Eigenlijk kan ik er niet heel veel meer van maken.
Eén van 17 (maar die zien we amper nogquote:Op donderdag 27 november 2025 12:21 schreef roos94 het volgende:
[..]
Okee dat kan. Hoeveel kids zijn er nu en in welke leeftijd?
Kindje heeft wel een grotere kans op afwijkingen dus daar moet je wel over nadenken wat je zou doen als het bijv down heeftquote:Op donderdag 27 november 2025 12:25 schreef DjVero het volgende:
[..]
Eén van 17 (maar die zien we amper nog) en één van 3.
Wordt die vader zwanger?quote:Op donderdag 27 november 2025 12:07 schreef Watmoetjenou het volgende:
Zijn jullie dan beide 40+ ?
Of bijvoorbeeld alleen de vader
Nee maar als vader 45 is en moeder 33, dan is de kans op een geslaagde zwangerschap groter dan als het andersom zou zijn.quote:
Ja, daarom. De leeftijd van de vader is niet zo relevantquote:Op donderdag 27 november 2025 12:52 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Nee maar als vader 45 is en moeder 33, dan is de kans op een geslaagde zwangerschap groter dan als het andersom zou zijn.
Er zijn steeds meer onderzoeken die uitwijzen dat de leeftijd van de vader ook van invloed is op hoe snel men zwanger wordt en op bepaalde genetische aandoeningen.quote:Op donderdag 27 november 2025 12:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, daarom. De leeftijd van de vader is niet zo relevant
quote:Op donderdag 27 november 2025 13:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zijn steeds meer onderzoeken die uitwijzen dat de leeftijd van de vader ook van invloed is op hoe snel men zwanger wordt en op bepaalde genetische aandoeningen.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)risico-op-genetische
Klinkt allemaal vrij verwaarloosbaar. Voor vrouwen is het een ander verhaal, echt veel meer kans op een downie.quote:Sperma muteert naarmate mannen ouder worden, waardoor afwijkingen op latere leeftijd vaker voorkomen, blijkt uit onderzoek van het Wellcome Sanger Institute en King’s College London. Onderzoekers vonden veertig genen die gelinkt zijn aan ontwikkelingsstoornissen en erfelijke kankers. Dat betekent niet dat elk kind van een oudere vader ziek wordt, maar de kans op genetische afwijkingen neemt wel toe.
Bij mannen van begin 30 bevat ongeveer 2 procent van de zaadcellen een schadelijke mutatie, bij zeventigers loopt dat op tot zo’n 4,5 procent. Dat komt deels doordat DNA-foutjes zich opstapelen met de jaren. Die worden daardoor vaker doorgegeven aan kinderen.
Wat men ervan vindt, boeit me niet inderdaad, dat is ook niet de strekking van dit topic. Het gaat mij erom hoe mensen het ervaren hebben; extra zwaar of net als andere leeftijden, etc.quote:Op donderdag 27 november 2025 13:56 schreef Schanu het volgende:
Ik denk dat dit voor iedereen anders is, überhaupt het krijgen van kinderen en daarnaast op welke leeftijd je dat zelf (nog) fijn vindt. Als jullie je beide nog fit en goed voelen en dit is voor jullie een grote wens, dan zou ik zeggen ga ervoor. Daar hebben andere mensen, of wat zij ervan vinden, helemaal niets mee te maken
Moet niet, maar mijn vrouw wil dat graag. De huisarts gaat ons adviseren, volgens mij.quote:Op donderdag 27 november 2025 12:54 schreef ZarB het volgende:
Waarom moeten jullie naar de huisarts?
Er zijn risico's, maar het kan ook goed gaan. Je vrouw kan het beste inschatten of ze het nog ziet zitten.
Kan je direct doorrollen in de mantelzorg, ideaal.quote:Op donderdag 27 november 2025 13:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Lekker tot je pensioen met thuiswonende kinderen.
Denk dat ze vooral zaken gaat bespreken wanneer jullie worden doorverwezen als het lastiger gaat en eventueel kijken hoe de binnenboel erbij staat en eventuele risico’s bespreken.quote:Op donderdag 27 november 2025 14:47 schreef DjVero het volgende:
[..]
Moet niet, maar mijn vrouw wil dat graag. De huisarts gaat ons adviseren, volgens mij.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |