abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 november 2025 @ 11:33:45 #126
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219361993
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 09:29 schreef Bluesdude het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ver-naar-d66-fractie :
Arie Griffioen, Eerste Kamerlid voor de BoerBurgerBeweging (BBB), stapt over naar de D66-fractie. Dat laat hij weten in een brief aan de voorzitter van de Eerste Kamer. In de brief schrijft Griffioen dat hij zich niet langer herkent 'in de koers die de BBB vaart'.
:r
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  Moderator vrijdag 28 november 2025 @ 11:36:32 #127
5428 crew  miss_sly
pi_219362010
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 11:32 schreef capricia het volgende:

[..]
En jij vindt de afstand BBB en D66 niet best wel groot?

Hij noemt ook allemaal zaken die al jaren duidelijk zijn bij de BBB:
[..]
Overstappen nadat de BBB verlies leidt, naar een partij die daar erg ver vandaan staat, maar wel veel wint, daar krijg ik gewoon een opportunistisch smaakje van in mijn mond.
Overstappen doe je niet van de ene op de andere dag, natuurlijk. Daar denk je heel lang over na. Een groot deel van de dingen die hij noemt, zijn in de loop van de tijd naar boven gekomen en verder duidelijk geworden.

Als meneer naar een andere partij was overgestapt was het wel goed geweest?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 28 november 2025 @ 11:37:01 #128
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219362018
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 10:36 schreef SymbolicFrank het volgende:

Als je ook naar de lijst met gedeclareerde zorgkosten kijkt, dan zie je per declaratie tientallen hele kleine bedragen (gemiddeld een paar euro per stuk). Dus dan weet je ook waarom er zoveel geklaagd wordt over de administratie en waar al dat geld nu naar toe gaat.

Kortom, in dit tempo zit je volgend jaar binnen een paar maanden door je eigen risico heen. Wat waarschijnlijk ook de bedoeling is.
quote:
Ik kreeg net een rekening van 100 Euro van het CZ. De zorgkosten zijn de afgelopen drie maanden flink aan het exploderen, met nog geen einde in zicht. Drie maanden geleden ineens meer dan 3 Euro per verpakking geneesmiddel bij de apotheek. Die kosten zijn nu 8,56 geworden. Voor veel geneesmiddelen moet je nu ook een deel van de kosten betalen, dan verdubbelt dat bedrag. Met laboratoriumonderzoeken is hetzelfde gebeurd. Een deel daarvan valt onder het eigen risico, de rest moet je meteen betalen.
Das wel vreemd ja. Maar ik denk dat het gewoon een verschuiving is geweest. X omhoog en Y omlaag. de Min. vws of zorgautoriteit toetst dit wel. Maar wat mij betreft zouden ze gewoon met all-in prijzen ipv al die kleine kut bedragen afzonderlijk in rekening te brengen.

quote:
Als je ook naar de lijst met gedeclareerde zorgkosten kijkt, dan zie je per declaratie tientallen hele kleine bedragen (gemiddeld een paar euro per stuk). Dus dan weet je ook waarom er zoveel geklaagd wordt over de administratie en waar al dat geld nu naar toe gaat.
Zijn dat niet gewoon je aansluitingen en abbo-gelden aan de huisarts? Betaalt iedereen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219362022
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 11:32 schreef capricia het volgende:

[..]
En jij vindt de afstand BBB en D66 niet best wel groot?

Hij noemt ook allemaal zaken die al jaren duidelijk zijn bij de BBB:
[..]
Overstappen nadat de BBB verlies leidt, naar een partij die daar erg ver vandaan staat, maar wel veel wint, daar krijg ik gewoon een opportunistisch smaakje van in mijn mond.
Drie jaar geleden was BBB niet anti-asiel. En de man stond al langer bekend om het feit dat hij dit standpunt niet deelde met de fractie. Hij zal het eerst intern hebben geprobeerd. Overstappen doe je ook niet in 3 weken, ik denk dat de eerste gesprekken met D66 al van voor de verkiezingen dateren. En zijn eerste twijfel is van nog veel langer geleden.

Ik denk dat jij hier wel heel graag naar het opportunisme en het slechte in de man wil zoeken. Nogmaals: wil hij een kans maken op herverkiezing had hij beter naar JA21 over kunnen stappen, maar zo opportunistisch is hij niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219362064
Inmiddels is hiermee een kwart van de BBB fractie weg. En het toont vooral aan hoe radicaal BBB is (geworden) op andere thema's dan de landbouw waar ze dat altijd al waren.
  vrijdag 28 november 2025 @ 11:48:43 #131
511161 Meningbastion
Bolwerk van feitelijkheid
pi_219362112
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 09:49 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Dat maakt 36 eerste kamer zetels voor GL/PvdA, D66, CDA en VVD.
Dat is dus een hopeloze situatie voor Jetten. Hij is niet capabel om hier een oplossing voor te vinden.
"In evidence we trust, faith is for the uncertain"
pi_219362127
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 09:29 schreef Bluesdude het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ver-naar-d66-fractie :
Arie Griffioen, Eerste Kamerlid voor de BoerBurgerBeweging (BBB), stapt over naar de D66-fractie. Dat laat hij weten in een brief aan de voorzitter van de Eerste Kamer. In de brief schrijft Griffioen dat hij zich niet langer herkent 'in de koers die de BBB vaart'.
Wees dan mans genoeg om je termijn uit te zingen of de plek aan iemand anders van de BBB te geven.
pi_219362129
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2025 11:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
[..]
Das wel vreemd ja. Maar ik denk dat het gewoon een verschuiving is geweest. X omhoog en Y omlaag. de Min. vws of zorgautoriteit toetst dit wel. Maar wat mij betreft zouden ze gewoon met all-in prijzen ipv al die kleine kut bedragen afzonderlijk in rekening te brengen.
[..]
Zijn dat niet gewoon je aansluitingen en abbo-gelden aan de huisarts? Betaalt iedereen.
Ik heb het nagevraagd en er zijn gewoon een heleboel dingen uit het basispakket gehaald. Ook hebben veel (extra) dingen nu een (grotere) eigen bijdrage, al dan niet betaald uit het eigen risico. Het aantal dingen die nu afzonderlijk in rekening moeten worden gebracht is daardoor net veel groter geworden. Heel veel extra handelingen en dan veel dingen opgesplitst omdat die nu onder meerdere tarieven vallen.

En als het eigen risico volgend jaar voor veel mensen na een paar maanden al op is, moet het eigen risico en/of de eigen bijdrage omhoog, doordat de kosten veel hoger zijn geworden. Kortom, volgend jaar iedere maand (naast het eigen risico) 25 Euro extra betalen en in 2027 nog eens 50-75 Euro daar bovenop.

Een kerstcadeautje van de VVD en de PVV ~:)
pi_219362161
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 11:52 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Wees dan mans genoeg om je termijn uit te zingen of de plek aan iemand anders van de BBB te geven.
Prima dat jij een particuliere mening hebt maar wat hij doet is gewoon binnen de wet. Fracties bestaan zelfs wettelijk niet en je wordt gekozen zonder last of ruggespraak. En als hij dus vindt dat de partij zo opgeschoven is dat hij daar vanuit zijn overtuigingen niet meer bij aan wil sluiten staat het hem vrij of als onafhankelijk lid verder te gaan of aan te sluiten bij een fractie die hem wel past.
pi_219362167
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 09:19 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Gebeuren zulke ongedekte postjes van 2 miljard nu vaker?
Klinkt als een probleem voor Jetten/de formatie, die zullen dit wel moeten gaan oplossen.
pi_219362185
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 11:56 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Klinkt als een probleem voor Jetten/de formatie, die zullen dit wel moeten gaan oplossen.
Zoals de hele puinhoop die Heinen achter laat. En het erge is: bijna zeker blijft die prutser minister, hopelijk niet meer op financiën.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219362198
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 11:56 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Prima dat jij een particuliere mening hebt maar wat hij doet is gewoon binnen de wet. Fracties bestaan zelfs wettelijk niet en je wordt gekozen zonder last of ruggespraak. En als hij dus vindt dat de partij zo opgeschoven is dat hij daar vanuit zijn overtuigingen niet meer bij aan wil sluiten staat het hem vrij of als onafhankelijk lid verder te gaan of aan te sluiten bij een fractie die hem wel past.
Ja het mag, maar uiteindelijk wordt iemand gekozen op partij en niet op persoonlijke titel. Als je je dan niet meer kan vinden in de koers van die partij ook prima, maar geef dan je zetel terug aan de partij en schrijf je daarna voor een volgende verkiezing in bij je nieuwe.
pi_219362205
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 11:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zoals de hele puinhoop die Heinen achter laat. En het erge is: bijna zeker blijft die prutser minister, hopelijk niet meer op financiën.
Als tweede partij in de beoogd coalitie zit het er dik in dat hij dus wel terug komt op financiën. Het klinkt voor mensen leuk dat hij streng zou zijn maar het is inderdaad een waardeloze begroting met allerlei korte termijn cadeautjes en problemen voor de langere termijn
  Moderator vrijdag 28 november 2025 @ 12:01:22 #139
236264 crew  capricia
pi_219362214
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 09:19 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Gebeuren zulke ongedekte postjes van 2 miljard nu vaker?
Dan laten ze het overheidstekort toch gewoon wat extra meer oplopen. :+
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219362217
Veel stemmingen in de tweede kamer zijn ook per partij, hoofdelijke stemmingen zijn zeldzaam.
pi_219362230
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 12:00 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ja het mag, maar uiteindelijk wordt iemand gekozen op partij en niet op persoonlijke titel. Als je je dan niet meer kan vinden ook prima, maar geef dan je zetel terug aan de partij en schrijf je daarna voor een volgende verkiezing in bij je nieuwe.
In dit geval is alleen de BBB vooral opgeschoven richting extremere standpunten. Dus ik kan me goed voorstellen dat hij zegt dat hij nog steeds staat voor het beleid waar hij op verkozen is maar dat de BBB daar vooral afstand van genomen heeft. Landbouwbeleid ligt het wat anders in een overstap naar D66 maar voor veel andere standpunten is de BBB heel erg opgeschoven tot een schoothondje van Geert
pi_219362240
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 12:01 schreef SymbolicFrank het volgende:
Veel stemmingen in de tweede kamer zijn ook per partij, hoofdelijke stemmingen zijn zeldzaam.
iedereen mag een hoofdelijke stemming aanvragen dus het ligt er maar net aan of iemand het belangrijk genoeg vindt.
  vrijdag 28 november 2025 @ 12:04:03 #143
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219362245
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 10:45 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Het gelijk van Rutte aangaande Omtzicht en Keijzer komen in kabinet Schoof toch wel behoorlijk aan het licht.
Omtzigt dan toch ;) :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_219362276
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 12:00 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ja het mag, maar uiteindelijk wordt iemand gekozen op partij en niet op persoonlijke titel. Als je je dan niet meer kan vinden in de koers van die partij ook prima, maar geef dan je zetel terug aan de partij en schrijf je daarna voor een volgende verkiezing in bij je nieuwe.
Maar wat nou als de partij waar je in zat zo ver af glijdt van de oorspronkelijke standpunten, dat je bij een overstap naar een andere partij meer recht doet aan waar je oorspronkelijk voor gekozen was?

Nou is D66 wat dat betreft wel een grote stap, maar wat BBB in 3 jaar is opgeschoven is ook enorm.
pi_219362293
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 november 2025 12:01 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan laten ze het overheidstekort toch gewoon wat extra meer oplopen. :+
De overheidsfinancien van Nederland zijn sowieso een bijzonder geval. Op de korte termijn klost het geld spreekwoordelijk tegen de plinten en krijgt de overheid grote projecten niet weggezet. Op lange termijn zijn er potentieel grote problemen. En dat heeft er vooral mee te maken dat we al jarenlang geen keuzes maken. En amper investeren in onze economie op langere termijn. Het is veel te veel gericht geweest op consumptie om de kiezer op korte termijn te pleasen maar we beginnen op steeds meer vlakken achterop te lopen.
pi_219362336
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 12:08 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
De overheidsfinancien van Nederland zijn sowieso een bijzonder geval. Op de korte termijn klost het geld spreekwoordelijk tegen de plinten en krijgt de overheid grote projecten niet weggezet. Op lange termijn zijn er potentieel grote problemen. En dat heeft er vooral mee te maken dat we al jarenlang geen keuzes maken. En amper investeren in onze economie op langere termijn. Het is veel te veel gericht geweest op consumptie om de kiezer op korte termijn te pleasen maar we beginnen op steeds meer vlakken achterop te lopen.
Vergeet de cadeautjes aan het bedrijfsleven en de vermogende burgers niet. Daar gaat een hoop geld in zitten. Meer dan in de dingen waar de consumenten wat aan hebben, die gaan er netto altijd op achteruit.
  vrijdag 28 november 2025 @ 12:17:59 #147
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219362378
twitter
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 28 november 2025 @ 12:18:10 #148
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219362381
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 11:52 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]

En als het eigen risico volgend jaar voor veel mensen na een paar maanden al op is, moet het eigen risico en/of de eigen bijdrage omhoog, doordat de kosten veel hoger zijn geworden. Kortom, volgend jaar iedere maand (naast het eigen risico) 25 Euro extra betalen en in 2027 nog eens 50-75 Euro daar bovenop.

Een kerstcadeautje van de VVD en de PVV ~:)
Ik probeer je te volgen, maar je haalt nogal wat aan.
Even kijken: je bedoelt dat de eigen bijdragen lopende 2026 omhooggaan als het het eigenrisico verbruikt is? Dit zijn toch gewoon vastgestelde bedragen?

En waarom moet in 2026 ¤25 extra voor betaald worden en die ¤75 in 2027?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219362561
Edit
pi_219362565
[quote]0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 12:44 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Nah, hij is in 2023 gekozen en de BBB is op veel vlakken gewoon opgeschoven.

Dit stond er bijvoorbeeld in 2023 over het spreiden in het program:

quote:
Voor iedereen die wel recht heeft op verblijf in Nederland gaan we echt eerlijk spreiden. In heel
Neder land gaan we per inwonersaantal evenveel mensen opvangen. Nu zien we dat de Noordelijke
provincies veel meer opnemen dan randstedelijke provincies. We stoppen dus met spreiden op basis
van landoppervlak en gaan spreiden op basis van inwonersaantallen en draagvlak. Gelijke monniken,
gelijke kappen, iedereen pakt zijn eerlijke verantwoordelijkheid.
Lijkt mij een vrij stevig pleidooi voor een spreidingswet. Dus als je verkozen bent omdat je dat program onderschrijft kan het best gaan schuren.

Zeker omdat ze het afgelopen jaar zelf ook asiel en Israël belangrijk hebben gemaakt in plaats van onderwerpen als regionalisering en stikstof waar ze het onderling wel grotendeels over eens zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')