1. EU-ranglijst investeringsklimaat, tot 2017 in de top 5 inmiddels 10.quote:Op donderdag 27 november 2025 10:52 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Nee.
Het is een kwestie van feiten en deze logisch met elkaar te verbinden.
1. Nederland scoort in alle internationale lijstjes torenhoog, zo niet de allerbeste
2. De VVD heeft de afgelopen 35 jaar in bijna alle kabinetten gezeten met uiterst bekwame bestuurders
3. "1+1 = 2"; de logica gebiedt ons om de VVD als 1 van de meest succesvolste politieke partijen aan te wijzen die wel levert en Nederland beter heeft gemaakt. Dat kan Klaver met zijn GL die nog nooit 1 minuut regeringsverantwoordelijkheid heeft gehad, niet zeggen.
Ik den dat zelfs Henk Kamp nog kritischer naar de VVD kan kijken. Zullen we het er maar op houden dat VVD in ieder geval medeplichtig is aan het gevoerde beleid.quote:Op donderdag 27 november 2025 11:06 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
De VVD is nergens verantwoordelijk voor. Behalve voor het vrijwillig samenwerken met andere partijen in een coalitieverband. Die andere partijen waren duidelijk een hindernis om Nederland nog verder succesvol te maken. Ik weet zeker dat Nederland anders op eenzame hoogte had gestaan in die internationale lijstjes. Maar ja, PvdA, d66 en vooral CU, waren in de afgelopen jaren echte dwarsliggers en belemmeraars.
Nog een:quote:Op donderdag 27 november 2025 11:43 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
1. EU-ranglijst investeringsklimaat, tot 2017 in de top 5 inmiddels 10.
2. OESO-ranglijst arbeidsproductiviteit, tot 2014 in de top 6, inmiddels 10.
3. Investering in R&D, percentage BBP, 9de en bijna een procent onder de afgesproken drie procent (Zweden 3,47%, Zwitserland 3,37%, België 3,29%, Oostenrijk 3,18%, Duitsland 3,07, Finland 2,98%, Denemarken 2,87%, Frankrijk 2,22%, Nederland 2,18%).
4. PISA score 15 jarigen, Nederland scoort al sinds 2016 lager dan het EU14 gemiddelde op leesvaardigheid, sinds 2022 gemiddeld lager op natuurkunde, alleen qua wiskunde scoren we boven het EU14 gemiddelde.
Ook relevant:quote:Op donderdag 27 november 2025 12:52 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.spreekbuis.nl/blog-paul-romer-masterplan/
Helemaal mee eens!!
Bron voor het hele artikel:quote:Bezuinigen op de democratie?
Steeds meer rechtse politici in Europa bekritiseren publieke omroepen. Wat betekent dit voor de toekomst van democratie in Europa? Spoiler alert: niet veel goeds...
Nou ja, ze gaat proberen om dat per 1 januari geregeld te krijgen. Dat gaat uiteraard niet lukken. Om whatever reden.quote:Op donderdag 27 november 2025 13:35 schreef Hanca het volgende:
Wiersma heeft flink tijd kunnen rekken, maar één vorm van dierenmishandeling wordt straks in elk geval verboden: https://www.volkskrant.nl(...)-1-januari~b6eb5703/
https://nos.nl/artikel/25(...)tverbod-op-1-januari
Lachwekkend triest.quote:Op donderdag 27 november 2025 14:27 schreef Immerdebestebob het volgende:
Paul ontkent dat de timing te maken had met de verkiezingen![]()
Het Box 3 voorstel van het kabinet raakte juist de kleinere vermogens omdat het heffingsvrije bedrag een stuk kleiner werd.quote:Op donderdag 27 november 2025 13:59 schreef Faraday01 het volgende:
De CU is niet mijn partij maar Grinwis heeft bij het belastingplan een knap staaltje politiek bedreven door er twee amendementen door te krijgen. Een om OV te ontzien ten koste van een deel van de korting op de brandstofaccijns en een om het box 3 forfaitair rendement niet te verhogen met dekking door snellere afbouw wet Hillen.
"Dat voordeel wordt al geleidelijk afgebouwd en zou per 2048 vervallen. De partijen stellen voor dat te versnellen zodat het voordeel in 2042 al van tafel is. CU, SGP en BBB kregen steun van een bonte coalitie van PVV, GL/PvdA, JA21, FVD, Denk, de Dierenpartij en Volt."quote:Op donderdag 27 november 2025 13:59 schreef Faraday01 het volgende:
en een om het box 3 forfaitair rendement niet te verhogen met dekking door snellere afbouw wet Hillen.
Dat mens neem ik niet serieus.quote:Op donderdag 27 november 2025 12:16 schreef Klopkoek het volgende:
"Ik wist het. Ik wist het gewoon. Na Zwarte Piet moet nu ook Sinterklaas zelf eraan geloven."
https://www.ad.nl/binnenl(...)an-geloven~a0257abe/
Terecht wel. Waardeloze draai van Paul en dan nog ontkennen dat het niets met eigen partijstandpunten heeft te maken. Weg ermee.quote:Op donderdag 27 november 2025 14:57 schreef Immerdebestebob het volgende:
Leuk. Een Motie van Wantrouwen om er lekker in de te komen.
D66 en CDA zijn echt veel te slap. Helaas.quote:Op donderdag 27 november 2025 15:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Terecht wel. Waardeloze draai van Paul en dan nog ontkennen dat het niets met eigen partijstandpunten heeft te maken. Weg ermee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |