Dieren hebben al snel meer ruimte nodig dan je denkt. En ik weet uit ervaring dat ik niet heel gelukkig werd van de dierenverblijven in de kringloopwinkels.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:14 schreef Karzai het volgende:
stond een klein aquariumpje te koop bij de kringloop met alles erop en eraan, zit te twijfelen of ik tropische kikkertjes zal nemen
Zou eerst kijken wat je nodig hebt om ze een goede leefomgeving te bieden. Die kleine aquaria zijn eerder geschikt voor alleen planten dan voor daadwerkelijk beestjes.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:14 schreef Karzai het volgende:
stond een klein aquariumpje te koop bij de kringloop met alles erop en eraan, zit te twijfelen of ik tropische kikkertjes zal nemen
mja het vergt ook wel wat onderhoud en ze eten levende insectenquote:Op woensdag 26 november 2025 10:15 schreef Ama het volgende:
[..]
Dieren hebben al snel meer ruimte nodig dan je denkt. En ik weet uit ervaring dat ik niet heel gelukkig werd van de dierenverblijven in de kringloopwinkels.
Sommige mensen vonden mijn rattenkooi ook overdreven maar dat was toch echt de ruimte die ze moesten hebben.
Dan heb je wel iets meer nodig dan een klein aquariumpje.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:14 schreef Karzai het volgende:
Nou ik zou beginnen met goed inlezen en een geschikt verblijf kopen.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:16 schreef Karzai het volgende:
[..]
mja het vergt ook wel wat onderhoud en ze eten levende insecten
Ik zag laatst ook weer een hamsterkooitje bij de kringloop. M'n pc-scherm is groterquote:Op woensdag 26 november 2025 10:15 schreef Ama het volgende:
[..]
Dieren hebben al snel meer ruimte nodig dan je denkt. En ik weet uit ervaring dat ik niet heel gelukkig werd van de dierenverblijven in de kringloopwinkels.
Sommige mensen vonden mijn rattenkooi ook overdreven maar dat was toch echt de ruimte die ze moesten hebben.
Een vriend van mij had een vogelspin, maar die zie je de hele dag nietquote:Op woensdag 26 november 2025 10:18 schreef CherryLips het volgende:
Misschien kun je er wel een spin in houden, die hebben blijkbaar niet veel ruimte nodig.
Kikkers ook niet.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:18 schreef Karzai het volgende:
[..]
Een vriend van mij had een vogelspin, maar die zie je de hele dag niet
Ja ik snap echt niet dat ze dat nog steeds aanbieden. Kapot stampen en in de container ermee.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:17 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik zag laatst ook weer een hamsterkooitje bij de kringloop. M'n pc-scherm is groter
stop maar met twijfelen en doe maar niet.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:14 schreef Karzai het volgende:
Ik vind baardagamen wel tof. Vrienden van me hadden vroeger hele kleine agaampjes maar die heb ik sindsdien ook nooit meer gezien. Dat waren echt leuke beestjes, een soort mini-baardagaampjes en dan lichter van kleur. En volgens mij kreeg het mannetje een blauwe keel als je hem op het koppie aaide ofzo, maar weet het niet meer zeker. Maar ze werden niet zo oud.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:20 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik "babysit" wel eens op de beestjes van een vriendin van me, die heeft naast een kat ook wat terraria. De beesten in de terraria zijn echt prachtig, maar ze doen geen flikker. Ja, je aanvallen wanneer je het waterbakje wil pakken.
Dat deed het konijn van een ex ook. alleen zij mocht dingen doen in dat hok en met dat beest.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:20 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik "babysit" wel eens op de beestjes van een vriendin van me, die heeft naast een kat ook wat terraria. De beesten in de terraria zijn echt prachtig, maar ze doen geen flikker. Ja, je aanvallen wanneer je het waterbakje wil pakken.
Giftige kikkers, verstandig ja.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:22 schreef Karzai het volgende:
[..]
jawel hoor, deze foto laatst in artis genomen![]()
[ afbeelding ]
Ze zijn alleen giftig als ze de juiste voeding daarvoor krijgen.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:24 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Giftige kikkers, verstandig ja.
Zou het gewoon lekker laten of er een tropische plantenbak van maken.
Ja maar ja daar gaat het ook steeds fout met mensen die huisdieren nemen en niet zich inlezen. Voor je een dier in huis neemt moet je je gewoon echt goed inlezen en zorgen dat het een geschikte leefomgeving heeft.quote:
zeker als het buiten de "normale" huisdieren valt.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:27 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja maar ja daar gaat het ook steeds fout met mensen die huisdieren nemen en niet zich inlezen. Voor je een dier in huis neemt moet je je gewoon echt goed inlezen en zorgen dat het een geschikte leefomgeving heeft.
Oh, dat valt alweer mee. Maar goed, toont alleen maar aan dat goed inlezen vooraf belangrijk is.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:26 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ze zijn alleen giftig als ze de juiste voeding daarvoor krijgen.
Zo'n konijn had m'n zus vroeger ook. Grommende konijnenquote:Op woensdag 26 november 2025 10:23 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dat deed het konijn van een ex ook. alleen zij mocht dingen doen in dat hok en met dat beest.
Voor de rest viel iedereen aan.
Cavia's en konijnen zijn al 'exotisch'.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:28 schreef dud0r het volgende:
[..]
zeker als het buiten de "normale" huisdieren valt.
Ja, ik snap dat het jammer is voor de liefhebbers die er wél goed voor zorgen, maar alleen maar goed dat dat steeds meer aan banden wordt gelegd.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:32 schreef CherryLips het volgende:
Volgens mij zijn knaagdieren het meest mishandelde huisdier.
Ik geloof dit wel ja helaas.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:32 schreef CherryLips het volgende:
Volgens mij zijn knaagdieren het meest mishandelde huisdier.
nooit een hamster of marmot of cavia gehadquote:Op woensdag 26 november 2025 10:35 schreef CherryLips het volgende:
Iedereen heeft wel een schijtlollig verhaal over een hamster die akelig aan z'n einde is gekomen
De "we waren de hamster kwijt en die sprong ineens uit de wasmachine" kon ik wat beter hebben in ieder geval.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:35 schreef CherryLips het volgende:
Iedereen heeft wel een schijtlollig verhaal over een hamster die akelig aan z'n einde is gekomen
nee hoor, ik heb nooit een hamster gehadquote:Op woensdag 26 november 2025 10:35 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb mijn hamster weggegeven.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:35 schreef CherryLips het volgende:
Volgens mij heeft m'n vader de hamster van m'n zusje ooit levend door de wc gespoeld. Dat beest was sowieso achterlijk dement.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:35 schreef CherryLips het volgende:
Ik sluit me aan bij het antwoord van Gianniquote:Op woensdag 26 november 2025 10:41 schreef Nizno het volgende:
Het lijkt er op dat CL als enige zo'n verhaal heeft
correctie. CL en NKquote:Op woensdag 26 november 2025 10:41 schreef Nizno het volgende:
M'n zus heeft m'n hamster een keer laten vallenquote:Op woensdag 26 november 2025 10:41 schreef Nizno het volgende:
Vast nadat ze werd gebeten.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:48 schreef CherryLips het volgende:
[..]
M'n zus heeft m'n hamster een keer laten vallen
Nee niet eens. Ik was een paar dagen weg dus had ze hem uit de kooi gehaald om los te laten lopen, anders vond ze het sneu. Mocht ook gewoon van me. Maar die beesten zien geen diepte en die is zo van de bank gegleden en verkeerd terechtgekomen.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:49 schreef Ama het volgende:
[..]
Vast nadat ze werd gebeten.Niet dat dat goed is alleen ik kan me voorstellen dat je dan wel een schrikreactie hebt.
Was die dood?quote:Op woensdag 26 november 2025 10:50 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nee niet eens. Ik was een paar dagen weg dus had ze hem uit de kooi gehaald om los te laten lopen, anders vond ze het sneu. Mocht ook gewoon van me. Maar die beesten zien geen diepte en die is zo van de bank gegleden en verkeerd terechtgekomen.
Of als je de ruimte en middelen niet hebt om er goed voor te zorgen.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:26 schreef IJsdraakje het volgende:
Dieren houden moet je nooit uit een bevlieging doen.
Ja. Begon raar te doen en stierf gewoon langzaam. Misschien een inwendige bloeding.quote:
Oh dat is wel heel erg sneu.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:54 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja. Begon raar te doen en stierf gewoon langzaam. Misschien een inwendige bloeding.
Het financiële aspect moet ook absoluut meegenomen worden voor je de knoop doorhakt.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:53 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Of als je de ruimte en middelen niet hebt om er goed voor te zorgen.
Hoorde van de week van iemand in Nederland dat ze al 12'000 euro in een paar jaar tijd aan de hond kwijt waren vanwege gezondheidsproblemen. Is toch zielig voor zo'n hond als je de juiste medicatie niet kunt betalen en zo'n beestje de hele tijd pijn o.i.d. heeft.
Dat is wel een hoop geld.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:53 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Of als je de ruimte en middelen niet hebt om er goed voor te zorgen.
Hoorde van de week van iemand in Nederland dat ze al 12'000 euro in een paar jaar tijd aan de hond kwijt waren vanwege gezondheidsproblemen. Is toch zielig voor zo'n hond als je de juiste medicatie niet kunt betalen en zo'n beestje de hele tijd pijn o.i.d. heeft.
Ik had er 2.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:35 schreef CherryLips het volgende:
Sowieso vind ik het heel ergelijk als mensen doen alsof het leven van een knaagdier minder waard is dan van een kat of hond. Alleen maar omdat ze niet zo oud worden maar ja dan verdienen ze alsnog gewoon een goed leven.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:55 schreef CherryLips het volgende:
Maar je hebt dan vaak verhalen van mensen die een hamster hebben opgezogen ofzo, of hamsters die gegrepen worden door de kat of tussen de deur komen. En dan lachen he. Hilarisch. Ik rij straks wel over je kat heen anders.
Sorry ik krijg wel de kriebels van deze kooi.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:56 schreef rival het volgende:
[..]
Ik had er 2.
Ik had helemaal een attractiepark voor ze gemaakt zoiets....
[ afbeelding ]
Eentje is overleden tijdens een vakantie. Belde de buurvrouw op helemaal over haar toeren.
De 2e kan ik me niet herinneren hoe die gevonden is oid....
Ik weet nog wel dat ik erg blij was dat ik al die spullen weg kon doen.
De buurman is ooit met z'n grasmaaier over m'n baby schildpad gereden. Was natuurlijk wel kut, maar ja deed ie ook niet met opzet. Shit happens, maar om er nou om te lachen..quote:Op woensdag 26 november 2025 10:55 schreef CherryLips het volgende:
Maar je hebt dan vaak verhalen van mensen die een hamster hebben opgezogen ofzo, of hamsters die gegrepen worden door de kat of tussen de deur komen. En dan lachen he. Hilarisch. Ik rij straks wel over je kat heen anders.
Ja die komt niet door de commissiequote:Op woensdag 26 november 2025 10:57 schreef Ama het volgende:
[..]
Sorry ik krijg wel de kriebels van deze kooi.
Teringquote:Op woensdag 26 november 2025 10:57 schreef kwiwi het volgende:
[..]
De buurman is ooit met z'n grasmaaier over m'n baby schildpad gereden. Was natuurlijk wel kut, maar ja deed ie ook niet met opzet. Shit happens, maar om er nou om te lachen..
Ik had een goudhamster. Komt wel dichtbij zo.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:38 schreef IJsdraakje het volgende:
Niet mijn hamster overigens. Ik had alleen goudvissen.
Mja, maar ja moet je wel rekening mee houden als je een hond in huis haalt.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:55 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat is wel een hoop geld.![]()
Wat voor cadeau heb je besteld dan?quote:Op woensdag 26 november 2025 10:58 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Volgende week dinsdag op kantoor een sinterklaas lunch met surprises. Ik hoop dat mijn cadeau voor een collega op tijd bezorgd wordt.
quote:Op woensdag 26 november 2025 10:59 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Ik had een goudhamster. Komt wel dichtbij zo.
Die heette kroket overigens.
Laat me raden, die is per ongeluk opgegetenquote:Op woensdag 26 november 2025 10:59 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Ik had een goudhamster. Komt wel dichtbij zo.
Die heette kroket overigens.
Succes.quote:Amsterdam wil fatbikes weren, Vondelpark moet eerste locatie met verbod zijn
Zat vast in de muurquote:Op woensdag 26 november 2025 11:00 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Laat me raden, die is per ongeluk opgegeten
Werk je met @CherryLips?quote:Op woensdag 26 november 2025 11:00 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Bloembollen, dat wilde die persoon.
En wat staat er op jouw lijstje?quote:Op woensdag 26 november 2025 11:00 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Bloembollen, dat wilde die persoon.
Per ongeluk door de paneermeel in de frituurpan gerold.quote:Op woensdag 26 november 2025 11:00 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Laat me raden, die is per ongeluk opgegeten
Nou ja op zich als het Amsterdam op den duur weet te lukken dan moet het andere gemeentes ook wel lukken toch.quote:
Ja nov en dec zijn soberzo een ramp voor internetbestellingen. Weet je van tevoren.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:56 schreef DeZwabber het volgende:
Geen ledstrip vandaag. Feestdagendrukte oid.
Ik ben een gierige Hollander en wacht elk jaar tot ze in de opruiming gaanquote:Op woensdag 26 november 2025 11:01 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Mja misschien deze keer in een pot. In de grond heb ik nog maar weinig succes gehadEn jij?
Mooi groot wielquote:Op woensdag 26 november 2025 11:01 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Per ongeluk door de paneermeel in de frituurpan gerold.![]()
Nee gelukkig niet.
Hij had een groot radje van een cm of 30 doorsnede. Had ik een fiets kilometerteller opgezet. Die maakte kilometers in de nacht joh.
Ik wist niks, dus heb er chocolade, kruidnoten op staan.quote:
Het was niet eens een Black Friday aanbieding impulsaankoop. Vind wel dat dat voorrang mag krijgen hoor.quote:Op woensdag 26 november 2025 11:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja nov en dec zijn soberzo een ramp voor internetbestellingen. Weet je van tevoren.
Oh dat is geen slecht idee eigenlijk, dan is het misschien ook maar half zo irritant als ze zich weer als de josti's onder de tulpen ontpoppenquote:Op woensdag 26 november 2025 11:03 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben een gierige Hollander en wacht elk jaar tot ze in de opruiming gaanMaar er zitten er dit jaar wel minder in zo'n zak en ze zijn 50% duurder geworden.
Vorige week zondag cadeau besteld voor m'n broer, paste in de brievenbus. Is er nog niet. Ik denk dat iemand heel lekker gaat eten bij een bepaald restaurant. Hopelijk werken ze met codes zodat die kaart geweigerd wordt.quote:Op woensdag 26 november 2025 11:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja nov en dec zijn soberzo een ramp voor internetbestellingen. Weet je van tevoren.
Ik had afgelopen januari nog een zwik blauwe druifjes gekocht bij de Gamma in de aanbieding, waren er 70 ofzo. Deden het hartstikke goed.quote:Op woensdag 26 november 2025 11:04 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Oh dat is geen slecht idee eigenlijk, dan is het misschien ook maar half zo irritant als ze zich weer als de josti's onder de tulpen ontpoppen
I'd do Anything For More Time On The Radio.quote:Op woensdag 26 november 2025 11:05 schreef Nattekat het volgende:
De korte versie van I'd do Anything For Love?
Diep teleurgesteld Q-Music
Waar zo te zien een andere lijst gevolgd wordt.quote:Op woensdag 26 november 2025 11:11 schreef Nizno het volgende:
Ik zit gewoon in MUZ bij het nostalgie topic
Dat is voor mensen met smaak.quote:Op woensdag 26 november 2025 11:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waar zo te zien een andere lijst gevolgd wordt.
nouh....quote:Op woensdag 26 november 2025 11:16 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Dat is voor mensen met smaak.
quote:Op woensdag 26 november 2025 11:04 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Oh dat is geen slecht idee eigenlijk, dan is het misschien ook maar half zo irritant als ze zich weer als de josti's onder de tulpen ontpoppen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |