Nee, maar je moet wel proberen alsnog CL te halen volgend jaar gezien de inkomsten. Als je verder afzakt in de competitie wordt Europees voetbal halen een zeer grote uitdaging.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:56 schreef Solispolar het volgende:
Ja, want dat gaat een stuk beter inderdaad
Je moet ook proberen om kampioen te wordenquote:Op woensdag 26 november 2025 11:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, maar je moet wel proberen alsnog CL te halen volgend jaar gezien de inkomsten. Als je verder afzakt in de competitie wordt Europees voetbal halen een zeer grote uitdaging.
Klopt.quote:Op woensdag 26 november 2025 11:50 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Je moet ook proberen om kampioen te worden
Niets is zeker in deze competitiequote:Op woensdag 26 november 2025 11:50 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Je moet ook proberen om kampioen te worden
Dat gebrek aan tempo is denk ik ook een deel angst en onzekerheid gezien de situatie. Met zelfvertrouwen durf je ook meer.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:47 schreef Houniet het volgende:
[..]
Eens, met alles. Maar het tempo mag ook wel x23 want het was ontzettend traag gisteren.
Het is ook onzin om te zeggen dat er niks in zit natuurlijk. Een Bosz/Slot/Farioli zouden het gewoon 30% beter doen dan nu, met gemak. Bij vlagen zie je best wel dat er kwaliteit in de ploeg zit (sommige positie daargelaten), maar het komt er inderdaad totaal niet uit.quote:Op woensdag 26 november 2025 12:08 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat gebrek aan tempo is denk ik ook een deel angst en onzekerheid gezien de situatie. Met zelfvertrouwen durf je ook meer.
Ik blijft er bij dat het grootste probleem van deze selectie is dat ze mokerdom zijn. Deels gewoon dommigheid, deels het gebrek aan voetbalintelligentie. Ik heb constant het idee dat de hele selectie met 4 A4tjes aan instructies het veld in gestuurd moet worden omdat ze het zelf niet kunnen regelen.quote:Op woensdag 26 november 2025 13:27 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Het is ook onzin om te zeggen dat er niks in zit natuurlijk. Een Bosz/Slot/Farioli zouden het gewoon 30% beter doen dan nu, met gemak. Bij vlagen zie je best wel dat er kwaliteit in de ploeg zit (sommige positie daargelaten), maar het komt er inderdaad totaal niet uit.
No worries. Mikautadze heeft zijn avonturen in A'dam ook overleefd en is er bij Metz en Lyon weer bovenop gekomen. Dat mag hij over 2 maanden laten zien als Ajax naar Villareal moetquote:Op woensdag 26 november 2025 10:34 schreef Tjacka het volgende:
Ik heb medelijden met Oscar Gloukh. Ajax gaat zijn carrière verpesten. Die heeft echt meer talent in zijn linkerteen dan de hele rest van de selectie. Geen reclame als ze ooit nog meer talent willen halen.
Zo’n soort carrière gaat Gloukh ook wel krijgen, is het toch net niet. Helemaal voor een middenvelder is het wel handig als je wat loopvermogen hebtquote:Op woensdag 26 november 2025 13:53 schreef Sabata het volgende:
[..]
No worries. Mikautadze heeft zijn avonturen in A'dam ook overleefd en is er bij Metz en Lyon weer bovenop gekomen. Dat mag hij over 2 maanden laten zien als Ajax naar Villareal moet
Maar een trainer als Farioli snapt dus, dat hij domme spelers heeft. Dus krijgen ze veel instructies, en vooral duidelijke instructies. Heitinga, die zelf oerdom is, ziet dat niet in. En gaf ze dus teveel vrijheid ("gras opeten en poot laten staan", daar win je geen wedstrijden mee).quote:Op woensdag 26 november 2025 13:52 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
[..]
Ik blijft er bij dat het grootste probleem van deze selectie is dat ze mokerdom zijn. Deels gewoon dommigheid, deels het gebrek aan voetbalintelligentie. Ik heb constant het idee dat de hele selectie met 4 A4tjes aan instructies het veld in gestuurd moet worden omdat ze het zelf niet kunnen regelen.
Dat is wat Farioli bijvoorbeeld deed, alle spelers had een set aan instructies, verdedigend en aanvallend. En zodra ze zich daar niet aan hielden werd een van die knettergekke assistenten helemaal wild langs de lijn.
Goed punt en dat wordt denk ik te weinig benoemd. Er zit weinig intelligentie in deze spelersgroep. Zet daar nog een domme trainer bij en dit is het resultaat. Deze spelers moeten geen vrijheid krijgen.quote:Op woensdag 26 november 2025 14:04 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Maar een trainer als Farioli snapt dus, dat hij domme spelers heeft. Dus krijgen ze veel instructies, en vooral duidelijke instructies. Heitinga, die zelf oerdom is, ziet dat niet in. En gaf ze dus teveel vrijheid ("gras opeten en poot laten staan", daar win je geen wedstrijden mee).
Geen filosoof zoals Twente had met N'kufo.quote:Op woensdag 26 november 2025 14:27 schreef mitt het volgende:
[..]
Goed punt en dat wordt denk ik te weinig benoemd. Er zit weinig intelligentie in deze spelersgroep. Zet daar nog een domme trainer bij en dit is het resultaat. Deze spelers moeten geen vrijheid krijgen.
Lijkt mij sterk dat je na gemiddeld 14/15 jaar op het hoogste (jeugd)niveau niet relatief eenvoudige tactische concepten kan toepassen. Dat ze wellicht in de omgang niet bijster intellectueel overkomen is denk eerder welke maatstaaf jij op slimheid plakt. Worden in voetbal heel andere cognitieve vaardigheden gevraagd dan in een academische omgeving natuurlijk.quote:Op woensdag 26 november 2025 13:52 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
[..]
Ik blijft er bij dat het grootste probleem van deze selectie is dat ze mokerdom zijn. Deels gewoon dommigheid, deels het gebrek aan voetbalintelligentie. Ik heb constant het idee dat de hele selectie met 4 A4tjes aan instructies het veld in gestuurd moet worden omdat ze het zelf niet kunnen regelen.
Dat is wat Farioli bijvoorbeeld deed, alle spelers had een set aan instructies, verdedigend en aanvallend. En zodra ze zich daar niet aan hielden werd een van die knettergekke assistenten helemaal wild langs de lijn.
Bij ons zijn dat Berghuis en Klaassen. Beide kunnen niet meer mee.quote:Op woensdag 26 november 2025 14:27 schreef mitt het volgende:
[..]
Goed punt en dat wordt denk ik te weinig benoemd. Er zit weinig intelligentie in deze spelersgroep. Zet daar nog een domme trainer bij en dit is het resultaat. Deze spelers moeten geen vrijheid krijgen.
Dat zijn de enige twee spelers waar je bij Ajax aan denkt als het gaat over 'mokerdom'?quote:Op woensdag 26 november 2025 14:53 schreef Adames het volgende:
[..]
Bij ons zijn dat Berghuis en Klaassen. Beide kunnen niet meer mee.
Vergeet Pasveer nietquote:Op woensdag 26 november 2025 14:53 schreef Adames het volgende:
[..]
Bij ons zijn dat Berghuis en Klaassen. Beide kunnen niet meer mee.
Vorm van intelligentie maar kunnen voetballend niet meer.quote:Op woensdag 26 november 2025 15:26 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat zijn de enige twee spelers waar je bij Ajax aan denkt als het gaat over 'mokerdom'?
Ik vind Klaassen qua voetbalintelligentie of eigenlijk meer intuïtie juist één van de betere spelers. Dat hij verder heel ver over the hill is ben ik wel met je eens.
Correct.quote:Op woensdag 26 november 2025 15:40 schreef Loohcs het volgende:
Gaat imo vooral over kwaliteit. En als die niet overvloedig aanwezig is, moet je maar behoudender spelen. Met een plan en kleiner veld, zoals vorig seizoen. Maar er is ook totaal geen filosofie. Als je wel iets van een vast plan zou hebben had je ook met deze selectie niet thuis van Excelsior hoeven verliezen. Heitinga had opdracht nooit aan moeten nemen... met een mindere selectie kun je toch niet ineens weer 'ajax-voetbal' gaan spelen.
Heitinga weet niet eens wat Ajax voetbal is manquote:Op woensdag 26 november 2025 15:40 schreef Loohcs het volgende:
Gaat imo vooral over kwaliteit. En als die niet overvloedig aanwezig is, moet je maar behoudender spelen. Met een plan en kleiner veld, zoals vorig seizoen. Maar er is ook totaal geen filosofie. Als je wel iets van een vast plan zou hebben had je ook met deze selectie niet thuis van Excelsior hoeven verliezen. Heitinga had opdracht nooit aan moeten nemen... met een mindere selectie kun je toch niet ineens weer 'ajax-voetbal' gaan spelen.
Ja dat bedoel ik juist. Het verlengstuk van de trainer en de benodigde voetbalintelligentie.quote:Op woensdag 26 november 2025 15:26 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat zijn de enige twee spelers waar je bij Ajax aan denkt als het gaat over 'mokerdom'?
Ik vind Klaassen qua voetbalintelligentie of eigenlijk meer intuïtie juist één van de betere spelers. Dat hij verder heel ver over the hill is ben ik wel met je eens.
Was de beste speler in de Ajaxjeugd, maar vooral omdat hij voor zijn leeftijd nogal groot en sterk was.quote:Op woensdag 26 november 2025 16:36 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Heitinga weet niet eens wat Ajax voetbal is manDe verdediger waarbij je je afvroeg of hij niet per ongeluk de dozen nog om de schoenen had zitten moet ineens zorgen voor oogstrelend voetbal. Sorry hoor.
Ik weet niet wanneer dan, hij was wel groot voor z'n leeftijd inderdaad, ik meen altijd met Sneijder gespeeld, dan kan hij nooit de beste geweest zijn.quote:Op woensdag 26 november 2025 16:42 schreef Adames het volgende:
[..]
Was de beste speler in de Ajaxjeugd, maar vooral omdat hij voor zijn leeftijd nogal groot en sterk was.
En dan heeft Ajax door het nieuwe format misschien ook de makkelijkste ploegen gehad? (Geen idee of dat klopt)quote:Op woensdag 26 november 2025 17:50 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Godver, dat is wel een echt lijstje met put clubs zeg.
Als voetballer en CV was Heitinga toen hij doorbrak wel een sensatie hoor, dat moet niet opeens ook in twijfel worden getrokken. (Maar inderdaad Sneijder en Van der Vaart stonden daar nog wel boven)quote:Op woensdag 26 november 2025 16:42 schreef Adames het volgende:
[..]
Was de beste speler in de Ajaxjeugd, maar vooral omdat hij voor zijn leeftijd nogal groot en sterk was.
Zeker. Zware knieblessures hebben zn carrière wel minder groots gemaakt. Maar wel gewoon Atletico, Premier League. 87 interlands.quote:Op woensdag 26 november 2025 17:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Als voetballer en CV was Heitinga toen hij doorbrak wel een sensatie hoor, dat moet niet opeens ook in twijfel worden getrokken. (Maar inderdaad Sneijder en Van der Vaart stonden daar nog wel boven)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |