quote:Dit weten we nu over de dood gevonden Lisa (17) in Duivendrecht
Crime
Gisteren, 09:39 - Update: 13 uur geleden
In de nacht van dinsdag 19-08-2025 op woensdag 20-08-2025 is in Duivendrecht het lichaam gevonden van een meisje uit Abcoude. Ze is door ernstig geweld om het leven gebracht. Het gaat om de 17-jarige Lisa, bevestigt Namens de Familie aan Hart van Nederland. Ze belde zelf nog 112 voordat ze werd aangevallen. De politie is nog naarstig op zoek naar een verdachte. Hieronder alles dat tot nu toe bekend is over deze tragische zaak.
Lisa was die avond uit geweest met vrienden rond het Leidseplein in Amsterdam. Rond 03.30 uur vertrok ze alleen op de fiets richting huis. Kort daarna, rond 04.15 uur, werd haar lichaam aangetroffen in de berm langs het water aan de Holterbergweg. Ze belde zelf 112 voordat ze werd aangevallen.
Onderzoek en signalement
De politie gaat uit van één dader, die zelf ook in het bezit was van een fiets. Getuigen die het meisje of een verdachte hebben gezien, worden gevraagd zich te melden. Met name over de laatste zeven minuten van haar route is de politie dringend op zoek naar meer informatie.
Het meisje had een lichte huid, halflang blond haar en droeg een lichtgrijze hoodie, een lichtgrijze broek en zwarte Adidas-gympen. Aan het stuur van haar fiets hing een rode handtas. Ze reed op een lichtgrijze elektrische herenfiets van het merk Cowboy.
De politie is specifiek op zoek naar drie belangrijke getuigen die tussen 04.10 en 04.30 uur op de Holterbergweg reden. Het gaat om de bestuurder van een een lichtkleurig bestelbusje, een inzittende van een Biro en een scooterrijder.
Cameratoezicht en mogelijk verband
Om de veiligheid te vergroten komt er per direct extra cameratoezicht op de plek waar Lisa werd gevonden, bevestigt de gemeente Ouder-Amstel donderdag aan Hart van Nederland.
De politie onderzoekt daarnaast of er een verband is met een ander ernstig incident. Vorige week werd aan de Weesperzijde, enkele kilometers verderop, een vrouw slachtoffer van zwaar seksueel geweld. Zij werd 's nachts van het pad getrokken, geslagen en ernstig mishandeld. Dat onderzoek loopt nog. Een woordvoerder benadrukt dat er nog geen harde link is, maar dat de rechercheteams nauw contact met elkaar houden.
Harten ouders 'gebroken'
De ouders van de overleden Lisa laten in een verklaring aan Hart van Nederland weten dat hun "harten zijn gebroken". "We hopen in alle rust en privacy samen te kunnen rouwen om het verlies van Lisa. We ervaren veel steun in de liefde en het medeleven van familie, vrienden en dorpsgenoten en willen daar onze dankbaarheid voor uitspreken."
Net geslaagd
Lisa had net haar vwo-diploma gehaald op het Spinoza20first in Amsterdam. "Gisteren bereikte ons het verschrikkelijke bericht dat onze oud-leerling Lisa is overleden", deelt de school in een statement aan Hart van Nederland. "Als schoolleiding en -team zijn wij intens verdrietig en in onze gedachten bij de familie." Als de leerlingen dinsdag weer naar school gaan, kunnen zij een bericht achterlaten bij de receptie voor de familie van Lisa in de vorm van een kaartje.
Reactie burgemeester
Burgemeester Susanne de Roy van Zuidewijn van Ouder-Amstel noemt het verlies "diep ingrijpend": "Het raakt ons allemaal diep dat een jong meisje op deze manier om het leven is gekomen in onze gemeente. We leven mee met haar familie, vrienden en andere betrokkenen. We wensen hen veel sterkte bij het dragen van dit onuitsprekelijke verdriet."
BN'ers leven mee
Meerdere bekende Nederlanders staan op sociale media stil bij het overlijden van Lisa. Chantal Janzen, Rob Goossens, Bridget Maasland en Marieke Elsinga delen een bericht van actrice Nienke 's Gravemade waarin ze schrijft: "Ik eis de nacht op. Ik eis de straten op. Ik eis vierentwintig uur in mijn dag. Ik eis dat meisjes van 17 veilig thuiskomen."
quote:Op dinsdag 25 november 2025 15:42 schreef Kakadylo het volgende:
[..]
Een vrouw die is gevlucht
Onschuldige kinderen
Homofielen (maar hoe bewijs je dat)
En er staat geen mens te protesteren voor een azc
We hebben een 'mannenprobleem'
(sowieso al met de eigen bevolking)
Uhuhquote:Op dinsdag 25 november 2025 14:17 schreef Mommychilgrad het volgende:
[..]
Zou me niets verbazen als dit ook al in zijn thuisland het geval is geweest. In Nigeria zou hij zomaar de doodstraf kunnen krijgen voor verkrachting en moord.
Volgend mij bedoelt ie mannenprobleem in de zin van mannelijke migrantenquote:Op dinsdag 25 november 2025 16:46 schreef Elan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mannenprobleem![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En dan worden recent allochtonen die hier geboren zijn ook nog eens tot de autochtonen gerekend
Ja dus het verzamelwoord "mannenprobleem" alsof dit niet een enorm klein segment is van de mannen die dit doen.quote:Op dinsdag 25 november 2025 16:57 schreef SOG het volgende:
[..]
Volgend mij bedoelt ie mannenprobleem in de zin van mannelijke migranten
quote:Op dinsdag 25 november 2025 16:57 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Uhuhwant in Africa is rape wel een issue
Bekijk deze YouTube-video
Ross Kemp vraagt hier aan wat africanen "is it okay to rape" en zij zeggen hardop JA
In Afrika is het pas een probleem als vrouwen zonder enige worsteling openstaan voor seks.quote:Op dinsdag 25 november 2025 16:57 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ross Kemp vraagt hier aan wat africanen "is it okay to rape" en zij zeggen hardop JA
Vrouwen moeten maar een vrijbriefje krijgen voor een vuurwapen. Bij (poging tot) verkrachting gewoon afschieten. Wellicht dat de verkrachtingscijfers dan wat dalen als je als man mogelijk kapotgeschoten wordt.quote:Op dinsdag 25 november 2025 16:57 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ze zien die vrouwen die ze verkrachten nog niet eens als mensen. Dit soort tuig krijg je dus als samenleving op je bordje als je de derde wereld blijft importeren.quote:Op dinsdag 25 november 2025 16:57 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 25 november 2025 17:29 schreef KNAK het volgende:
[..]
Vrouwen moeten maar een vrijbriefje krijgen voor een vuurwapen. Bij (poging tot) verkrachting gewoon afschieten. Wellicht dat de verkrachtingscijfers dan wat dalen als je als man mogelijk kapotgeschoten wordt.
Als ze vanaf 1:52 beginnen over de consequenties is het duidelijk dat ze zo gigantisch dom zijn dat de wereld beter is zonder ze.quote:Op dinsdag 25 november 2025 16:57 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Het mag niet, maar euthanaseren van zulke types zou mss beter zijn. Kost het de overheid en u haast geen rooie cent verder.quote:Op dinsdag 25 november 2025 17:11 schreef Gibson88 het volgende:
Gelukkig heeft die arme knul nu onderdak in het warme gevang met eten en drinken...Betaal ik met liefde uiteraard.
Dit slag verachtelijke moordmachines mogen van mij heel nare dingen overkomen. Laat ik het nog relatief netjes houden.quote:Op dinsdag 25 november 2025 18:25 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Het mag niet, maar euthanaseren van zulke types zou mss beter zijn. Kost het de overheid en u haast geen rooie cent verder.
Leuk idee, alleen is de kans dat je vermoord word wel een heel stuk groter.quote:Op dinsdag 25 november 2025 17:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Condooms met scheermesjes.
Als vrouw voel je je onveilig op straat door... mannen... (heel simpel dus)quote:Op dinsdag 25 november 2025 16:46 schreef Elan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mannenprobleem
En dan worden recent allochtonen die hier geboren zijn ook nog eens tot de autochtonen gerekend
Versnelde procedures willen politieke partijen al sinds eind jaren 90.quote:Op dinsdag 25 november 2025 20:41 schreef quo_ het volgende:
We hebben dus ook nog een bosjesprobleem.
[ x ]
Ik ben ervoor om ergens in de oceaan een eiland beschikbaar te stellen speciaal voor types waarvan onomstotelijk is vastgesteld dat ze afschuwelijke daden hebben begaan. Ik doel op personen als Michael P, Donny M, Wik H., pleegouders Vlaardingen (inclusief die vriend van een "begeleider"), dit stuk verdriet en ga zo maar door.quote:Op dinsdag 25 november 2025 18:25 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Het mag niet, maar euthanaseren van zulke types zou mss beter zijn. Kost het de overheid en u haast geen rooie cent verder.
Omdat de misdaad hier gepleegd is? Liever dat hij hier zijn volledige straf uitzit dan dat hij in dat land daar een bewaker omkoopt en na 6 maanden weer vrij is.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:28 schreef ZanneG het volgende:
Waarom kan hij niet in Nigeria terecht staan of na de uitspraak hier direct uitgewezen worden?
Laat hem in een gevangenis daar creeperen.
Nu zit hij er de komende jaren warmpjes bij, hij heeft onderdak, een cel voor zichzelf.
Eten genoeg, waarschijnlijk heeft hij een beter leven straks in de gevangenis dan hij hier voor had en dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Dan is het schrik effect weg.
Afstand doen van Het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens zou een start zijn. Dat verdrag werpt nu een hoop obstakels op die dan wegvallen.quote:Op dinsdag 25 november 2025 20:53 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Versnelde procedures willen politieke partijen al sinds eind jaren 90.
Blijkbaar is dat toch echt nog altijd onmogelijk door alle rechten die asielzoekers hebben.
Dat verbaast mij dan weer nietquote:Op dinsdag 25 november 2025 21:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat een man van wie de identiteit en achtergrond niet eens bekend zich zomaar vrij in de maatschappij mag bewegen?
Die achterlijke verdragen moeten echt z.s.m. herzien worden. Waarom daar nog geen meerderheid voor is, is mij echt een raadsel.
Kunnen we Schiermonikoog daar niet gewoon voor gebruiken?quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:12 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Ik ben ervoor om ergens in de oceaan een eiland beschikbaar te stellen speciaal voor types waarvan onomstotelijk is vastgesteld dat ze afschuwelijke daden hebben begaan. Ik doel op personen als Michael P, Donny M, Wik H., pleegouders Vlaardingen (inclusief die vriend van een "begeleider"), dit stuk verdriet en ga zo maar door.
Die lui drop je op het betreffende eiland en daar zoeken ze het dan onderling verder maar uit. Kunnen ze hun zieke fantasieën op elkaar uitleven en ervaren ze zelf eens hoe het is om slachtoffer te zijn.
Sommige "mensen" moet je niet in de samenleving willen hebben en ook geen tijd, energie en geld aan willen besteden in de vorm van 24-uurszorg (gevangenis dan wel tbs) en bijbehorende begeleiding. Steek die investering liever in hulp aan slachtoffers en mensen die wel iets bijdragen aan de maatschappij.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |