Snap ik. Ik heb zelf laatst een aanbod gekregen waarbij ik minder zou verdienen, dan wanneer ik direct via GemeenteBanen.nl op de vacature zou reageren. Haha!quote:Op maandag 24 november 2025 12:27 schreef okzbow het volgende:
recruiters, headhunters, executive search... het is allemaal van bedenkelijk allooi.
Ze pretenderen allemaal om jouw belang voorop te stellen, maar in de realiteit gaat het om keihard geld verdienen no matter what. Ik kan je genoeg smakelijke verhalen vertellen van mijn ervaringen met dit tuig....
Opvallend: soms van een jonge, vrouwelijke blondine recruiter. Die stuur ik dan een passend berichtje terug ...quote:
Beetje, in de stijl van Marc Overmars, zeg maar?quote:Op maandag 24 november 2025 19:59 schreef blomke het volgende:
[..]
Opvallend: soms van een jonge, vrouwelijke blondine recruiter. Die stuur ik dan een passend berichtje terug ...
En hoeveel dates heb je er al aan over gehouden?quote:Op maandag 24 november 2025 19:59 schreef blomke het volgende:
[..]
Opvallend: soms van een jonge, vrouwelijke blondine recruiter. Die stuur ik dan een passend berichtje terug ...
Nou nee, meer een manier om te betalen ....quote:Op dinsdag 25 november 2025 09:35 schreef obligataire het volgende:
[..]
Beetje, in de stijl van Marc Overmars, zeg maar?
Geen, ben al > 25 jaar voorzien...quote:Op dinsdag 25 november 2025 09:47 schreef Basp1 het volgende:
En hoeveel dates heb je er al aan over gehouden?
Even kijken of ze HBO Toerisme gedaan hebben en een stage in Aruba.quote:Op maandag 24 november 2025 19:59 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik dacht ook altijd dat HBO Toerisme niets voorstelde, tot ik in de reisindustrie ging werken, en pas inzag hoe complex vakantiereizen in elkaar zitten.quote:Op dinsdag 25 november 2025 11:30 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Even kijken of ze HBO Toerisme gedaan hebben en een stage in Aruba.
Misschien dat ze daarom de overstap naar HR maken dan.quote:Op dinsdag 25 november 2025 11:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik dacht ook altijd dat HBO Toerisme niets voorstelde, tot ik in de reisindustrie ging werken, en pas inzag hoe complex vakantiereizen in elkaar zitten.
HR, daar heb ik doorgaans niet zo een hoge pet van op.quote:Op dinsdag 25 november 2025 11:44 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Misschien dat ze daarom de overstap naar HR maken dan.
Ik krijg meestal een oude functie van 5 jaar geleden aangeboden. Waarom zou ik daar nog interesse in hebben?quote:Op dinsdag 25 november 2025 14:35 schreef raptorix het volgende:
Als ze beginnen over uitdaging word ik pas echt link, ik zit 25 jaar in het vak, dan ga je me niet aanspreken als een kleuter die moet afzwemmen.
Een jonge blondine met een account dat gemaakt is in Nigeriaquote:Op maandag 24 november 2025 19:59 schreef blomke het volgende:
[..]
Niet. Waarom zou ik?quote:
Idd, dan solliciteer ik wel rechtstreeks. Kost het bedrijf minder en mij ook en er zit geen ongeschoolde cocktailshaker tussen. Maar dan worden ze idd verontwaardigd, alsof je een soort lijfeigene bent in hun funneltjequote:Op dinsdag 25 november 2025 02:36 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ze schieten met hagel, in de hoop dat ze 1 keer raak schieten. Volgens mij is hun commissie 1 of 2 maandsalarissen van de aangenomen kandidaat. (Ze zijn ook als de dood dat je rechtstreeks contact met het bedrijf in kwestie hebt)
Waarom zou je eigenlijk?quote:Op maandag 24 november 2025 18:26 schreef embedguy het volgende:
Ik reageer gewoon niet. En als ik dan een herhaalbericht ontvang, dan reageer ik gewoon niet.
Dat laatste is juist het leuke en kan je niet genoeg doen. Waarom moet één of andere eikel ervan vreten als jij voor jezelf op zoek gaat naar een baan?quote:Op zondag 30 november 2025 16:20 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
Idd, dan solliciteer ik wel rechtstreeks. Kost het bedrijf minder en mij ook en er zit geen ongeschoolde cocktailshaker tussen. Maar dan worden ze idd verontwaardigd, alsof je een soort lijfeigene bent in hun funneltje
quote:Op zondag 30 november 2025 16:20 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
Idd, dan solliciteer ik wel rechtstreeks. Kost het bedrijf minder en mij ook en er zit geen ongeschoolde cocktailshaker tussen. Maar dan worden ze idd verontwaardigd, alsof je een soort lijfeigene bent in hun funneltje
Ik doe eigenlijk altijd wel rechtstreeks solliciteren. Via een tussenpartij vind ik altijd een grote red flag. Nooit echt hele goede ervaringen gehad.quote:Op zondag 30 november 2025 16:20 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
Enige uitzondering die ik hierop genomen heb waren uitzendbureaus. Maar dan alleen en uitsluitend uit pure noodzaak. Niet omdat ik er wat mee op heb.quote:Op zondag 30 november 2025 16:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
[..]
Ik doe eigenlijk altijd wel rechtstreeks solliciteren. Via een tussenpartij vind ik altijd een grote red flag. Nooit echt hele goede ervaringen gehad.
Ik ook, dan houd je zelf regie over waar je cv terecht komt en wat wel en net pas.quote:Op zondag 30 november 2025 16:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
[..]
Ik doe eigenlijk altijd wel rechtstreeks solliciteren. Via een tussenpartij vind ik altijd een grote red flag. Nooit echt hele goede ervaringen gehad.
-NIET BESCHIKBAAR-quote:Op maandag 22 december 2025 19:52 schreef June. het volgende:
Ik krijg ze niet vaak, maar als ik ze krijg dan hebben ze 9/10x niet eens mijn profiel gezien. You only had one job..
Klopt die ervaring heb ik ook. Ik ben nu actief op zoek naar mijn eerste opdracht als freelancer en dan heb ik zelfs regelmatig dat je MOET solliciteren via een tussenpersoon omdat ze niet met individuen werken.quote:Op woensdag 24 december 2025 15:30 schreef Daboman het volgende:
Ik vertel ze meestal vriendelijk maar duidelijk dat ik op dit moment geen nieuwe functie zoek, maar ik accepteer meestal wel de connectie. Over het algemeen komen ze dan ook niet meer terug.
Ik zit sowieso in een branche waar veel met mensen geschoven wordt, dus helaas ben ik ook van ze afhankelijk. Direct bij bedrijven zelf solliciteren werkt niet altijd, niet alle vacatures zijn bekend of staan online en het beeld op de website kan behoorlijk outdated zijn. En dan heb ik ineens allemaal connecties die wel eens handig kunnen zijn.
Omdat ze weten dat het te laag is. Wees gewoon transparant. Scheelt een hoop tijd en gedoe.quote:Op woensdag 24 december 2025 23:26 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik heb wel eens een paar keerop zo'n aanbod gereageerd met het vriendelijke verzoek bij mij aan te geven wat dat 'marktconforme salaris' letterlijk inhoudt. Met andere woorden: hoeveel ga ik verdienen?
Geen enkele kwam met een concreet antwoord.
Dat zullen er weinig zijn vermoed ik.quote:Op donderdag 25 december 2025 00:33 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik reageer op de recruiters die en de moeite doen mijn profiel iig te lezen en een concreet voorstel doen met salaris range.
Geil. Ik zou hier wel voor openstaan denk ik.quote:Op donderdag 25 december 2025 00:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Zijn ook altijd van die enorme kneuzen die je die berichten sturen. Tussen yoga en mindfull bloemschikken in sturen ze generieke berichten en bieden je een baan aan van 4K terwijl je zelf duidelijk op >10k P.m zit.
Het is ook rete asociaal, iemand totaal niet kennen en zeggen: ik wil je een baan aanbiedend
Mooi, ik wil je vrouw neuken oké?
Hier heb ik wel duidelijk een andere ervaring. Bij mij komen ze echt met nummers en die vallen vaak ook hoger uit dan verwacht. Terwijl ik voor mijn profiel niet eens laag zit, door veel gedwongen wissels heb ik vaak een marktwaarde reset gekregen. Meestal hoef ik mijn huidige salaris niet te noemen, als dat moet vind ik dat wel een duidelijke rode vlag, maar dat gebeurt maar zelden.quote:Op woensdag 24 december 2025 23:26 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik heb wel eens een paar keerop zo'n aanbod gereageerd met het vriendelijke verzoek bij mij aan te geven wat dat 'marktconforme salaris' letterlijk inhoudt. Met andere woorden: hoeveel ga ik verdienen?
Geen enkele kwam met een concreet antwoord.
Yep.quote:Op donderdag 25 december 2025 10:23 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat zullen er weinig zijn vermoed ik.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |