abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 november 2025 @ 11:12:54 #26
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219354419
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 14:35 schreef raptorix het volgende:
Als ze beginnen over uitdaging word ik pas echt link, ik zit 25 jaar in het vak, dan ga je me niet aanspreken als een kleuter die moet afzwemmen.
Ik krijg meestal een oude functie van 5 jaar geleden aangeboden. Waarom zou ik daar nog interesse in hebben? :')
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 28 november 2025 @ 15:33:40 #27
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_219364055
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 19:59 schreef blomke het volgende:

[..]
Opvallend: soms van een jonge, vrouwelijke blondine recruiter. Die stuur ik dan een passend berichtje terug ...
Een jonge blondine met een account dat gemaakt is in Nigeria
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_219377857
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 12:15 schreef 2025 het volgende:

Hoe gaan jullie hiermee om?
Niet. Waarom zou ik?
Ik ontvang ze trouwens niet met LinkedIn want daar zit ik niet op maar via de gewone mail.
🗑️🚮

[ Bericht 8% gewijzigd door Joopklepzeiker op 30-11-2025 16:35:05 ]
pi_219377880
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 02:36 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ze schieten met hagel, in de hoop dat ze 1 keer raak schieten. Volgens mij is hun commissie 1 of 2 maandsalarissen van de aangenomen kandidaat. (Ze zijn ook als de dood dat je rechtstreeks contact met het bedrijf in kwestie hebt)
Idd, dan solliciteer ik wel rechtstreeks. Kost het bedrijf minder en mij ook en er zit geen ongeschoolde cocktailshaker tussen. Maar dan worden ze idd verontwaardigd, alsof je een soort lijfeigene bent in hun funneltje
pi_219377923
quote:
7s.gif Op maandag 24 november 2025 18:26 schreef embedguy het volgende:
Ik reageer gewoon niet. En als ik dan een herhaalbericht ontvang, dan reageer ik gewoon niet.
Waarom zou je eigenlijk?
Als je op zoek bent naar een baan en ze komen met iets goeds zou ik zeggen kijk ff wat het is. Puur en alleen uit eigenbelang.

Als je echter al een baan hebt, of het een rammelend aanbod is of hoe dan ook simpelweg geen interesse heb je geen enkele verplichting of verantwoording om er iets mee te moeten doen.

Wat heb jij ermee te maken dat een ander waar jij geen zak mee te schaften hebt een bepaalde target (in dit geval zoveel mogelijk reacties) moet halen?

Hetzelfde als er een colporteur aan de deur komt die ook onder druk klanten moet werven, dat maakt mij ook niet verplicht om te tekenen.
pi_219378024
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 16:20 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:

[..]
Idd, dan solliciteer ik wel rechtstreeks. Kost het bedrijf minder en mij ook en er zit geen ongeschoolde cocktailshaker tussen. Maar dan worden ze idd verontwaardigd, alsof je een soort lijfeigene bent in hun funneltje
Dat laatste is juist het leuke en kan je niet genoeg doen. Waarom moet één of andere eikel ervan vreten als jij voor jezelf op zoek gaat naar een baan?
pi_219378177
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 16:20 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:

[..]
quote:

[..]
Ik doe eigenlijk altijd wel rechtstreeks solliciteren. Via een tussenpartij vind ik altijd een grote red flag. Nooit echt hele goede ervaringen gehad.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219378709
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 16:52 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
[..]
Ik doe eigenlijk altijd wel rechtstreeks solliciteren. Via een tussenpartij vind ik altijd een grote red flag. Nooit echt hele goede ervaringen gehad.
Enige uitzondering die ik hierop genomen heb waren uitzendbureaus. Maar dan alleen en uitsluitend uit pure noodzaak. Niet omdat ik er wat mee op heb.

Ik heb wel een keer een ferme lijn getrokken toen ik binnen een bedrijf waar Ik werkte solliciteerde naar een andere functie. In plaats van het sollicitatiegesprek te voeren met een leidinggevende of iemand anders van de afdeling of weet ik veel wie van het bedrijf zelf zaten er twee externe gasten die daarvoor ingehuurd waren.

Ik heb nog voor het gesprek begon te plekke gezegd dat ik geen interesse meer had omdat ik deze gang voor zaken volledige onzin vond. Ze kennen me daar, ze weten hoe ik werk dus ondertussen kennen ze dat dan het ook best zelf beoordelen. Nee, in plaats daarvan moest ik twee vreemde koppen ervan overtuigen dat ik geschikt was voor de functie.
Nadat ik dat gezegd heb liep ik gelijk weg.

Word ik de volgende werkdag erop aangesproken door de leidinggevende van het bedrijf zelf die stomverbaasd was over mijn zet. Ik vertelde hem dat al hij zelf niet besefte hoe dom deze gang van zaken wass dat ik ook niet mijn tijd ging verspillen om hem dat uit te leggen.
Een maand later had ik zelf een andere baan opgezocht.
  maandag 22 december 2025 @ 15:00:42 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219559658
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 16:52 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
[..]
Ik ook, dan houd je zelf regie over waar je cv terecht komt en wat wel en net pas.

Ben door een recruiter ook wel eens een middag kwijt geweest om me ergens op gesprek te laten gaan waar zowel ik als de man tegenover ons beide afvroegen wat ik er te zoeken had.
pi_219562602
Ik krijg ze niet vaak, maar als ik ze krijg dan hebben ze 9/10x niet eens mijn profiel gezien. You only had one job..
Shine bright like a diamond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')