abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 december 2025 @ 13:24:52 #51
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_219600017
Laatst ook eentje, ik had het bericht wel gelezen maar niet gereageerd. Toen kreeg ik gewoon een bijna verongelijkt bericht terug waarom ik niet reageerde. Pleur op, ik heb verlof en sowieso geen zin om te reageren.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 26 december 2025 @ 13:41:30 #52
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_219600288
quote:
16s.gif Op donderdag 25 december 2025 10:34 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Yep. :P

De meeste doen totaal geen moeite, hebben een baan in een techniek waar ik niet mee werk waar x jaar ervaring nodig is daar reageer ik niet op, ook niet op de herhalende berichten.
Ik krijg soms nog wel eens aanbiedingen voor een functie waarin ze een tool gebruiken die ik een maand gebruikt heb :')

12 jaar geleden _O-
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  vrijdag 26 december 2025 @ 13:42:43 #53
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219600310
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 13:41 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Ik krijg soms nog wel eens aanbiedingen voor een functie waarin ze een tool gebruiken die ik een maand gebruikt heb :')

12 jaar geleden _O-
:')

zero effort maar wel verongelijkt doen wanneer je niet reageert
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Moderator / Redactie FP vrijdag 26 december 2025 @ 13:47:27 #54
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_219600411
quote:
16s.gif Op vrijdag 26 december 2025 13:42 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
:')

zero effort maar wel verongelijkt doen wanneer je niet reageert
Mja dat. Tegenwoordig zeg ik ook niks meer. In mijn profiel staat duidelijk dat ik niet beschikbaar ben. Als je dan toch een bericht/connectieverzoek stuurt negeer ik het of meld ik dat ik de persoon niet ken.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_219601289
Mijn wil om te reageren op een recruiter zou al een stuk groter worden als ze zich in ieder geval even 5 minuten inlezen in wat hun vacature nou precies is. Ik ben financial controller, maar het aantal aanbiedingen dat ik heb gekregen voor credit controller omdat ze denken "er staat controller dus zal wel goed zijn" is ook niet meer op 1 hand te tellen. En voor de duidelijkheid, dat zijn dus 2 totaal verschillende dingen :P

Overigens heb ik wel eens een aantal keer gereageerd op inhouse recruiters. Dat is me over het algemeen wél aardig goed bevallen.
pi_219655371
Ik heb weleens op dat soort berichten op LinkedIN gereageerd en het heeft me nog nooit een baan opgeleverd.

Volgens mij zijn die mensen niet eens echt uit op iemand een baan bezorgen, maar alleen maar hun eigen targets halen. 100 berichten per dag en met 5 mensen een videochat/kennismaking enn anders vlieg je de laan uit, zoiets.
pi_219656356
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 17:13 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:
Ik heb weleens op dat soort berichten op LinkedIN gereageerd en het heeft me nog nooit een baan opgeleverd.

Volgens mij zijn die mensen niet eens echt uit op iemand een baan bezorgen, maar alleen maar hun eigen targets halen. 100 berichten per dag en met 5 mensen een videochat/kennismaking enn anders vlieg je de laan uit, zoiets.
Dat klopt ze verkopen “leads”

Maar sommigen zoals de ZZP recruiters krijgen tot wel 50% Vh jaarloon bij aanbreng van nieuwe werknemers.
Daarom roepen ze ook allemaal dat een diploma niet nodig is en dat Henk van 63 en 180kg nog prima een dak op kan om daken te dekken.
Als ze de aanbrengbonus maar krijgen!
Vakman pur sang
pi_219674844
Ik stuur altijd een bericht terug waarin ik hen bedank voor de interesse in mijn profiel en waarin ik erkenning geef aan mijn talenten en ervaring. Vervolgens stuur ik een lijst met duidelijke eisen waarin ik aangeef wat ik van een nieuwe werkgever verwacht.
Corporate translator
  woensdag 31 december 2025 @ 08:39:17 #59
509483 MooieTop6
JUS MOET BLIJVEN
pi_219690215
Het valt mij wel op dat de meeste recruiters tegenwoordig een salarisrange in hun berichten zetten.
Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
Trap niet in de verzinsels van mijn haters <3
Ik doe niet aan DMs, ongeacht de fabeltjes <3
pi_219692015
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2025 08:39 schreef MooieTop6 het volgende:
Het valt mij wel op dat de meeste recruiters tegenwoordig een salarisrange in hun berichten zetten.
Vanaf mid-2026 wordt het verplicht om voor een eerste gesprek duidelijkheid te verlenen over de salarisschaal of range. Termen als marktcomform, in overleg etc zijn dan ook niet meer toegestaan. Je merkt wel dat het steeds meer voorkomt, dus wsl nemen de meeste recruiters hier al actie op.
Het is ook totaal onzinnig het niet te doen, want het creeert alleen maar irritatie en tijdsverspilling.
pi_219692109
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 december 2025 14:54 schreef Irritatie100 het volgende:
Mijn wil om te reageren op een recruiter zou al een stuk groter worden als ze zich in ieder geval even 5 minuten inlezen in wat hun vacature nou precies is. Ik ben financial controller, maar het aantal aanbiedingen dat ik heb gekregen voor credit controller omdat ze denken "er staat controller dus zal wel goed zijn" is ook niet meer op 1 hand te tellen. En voor de duidelijkheid, dat zijn dus 2 totaal verschillende dingen :P

Overigens heb ik wel eens een aantal keer gereageerd op inhouse recruiters. Dat is me over het algemeen wél aardig goed bevallen.
Probeer financial controller vs business controller eens. Nou is er wel overlap, maar toch echt verschillende inhoud.
pi_219692650
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 10:51 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]
Probeer financial controller vs business controller eens. Nou is er wel overlap, maar toch echt verschillende inhoud.
Ook een leuke inderdaad, al is business controller best een functie waar ik mezelf ooit in zou zien en ik misschien zelfs wel een stapje omhoog beschouw vanaf financial controller. Dat ligt met een credit controller wel wezenlijk anders.
pi_219692693
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2025 11:22 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Ook een leuke inderdaad, al is business controller best een functie waar ik mezelf ooit in zou zien en ik misschien zelfs wel een stapje omhoog beschouw vanaf financial controller. Dat ligt met een credit controller wel wezenlijk anders.
Net zo goed twee verschillende disciplines en beide kunnen best leuke uitdagingen opleveren. Maar ik zit al "eventjes" aan de financial control kant (meer projectmatig en gericht op verander/verbeter trajecten), dan is een overstap echt niet logisch meer.
Maar credit control is idd weer compleet anders, al heb ik die ook gekregen, plus administrateur, GL accountant., senior boekhouder etc
pi_219694336
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 11:24 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]
Net zo goed twee verschillende disciplines en beide kunnen best leuke uitdagingen opleveren. Maar ik zit al "eventjes" aan de financial control kant (meer projectmatig en gericht op verander/verbeter trajecten), dan is een overstap echt niet logisch meer.
Maar credit control is idd weer compleet anders, al heb ik die ook gekregen, plus administrateur, GL accountant., senior boekhouder etc
Mja, ik werk nu bij een vrij klein bedrijf waar ik de enige financial ben die meer doet dan alleen AP en credit control. Ik ben echter alleen maar zijdelings betrokken bij de budgetten, forecasts en dergelijke (als in, ik krijg input van de lijnmanagers (natuurlijk wel gebaseerd op mijn werk en ze vragen me genoeg tijdens het budgetproces) van de afdelingen, dat verwerk ik en rapporteer ik door aan het hoofdkantoor en that's it) dus voor mij zou het gevoelsmatig een logische stap zijn om meer richting die forecast- en budgetkant te gaan.
pi_219694648
quote:
14s.gif Op woensdag 31 december 2025 12:40 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Mja, ik werk nu bij een vrij klein bedrijf waar ik de enige financial ben die meer doet dan alleen AP en credit control. Ik ben echter alleen maar zijdelings betrokken bij de budgetten, forecasts en dergelijke (als in, ik krijg input van de lijnmanagers (natuurlijk wel gebaseerd op mijn werk en ze vragen me genoeg tijdens het budgetproces) van de afdelingen, dat verwerk ik en rapporteer ik door aan het hoofdkantoor en that's it) dus voor mij zou het gevoelsmatig een logische stap zijn om meer richting die forecast- en budgetkant te gaan.
Snap ik, maar budgettering/forecasting zie ik niet noodzakelijkerwijs als puur business control. Dat is juist een van die zaken waar een hele sterke overlap tussen de twee zit. Vaak lopen de termen ook door elkaar heen (de leukste functietitel die ik een tijdje geleden zag was financial business controller)
pi_219696488
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 12:55 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]
Snap ik, maar budgettering/forecasting zie ik niet noodzakelijkerwijs als puur business control. Dat is juist een van die zaken waar een hele sterke overlap tussen de twee zit. Vaak lopen de termen ook door elkaar heen (de leukste functietitel die ik een tijdje geleden zag was financial business controller)
Is ook wel zo ja, al is het voor mij persoonlijk een logischere vervolgstap dan leiding gaan geven aan een Finance-team of iets in die trant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')