Ik krijg soms nog wel eens aanbiedingen voor een functie waarin ze een tool gebruiken die ik een maand gebruikt hebquote:Op donderdag 25 december 2025 10:34 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Yep.![]()
De meeste doen totaal geen moeite, hebben een baan in een techniek waar ik niet mee werk waar x jaar ervaring nodig is daar reageer ik niet op, ook niet op de herhalende berichten.
quote:Op vrijdag 26 december 2025 13:41 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik krijg soms nog wel eens aanbiedingen voor een functie waarin ze een tool gebruiken die ik een maand gebruikt heb
12 jaar geleden
Mja dat. Tegenwoordig zeg ik ook niks meer. In mijn profiel staat duidelijk dat ik niet beschikbaar ben. Als je dan toch een bericht/connectieverzoek stuurt negeer ik het of meld ik dat ik de persoon niet ken.quote:Op vrijdag 26 december 2025 13:42 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]![]()
zero effort maar wel verongelijkt doen wanneer je niet reageert
Dat klopt ze verkopen “leads”quote:Op maandag 29 december 2025 17:13 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:
Ik heb weleens op dat soort berichten op LinkedIN gereageerd en het heeft me nog nooit een baan opgeleverd.
Volgens mij zijn die mensen niet eens echt uit op iemand een baan bezorgen, maar alleen maar hun eigen targets halen. 100 berichten per dag en met 5 mensen een videochat/kennismaking enn anders vlieg je de laan uit, zoiets.
Vanaf mid-2026 wordt het verplicht om voor een eerste gesprek duidelijkheid te verlenen over de salarisschaal of range. Termen als marktcomform, in overleg etc zijn dan ook niet meer toegestaan. Je merkt wel dat het steeds meer voorkomt, dus wsl nemen de meeste recruiters hier al actie op.quote:Op woensdag 31 december 2025 08:39 schreef MooieTop6 het volgende:
Het valt mij wel op dat de meeste recruiters tegenwoordig een salarisrange in hun berichten zetten.
Probeer financial controller vs business controller eens. Nou is er wel overlap, maar toch echt verschillende inhoud.quote:Op vrijdag 26 december 2025 14:54 schreef Irritatie100 het volgende:
Mijn wil om te reageren op een recruiter zou al een stuk groter worden als ze zich in ieder geval even 5 minuten inlezen in wat hun vacature nou precies is. Ik ben financial controller, maar het aantal aanbiedingen dat ik heb gekregen voor credit controller omdat ze denken "er staat controller dus zal wel goed zijn" is ook niet meer op 1 hand te tellen. En voor de duidelijkheid, dat zijn dus 2 totaal verschillende dingen
Overigens heb ik wel eens een aantal keer gereageerd op inhouse recruiters. Dat is me over het algemeen wél aardig goed bevallen.
Ook een leuke inderdaad, al is business controller best een functie waar ik mezelf ooit in zou zien en ik misschien zelfs wel een stapje omhoog beschouw vanaf financial controller. Dat ligt met een credit controller wel wezenlijk anders.quote:Op woensdag 31 december 2025 10:51 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
[..]
Probeer financial controller vs business controller eens. Nou is er wel overlap, maar toch echt verschillende inhoud.
Net zo goed twee verschillende disciplines en beide kunnen best leuke uitdagingen opleveren. Maar ik zit al "eventjes" aan de financial control kant (meer projectmatig en gericht op verander/verbeter trajecten), dan is een overstap echt niet logisch meer.quote:Op woensdag 31 december 2025 11:22 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ook een leuke inderdaad, al is business controller best een functie waar ik mezelf ooit in zou zien en ik misschien zelfs wel een stapje omhoog beschouw vanaf financial controller. Dat ligt met een credit controller wel wezenlijk anders.
Mja, ik werk nu bij een vrij klein bedrijf waar ik de enige financial ben die meer doet dan alleen AP en credit control. Ik ben echter alleen maar zijdelings betrokken bij de budgetten, forecasts en dergelijke (als in, ik krijg input van de lijnmanagers (natuurlijk wel gebaseerd op mijn werk en ze vragen me genoeg tijdens het budgetproces) van de afdelingen, dat verwerk ik en rapporteer ik door aan het hoofdkantoor en that's it) dus voor mij zou het gevoelsmatig een logische stap zijn om meer richting die forecast- en budgetkant te gaan.quote:Op woensdag 31 december 2025 11:24 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
[..]
Net zo goed twee verschillende disciplines en beide kunnen best leuke uitdagingen opleveren. Maar ik zit al "eventjes" aan de financial control kant (meer projectmatig en gericht op verander/verbeter trajecten), dan is een overstap echt niet logisch meer.
Maar credit control is idd weer compleet anders, al heb ik die ook gekregen, plus administrateur, GL accountant., senior boekhouder etc
Snap ik, maar budgettering/forecasting zie ik niet noodzakelijkerwijs als puur business control. Dat is juist een van die zaken waar een hele sterke overlap tussen de twee zit. Vaak lopen de termen ook door elkaar heen (de leukste functietitel die ik een tijdje geleden zag was financial business controller)quote:Op woensdag 31 december 2025 12:40 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Mja, ik werk nu bij een vrij klein bedrijf waar ik de enige financial ben die meer doet dan alleen AP en credit control. Ik ben echter alleen maar zijdelings betrokken bij de budgetten, forecasts en dergelijke (als in, ik krijg input van de lijnmanagers (natuurlijk wel gebaseerd op mijn werk en ze vragen me genoeg tijdens het budgetproces) van de afdelingen, dat verwerk ik en rapporteer ik door aan het hoofdkantoor en that's it) dus voor mij zou het gevoelsmatig een logische stap zijn om meer richting die forecast- en budgetkant te gaan.
Is ook wel zo ja, al is het voor mij persoonlijk een logischere vervolgstap dan leiding gaan geven aan een Finance-team of iets in die trant.quote:Op woensdag 31 december 2025 12:55 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
[..]
Snap ik, maar budgettering/forecasting zie ik niet noodzakelijkerwijs als puur business control. Dat is juist een van die zaken waar een hele sterke overlap tussen de twee zit. Vaak lopen de termen ook door elkaar heen (de leukste functietitel die ik een tijdje geleden zag was financial business controller)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |