abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219347764
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 13:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb je nota bene een artikel uit de T. van vandaag gegeven waaruit blijkt dat ik zeker niet de enige ben.
Heb je het artikel zelf wel gelezen? Al net zo warrig, halen ook alle termen door elkaar. Maar goed denk dat wel duidelijk is dat het zeker niet Autonoom is, en dat zie ik de komende 10 jaar ook niet gebeuren voor heel Nederland.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219347783
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 13:22 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ah, je bekijkt de regels en bedrijven dus wel allemaal individueel, maar de mensen niet? Geen menselijke maat? Maar dan heb je ook geen collectieve gezondheidszorg nodig.
Wet en regelgeving zijn collectief, althans ze worden vormgegeven door het collectief in een goed functionerende democratie. Het is aan de rechter en de bewakende instituten het toe te passen op het individu en/of bedrijf. Proportionaliteit is daarbij een criterium wat de menselijke maat in ogenschouw moet nemen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_219347827
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 08:28 schreef raptorix het volgende:

[..]
Misschien moeten ze het dan een naam geven wat het is, niet wat het pretendeert te zijn, maar goed iedereen die geen randdebiel is weet natuurlijk wat je moet verwachten van Musk spul, beetje zelfde categorie als Apple Fans: Ja maar het voelt gewoon sneller aan (ja omdat ze animaties gebruiken).
In een of andere parallelle wereld betekent zelfrijdend niet dat de auto zelfrijdend is.

Het is in ons universum te gek voor woorden dat iemand dat droog beweert.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219347847
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 09:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee hoor.

Er is vast ook iemand die jou controleert op jouw werk. Toch zul je neem ik aan zelfstandig je werk doen.
Ik doe autonoom mijn werk. Als ik een bepaald resultaat met iemand heb afgesproken dan word ik daar op gecontroleerd en afgerekend. Maar ik heb niemand achter me staan die controleert of ik wel op de juiste knoppen druk.

Supervised FSD wordt vaak gebracht alsof het autonoom is, maar dat is het expliciet niet. Het vereist ook volgens Tesla, continu actieve aandacht van de bestuurder. Afhankelijk van lokale wetgeving betekent dat zelfs dat je je handen aan het stuur moet hebben. Dan is het dus niet meer dan AP met wat extra functies. Supervised FSD is expliciet iets anders dan autonoom rijden, of unsupervised FSD, wat Robotaxi's gebruiken.
pi_219347928
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 13:23 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De meeste rijken zijn juist de minst zelfredzame mensen die je je maar kan voorstellen _O-

Why Living Simply is the STRONGEST Thing You Can Do
Bekijk deze YouTube-video
Terug naar de middeleeuwen natuur! Allemaal weer landbouwer worden, maar dan zonder genoeg grond om dat te doen. Dus eigenlijk doodgaan aan epidemieën. En de overlevers kunnen dan weer opnieuw beginnen.
pi_219347946
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 13:55 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Terug naar de middeleeuwen natuur! Allemaal weer landbouwer worden, maar dan zonder genoeg grond om dat te doen. Dus eigenlijk doodgaan aan epidemieën. En de overlevers kunnen dan weer opnieuw beginnen.
Nope, dat betekent het niet :N
Misschien de video eens in zijn geheel bekijken ;)

Het feit blijft dat de meeste rijken en ultra rijken tot de meest afhankelijke mensen behoren die er op deze planeet zijn :P
pi_219347984
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 13:29 schreef raptorix het volgende:

[..]
Heb je het artikel zelf wel gelezen? Al net zo warrig, halen ook alle termen door elkaar. Maar goed denk dat wel duidelijk is dat het zeker niet Autonoom is, en dat zie ik de komende 10 jaar ook niet gebeuren voor heel Nederland.
Ah! Daar gaan de doelpalen…
pi_219347990
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 13:42 schreef recursief het volgende:

[..]
Ik doe autonoom mijn werk. Als ik een bepaald resultaat met iemand heb afgesproken dan word ik daar op gecontroleerd en afgerekend. Maar ik heb niemand achter me staan die controleert of ik wel op de juiste knoppen druk.

Supervised FSD wordt vaak gebracht alsof het autonoom is, maar dat is het expliciet niet. Het vereist ook volgens Tesla, continu actieve aandacht van de bestuurder. Afhankelijk van lokale wetgeving betekent dat zelfs dat je je handen aan het stuur moet hebben. Dan is het dus niet meer dan AP met wat extra functies. Supervised FSD is expliciet iets anders dan autonoom rijden, of unsupervised FSD, wat Robotaxi's gebruiken.
Je was aan het zeuren dat de naam Full Self Driving misleidend was.

Het woord autonoom zit daar bepaald niet in.
pi_219347991
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 13:32 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Wet en regelgeving zijn collectief, althans ze worden vormgegeven door het collectief in een goed functionerende democratie. Het is aan de rechter en de bewakende instituten het toe te passen op het individu en/of bedrijf. Proportionaliteit is daarbij een criterium wat de menselijke maat in ogenschouw moet nemen.
Maar we zitten hier in Nederland best in een wankel evenwicht. Het is een groot bouwwerk van regels, wetten, banen en vooral producten waar we niet meer buiten kunnen. Neem bijvoorbeeld de fossiele brandstoffen: de grote boosdoener van deze tijd. Maar dat is waardoor onze wereld functioneert. We kunnen niet zonder. Of zonder alle bedrijven die daar dingen mee maken.

Zo ook de marktregulering. Een volledig vrije markt klinkt wel cool als je alleen naar de winstmaximalisatie kijkt, maar er is slechts een heel klein deel van de mensen die daar dan van kunnen profiteren. Hier in Nederland bovenmatig veel, maar toch nog steeds maar een paar procent van de bevolking. En die kunnen dan alleen bestaan als ze de dienst uitmaken, wat we nu ook steeds meer zien.

In een echte democratie stemmen mensen voor hun eigen belangen. Ok, en die van hun familie en vrienden. Niet voor de belangen van de miljardairs. Vroeger noemde we dat brainwashen, tegenwoordig is dat gewoon je gezonde verstand gebruiken. Of eigenlijk gewoon geloven wat je overal in de media en de politiek hoort. Kritisch denken leren we niet meer.

Terwijl een vrije markt en een democratie er allebei van uitgaan, dat de consument continu uitstekend op de hoogte is van wat er allemaal gebeurd en de achterliggende redenen daarvan. Zodat die altijd een geïnformeerde beslissing kan nemen. Precies datgene wat we vakkundig weg hebben gepoetst.
pi_219348595
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 14:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je was aan het zeuren dat de naam Full Self Driving misleidend was.

Het woord autonoom zit daar bepaald niet in.
Zo wordt het wel gebracht. Met vergelijkingen met Waymo er bij. Wordt ook gesuggereerd door de terminologie, Full self driving, supervised en unsupervised. Dat heeft met zeuren niks te maken.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2025 15:34:28 ]
pi_219348671
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2025 15:32 schreef recursief het volgende:

[..]
Zo wordt het wel gebracht. Met vergelijkingen met Waymo er bij. Wordt ook gesuggereerd door de terminologie, Full self driving, supervised en unsupervised. Dat heeft met zeuren niks te maken.
De belofte van Musk was ook dat iedereen die FSD heeft binnenkort de auto als taxi kan inzetten in de uren dat de auto niet gebruikt wordt.

En dat betekent dat FSD volledig autonoom in elke situatie moet kunnen rijden.

Dat gaat verder dan wat Waymo, Tesla en Zoox nu doen in de VS.

Want wat zij nu doen is geofenced autorijden, met voor de achtergrond tele operators die de auto kunnen overnemen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219348734
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2025 15:32 schreef recursief het volgende:

[..]
Waymo is een taxidienst.

Maar goed, zou je dat even kunnen onderbouwen dat Tesla daadwerkelijk hun producten verkoopt in de VS met de belofte dat die volledig autonoom zijn (dat staat immers vrij haaks op de naam FSD supervised).
pi_219348745
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2025 15:47 schreef Wantie het volgende:

[..]
De belofte van Musk was ook dat iedereen die FSD heeft binnenkort de auto als taxi kan inzetten in de uren dat de auto niet gebruikt wordt.

En dat betekent dat FSD volledig autonoom in elke situatie moet kunnen rijden.

Dat gaat verder dan wat Waymo, Tesla en Zoox nu doen in de VS.

Want wat zij nu doen is geofenced autorijden, met voor de achtergrond tele operators die de auto kunnen overnemen.
Dat gaat ook gewoon gebeuren.

Het is niet zo dat alleen Musk gelooft in die toekomst. Er zijn inmiddels vele initiatieven voor vergelijkbare producten.

Dat Elon daarbij het benodigde tijdspad ernstig onderschat is verder een tweede.
pi_219348779
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 16:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Waymo is een taxidienst.
Ja dat weet ik.

quote:
Maar goed, zou je dat even kunnen onderbouwen dat Tesla daadwerkelijk hun producten verkoopt in de VS met de belofte dat die volledig autonoom zijn (dat staat immers vrij haaks op de naam FSD supervised).
Semantiek. Als het Supervised Self Driving had geheten dan had het de lading gedekt. (Supervised) Full Self Driving suggereert autonomie, ook al staat in de kleine lettertjes dat dat het niet is. Je bent slim genoeg om te snappen wat daar mee bedoeld wordt. Verder begint dit een beetje een welles-nietes spelletje te worden.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2025 16:09:12 ]
pi_219348833
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 16:08 schreef recursief het volgende:

[..]
Ja dat weet ik.
[..]
Semantiek. Als het Supervised Self Driving had geheten dan had het de lading gedekt. (Supervised) Full Self Driving suggereert autonomie, ook al staat in de kleine lettertjes dat dat het niet is. Je bent slim genoeg om te snappen wat daar mee bedoeld wordt. Verder begint dit een beetje een welles-nietes spelletje te worden.
Een Californische rechter heeft het daarom ook verboden.
pi_219348872
quote:

Ik snap werkelijk niet waarom je meent dat FSD supervised autonomie suggereert, aangezien juist de toevoeging supervised maakt dat het overduidelijk geen autonomie betreft.
pi_219348904
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 16:19 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Een Californische rechter heeft het daarom ook verboden.
O?

Heb je daar even een uitspraak bij? Want voor zover mij bekend loopt daar wel een zaak over, maar is er helemaal geen uitspraak.
pi_219349399
quote:

[..]
Ja dat weet ik.
[..]
Hij is niet slim genoeg, hij is mokerdom. Ik volg zo een x account van een cybertruck bezitter die ongeveer 15 keer een recall heeft gehad voor zijn cybertruck, VEM zou het zomaar kunnen zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219350497
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 14:07 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
In een echte democratie stemmen mensen voor hun eigen belangen. Ok, en die van hun familie en vrienden. Niet voor de belangen van de miljardairs. Vroeger noemde we dat brainwashen, tegenwoordig is dat gewoon je gezonde verstand gebruiken. Of eigenlijk gewoon geloven wat je overal in de media en de politiek hoort. Kritisch denken leren we niet meer.

Terwijl een vrije markt en een democratie er allebei van uitgaan, dat de consument continu uitstekend op de hoogte is van wat er allemaal gebeurd en de achterliggende redenen daarvan. Zodat die altijd een geïnformeerde beslissing kan nemen. Precies datgene wat we vakkundig weg hebben gepoetst.
Ik denk dat Zwitserland nog het dichtst bij een zeer goed functionerende democratie komt. Omdat men vaak moet stemmen, neemt men ook beter de tijd zich te informeren en stemmen tegen je eigen belang voor het algemeen belang is heel gebruikelijk in dat land, wederkerigheid is essentieel. De belangen van miljardairs ernstig schaden doen ze niet, jezelf in beide voeten schieten zien ze daar niet zo zitten. Frankrijk ligt ernaast en die willen ze absoluut niet navolgen :N

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 26-11-2025 19:57:45 ]
pi_219350673
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 19:47 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ik denk dat Zwitserland nog het dichtst bij een zeer goed functionerende democratie komt. Omdat men vaak moet stemmen, neemt men ook beter de tijd zich te informeren en stemmen tegen je eigen belang voor het algemeen belang is heel gebruikelijk in dat land, wederkerigheid is essentieel. De belangen van miljardairs ernstig schaden doen ze niet, jezelf in beide voeten schieten zien ze daar niet zo zitten. Frankrijk ligt ernaast en die willen ze absoluut niet navolgen :N
Dus ze stemmen toch voor de belangen van de miljardairs en tegen die van hunzelf? Dan is het geen goed functionerende democratie.

Die miljardairs kunnen echt wel voor zichzelf zorgen. De burgers kunnen zich zelf niet tegen excessen van het bedrijfsleven beschermen, daar hebben ze dus die regering voor nodig. Dus zodra die er in de eerste plaats ook is voor de miljardairs, dan moet je hem wegens overbodig opheffen.
pi_219350702
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 20:00 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dus ze stemmen toch voor de belangen van de miljardairs en tegen die van hunzelf? Dan is het geen goed functionerende democratie.

Die miljardairs kunnen echt wel voor zichzelf zorgen. De burgers kunnen zich zelf niet tegen excessen van het bedrijfsleven beschermen, daar hebben ze dus die regering voor nodig. Dus zodra die er in de eerste plaats ook is voor de miljardairs, dan moet je hem wegens overbodig opheffen.
De zwitsers hebben heel goed door dat veel kapitaal nodig is voor investeringen, onderzoek etc voor een hoogwaardige economie. De kip met de gouden eieren slachten is niet hun hobby :N
pi_219350736
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 20:02 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De zwitsers hebben heel goed door dat veel kapitaal nodig is voor investeringen, onderzoek etc voor een hoogwaardige economie. De kip met de gouden eieren slachten is niet hun hobby :N
Jij hebt naar mijn idee een beetje een verknipt idee over hoe dat werkt.

Filmpje:

pi_219350752
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 17:58 schreef raptorix het volgende:

[..]
Hij is niet slim genoeg, hij is mokerdom. Ik volg zo een x account van een cybertruck bezitter die ongeveer 15 keer een recall heeft gehad voor zijn cybertruck, VEM zou het zomaar kunnen zijn.
Ik heb een Model S Plaid. Ik ben zo mokerdom dat ik die kan betalen.
pi_219350796
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 20:05 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Jij hebt naar mijn idee een beetje een verknipt idee over hoe dat werkt.

Filmpje:

Deze fantast volg ik regelmatig, maar zijn stellingnames zijn zo brak en simplistisch dat het lachwekkend is :P
Vette humor, dat zeker :Y

The proof is in eating the pudding, miljardairs voelen zich thuis en onbedreigd in Zwitserland ;)

quote:
Switzerland is home to an estimated 110 billionaires -- one for every 80,000 people -- with a combined wealth of $338 billion, outranking other super-rich hotspots.

[ Bericht 9% gewijzigd door Digi2 op 26-11-2025 20:17:38 ]
pi_219350879
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 20:10 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Deze fantast volg ik regelmatig, maar zijn stellingnames zijn zo brak en simplistisch dat het lachwekkend is :P
Vette humor, dat zeker :Y
Daar zijn we het dan over oneens. Jij als ultra-kapitalist en ik als sociale autodidact. Ik begrijp ondertussen jouw gedachtekronkel, maar ik ben veel te veel van uitzoeken hoe alles werkt om daar in mee te gaan. Ik kijk ook nooit reclames en ik probeer altijd overal beide kanten van te bekijken. Ik ga dus niet mee in alle marketing en bubbels.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')