Dit inderdaad. Uitroepteken.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 13:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Het is vooral zo'n ontzettend geforceerd aanvoelende draai. Mijn hele leven is over oorlog ingestampt dat het iets was "dat nooit meer" zou moeten gebeuren, met periodiek terugkerende gruwelverhalen over de loopgraven, onderduiken en de holocaust, nu moeten we er weer toe bereid zijn. Pattriotisme was iets waar een zweem van vlagwapperende fascisten omheen hing, nu moet je weer voor Nederland willen vechten. Jarenlang was investeren in de wapenindustrie voor kwaadaardige gewetenlozen, nu is het een uiting van aan de goede kant staan. Dat alles gestimuleerd door doorzichtige toneelstukjes zoals leden van de koninklijke familie die zich als reclamebordje voor het leger laten gebruiken, terwijl iedereen wel kan bedenken dat een Amalia als het er echt op aankomt nooit in een situatie zal worden gebracht waarbij ze het risico loopt roemloos te sterven in een modderige akker ver weg. Ver weg, want de kans dat hier ooit een Russische soldaat Soestdijk komt belegeren lijkt me klein. Vier jaar vechten en de Rus heeft nog niet het merendeel van enkel Oekraine in handen.
Ik wil ook mbt defensie een wat vastere koers zien. Dus niet alles verkopen wat je hebt (hoi Rutte...) in tijden van vrede, zorgen dat je je digitale veiligheid op orde hebt, zorgen dat je bondgenoten met materieel en kennis indien noodzakelijk kunt ondersteunen, maar zoals in dit geval gaan zitten staren naar aantallen poppetjes die er per zus en zo moeten zijn, met de verkapte dreiging dat als het niet vrijwillig gaat dan maar gedwongen, lijkt me niet de weg.
Ik stel voor dat ze allemaal een potje gaan olieworstelen met livestream tot de laatste man staat als ze zo graag conflict willen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 21:24 schreef Lenny77 het volgende:
Je kinderen opofferen voor een paar gare, seniele debielen die landjepik doen duizenden km's verderop?? Dacht het niet...
En dan ook nog verontwaardigd zijn dat mensen dit niet willen
(Het is ook niet dat de gezinnen nu nog 10 kinders hebben, ze hebben er nu maar 1 of 2)
Zeker, maar ook te verwachten als je kijkt naar de grootte van het Russische leger en hun voorbereiding. En ondanks dat Oekraïne met een ratatouille van afgedankt materiaal, tactieken etc. vecht hebben ze de Russen een extreem hoge prijs laten betalen en alle invasiedoelen afgewend. 4 jaar lang al.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 13:22 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ik denk dat een boel mensen vergeten dat dit niet Rusland vs Oekraine is.
Zonder de steun van Europa en de VS was Oekraine al lang veroverd.
Moslims zijn slecht in oorlog voeren. Wel vermakelijk om te zien hoe ze steeds nat gaan tegen Israëlquote:Op vrijdag 6 maart 2026 13:01 schreef alternatif het volgende:
We kunnen toch asielzoekers opofferen?
Vast wel een of andere asieladvocaat die met een velletje mensenrechten gaat zwaaien om dat vooral niet de mogen doen.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 13:25 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik wel voor een dienstplicht weer, lijkt me wel goed voor de huidige jeugd.
En laat het ook meteen voor elke asielzoeker die statushouder wordt doen.
Je wil zo graag hier wonen? Mag je ook eerst even een half jaartje het leger in.
Er zijn wel andere vormen van oorlogvoering waar moslims wel goed in zijn, zoals demografische oorlogvoering.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 14:53 schreef Koortsdroom het volgende:
Moslims zijn slecht in oorlog voeren. Wel vermakelijk om te zien hoe ze steeds nat gaan tegen Israël
Klopt. De strategie van de moslims is wat dat betreft wel briljant in de eenvoud.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 14:57 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Er zijn wel andere vormen van oorlogvoering waar moslims wel goed in zijn, zoals demografische oorlogvoering.
Ja klopt, enige vorm van nationalisme is er al lang geleden uitgetrapt.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 13:38 schreef Since2003 het volgende:
Ik weet nog wel dat je op school geen Nederlands vlaggetje op je jas of schooltas mocht naaien omdat je dan een skinhead zou zijn.
Ik denk dat een boel mensen niet snappen hoe serieus een oorlog is en hoeveel macht de overheid dan heeft over jou.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 14:21 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Succes met het blussen van dat brandje.
Dat wil ik nog wel eens zien gebeuren in West Europa. Ze doen maar hoor. Voor dit huidige triest geworden land en die hopeloze eurogeile en progressieve drek. Een NAVO baas die een Amerikaan daddy noemt. En daarom doodgaan? De tandjes wat hopeloos.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 16:50 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ik denk dat een boel mensen niet snappen hoe serieus een oorlog is en hoeveel macht de overheid dan heeft over jou.
Weigeren van dienst zal je niet op een executieblok zetten maar wel in de gevangenis.
Ben wel benieuwd hoe dat zal uitpakken, Nederlanders zijn verwende nesten geworden die denken dat niets hun ooit wat zal overkomen.
Met je armen over elkaar zitten en dienst weigeren zal niet werken hoe hard je ook schreeuwt dat je Nederlander bent en rechten hebt.
Voordeel is wel dat diegenen met 2 paspoorten het land uit zullen vluchten zo gauw er een oproepplicht is.
quote:Op maandag 24 november 2025 12:36 schreef Since2003 het volgende:
De gene die mij dwingt een wapen op te pakken wordt er mee neergeschoten.
Dat soort retoriek hoorde je ook van 1810 t/m 1997... En toch gingen ze.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 11:46 schreef Dutchguy het volgende:
Nou succes. De kids van nu zijn anders dan de kids van vroeger. Die laten zich niet zomaar sturen. Hoop ik.
/Care.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 13:11 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik ben op zich wel bereid, maar ik gebruik drugs dus @:achja wil me niet hebben. Nou, graag of niet hoor.
Misschien willen ze me in Apeldoorn wél hebben.quote:
En dan nooit meer terug mogen komen! Hoop ik dan...quote:Op vrijdag 6 maart 2026 16:59 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Dat wil ik nog wel eens zien gebeuren in West Europa. Ze doen maar hoor. Voor dit huidige triest geworden land en die hopeloze eurogeile en progressieve drek. Een NAVO baas die een Amerikaan daddy noemt. En daarom doodgaan? De tandjes wat hopeloos.
Je kunt als Nederlander zo een verblijfsvergunning voor een land buiten de EU regelen.
Alsof Youssef en Amine gaan vechten voor een Westers landquote:Op vrijdag 6 maart 2026 11:11 schreef Aether het volgende:
Opkomstplicht krijgsmacht 'NIET UITGESLOTEN'
Kabinet hoopt dat opkomstplicht leger niet nodig is, 'maar sluit het niet uit'
https://www.geenstijl.nl/(...)cht-niet-uitgesloten
En áls ze het al zouden willen dan gaan ze niet wachten tot 2028 zodat wij onze voorraden hebben aangevuld....quote:Op vrijdag 6 maart 2026 12:29 schreef raptorix het volgende:
Waarom zou Rusland in godsnaam Europa aanvallen, daar hebben ze helemaal geen business case voor, ze hebben geld zat als ze geen oorlog voeren, en gezien hun huidige millitaire status maken ze ook geen schijn van kans, alleen als je al kijkt naar het aantal moderne vliegtuigen hebben we met de navo iets van 30 keer meer.
Een langdurig assymetrisch conflict is ook nog mogelijk. Stel dat de Russen meteen bij de Baltische Staten eruit worden geramd, zo hard dat ze genoeg hebben van hun kleine testinvasie.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 18:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
En áls ze het al zouden willen dan gaan ze niet wachten tot 2028 zodat wij onze voorraden hebben aangevuld....
Maar goed. Dat wil niet zeggen dat we in 2028 niet in conflict met Rusland kunnen komen
quote:Op vrijdag 21 november 2025 21:11 schreef Jahr00n het volgende:
Laten ze eerst maar eens zien oekraine te kunnen veroveren. Ik ben totaal niet bang voor dat zooitje drankorgels en downies. Daarnaast schiet ik met alle liefde die lui terug rusland in als ik word opgeroepen
Omdat ik mij niet voor wat Zionisten dood wil vechten?quote:Op vrijdag 6 maart 2026 18:16 schreef Gia het volgende:
[..]
En dan nooit meer terug mogen komen! Hoop ik dan...
Uiteraard. Nederland was toen nog wat inspirerender. Zowel cultureel als maatschappelijk. Verder trokken misschien wel net zo veel Nederlanders naar het buitenland in verschillende golven.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 17:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Dat soort retoriek hoorde je ook van 1810 t/m 1997... En toch gingen ze.
Het is dan ook dienstplicht... Geen dienstwerving...quote:Op vrijdag 6 maart 2026 19:47 schreef Since2003 het volgende:
Uiteraard. Nederland was toen nog wat inspirerender. Zowel cultureel als maatschappelijk. Verder trokken misschien wel net zo veel Nederlanders naar het buitenland in verschillende golven.
Ik wens ze ontzettend veel succes met het werven.
Ik onthoud mijzelf heel bewust van deze plicht dus ik noem het werven.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 19:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is dan ook dienstplicht... Geen dienstwerving...
Het is geen keuzemenu.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 19:58 schreef Since2003 het volgende:
Ik onthoud mijzelf heel bewust van deze plicht dus ik noem het werven.
Laten we nu eerst het beroepsleger op peil brengen.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 18:15 schreef Gia het volgende:
Ja, opkomstplicht herinvoeren! Roep ik al jaren. En geen uitzondering als je toevallig ook een andere nationaliteit hebt!
Mocht die ingevoerd worden dan is er geen keus anders dan proberen op S5(noemde ze dat volgens mij) afgekeurd te worden.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 19:58 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Ik onthoud mijzelf heel bewust van deze plicht dus ik noem het werven.
Er was ook dienstweigering.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 19:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is dan ook dienstplicht... Geen dienstwerving...
Klopt maar dat ging niet zo makkelijk. Toen ik hoorde dat ik in Duitsland gestationeerd zou worden had ik alles uit de kast gehaald t/m gesprekken met een aalmoezenier, hooikoorts, wagenziek en heimwee. Uiteraard allemaal verzon ik dat. Niets hielp.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |