abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220272248
Sommige mensen zijn geboren om met de vlag te zwaaien, zij zijn rood, wit en blauw.
-nee-
pi_220272292
Waarom zou Rusland in godsnaam Europa aanvallen, daar hebben ze helemaal geen business case voor, ze hebben geld zat als ze geen oorlog voeren, en gezien hun huidige millitaire status maken ze ook geen schijn van kans, alleen als je al kijkt naar het aantal moderne vliegtuigen hebben we met de navo iets van 30 keer meer.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 6 maart 2026 @ 12:51:22 #78
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_220272431
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 21:09 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.bnnvara.nl/jo(...)nderen-op-te-offeren
Het zou me niet verbazen als de opkomstplicht hier ook weer ingevoerd gaat worden. :N
quote:
Mogelijk opkomstplicht defensie
Staatssecretaris Boswijk van Defensie hoopt dat het niet nodig is om Nederlandse jongeren verplicht op te roepen voor het leger.Maar hij kan dat niet garanderen,zei hij gisteren tijdens een debat in de Tweede Kamer.

Onder meer GroenLinks-PvdA,SP en Denk zeiden dat ze heel bezorgd zijn over het kabinetsplan voor een zogenoemde 'selectieve opkomstplicht'.Daarbij wordt niet iedereen opgeroepen,maar wordt een bepaalde groep uitgekozen.

Het kabinet wil dat doen,als het niet lukt om defensie in vier jaar uit te breiden naar 122.000 mensen.Nu zijn het ongeveer 80.000 mensen,samen met burgers en reservisten.
https://nos.nl/teletekst/105
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_220272432
Alle natives opofferen in een oorlog om je land vol immigranten te beschermen :') _O-
pi_220272506
We kunnen toch asielzoekers opofferen?
  vrijdag 6 maart 2026 @ 13:11:35 #81
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220272583
quote:
Ik ben op zich wel bereid, maar ik gebruik drugs dus @AchJa wil me niet hebben. Nou, graag of niet hoor.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  vrijdag 6 maart 2026 @ 13:17:55 #82
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_220272635
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 13:01 schreef alternatif het volgende:
quote:
Daarbij wordt niet iedereen opgeroepen,maar wordt een bepaalde groep uitgekozen.
Dus mensen met inzetbare vaardigheden. Maar in tegenstelling tot wat onze grote leider Rutte altijd riep over de dokters en ingenieurs, blijken de meeste gelukzoekers niets te kunnen, en niets te willen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 13:22:52 #83
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220272680
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 12:29 schreef raptorix het volgende:
Waarom zou Rusland in godsnaam Europa aanvallen, daar hebben ze helemaal geen business case voor, ze hebben geld zat als ze geen oorlog voeren, en gezien hun huidige millitaire status maken ze ook geen schijn van kans, alleen als je al kijkt naar het aantal moderne vliegtuigen hebben we met de navo iets van 30 keer meer.
Ik denk dat een boel mensen vergeten dat dit niet Rusland vs Oekraine is.
Zonder de steun van Europa en de VS was Oekraine al lang veroverd.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 13:25:37 #84
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220272714
quote:
Persoonlijk ben ik wel voor een dienstplicht weer, lijkt me wel goed voor de huidige jeugd.
En laat het ook meteen voor elke asielzoeker die statushouder wordt doen.
Je wil zo graag hier wonen? Mag je ook eerst even een half jaartje het leger in.
pi_220272734
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 13:22 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Ja en dus? Je zou ook kunnen zeggen dat als we volle steun hadden gegeven ze de Russen er allang uitgegooid hadden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 6 maart 2026 @ 13:32:32 #86
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220272765
quote:
Die zijn al eens met de staart tussen de benen en de broek vol stront gevlucht. Zulke lafaards gaan echt niet nu opeens wel willen vechten.
pi_220272815
Ik weet nog wel dat je op school geen Nederlands vlaggetje op je jas of schooltas mocht naaien omdat je dan een skinhead zou zijn. :P
pi_220272945
Het is vooral zo'n ontzettend geforceerd aanvoelende draai. Mijn hele leven is over oorlog ingestampt dat het iets was "dat nooit meer" zou moeten gebeuren, met periodiek terugkerende gruwelverhalen over de loopgraven, onderduiken en de holocaust, nu moeten we er weer toe bereid zijn. Pattriotisme was iets waar een zweem van vlagwapperende fascisten omheen hing, nu moet je weer voor Nederland willen vechten. Jarenlang was investeren in de wapenindustrie voor kwaadaardige gewetenlozen, nu is het een uiting van aan de goede kant staan. Dat alles gestimuleerd door doorzichtige toneelstukjes zoals leden van de koninklijke familie die zich als reclamebordje voor het leger laten gebruiken, terwijl iedereen wel kan bedenken dat een Amalia als het er echt op aankomt nooit in een situatie zal worden gebracht waarbij ze het risico loopt roemloos te sterven in een modderige akker ver weg. Ver weg, want de kans dat hier ooit een Russische soldaat Soestdijk komt belegeren lijkt me klein. Vier jaar vechten en de Rus heeft nog niet het merendeel van enkel Oekraine in handen.

Ik wil ook mbt defensie een wat vastere koers zien. Dus niet alles verkopen wat je hebt (hoi Rutte...) in tijden van vrede, zorgen dat je je digitale veiligheid op orde hebt, zorgen dat je bondgenoten met materieel en kennis indien noodzakelijk kunt ondersteunen, maar zoals in dit geval gaan zitten staren naar aantallen poppetjes die er per zus en zo moeten zijn, met de verkapte dreiging dat als het niet vrijwillig gaat dan maar gedwongen, lijkt me niet de weg.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 14:17:37 #89
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_220273162
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 11:46 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Nou succes. De kids van nu zijn anders dan de kids van vroeger. Die laten zich niet zomaar sturen. Hoop ik.
Na de eerste standrechtelijke executie draaien er een hoop bij verwacht ik.
Life is what you make it.
pi_220273225
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 14:17 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Na de eerste standrechtelijke executie draaien er een hoop bij verwacht ik.
Succes met het blussen van dat brandje. ;)
pi_220273240
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 13:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Het is vooral zo'n ontzettend geforceerd aanvoelende draai. Mijn hele leven is over oorlog ingestampt dat het iets was "dat nooit meer" zou moeten gebeuren, met periodiek terugkerende gruwelverhalen over de loopgraven, onderduiken en de holocaust, nu moeten we er weer toe bereid zijn. Pattriotisme was iets waar een zweem van vlagwapperende fascisten omheen hing, nu moet je weer voor Nederland willen vechten. Jarenlang was investeren in de wapenindustrie voor kwaadaardige gewetenlozen, nu is het een uiting van aan de goede kant staan. Dat alles gestimuleerd door doorzichtige toneelstukjes zoals leden van de koninklijke familie die zich als reclamebordje voor het leger laten gebruiken, terwijl iedereen wel kan bedenken dat een Amalia als het er echt op aankomt nooit in een situatie zal worden gebracht waarbij ze het risico loopt roemloos te sterven in een modderige akker ver weg. Ver weg, want de kans dat hier ooit een Russische soldaat Soestdijk komt belegeren lijkt me klein. Vier jaar vechten en de Rus heeft nog niet het merendeel van enkel Oekraine in handen.

Ik wil ook mbt defensie een wat vastere koers zien. Dus niet alles verkopen wat je hebt (hoi Rutte...) in tijden van vrede, zorgen dat je je digitale veiligheid op orde hebt, zorgen dat je bondgenoten met materieel en kennis indien noodzakelijk kunt ondersteunen, maar zoals in dit geval gaan zitten staren naar aantallen poppetjes die er per zus en zo moeten zijn, met de verkapte dreiging dat als het niet vrijwillig gaat dan maar gedwongen, lijkt me niet de weg.
Dit inderdaad. Uitroepteken.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 14:30:36 #92
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220273359
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 21:24 schreef Lenny77 het volgende:
Je kinderen opofferen voor een paar gare, seniele debielen die landjepik doen duizenden km's verderop?? Dacht het niet...
En dan ook nog verontwaardigd zijn dat mensen dit niet willen :')

(Het is ook niet dat de gezinnen nu nog 10 kinders hebben, ze hebben er nu maar 1 of 2)
Ik stel voor dat ze allemaal een potje gaan olieworstelen met livestream tot de laatste man staat als ze zo graag conflict willen.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 14:38:19 #93
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220273446
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 13:22 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Zeker, maar ook te verwachten als je kijkt naar de grootte van het Russische leger en hun voorbereiding. En ondanks dat Oekraïne met een ratatouille van afgedankt materiaal, tactieken etc. vecht hebben ze de Russen een extreem hoge prijs laten betalen en alle invasiedoelen afgewend. 4 jaar lang al.

De enige escalatiemogelijkheid die Rusland nu nog heeft in Oekraïne behalves nukes is totale mobilisatie en dan is het afgelopen voor Oekraïne maar dan stort Rusland daarna ook in.
pi_220273538
quote:
Moslims zijn slecht in oorlog voeren. Wel vermakelijk om te zien hoe ze steeds nat gaan tegen Israël _O-
  vrijdag 6 maart 2026 @ 14:56:46 #95
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220273559
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 13:25 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Persoonlijk ben ik wel voor een dienstplicht weer, lijkt me wel goed voor de huidige jeugd.
En laat het ook meteen voor elke asielzoeker die statushouder wordt doen.
Je wil zo graag hier wonen? Mag je ook eerst even een half jaartje het leger in.

Vast wel een of andere asieladvocaat die met een velletje mensenrechten gaat zwaaien om dat vooral niet de mogen doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220273564
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 14:53 schreef Koortsdroom het volgende:
Moslims zijn slecht in oorlog voeren. Wel vermakelijk om te zien hoe ze steeds nat gaan tegen Israël _O-
Er zijn wel andere vormen van oorlogvoering waar moslims wel goed in zijn, zoals demografische oorlogvoering.
pi_220273611
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 14:57 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Er zijn wel andere vormen van oorlogvoering waar moslims wel goed in zijn, zoals demografische oorlogvoering.
Klopt. De strategie van de moslims is wat dat betreft wel briljant in de eenvoud.
>Naar land gaan met lieve naïeve mensen
>Fokken als Duracell-konijnen en er belachelijk veel kinderen uitpoepen
>Geduldig wachten totdat je met genoeg bent

Poef. Land kwijt :X

Maar ach, ik probeer me er niet te druk over te maken. Dit is namelijk wat de meerderheid van onze landgenoten wil.

Dode Lisa? Incidentje!
Aanslag Utrechtse tram? Kan gebeuren!
Filmmaker die van zijn fiets wordt geschoten? Hoort er allemaal bij!

Meest gehoorde uitspraak over zo'n dertig jaar als wanneer we allemaal verplicht in de moskee met ons hoofd tegen het muffe tapijt bonken:

"Hadden we maar naar Geert geluisterd..."
  vrijdag 6 maart 2026 @ 16:44:15 #98
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220274295
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 13:38 schreef Since2003 het volgende:
Ik weet nog wel dat je op school geen Nederlands vlaggetje op je jas of schooltas mocht naaien omdat je dan een skinhead zou zijn. :P
Ja klopt, enige vorm van nationalisme is er al lang geleden uitgetrapt.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 16:50:38 #99
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220274332
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 14:21 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Succes met het blussen van dat brandje. ;)
Ik denk dat een boel mensen niet snappen hoe serieus een oorlog is en hoeveel macht de overheid dan heeft over jou.
Weigeren van dienst zal je niet op een executieblok zetten maar wel in de gevangenis.

Ben wel benieuwd hoe dat zal uitpakken, Nederlanders zijn verwende nesten geworden die denken dat niets hun ooit wat zal overkomen.
Met je armen over elkaar zitten en dienst weigeren zal niet werken hoe hard je ook schreeuwt dat je Nederlander bent en rechten hebt.

Voordeel is wel dat diegenen met 2 paspoorten het land uit zullen vluchten zo gauw er een oproepplicht is.
pi_220274418
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 16:50 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Ik denk dat een boel mensen niet snappen hoe serieus een oorlog is en hoeveel macht de overheid dan heeft over jou.
Weigeren van dienst zal je niet op een executieblok zetten maar wel in de gevangenis.

Ben wel benieuwd hoe dat zal uitpakken, Nederlanders zijn verwende nesten geworden die denken dat niets hun ooit wat zal overkomen.
Met je armen over elkaar zitten en dienst weigeren zal niet werken hoe hard je ook schreeuwt dat je Nederlander bent en rechten hebt.

Voordeel is wel dat diegenen met 2 paspoorten het land uit zullen vluchten zo gauw er een oproepplicht is.
Dat wil ik nog wel eens zien gebeuren in West Europa. Ze doen maar hoor. Voor dit huidige triest geworden land en die hopeloze eurogeile en progressieve drek. Een NAVO baas die een Amerikaan daddy noemt. En daarom doodgaan? De tandjes wat hopeloos. ;(

Je kunt als Nederlander zo een verblijfsvergunning voor een land buiten de EU regelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')