quote:Op maandag 24 november 2025 12:36 schreef Since2003 het volgende:
De gene die mij dwingt een wapen op te pakken wordt er mee neergeschoten.
Dat soort retoriek hoorde je ook van 1810 t/m 1997... En toch gingen ze.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 11:46 schreef Dutchguy het volgende:
Nou succes. De kids van nu zijn anders dan de kids van vroeger. Die laten zich niet zomaar sturen. Hoop ik.
/Care.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 13:11 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik ben op zich wel bereid, maar ik gebruik drugs dus @:achja wil me niet hebben. Nou, graag of niet hoor.
Misschien willen ze me in Apeldoorn wél hebben.quote:
En dan nooit meer terug mogen komen! Hoop ik dan...quote:Op vrijdag 6 maart 2026 16:59 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Dat wil ik nog wel eens zien gebeuren in West Europa. Ze doen maar hoor. Voor dit huidige triest geworden land en die hopeloze eurogeile en progressieve drek. Een NAVO baas die een Amerikaan daddy noemt. En daarom doodgaan? De tandjes wat hopeloos.
Je kunt als Nederlander zo een verblijfsvergunning voor een land buiten de EU regelen.
Alsof Youssef en Amine gaan vechten voor een Westers landquote:Op vrijdag 6 maart 2026 11:11 schreef Aether het volgende:
Opkomstplicht krijgsmacht 'NIET UITGESLOTEN'
Kabinet hoopt dat opkomstplicht leger niet nodig is, 'maar sluit het niet uit'
https://www.geenstijl.nl/(...)cht-niet-uitgesloten
En áls ze het al zouden willen dan gaan ze niet wachten tot 2028 zodat wij onze voorraden hebben aangevuld....quote:Op vrijdag 6 maart 2026 12:29 schreef raptorix het volgende:
Waarom zou Rusland in godsnaam Europa aanvallen, daar hebben ze helemaal geen business case voor, ze hebben geld zat als ze geen oorlog voeren, en gezien hun huidige millitaire status maken ze ook geen schijn van kans, alleen als je al kijkt naar het aantal moderne vliegtuigen hebben we met de navo iets van 30 keer meer.
Een langdurig assymetrisch conflict is ook nog mogelijk. Stel dat de Russen meteen bij de Baltische Staten eruit worden geramd, zo hard dat ze genoeg hebben van hun kleine testinvasie.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 18:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
En áls ze het al zouden willen dan gaan ze niet wachten tot 2028 zodat wij onze voorraden hebben aangevuld....
Maar goed. Dat wil niet zeggen dat we in 2028 niet in conflict met Rusland kunnen komen
quote:Op vrijdag 21 november 2025 21:11 schreef Jahr00n het volgende:
Laten ze eerst maar eens zien oekraine te kunnen veroveren. Ik ben totaal niet bang voor dat zooitje drankorgels en downies. Daarnaast schiet ik met alle liefde die lui terug rusland in als ik word opgeroepen
Omdat ik mij niet voor wat Zionisten dood wil vechten?quote:Op vrijdag 6 maart 2026 18:16 schreef Gia het volgende:
[..]
En dan nooit meer terug mogen komen! Hoop ik dan...
Uiteraard. Nederland was toen nog wat inspirerender. Zowel cultureel als maatschappelijk. Verder trokken misschien wel net zo veel Nederlanders naar het buitenland in verschillende golven.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 17:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Dat soort retoriek hoorde je ook van 1810 t/m 1997... En toch gingen ze.
Het is dan ook dienstplicht... Geen dienstwerving...quote:Op vrijdag 6 maart 2026 19:47 schreef Since2003 het volgende:
Uiteraard. Nederland was toen nog wat inspirerender. Zowel cultureel als maatschappelijk. Verder trokken misschien wel net zo veel Nederlanders naar het buitenland in verschillende golven.
Ik wens ze ontzettend veel succes met het werven.
Ik onthoud mijzelf heel bewust van deze plicht dus ik noem het werven.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 19:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is dan ook dienstplicht... Geen dienstwerving...
Het is geen keuzemenu.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 19:58 schreef Since2003 het volgende:
Ik onthoud mijzelf heel bewust van deze plicht dus ik noem het werven.
Laten we nu eerst het beroepsleger op peil brengen.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 18:15 schreef Gia het volgende:
Ja, opkomstplicht herinvoeren! Roep ik al jaren. En geen uitzondering als je toevallig ook een andere nationaliteit hebt!
Mocht die ingevoerd worden dan is er geen keus anders dan proberen op S5(noemde ze dat volgens mij) afgekeurd te worden.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 19:58 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Ik onthoud mijzelf heel bewust van deze plicht dus ik noem het werven.
Er was ook dienstweigering.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 19:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is dan ook dienstplicht... Geen dienstwerving...
Klopt maar dat ging niet zo makkelijk. Toen ik hoorde dat ik in Duitsland gestationeerd zou worden had ik alles uit de kast gehaald t/m gesprekken met een aalmoezenier, hooikoorts, wagenziek en heimwee. Uiteraard allemaal verzon ik dat. Niets hielp.quote:
CDA is hier al heel lang voor. Het heractiveren van de opkomstplicht, al dan niet sociaal of maatschappelijk. En nu dus al een tijd militair.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 22:42 schreef Kickinalfa het volgende:
Bontebal wil niet alleen zijn bommenbelasting invoeren maar zijn partijgenoot wil ook graag selectief andermans kinderen opofferen.
https://nos.nl/artikel/26(...)r-sluit-het-niet-uit
Misschien kunnen we alle CDA leden naar het front sturen.
https://nos.nl/artikel/708807-cda-wil-nieuwe-dienstplichtquote:CDA wil nieuwe dienstplicht
Jongeren moeten na hun opleiding of
school een maatschappelijke dienstplicht van een half jaar vervullen. CDA-leider Buma komt met dat plan. Hij wil dat jongeren deze dienstplicht vervullen in de zorg, bij vrijwilligersorganisaties of bij Defensie.
Het CDA ziet de dienstplicht (of maatschappelijke diensttijd) als een manier om de "nieuwe gemeenschapszin" te bevorderen.quote:CDA-leider Sybrand van Haersma Buma pleit zaterdag in het AD voor herinvoering van de militaire dienstplicht. Het moet volgens hem stapsgewijs weer worden ingevoerd en het moet voor zowel jongens als meisjes gaan gelden.
Mocht de tijd komen dan zullen er velen verrast zijn hoe zoiets gaat.quote:
Het gaat om zonen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 21:24 schreef Lenny77 het volgende:
Je kinderen opofferen voor een paar gare, seniele debielen die landjepik doen duizenden km's verderop?? Dacht het niet...
En dan ook nog verontwaardigd zijn dat mensen dit niet willen
(Het is ook niet dat de gezinnen nu nog 10 kinders hebben, ze hebben er nu maar 1 of 2)
Het CDA heeft wel vaker van die gekke plannen. De Lubbers kampementen voor opstandigde jeugd.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 22:49 schreef capricia het volgende:
[..]
CDA is hier al heel lang voor. Het heractiveren van de opkomstplicht, al dan niet sociaal of maatschappelijk. En nu dus al een tijd militair.
Echt al meer dan een decennium.
Artikel uit 2014:
[..]
https://nos.nl/artikel/708807-cda-wil-nieuwe-dienstplicht
Altijd makkelijk om over anderen hun leven te beschikken.
2016:
[..]
Het CDA ziet de dienstplicht (of maatschappelijke diensttijd) als een manier om de "nieuwe gemeenschapszin" te bevorderen.![]()
De rijken konden er altijd onderuit komen, zie Trump zelf.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 23:05 schreef capricia het volgende:
Lastige is ook dat mensen niet altijd meer zo honkvast zijn.
Als er voor belasting-redenen er al duizenden van die lui in bijv Dubai zitten (of in Bangkok of waar dan ook), dan gaan die echt niet rustig hier hun dienstplicht vervullen.
Opkomstplicht is dan voor de achterblijvers. De mensen die niet in het buitenland hun geld kunnen verdienen en hun matcha 's ochtends drinken.
Dat zijn echt niet alleen de rijken meer tegenwoordig. Het werk wat ik bijvoorbeeld doe, kan ik ook vanuit het buitenland doen. Geen probleem. Ben daarvoor niet gebonden aan één land. Zolang ik maar een goede internet verbinding heb.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 23:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
De rijken konden er altijd onderuit komen, zie Trump zelf.
Klopt, lukte alleen niet zo goed in 99% van de gevallen. Groene tafel en dan of vervangende dienstplicht of door naar Nieuwersluis.quote:
Het moet ook wel lonen om tegen een vermeende vijand te vechten.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 23:05 schreef capricia het volgende:
Als er voor belasting-redenen er al duizenden van die lui in bijv Dubai zitten (of in Bangkok of waar dan ook), dan gaan die echt niet rustig hier hun dienstplicht vervullen.
Opkomstplicht is dan voor de achterblijvers. De mensen die niet in het buitenland hun geld kunnen verdienen en hun matcha 's ochtends drinken.
quote:Google AI overview
Below are the primary tax rates in Russia, based on recent information and upcoming changes in 2026:
Personal Income Tax (PIT)
Russia employs a progressive tax system for residents. The rates are:
13% for annual income up to RUB 5 million.
15% on the portion of income exceeding RUB 5 million.
Proposed changes for higher earners, effective from 2026, include additional tiers:
18% for income between RUB 5 million and RUB 20 million.
20% for income between RUB 20 million and RUB 50 million.
22% for income exceeding RUB 50 million.
Moet je wel tot je 35e in het buitenland blijven zitten. Ik had een Australier in mijn lichting die ergens op zijn tweede met zijn ouders naar Australie was geemigreerd, die werd bij een bezoek aan Nederland door de Kmar afgeleverd bij de keuringsraad. (Hij had ook de Nederlandse nationaliteit).quote:Op vrijdag 6 maart 2026 23:05 schreef capricia het volgende:
En dat kwam oa door het staande leger wat we hadden.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 00:25 schreef Kottnauer het volgende:
Nederland is in de hele geschiedenis NOOIT door Rusland aangevallen.
Dat zijn vaak precies de zandbak oorlogsgeile mensen die ze van mij als eerste mogen sturen. Kan daar niet bepaald om rouwen. Jij wel?quote:Op vrijdag 6 maart 2026 23:05 schreef capricia het volgende:
Gesproken als een ware soldaat. Je zult misschien wat ouder zijn maar als je goed nadenkt zit het leven vol met keuzes.quote:
Joh, het onder de dienstplicht uit proberen te komen was volkssport nummer 1 in dit land. In elke lichting had je honderen van die "dat bepaal ik zelf wel" @Since2003 types. Onderaan de streep stonden ze zich gewoon in een groen pak te hijsen bij de foef, alle popie jopie praatjes ten spijt.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:46 schreef Since2003 het volgende:
Gesproken als een ware soldaat. Je zult misschien wat ouder zijn maar als je goed nadenkt zit het leven vol met keuzes.
Ja goeie ze willen al niet eens belasting betalen.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 23:05 schreef capricia het volgende:
Is dit omdat je er zelf misschien ook tussen stond?quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Joh, het onder de dienstplicht uit proberen te komen was volkssport nummer 1 in dit land. In elke lichting had je honderen van die "dat bepaal ik zelf wel" @:since2003 types. Onderaan de streep stonden ze zich gewoon in een groen pak te hijsen bij de foef, alle popie jopie praatjes ten spijt.
De Turken die hier hun Turkse dienstplicht gingen afkopen door hier in Nederland hun dienstplicht te vervullen? Die Turken bedoel je?quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:13 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Is dit omdat je er zelf misschien ook tussen stond?Ik heb geen glazen bol ofzo maar ontleen eens wat inspiratie aan je Turkse of 'gevluchte medemens'.
Ik zou voor geen goud de loopgraven in duiken voor wat hotemetoten uit Brussel of Den Haag die zelf veilig op een afstandje toe kijkenquote:Dit waren wel totaal andere tijden. Echt niet te vergelijken met de welvaart van nu bv.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:16 schreef 111210 het volgende:
vrijdag 21 november 2025 21:14 schreef LXIV het volgende:[/b]
Toevallig vorige maand in Ieper geweest. De sneuvelbereidheid daar was optimaal. Bizarre gewaarwording.
Ja whatever ze deden om onder hun dienst'plicht' uit te komen. Maar ik doel meer op de werknemers in de shoarma zaak op de hoek. Op elke hoek.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
De Turken die hier hun Turkse dienstplicht gingen afkopen door hier in Nederland hun dienstplicht te vervullen? Die Turken bedoel je?
Ze kwamen er niet onderuit, dat is nou juist het punt he.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:22 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Ja whatever ze deden om onder hun dienst'plicht' uit te komen. Maar ik doel meer op de werknemers in de shoarma zaak op de hoek. Op elke hoek.
Jij bent toch geen echte Nederlander?quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:22 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Ja whatever ze deden om onder hun dienst'plicht' uit te komen. Maar ik doel meer op de werknemers in de shoarma zaak op de hoek. Op elke hoek.
Nederland (*as is*) evenmin. Ontvolkt of andersgevolkt.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
WW1 en 2 heeft Europa demografisch onherstelbaar beschadigd juist, we doen alsof het onuitputtelijk is, maar zie de Russen.
Die hebben in feite de oorlog al verloren, puur kijkend naar geboortes, jonge mensen etc, te weinig nog over.
Rusland bestaat binnen 8 generaties niet meer.
Rusland nog 2 generaties, Nederland 4quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
WW1 en 2 heeft Europa demografisch onherstelbaar beschadigd juist, we doen alsof het onuitputtelijk is, maar zie de Russen.
Die hebben in feite de oorlog al verloren, puur kijkend naar geboortes, jonge mensen etc, te weinig nog over.
Rusland bestaat binnen 8 generaties niet meer.
+1 voor je geveinsde patriottisme.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jij bent toch geen echte Nederlander?
Die staan nou niet bekend om enige groei van ballen om Nl te verdedigen.
Dat wil ik niet per se. Maar ik doe het liever dan vechten voor Zionisten met een agenda in Perzië. Of daar in de verte verte ergens achter de dniepr.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ze kwamen er niet onderuit, dat is nou juist het punt he.
En als jij het land wil ontvluchten omdat dienstplicht be my guest.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |