Kun je zelf geen topics openen?quote:Op maandag 24 november 2025 18:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Toch vreemd dat niemand een topic opent over deze 19 jarige
https://www.nu.nl/321795/(...)-snelheid.html#nujij
Het heeft er vast niets mee te maken dat dit een roomblanke Hollander betreft.
Ik kan uit het bericht en uit de videobeelden niet opmaken dat het hier om een roomblanke Hollander gaat.quote:Op maandag 24 november 2025 18:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik begrijp nooit zo goed waarom bepaalde users willen deflecteren van gepleegde misdaden. Dit topic gaat over een man die een andere man dood heeft gereden. Dan ga je toch niet een racismekaart ofzo trekken omdat 3 uur na een compleet ander nieuwsbericht op nu.nl er nog geen topic op FOK! is geopend ofzo.. wat is dit voor raar gedrag?quote:Op maandag 24 november 2025 18:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Zal ik het nog maar een keer posten dan voor je? Waarschijnlijk heb je "eroverheen" gelezen:quote:Op maandag 24 november 2025 18:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
quote:
Of zou het er gewoon mee te maken hebben dat ie niemand dood heeft gereden?quote:Op maandag 24 november 2025 18:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Kan iddquote:Op maandag 24 november 2025 18:39 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik kan uit het bericht en uit de videobeelden niet opmaken dat het hier om een roomblanke Hollander gaat.
Dat niemand hier een topic over heeft geopend zal er eerder aan liggen dat deze wegpiraat geen onschuldige andere weggebruikers heeft geraakt.
quote:Wat justitie betreft, is er sprake van doodslag. Wie immers met zulke snelheden op pad gaat, neemt een dodelijke aanrijding op de koop toe. Reden om zes jaar celstraf en een rijontzegging van tien jaar te eisen.
Of dat er hier niet iemand doodgereden is?quote:Op maandag 24 november 2025 18:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Hoeveel doden?quote:Op maandag 24 november 2025 18:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Echt.....quote:Op maandag 24 november 2025 18:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Anti-racisme is het nieuwe racisme. Succes met je whataboutisme.quote:Op woensdag 26 november 2025 08:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Oke. Deze dan…
https://www.omroepbrabant(...)al-de-zwaarste-straf
Sinds ze overal 8 euro vragen voor een dürum döner heb ik het al tijden niet meer gehaald.quote:Op dinsdag 25 november 2025 08:12 schreef Refragmental het volgende:
Niet vergeten mensen. Zonder dit soort figuren zouden we nooit shoarma of kebab hebben gehad. Roy z'n dood, en die van velen anderen, is een kleine prijs die we moeten betalen zodat we lekker kunnen eten
Wegpiraat is wel een understatement, meine gute wat een debielquote:Elias Z. gebruikte zijn auto als 'dodelijk wapen' bij fataal ongeval in Hengelo: 8 jaar cel
Door met 186 kilometer per uur door de bebouwde kom van Hengelo te rijden, heeft een 22-jarige man zijn auto gebruikt als 'dodelijk wapen'. Dat stelt de rechtbank, die de man een celstraf van acht jaar heeft opgelegd. Dat is meer dan de eis van het OM, dat zes jaar had geëist.
Elias Z., is een geboren Enschedeër die ten tijde van het ongeval in Gronau woonde, mag nadat hij vrij is gekomen ook tien jaar lang geen autorijden. Hij moet de nabestaanden van het dodelijke slachtoffer tevens een schadevergoeding van in totaal 40.000 euro te betalen. Of hij nu wel of niet in hoger beroep gaat, Elias gaat met onmiddellijke ingang terug naar de gevangenis.
'Tikkende tijdbom'
Tijdens de rechtszaak werd al duidelijk dat de beginnend bestuurder Elias Z. zich als een 'tikkende tijdbom' door het verkeer laveerde. Het was niet de vraag óf maar wannéér het mis zou gaan. Een 49-jarige Hengeloër was maart dit jaar kansloos toen Elias zich op het industrieterrein met 186 kilometer per uur met zijn Audi S3 vol in diens auto boorde.
Extra wrang was dat Elias eigenlijk geen auto had mogen besturen. Zijn rijbewijs was hij namelijk in augustus 2024 kwijtgeraakt, nadat hij in Duitsland, waar hij op dat moment woonde, had meegedaan aan illegale straatraces. Omdat bovendien zijn Audi S3 niet was verzekerd, raakten de nabestaanden in grote problemen bij de schadeafwikkeling.
De zitting twee weken geleden verliep emotioneel. De partner, de biologische zonen van het slachtoffer en zijn twee 'bonusdochters' vertelden uitvoerig over het verlies van hun geliefde Roy.
Het slachtoffer had die middag gewerkt en wilde net naar huis rijden, toen hij nietsvermoedend de Diamantstraat op wilde rijden en door Elias Z. werd geramd. Z. had verdrijvingsvlakken gebruikt om andere automobilisten in te halen, juist aan het begin van de drukke avondspits.
Dodelijk wapen
De rechtbank stelt vanmiddag in het vonnis dat het rijgedrag van Elias dusdanig was, dat hij moet hebben geweten dat er een grote kans was dat er een dodelijk ongeluk zou gebeuren. "Hij heeft die kans bewust aanvaard en daarmee zijn auto in feite gebruikt als dodelijk wapen. Daarom veroordeelt de rechtbank hem voor doodslag."
Met name zijn structureel extreme rijgedrag wordt hem zwaar aangerekend. Uit het dossier komt het beeld naar voren van een snelheidsduivel. De selfies op zijn eigen telefoon tonen volgens de rechtbank aan dat de man met grote regelmaat op grove wijze in de fout ging.
Hij racete eerder al eens met 130 kilometer per uur door een 30 km-zone, met een school en verzorgingshuis in de buurt. En de dag voor het dodelijk ongeluk was hij met hoge snelheid vanuit zijn werk in Den Bosch huiswaarts gereden. Over een traject van 65 kilometer werd een gemiddelde snelheid van 229 kilometer per uur gemeten.
Straf hoger dan eis
De straf is hoger dan de geëiste zes jaar, omdat de rechtbank van oordeel is dat bij het opzettelijk doden van iemand in het verkeer een hogere straf 'passend en geboden is'. Vanwege de ernst van het feit, de geschokte rechtsorde en het recidivegevaar - hij trok zich immers van het Duitse rijverbod weinig aan - heeft de rechtbank bepaald dat Elias per direct wordt vastgezet.
Eerder al was hij uit voorarrest ontslagen om de rechtszaak in vrijheid af te kunnen wachten, maar hij verdwijnt nu met onmiddellijke ingang weer achter de tralies; ongeacht een eventueel hoger beroep.
https://www.1twente.nl/ar(...)n-hengelo-8-jaar-cel
Heel goed. In de context van straffen voor het veroorzaken van een dodelijke ongeval een nette uitspraak.quote:De straf is hoger dan de geëiste zes jaar, omdat de rechtbank van oordeel is dat bij het opzettelijk doden van iemand in het verkeer een hogere straf 'passend en geboden is'.
Was dat die lul die samen met zijn zoon bezopen aan het straatracen was en een meisje doodreed en dat ie de schuld ook nog bij dat meisje probeerde te leggen?quote:Op vrijdag 5 december 2025 10:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Heel goed. In de context van straffen voor het veroorzaken van een dodelijke ongeval een nette uitspraak.
Kritiekpunt is dan weer wel dat verhoudingsgewijs andere eerder opgelegde straffen meestal lang niet zo hoog zijn. Walter van W. bijvoorbeeld was ook een onverbeterlijke recidiverende debiel die met onverantwoord hoge snelheid iemand doodreed, en die kreeg minder dan de helft?
Ja, die grapjas die aan alles en iedereen de schuld gaf behalve zichzelf, niet z'n celstraf wilde uitzitten, en oprecht verbaasd leek dat z'n dorpsgenoten hem niet meer moesten. Die kreeg maar drie jaar, uiteindelijk. Had van mij ook wel acht mogen zijn, of meer.quote:Op vrijdag 5 december 2025 10:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Was dat die lul die samen met zijn zoon bezopen aan het straatracen was en een meisje doodreed en dat ie de schuld ook nog bij dat meisje probeerde te leggen?
Zoja, ik gun hem een enge ziekte. Of nog beter, 3x een netvliesloslating!
Ook lekker hufterig.quote:Omdat bovendien zijn Audi S3 niet was verzekerd, raakten de nabestaanden in grote problemen bij de schadeafwikkeling.
Nee. Helaas is 10 jaar het maximum.quote:Op vrijdag 5 december 2025 10:03 schreef vosss het volgende:
Kunnen ze overigens ook een rijverbod langer dan 10 jaar opleggen?
Ik kan mij niet heugen dat het ooit langer is opgelegd?
Vroeg ik me ook af toen ik dat las. Ik hoop het wel.quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:23 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Is daar geen fonds voor tegenwoordig?
Waarborgfonds lijkt mij en die verhalen het vervolgens op de dader. Niet dat deze kneus veel op zijn naam heeft staan. Hopelijk wordt hij na zijn gevangenisstraf nog jarenlang gestalkt door het cjib.quote:Op vrijdag 5 december 2025 13:06 schreef Gunner het volgende:
[..]
Vroeg ik me ook af toen ik dat las. Ik hoop het wel.
Ik moet meteen denken aan die tyfuslijer die zo hard reed dat ie over de weg schoot, op het fietspad uitkwam en daar een opa, oma en hun kleinkind aanreed waarbij één van de grootouders en het kleinkind omkwam. 120 uur taakstraf dacht ik.quote:Op vrijdag 5 december 2025 10:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Heel goed. In de context van straffen voor het veroorzaken van een dodelijke ongeval een nette uitspraak.
Kritiekpunt is dan weer wel dat verhoudingsgewijs andere eerder opgelegde straffen meestal lang niet zo hoog zijn. Walter van W. bijvoorbeeld was ook een onverbeterlijke recidiverende debiel die met onverantwoord hoge snelheid iemand doodreed, en die kreeg minder dan de helft?
Wat een kutstrafje. Dat soort klootzakken moet je opknopen, echt waar.quote:Op vrijdag 5 december 2025 15:38 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Ik moet meteen denken aan die tyfuslijer die zo hard reed dat ie over de weg schoot, op het fietspad uitkwam en daar een opa, oma en hun kleinkind aanreed waarbij één van de grootouders en het kleinkind omkwam. 120 uur taakstraf dacht ik.
120 uur? Dat was vast de rechter die ik ook kreeg. Die geeft gewoon overal 120 uur voor. 120 uur hier, 120 uur daar, je kent het wel. 120 uurtjeswerk.quote:Op vrijdag 5 december 2025 15:38 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Ik moet meteen denken aan die tyfuslijer die zo hard reed dat ie over de weg schoot, op het fietspad uitkwam en daar een opa, oma en hun kleinkind aanreed waarbij één van de grootouders en het kleinkind omkwam. 120 uur taakstraf dacht ik.
omdat ze anders allemaal in een inrichting eindigenquote:Op vrijdag 21 november 2025 15:57 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Waarom wordt therapie als zwak gezien in zijn cultuur?
Bij dit soort teringdebielen is een auto die volledig autonoom rijdt sowieso veiliger voor het overige verkeer dan wanneer ze zelf de auto besturen. Zelf in een testfase.quote:Op zaterdag 6 december 2025 00:28 schreef SymbolicFrank het volgende:
"Tijdens de rechtszaak doemt het beeld op van een tikkende tijdbom. Gezien zijn stelselmatige gejakker was het niet de vraag óf, maar wanneer het mis zou gaan met Tesla's FSD."
Binnenkort ook bij jou in de straat!
Beide grootouders en het kleinkind kwamen daarbij om.quote:Op vrijdag 5 december 2025 15:38 schreef ArnieAlberts het volgende:
Er zullen maar bar weinig mensen van dat grondrecht gebruik willen makenquote:Op zondag 7 december 2025 08:14 schreef Den_Haag het volgende:
Ik snap niet dat er voor dit soort mensen geen mogelijk is tot permanente ontzegging rijbevoegdheid.
Het lijkt bijna een grondrecht te zijn dat je weer een rijverbod mag halen
Ja, dat links stemmen is echt het probleem gebleken tijdens 20 jaar rechtse Kabinetten met als toppunt het Kabinet 'met het strengste asielbeleid ooit', onder aanvoering van de daadkrachtige en vakbekwame Marjolein Faberquote:Op zondag 7 december 2025 12:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ah volgens zijn cultuur is hulp zoeken zwakte, we weten het alweer.
Blijf vooral links stemmen.
Je naald blijft weer eens hangen 🥱🥱quote:Op zondag 7 december 2025 18:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, dat links stemmen is echt het probleem gebleken tijdens 20 jaar rechtse Kabinetten met als toppunt het Kabinet 'met het strengste asielbeleid ooit', onder aanvoering van de daadkrachtige en vakbekwame Marjolein Faber
Op 186 km/h?quote:Op zondag 7 december 2025 19:44 schreef matspontius het volgende:
[..]
Je naald blijft weer eens hangen 🥱🥱
Aaah dat was het, dank voor de verbetering en aanvulling.quote:Op zaterdag 6 december 2025 15:21 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Beide grootouders en het kleinkind kwamen daarbij om.
Het te hard rijden was niet bewezen, vandaar slechts de taakstraf.
Je pleit dus voor het invoeren van de Sharia, begrijp ik hieruit?quote:Op maandag 8 december 2025 04:29 schreef TAmaru het volgende:
Wat hebben we toch een zwakke cultuur. Iemand die stelselmatig met levensgevaarlijke snelheden door de bebouwde kom rijdt, niet verzekerd is, een rijverbod heeft, zich gewoon gedraagt als een levensgevaarlijke, psychopatische gek ... die moet gewoon voor de rest van zijn leven worden opgesloten. Echt, hier is geen andere passende straf dan levenslang, tenzij misschien de doodstraf. Deze man heeft gewoon willens en wetens het risico genomen dat hij op een bepaald moment iemand ging doodrijden, ook al wist hij niet wie. Absoluut absurd dat daar maar 8 jaar voor staat, en dan die magere 40.000 euro schadevergoeding. Echt, het staat in geen enkele verhouding. Van mij mag hij door de nabestaanden gestenigd worden.
Kan je ons aanwijzen waar in de sharia de straf staat voor onverzekerd en roekeloos rijden ?quote:Op maandag 8 december 2025 08:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je pleit dus voor het invoeren van de Sharia, begrijp ik hieruit?
Doodstraf, stenigen (door nabestaanden).quote:Op maandag 8 december 2025 08:47 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Kan je ons aanwijzen waar in de sharia de straf staat voor onverzekerd en roekeloos rijden ?
Je antwoord is dus "nee, dat staat niet in de Sharia". Genoteerd.quote:Op maandag 8 december 2025 09:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Doodstraf, stenigen (door nabestaanden).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |