Was dat die lul die samen met zijn zoon bezopen aan het straatracen was en een meisje doodreed en dat ie de schuld ook nog bij dat meisje probeerde te leggen?quote:Op vrijdag 5 december 2025 10:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Heel goed. In de context van straffen voor het veroorzaken van een dodelijke ongeval een nette uitspraak.
Kritiekpunt is dan weer wel dat verhoudingsgewijs andere eerder opgelegde straffen meestal lang niet zo hoog zijn. Walter van W. bijvoorbeeld was ook een onverbeterlijke recidiverende debiel die met onverantwoord hoge snelheid iemand doodreed, en die kreeg minder dan de helft?
Ja, die grapjas die aan alles en iedereen de schuld gaf behalve zichzelf, niet z'n celstraf wilde uitzitten, en oprecht verbaasd leek dat z'n dorpsgenoten hem niet meer moesten. Die kreeg maar drie jaar, uiteindelijk. Had van mij ook wel acht mogen zijn, of meer.quote:Op vrijdag 5 december 2025 10:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Was dat die lul die samen met zijn zoon bezopen aan het straatracen was en een meisje doodreed en dat ie de schuld ook nog bij dat meisje probeerde te leggen?
Zoja, ik gun hem een enge ziekte. Of nog beter, 3x een netvliesloslating!
Ook lekker hufterig.quote:Omdat bovendien zijn Audi S3 niet was verzekerd, raakten de nabestaanden in grote problemen bij de schadeafwikkeling.
Nee. Helaas is 10 jaar het maximum.quote:Op vrijdag 5 december 2025 10:03 schreef vosss het volgende:
Kunnen ze overigens ook een rijverbod langer dan 10 jaar opleggen?
Ik kan mij niet heugen dat het ooit langer is opgelegd?
Vroeg ik me ook af toen ik dat las. Ik hoop het wel.quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:23 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Is daar geen fonds voor tegenwoordig?
Waarborgfonds lijkt mij en die verhalen het vervolgens op de dader. Niet dat deze kneus veel op zijn naam heeft staan. Hopelijk wordt hij na zijn gevangenisstraf nog jarenlang gestalkt door het cjib.quote:Op vrijdag 5 december 2025 13:06 schreef Gunner het volgende:
[..]
Vroeg ik me ook af toen ik dat las. Ik hoop het wel.
Ik moet meteen denken aan die tyfuslijer die zo hard reed dat ie over de weg schoot, op het fietspad uitkwam en daar een opa, oma en hun kleinkind aanreed waarbij één van de grootouders en het kleinkind omkwam. 120 uur taakstraf dacht ik.quote:Op vrijdag 5 december 2025 10:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Heel goed. In de context van straffen voor het veroorzaken van een dodelijke ongeval een nette uitspraak.
Kritiekpunt is dan weer wel dat verhoudingsgewijs andere eerder opgelegde straffen meestal lang niet zo hoog zijn. Walter van W. bijvoorbeeld was ook een onverbeterlijke recidiverende debiel die met onverantwoord hoge snelheid iemand doodreed, en die kreeg minder dan de helft?
Wat een kutstrafje. Dat soort klootzakken moet je opknopen, echt waar.quote:Op vrijdag 5 december 2025 15:38 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Ik moet meteen denken aan die tyfuslijer die zo hard reed dat ie over de weg schoot, op het fietspad uitkwam en daar een opa, oma en hun kleinkind aanreed waarbij één van de grootouders en het kleinkind omkwam. 120 uur taakstraf dacht ik.
120 uur? Dat was vast de rechter die ik ook kreeg. Die geeft gewoon overal 120 uur voor. 120 uur hier, 120 uur daar, je kent het wel. 120 uurtjeswerk.quote:Op vrijdag 5 december 2025 15:38 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Ik moet meteen denken aan die tyfuslijer die zo hard reed dat ie over de weg schoot, op het fietspad uitkwam en daar een opa, oma en hun kleinkind aanreed waarbij één van de grootouders en het kleinkind omkwam. 120 uur taakstraf dacht ik.
omdat ze anders allemaal in een inrichting eindigenquote:Op vrijdag 21 november 2025 15:57 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Waarom wordt therapie als zwak gezien in zijn cultuur?
Bij dit soort teringdebielen is een auto die volledig autonoom rijdt sowieso veiliger voor het overige verkeer dan wanneer ze zelf de auto besturen. Zelf in een testfase.quote:Op zaterdag 6 december 2025 00:28 schreef SymbolicFrank het volgende:
"Tijdens de rechtszaak doemt het beeld op van een tikkende tijdbom. Gezien zijn stelselmatige gejakker was het niet de vraag óf, maar wanneer het mis zou gaan met Tesla's FSD."
Binnenkort ook bij jou in de straat!
Beide grootouders en het kleinkind kwamen daarbij om.quote:Op vrijdag 5 december 2025 15:38 schreef ArnieAlberts het volgende:
Er zullen maar bar weinig mensen van dat grondrecht gebruik willen makenquote:Op zondag 7 december 2025 08:14 schreef Den_Haag het volgende:
Ik snap niet dat er voor dit soort mensen geen mogelijk is tot permanente ontzegging rijbevoegdheid.
Het lijkt bijna een grondrecht te zijn dat je weer een rijverbod mag halen
Ja, dat links stemmen is echt het probleem gebleken tijdens 20 jaar rechtse Kabinetten met als toppunt het Kabinet 'met het strengste asielbeleid ooit', onder aanvoering van de daadkrachtige en vakbekwame Marjolein Faberquote:Op zondag 7 december 2025 12:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ah volgens zijn cultuur is hulp zoeken zwakte, we weten het alweer.
Blijf vooral links stemmen.
Je naald blijft weer eens hangen 🥱🥱quote:Op zondag 7 december 2025 18:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, dat links stemmen is echt het probleem gebleken tijdens 20 jaar rechtse Kabinetten met als toppunt het Kabinet 'met het strengste asielbeleid ooit', onder aanvoering van de daadkrachtige en vakbekwame Marjolein Faber
Op 186 km/h?quote:Op zondag 7 december 2025 19:44 schreef matspontius het volgende:
[..]
Je naald blijft weer eens hangen 🥱🥱
Aaah dat was het, dank voor de verbetering en aanvulling.quote:Op zaterdag 6 december 2025 15:21 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Beide grootouders en het kleinkind kwamen daarbij om.
Het te hard rijden was niet bewezen, vandaar slechts de taakstraf.
Je pleit dus voor het invoeren van de Sharia, begrijp ik hieruit?quote:Op maandag 8 december 2025 04:29 schreef TAmaru het volgende:
Wat hebben we toch een zwakke cultuur. Iemand die stelselmatig met levensgevaarlijke snelheden door de bebouwde kom rijdt, niet verzekerd is, een rijverbod heeft, zich gewoon gedraagt als een levensgevaarlijke, psychopatische gek ... die moet gewoon voor de rest van zijn leven worden opgesloten. Echt, hier is geen andere passende straf dan levenslang, tenzij misschien de doodstraf. Deze man heeft gewoon willens en wetens het risico genomen dat hij op een bepaald moment iemand ging doodrijden, ook al wist hij niet wie. Absoluut absurd dat daar maar 8 jaar voor staat, en dan die magere 40.000 euro schadevergoeding. Echt, het staat in geen enkele verhouding. Van mij mag hij door de nabestaanden gestenigd worden.
Kan je ons aanwijzen waar in de sharia de straf staat voor onverzekerd en roekeloos rijden ?quote:Op maandag 8 december 2025 08:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je pleit dus voor het invoeren van de Sharia, begrijp ik hieruit?
Doodstraf, stenigen (door nabestaanden).quote:Op maandag 8 december 2025 08:47 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Kan je ons aanwijzen waar in de sharia de straf staat voor onverzekerd en roekeloos rijden ?
Je antwoord is dus "nee, dat staat niet in de Sharia". Genoteerd.quote:Op maandag 8 december 2025 09:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Doodstraf, stenigen (door nabestaanden).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |