Gelukkig maar! Ik zie teveel pamperende ouders die hun kinderen nogal snel arme schapen vinden. Daar groeien ze niet van.quote:Op donderdag 20 november 2025 23:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat was sarcastisch bedoeld.
'Ach arm schaap'
Ja. Daar betalen we voor TTO extra voor. Maar het was ook gedeeltelijk vanuit de EU.quote:Op donderdag 20 november 2025 23:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Veel scholen doen geen uitwisseling meer of buitenlandreisjes vanwege financiële tekorten. Zo jammer!
Mijn kind ging met 18 jaar even backpakken in Australie, ze was absoluut van plan een jaar daar te blijven, na twee maanden hing ze al jankend aan de telefoon, ze was beroofd in de trein en of we weer wat geld konden sturen, ik was keihard, ga daar dan maar werken, genoeg vakantiebaantjes en ga doorzetten. Nee dus, die was binnen drie maanden weer terug, ook prima. Achter de kassa dan maar.quote:Op donderdag 20 november 2025 23:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ach, ben je dan een arm schaap? Mijn kind deelt al bijna vier maanden een kamer met drie andere meisjes en een verdieping met nog twintig anderen. Het is ook wel een mindset, en natuurlijk iets waar ze aan moeten wennen, maar arme schapen zijn ze niet zo snel, vind ik.
Ik vind dat ook echt een verrijking. Onze dochter bracht in de herfstvakantie twee vrienden mee: een Brits-Canadese jongen en een jongen uit Bangladesh. Heel leuke gesprekken gehad.quote:Op donderdag 20 november 2025 23:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Daar betalen we voor TTO extra voor. Maar het was ook gedeeltelijk vanuit de EU.
Ik vind het heel waardevol. En zie die Franse leerlingen (die als vak Nederlands hebben) graag tegemoet volgend jaar.
Dan komen ze onze kant op. Twee kinderen krijgen we waarschijnlijk hier over de vloer. Heerlijk.
Ze is net 14. Rustig aan. Ze doet genoeg.quote:Op donderdag 20 november 2025 23:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gelukkig maar! Ik zie teveel pamperende ouders die hun kinderen nogal snel arme schapen vinden. Daar groeien ze niet van.
Goed dat je haar niet 's avonds laat op de fiets door de stad laat gaan, want je wil natuurlijk niet dat je dochter op dezelfde manier aan haar eind komt als Lisa uit Abcoude.quote:Op donderdag 20 november 2025 23:27 schreef capricia het volgende:
Ze is net 14. Rustig aan. Ze doet genoeg.
Komend weekend savonds een feestje in de binnenstad Utrecht met vriendinnen van school.
Ik rij haar nog wel graag. Zie haar liever niet savonds laat op de fiets door de stad gaan. Zeker waar ze de buurt niet goed kent en ze het laatste stuk in het donker alleen moet fietsen.
Laat haar maar lekker genieten van al die activiteiten.
Zo is dat, als er maar een goed vangnet is. Mijn kinderen zijn al lang het nest uitgevlogen, maar als er iets mis gaat blijven het kinderen en staan hun ouders vierkant achter hen.quote:Op donderdag 20 november 2025 23:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze is net 14. Rustig aan. Ze doet genoeg.
Komend weekend savonds een feestje in de binnenstad Utrecht met vriendinnen van school.
Ik rij haar nog wel graag. Zie haar liever niet savonds laat op de fiets door de stad gaan. Zeker waar ze de buurt niet goed kent en ze het laatste stuk in het donker alleen moet fietsen.
Laat haar maar lekker genieten van al die activiteiten.
Maar je ging niet langs in Australië. Dat zou ik namelijk wel een goed excuus vinden om ook weer even die kant op te gaan.quote:Op donderdag 20 november 2025 23:37 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Zo is dat, als er maar een goed vangnet is. Mijn kinderen zijn al lang het nest uitgevlogen, maar als er iets mis gaat blijven het kinderen en staan hun ouders vierkant achter hen.
Ja, had eigenlijk gemoeten, hoor, denk ik achteraf, maar dat is dan weer ook zo'n controledwang, toch? Oudste zoon deed een stage in Taiwan, die was zo arm dat ie het tijdelijk met een euro per dag moest doen als student.quote:Op donderdag 20 november 2025 23:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar je ging niet langs in Australië. Dat zou ik namelijk wel een goed excuus vinden om ook weer even die kant op te gaan.
Controle?quote:Op donderdag 20 november 2025 23:44 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja, had eigenlijk gemoeten, hoor, denk ik achteraf, maar dat is dan weer ook zo'n controledwang, toch? Oudste zoon deed een stage in Taiwan, die was zo arm dat ie het tijdelijk met een euro per dag moest doen als student.
Dat sowieso, al had ik dan het voordeel dat ik zelf in het onderwijs zat en dus toen de kinderen klein waren ook vrij was. Nooit afhankelijk geweest van kinderopvang, dat was echt mazzel.quote:Op donderdag 20 november 2025 23:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Controle?
Nee joh, gewoon lekker ook vakantie daar. Mooi excuus.![]()
Ik zou trouwens blij zijn als we van die schoolvakanties af zijn, straks, ooit. Vind het zo beperkend.
Wij hebben toen dochter wat jonger was een paar jaar in Italië gewoond. Ze pikte die taal heel makkelijk op maar is nu heel veel al weer kwijt.quote:Op donderdag 20 november 2025 23:52 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat sowieso, al had ik dan het voordeel dat ik zelf in het onderwijs zat en dus toen de kinderen klein waren ook vrij was. Nooit afhankelijk geweest van kinderopvang, dat was echt mazzel.
Oh, fantastisch! Ben dol op Italie, jammer dat jullie daar niet zijn gebleven. Wat ging er mis dat je toch terug ging naar dit gotvergeten kut regenlandje?quote:Op vrijdag 21 november 2025 00:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Wij hebben toen dochter wat jonger was een paar jaar in Italië gewoond. Ze pikte die taal heel makkelijk op maar is nu heel veel al weer kwijt.
En als je het over sociale vaardigheden en sociale interactie hebt, dat gaat daar ook heel anders dan hier. Alleen dat verse eten al tussen de middag op de scholen is gewoon fantastisch.
Ik had het best interessant gevonden om haar ook met dat schoolsysteem verder kennis te laten maken. Maar je kunt nu eenmaal niet met een schoolgaand kind zomaar een jaar hier en een jaar daar gaan wonen.
Daarna nog een aanbieding Barcelona overwogen. Maar daar hetzelfde punt. Dat kan gewoon niet met een kind. Tenzij je puur voor internationale scholen gaat en veel verhuizingen geen punt voor je kind vindt.
Nou nou. In sommige delen van Italië kan het ook veel regenen. Milaan heeft gemiddeld 944 mm regen per jaar. Dat is meer dan het gemiddelde in Nederland.quote:Op vrijdag 21 november 2025 00:08 schreef Firuze60 het volgende:
Oh, fantastisch! Ben dol op Italie, jammer dat jullie daar niet zijn gebleven. Wat ging er mis dat je toch terug ging naar dit gotvergeten kut regenlandje?
quote:Op vrijdag 21 november 2025 00:13 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Nou nou. In sommige delen van Italië kan het ook veel regenen. Milaan heeft gemiddeld 944 mm regen per jaar. Dat is meer dan het gemiddelde in Nederland.
Voor werk.quote:Op vrijdag 21 november 2025 00:08 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Oh, fantastisch! Ben dol op Italie, jammer dat jullie daar niet zijn gebleven. Wat ging er mis dat je toch terug ging naar dit gotvergeten kut regenlandje?
Jammer, kon dat niet op afstand? Nu ja, heb een zoon die in de UK woont en remote werkt, kan net zo goed hier.quote:
Klus was afgelopen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 00:15 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Jammer, kon dat niet op afstand?
Overstromingen zelfs.quote:Op vrijdag 21 november 2025 00:13 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Nou nou. In sommige delen van Italië kan het ook veel regenen. Milaan heeft gemiddeld 944 mm regen per jaar. Dat is meer dan het gemiddelde in Nederland.
Spanje trekt me ook nog steeds.quote:Op vrijdag 21 november 2025 00:21 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Jammer wel, als je de taal spreekt lijkt mij het een geweldig land om te wonen.
haha, best grappig want Spanje trekt mij dus juist totaal niet. Barcelona uitgezonderd inderdaad, maar de rest is armoe troef en dat zuidelijke binnenland is net een maanlandschap, dor tot in het bot. En die rand aan de oostkant met schimmel van het toeristisch uitschot al helemaal niet.quote:Op vrijdag 21 november 2025 00:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Spanje trekt me ook nog steeds.
Barcelona heeft een goede vibe. Veel geweest zakelijk.
Maar mijn prio ligt nu in Nederland. Eerst mijn kind heelhuids afleveren in de maatschappij.
Ik ben wel eens in Barcelona geweest, maar ik heb nooit begrepen wat mensen zo aantrekt aan die stad, zeker als je het vergelijkt met Madrid.quote:Op vrijdag 21 november 2025 00:30 schreef capricia het volgende:
Spanje trekt me ook nog steeds.
Barcelona heeft een goede vibe. Veel geweest zakelijk.
Madrid, Bilbao. Ook allemaal prachtig. Maar daar ben ik nooit zakelijk geweest.quote:Op vrijdag 21 november 2025 00:36 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik ben wel eens in Barcelona geweest, maar ik heb nooit begrepen wat mensen zo aantrekt aan die stad, zeker als je het vergelijkt met Madrid.
Spanje zou mij ook wel trekken, maar mijn voorkeur zou dan eerder uitgaan naar de Castiliaanse hoogvlakte.
Ok, om het even weer naar de politiek terug te trekken, hoe kijk jij nu naar de binnenlandse politiek hier? Ben jij voor die lui die pleiten voor een Nexit met navelstaarders? Voor welke wet pleit jij als eerst? Weer op asiel gooien?quote:Op vrijdag 21 november 2025 00:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Madrid, Bilbao. Ook allemaal prachtig. Maar daar ben ik nooit zakelijk geweest.
Barcelona wel, en heb er goede ervaring met de mensen daar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |