abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 21 november 2025 @ 12:41:18 #251
5428 crew  miss_sly
pi_219309012
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 12:32 schreef Cupfighter het volgende:
Sorry maar fatbikes vind ik wel een probleem, 3 kinderen die net zelfstandig kunnen pissen op 1 fiets die te hard gaat
Fatbikes op zichzelf hoeven geen probleem te zijn.
Fatbikes voor te jonge kinderen, met gashendel waardoor ze te hard kunnen en met teveel kinderen op één fatbike.

Het grote probleem ook met aanrijdingen is niet per se dat men geen voorrang wenst te geven, maar vooral dat door de snelheid van fatbikes en elektrische fietsen het veel lastiger is om in te schatten hoe hard ze gaan en of men er nog voorlangs kan. Er gebeuren ook heel veel ongelukken met ouderen op e-bikes hierdoor.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219309025
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2025 12:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Heeft zij eigenlijk überhaupt iets bereikt als minister?
Niets. En ze wil ook niets begrijpen, dat de waterkwaliteit in Nederland dramatisch is en dat er daarom minder mest mag worden uitgereden zal iedereen op dat ministerie toch wel weten? Waarom denkt ze via een handelsakkoord de waterkwaliteit te verbeteren?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator vrijdag 21 november 2025 @ 12:43:59 #253
236264 crew  capricia
pi_219309028
Ik moet nog zien hoeveel jongeren met fatbikes er straks op de weg blijven als de helmplicht er in 2027 is.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 21 november 2025 @ 12:44:02 #254
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219309030
Ik ben er eerlijk gezegd ook niet gerust op. Hoe denken jullie hierover?

Zorgen in de Tweede Kamer over Amerikaanse overname van DigiD-partner - https://nos.nl/l/2591322
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator vrijdag 21 november 2025 @ 12:45:55 #255
236264 crew  capricia
pi_219309037
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2025 12:44 schreef Whiskers2009 het volgende:

Zorgen in de Tweede Kamer over Amerikaanse overname van DigiD-partner - https://nos.nl/l/2591322
Ik zou het liefst dit soort gevoelige data in eigen handen houden.
Maar denk dat dat een utopie is.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219309055
quote:

Wat mij betreft moet dit een overheidsbedrijf zijn, eigenlijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator vrijdag 21 november 2025 @ 12:49:57 #257
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219309070
quote:

Weer de zoveelste IT-faal van de overheid. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219309219
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 november 2025 12:41 schreef miss_sly het volgende:
Fatbikes op zichzelf hoeven geen probleem te zijn.
Fatbikes voor te jonge kinderen, met gashendel waardoor ze te hard kunnen en met teveel kinderen op één fatbike.
Fatbike met een gashendel? Dat heb ik nog nooit gezien.
Dat zal wel net zoiets zijn als een Tesla met een gaspedaal.
  vrijdag 21 november 2025 @ 13:09:04 #259
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219309319
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 12:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is mijn gedachte ook inderdaad :Y
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_219309521
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2025 12:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik zou het liefst dit soort gevoelige data in eigen handen houden.
Maar denk dat dat een utopie is.
Tjsah, je kunt het nog splitsen in eigenaarschap op bedrijfsniveau en infra structuur.
Waar je in principe eigenaarschap zou kunnen houden op NL/EU niveau, maar infra zelf?

Alles wordt min of meer gehost door de grote cloud providers.
  vrijdag 21 november 2025 @ 13:22:20 #261
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219309553
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 november 2025 09:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]
. En wat alcohol betreft is uit onderzoek nu eenmaal gebleken dat het op jongere leeftijd ongezonder is en de kans op misbruik veel groter.

Wat betreft de fatbike: ik vind het er niet uitzien, maar als ze er zelf blij van worden, moeten ze er vooral op blijven rijden.
quote:
Met je laatste alinea vlieg je nogal uit de bocht. Er zijn jongeren overleden door designerdrugs. En best wel een aantal. Dat is dus meer dan ongezond.
Klopt. En dat voedt blijkbaar het sentiment om overal wet- en regelgeving in te voeren. De moderne mens bezondigd zich nu eenmaal aan bepaalde begeertes. Gun iemand dat ook.

quote:
Vapes zijn vooral ongezond omdat er geen rem op zit. Een sigaret is na ee korte tijd op, een vape is niet na korte tijd leeg. Er worden dus zoveel meer trekjes genomen dan aan sigaretten, zonder dat men het echt doorheeft. Bovendien zijn er echt veel vapes in omloop met heel ongezonde of zelfs gevaarlijke inhoud
Ook eens. Het is ook niet zo dat je niks zou moeten doen.
Maar ik krijg rode vlekken in mijn nek hoe bevoogdend er vanuit diverse instituties over gesproken wordt en dat men het gelijk wil normeren. Noem een Andre Rouvoet. Het absolute overgrote deel van de jeugd is gezond, blij, doet ook dingen die niet perse gezond zijn, maar het gaat echt wel goed met ze. Sowieso wantrouw ik die zogenoemde "zorgen" om onze jeugd. Er zijn grote zorgen als het gaat om het aantal kinderen per vrouw, voldoende betaalbare huisvesting voor jongeren, studentenwoningen. Maar daar hoor en lees ik nagenoeg niks over.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  vrijdag 21 november 2025 @ 13:23:07 #262
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219309570
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2025 12:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Heeft zij eigenlijk überhaupt iets bereikt als minister?
Ja wel degelijk. Wetten aangenomen die bepaalde normen makkelijker uitvoerbaar maken.
En verder: delay and pray
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  vrijdag 21 november 2025 @ 14:02:58 #263
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219309927
Overheid heeft vergaande plannen voor het online verzamelen van openbare gegevens over burgers, waarschuwt AP

https://www.trouw.nl/binn(...)rschuwt-ap~b0fb26cb/

Tsja, de angst dat dit misbruikt kan worden is natuurlijk niet irreël.

Helemaal als het verkopen van DigiD aan de Amerikanen verder navolging gaat krijgen (ja, een deel van de Tweede Kamer is wakker maar een deel drukt zijn snor, al dan niet opzettelijk)
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 21 november 2025 @ 14:05:01 #264
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219309941
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 november 2025 12:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Weer de zoveelste IT-faal van de overheid. :')
Ik denk dat het voor een deel opzettelijk is. Er is meerdere malen over gestemd in de Tweede Kamer en een deel ziet het probleem niet zo. Een deel wil de relatie met de VS heel close houden en dus zie je ook dat defensie flink bij de Amerikanen blijft inkopen (via Tuinman).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 21 november 2025 @ 14:13:30 #265
511161 Meningbastion
Bolwerk van feitelijkheid
pi_219309990
quote:

[..]
Volgens mij wil jij dat zelfs de lokale pindakaasfabrikant een overheidsbedrijf wordt.
En uiteraard meer uitkeringen en dus minder betaalde banen.

Of zie ik dat verkeerd?
"In evidence we trust, faith is for the uncertain"
  Moderator vrijdag 21 november 2025 @ 14:15:13 #266
5428 crew  miss_sly
pi_219310003
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 13:01 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Fatbike met een gashendel? Dat heb ik nog nooit gezien.
Dat zal wel net zoiets zijn als een Tesla met een gaspedaal.
https://dailyride.nl/pages/fatbike-met-gashendel
pi_219310014
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 14:13 schreef Meningbastion het volgende:

[..]
Volgens mij wil jij dat zelfs de lokale pindakaasfabrikant een overheidsbedrijf wordt.

Of zie ik dat verkeerd?
Dat zie jij totaal verkeerd. Ik ben absoluut geen SPer, die zelfs de energiebedrijven willen nationaliseren. Maar dit is gewoon essentiële infrastructuur waarmee je bijvoorbeeld op mijnoverheid en bij ziekenhuizen in kunt loggen, zulke infrastructuur is gewoon vitaal en dus moet de overheid hem beheren.
  Moderator vrijdag 21 november 2025 @ 14:17:12 #268
5428 crew  miss_sly
pi_219310017
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 14:13 schreef Meningbastion het volgende:

[..]

Of zie ik dat verkeerd?
Dat zie je verkeerd.

Maar goed, heel veel verstandigs komt er niet uit je toetsenbord, dus het verbaast op zich niet.
pi_219310023
quote:

[..]
De overheid moet dit soort vertrouwelijke informatie over burgers en de overheid wegzetten in Nederland, in een Nederlands bedrijf die onder scherpe overheidscontrole staat.
F* big tech , vooral uit het buitenland.

Maar ja .... verwacht niets van de huidige regering Schoof. En de Tweede Kamer zal ook weer eens deze kwestie op de lange baan zetten
pi_219310027
quote:
Die fatbikes zijn toch elektrisch?
  vrijdag 21 november 2025 @ 14:23:42 #271
511161 Meningbastion
pi_219310062
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 november 2025 14:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat zie je verkeerd.

Maar goed, heel veel verstandigs komt er niet uit je toetsenbord, dus het verbaast op zich niet.
Je bedoelt eigenlijk dat mijn mening jou niet aanstaat en dat jouw mening beter is? Dat begrijp ik best, gelet op het logische kader waarin jouw overtuigingen gevormd worden.
  vrijdag 21 november 2025 @ 14:25:12 #272
511161 Meningbastion
pi_219310070
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 14:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat zie jij totaal verkeerd. Ik ben absoluut geen SPer, die zelfs de energiebedrijven willen nationaliseren. Maar dit is gewoon essentiële infrastructuur waarmee je bijvoorbeeld op mijnoverheid en bij ziekenhuizen in kunt loggen, zulke infrastructuur is gewoon vitaal en dus moet de overheid hem beheren.
Aha, duidelijk. Bedankt voor je toelichting.
  vrijdag 21 november 2025 @ 14:29:46 #273
511161 Meningbastion
pi_219310103
Zou Jetten nu eindelijk doorhebben dat het "Nee=Nee" van de VVD echt gemeend is? Zijn "Nee" tegen Ja21 is immers ook gemeend. Dus wanneer begint nu eindelijk het overleg met de VVD om een minderheidskabinet te vormen? Wanneer houden zijn politieke spelletjes eens op en gaat hij echt aan het werk?
  Moderator vrijdag 21 november 2025 @ 14:31:19 #274
5428 crew  miss_sly
pi_219310111
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 14:29 schreef Meningbastion het volgende:
Zou Jetten nu eindelijk doorhebben dat het "Nee=Nee" van de VVD echt gemeend is? Zijn "Nee" tegen Ja21 is immers ook gemeend. Dus wanneer begint nu eindelijk het overleg met de VVD om een minderheidskabinet te vormen? Wanneer houden zijn politieke spelletjes eens op en gaat hij echt aan het werk?
Ze zijn aan het werk, D66 en CDA. Conform de afspraak zijn ze bezig met gesprekken en over twee weken is dan een document klaar. Een gesprek met andere partijen is nog niet aan de orde in dit stadium.
pi_219310119
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 14:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hoewel een continue energietoevoer ook vitaal is.
Maar dit rammelt niet zoveel in Nederland. Als het meer wordt, dan moet de overheid toezien en eisen stellen.
Is er nog ....energieprijzen afromen. Een plafond instellen voor de gewone consument.
En... de overheid moet actief de energietransitie bevorderen... kost geld.. dus investeren daarin. Niet aan "de vrije markt" overlaten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')