abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 21 november 2025 @ 00:51:33 #226
236264 crew  capricia
pi_219306822
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 00:49 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ok, om het even weer naar de politiek terug te trekken, hoe kijk jij nu naar de binnenlandse politiek hier? Ben jij voor die lui die pleiten voor een Nexit met navelstaarders? Voor welke wet pleit jij als eerst? Weer op asiel gooien?
Ik ga mijn ogen dicht doen.
Misschien morgen als ik tijd vind.
Slaap lekker.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219306828
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2025 00:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik ga mijn ogen dicht doen.
Misschien morgen als ik tijd vind.
Slaap lekker.
Helemaal prima, hoor. Morgen weer een dag.
  vrijdag 21 november 2025 @ 05:00:17 #228
511161 Meningbastion
Bolwerk van feitelijkheid
pi_219307105
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 19:48 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Als een kind zich vroeger misdroeg en straf kreeg van de leerkracht, en de ouders kwamen het te weten, dan gingen de ouders er meestal vanuit dat hun kind zich inderdaad misdragen had en straf verdiend had. Ook kon de leerkracht rekenen op de eventuele steun van collega's. Tegenwoordig is dat inderdaad niet meer zo en staat de leerkracht er alleen voor.
Toen mijn opa huilend van school thuis kwam en zei dat hij een klap had gekregen van de meester, kreeg hij meteen een klap van mijn overgrootvader met de mededeling: "dan zal je dat wel verdiend hebben."

Vroeger, toen alles beter was, wist men nog wat opvoeden was. Nu worden kinderen opgevoed tot wezenloze watjes zonder enig plichtsbesef en verantwoordelijkheidsgevoel bij te brengen. Het is hoofdzakelijk het krankzinnige concept van "zelfontplooiing" :r wat de klok slaat bij de verwarde amateurpedagoogjes. Het gevolg is o.a welig tierende gendergekte, denken in termen van woke en onzekerheid bij onze jongste generatie die in de toekomst geacht wordt onze bloem der natie te zijn.

Wij zijn hopeloos verloren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Meningbastion op 21-11-2025 05:30:17 ]
"In evidence we trust, faith is for the uncertain"
  vrijdag 21 november 2025 @ 07:48:24 #229
3542 Gia
User under construction
pi_219307447
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 05:00 schreef Meningbastion het volgende:

[..]
Toen mijn opa huilend van school thuis kwam en zei dat hij een klap had gekregen van de meester, kreeg hij meteen een klap van mijn overgrootvader met de mededeling: "dan zal je dat wel verdiend hebben."
Tegenwoordig stappen ouders op hoge poten naar de leerkracht om verhaal te gaan halen. Waarom heeft junior straf? Hij is heus niet de enige die weleens wat uitvreet.
quote:
Vroeger, toen alles beter was, wist men nog wat opvoeden was. Nu worden kinderen opgevoed tot wezenloze watjes zonder enig plichtsbesef en verantwoordelijkheidsgevoel bij te brengen. Het is hoofdzakelijk het krankzinnige concept van "zelfontplooiing" :r wat de klok slaat bij de verwarde amateurpedagoogjes. Het gevolg is o.a welig tierende gendergekte, denken in termen van woke en onzekerheid bij onze jongste generatie die in de toekomst geacht wordt onze bloem der natie te zijn.

Wij zijn hopeloos verloren.
Tja, je moet nu met kinderen het gesprek aan gaan, waarom ze iets wel of niet willen. Je kunt niet meer zomaar zeggen: En nu ga je naar zwemles als hij een keertje geen zin heeft. Want dat kan toch!

Heb een keer meegemaakt met een moeder wiens kind niet uit de auto wilde komen bij de zwemles. Moeders zat op haar knieën naast de auto op de parkeerplaats zodat ze op ooghoogte was met haar spruit om het gesprek aan te gaan. Met allerlei beloftes heeft ze hem het zwembad in gekregen.

Mijn handen jeukten!
pi_219307457
“De jeugd van tegenwoordig” argumenten zijn ook al zo oud als Methusalem.
pi_219307659
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 november 2025 07:51 schreef Citizen.Erased het volgende:
Exact, ik heb mijn achtjarige zojuist gedropt op school. Hij zag zijn leraar staan, rende naar hem toe en gaf hem een dikke knuffel.

Bam, alle Fokcliches in 1 seconde weg: moslimpapa die zijn kind wegbrengt, naar een Christelijke school, kind respectvol naar leraar.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator vrijdag 21 november 2025 @ 08:48:54 #232
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219307666
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 08:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Exact, ik heb mijn achtjarige zojuist gedropt op school. Hij zag zijn leraar staan, rende naar hem toe en gaf hem een dikke knuffel.

Bam, alle Fokcliches in 1 seconde weg: moslimpapa die zijn kind wegbrengt, naar een Christelijke school, kind respectvol naar leraar.
Je mist nog één Fokcliché; bracht je hem wel weg op de fatbike? ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219307670
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 08:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Gelukkig maar :)

De nozems, hippies en provo's hoor je bijna niemand meer over klagen ook.
pi_219307677
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 november 2025 08:48 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je mist nog één Fokcliché; bracht je hem wel weg op de fatbike? ;)
Hahaha, nee. Wel heel typisch met de auto. Maar dan wel een elektrische.
Allah Al Watan Al Malik
pi_219307802
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 07:48 schreef Gia het volgende:
Tegenwoordig stappen ouders op hoge poten naar de leerkracht om verhaal te gaan halen. Waarom heeft junior straf? Hij is heus niet de enige die weleens wat uitvreet.
Helaas zijn er ook leerkrachten die de belhamels uit de klas niet aan kunnen en ze er altijd mee weg laat komen als ze zich misdragen, maar als een leerling die zich voor de rest eigenlijk altijd netjes gedraagt, eens een keertje bij uitzondering iets doet wat niet mag, dan krijgt hij wel ineens straf. Van dat soort leerkrachten zijn er helaas ook veel te veel.
  vrijdag 21 november 2025 @ 09:25:29 #236
3542 Gia
User under construction
pi_219307817
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 09:22 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

Helaas zijn er ook leerkrachten die de belhamels uit de klas niet aan kunnen en ze er altijd mee weg laat komen als ze zich misdragen, maar als een leerling die zich voor de rest eigenlijk altijd netjes gedraagt, eens een keertje bij uitzondering iets doet wat niet mag, dan krijgt hij wel ineens straf. Van dat soort leerkrachten zijn er helaas ook veel te veel.
Ai, ik voel hier een ouder die op hoge poten naar de leerkracht stapt met de woorden: "Anderen doen ook weleens wat en die krijgen geen straf!!", als zoonlief een keer met strafwerk thuiskomt.
pi_219307825
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 08:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Hahaha, nee. Wel heel typisch met de auto. Maar dan wel een elektrische.
Wel getoeterd?
  Moderator vrijdag 21 november 2025 @ 09:29:38 #238
5428 crew  miss_sly
pi_219307835
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 09:25 schreef Gia het volgende:

[..]
Ai, ik voel hier een ouder die op hoge poten naar de leerkracht stapt met de woorden: "Anderen doen ook weleens wat en die krijgen geen straf!!", als zoonlief een keer met strafwerk thuiskomt.
Ik voel vooral veel 'de jeugd van tegenwoordig' en 'andere ouders' vibes.

Er is van alles aan de hand in het onderwijs, en dat er ouders zijn die verhaal komen halen bij de leerkracht of docent is zeker waar, maar het is nog steeds niet zo dat alle ouders dat doen en dat er geen straf uitgedeeld mag worden. Lijfstraffen mogen gelukkig niet meer, maar er zijn nog talloze andere straffen die uitgedeeld (mogen) worden.

Maar ook in het kader van omgang met elkaar en de docenten is het telefoonverbod wel een goede stap, denk ik. Het costante risico dat er gefilmd wordt, is op veel momenten en plaatsen in onze maatschappij bepaald geen goede ontwikkeling.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 21 november 2025 @ 09:35:32 #239
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219307871
quote:
Klopt. Ook dat aldoor gekanker over die fatbikes. Ja ik zie en ervaar hetzelfde als sommige verzuurde boomers. Hard rijden, op het laatst remmen, slalommen. Ik vind het ook irritant, en heb ze al eens met een handgebaar gemaand de snelheid te matigen. Maar ook hun intentie is het niet om over de kop te vliegen.
Ik had vroeger ook de grootste lol op mijn yamaha aerox, en de generatie voor mij op hun brommer, en daarvoor pouch ofzo.

Gun elkaar toch wat.

Hetzelfde over die paniek aangaan die vapes. Ongetwijfeld ongezond. Maar zwaar uit de bocht dat je instantly Gemetastaseerde bronchuscarcinoom oploopt. Hetzelfde over alcohol. Hetzelfde over designer drugs. Allemaal ongezond. Maar gun die jeugd ook hun verzetje.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  vrijdag 21 november 2025 @ 09:45:32 #240
511161 Meningbastion
Bolwerk van feitelijkheid
pi_219307920
quote:
Maar gelukkig nog steeds geldig. Als senior erger ik mij dood. ;)
"In evidence we trust, faith is for the uncertain"
  Moderator vrijdag 21 november 2025 @ 09:48:13 #241
5428 crew  miss_sly
pi_219307939
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 november 2025 09:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Klopt. Ook dat aldoor gekanker over die fatbikes. Ja ik zie en ervaar hetzelfde als sommige verzuurde boomers. Hard rijden, op het laatst remmen, slalommen. Ik vind het ook irritant, en heb ze al eens met een handgebaar gemaand de snelheid te matigen. Maar ook hun intentie is het niet om over de kop te vliegen.
Ik had vroeger ook de grootste lol op mijn yamaha aerox, en de generatie voor mij op hun brommer, en daarvoor pouch ofzo.

Gun elkaar toch wat.

Hetzelfde over die paniek aangaan die vapes. Ongetwijfeld ongezond. Maar zwaar uit de bocht dat je instantly Gemetastaseerde bronchuscarcinoom oploopt. Hetzelfde over alcohol. Hetzelfde over designer drugs. Allemaal ongezond. Maar gun die jeugd ook hun verzetje.
Met je laatste alinea vlieg je nogal uit de bocht. Er zijn jongeren overleden door designerdrugs. En best wel een aantal. Dat is dus meer dan ongezond. Vapes zijn vooral ongezond omdat er geen rem op zit. Een sigaret is na ee korte tijd op, een vape is niet na korte tijd leeg. Er worden dus zoveel meer trekjes genomen dan aan sigaretten, zonder dat men het echt doorheeft. Bovendien zijn er echt veel vapes in omloop met heel ongezonde of zelfs gevaarlijke inhoud. En wat alcohol betreft is uit onderzoek nu eenmaal gebleken dat het op jongere leeftijd ongezonder is en de kans op misbruik veel groter.

Wat betreft de fatbike: ik vind het er niet uitzien, maar als ze er zelf blij van worden, moeten ze er vooral op blijven rijden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219307943
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 09:25 schreef Gia het volgende:
Zo'n ouder ben ik echt niet.
Ik heb niet eens kinderen.
pi_219308250
quote:
"Vroeger, toen alles beter was, kon je tenminste je eigen kind en slaaf nog een goed pak rammel geven!

Die goede oude tijd!"
  vrijdag 21 november 2025 @ 11:17:01 #244
3542 Gia
User under construction
pi_219308397
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 november 2025 09:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik voel vooral veel 'de jeugd van tegenwoordig' en 'andere ouders' vibes.

Er is van alles aan de hand in het onderwijs, en dat er ouders zijn die verhaal komen halen bij de leerkracht of docent is zeker waar, maar het is nog steeds niet zo dat alle ouders dat doen en dat er geen straf uitgedeeld mag worden. Lijfstraffen mogen gelukkig niet meer, maar er zijn nog talloze andere straffen die uitgedeeld (mogen) worden.

Maar ook in het kader van omgang met elkaar en de docenten is het telefoonverbod wel een goede stap, denk ik. Het costante risico dat er gefilmd wordt, is op veel momenten en plaatsen in onze maatschappij bepaald geen goede ontwikkeling.
Zeker mee eens. Als een leerkracht op de basisschool op het schoolplein een kind terecht wijst, wordt dit al gefilmd en later lachend gedeeld. W.m.b. 's morgens direct de telefoon inleveren en je krijgt hem terug als de school uit is.
pi_219308417
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 november 2025 09:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Met je laatste alinea vlieg je nogal uit de bocht. Er zijn jongeren overleden door designerdrugs. En best wel een aantal. Dat is dus meer dan ongezond. Vapes zijn vooral ongezond omdat er geen rem op zit. Een sigaret is na ee korte tijd op, een vape is niet na korte tijd leeg. Er worden dus zoveel meer trekjes genomen dan aan sigaretten, zonder dat men het echt doorheeft. Bovendien zijn er echt veel vapes in omloop met heel ongezonde of zelfs gevaarlijke inhoud. En wat alcohol betreft is uit onderzoek nu eenmaal gebleken dat het op jongere leeftijd ongezonder is en de kans op misbruik veel groter.

Wat betreft de fatbike: ik vind het er niet uitzien, maar als ze er zelf blij van worden, moeten ze er vooral op blijven rijden.
Niet zo aanstellen.

Lekker aan de designerdrug of een snuifje op een studentenhuisfeestje moet kunnen toch? Dan kan fatsoenlijk rechts ook lekker door blijven kankeren op dat uithalerstraattuig in de Rotterdamse en Antwerpse havens. Win-win.
pi_219308493
Een beetje experimenteren en "overlast" geven hoort er nu eenmaal bij. Niet alles hoeft in een keurslijf te worden gegoten.
  vrijdag 21 november 2025 @ 11:40:00 #247
3542 Gia
User under construction
pi_219308523
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 november 2025 09:35 schreef phpmystyle het volgende:

Ik erger me vooral aan het feit dat die fatbikes er continu bijgesleept worden als er weer een aangereden is, terwijl die voorrang had op een rotonde! Alsof het dan aan de fatbike ligt! Ja, ze rijden hard, maar een wielrenner of een gewone electrische fiets ook. Ja, ze geven geen voorrang, omdat ze voorrang hebben. Een oudje op een electrische fiets geeft liever de automobilist voorrang, voor de zekerheid, maar die jeugd kart door. Maar dan nog ligt de fout bij de automobilist die niet oplette en geen voorrang gaf.
quote:
Maar toen was je waarschijnlijk wel 16, geen 12.

De leeftijd voor electrische fietsen in het algemeen mag w.m.b. naar 16. Laat die jeugd maar gewoon trappen. Is goed voor ze.
pi_219308948
Sorry maar fatbikes vind ik wel een probleem, 3 kinderen die net zelfstandig kunnen pissen op 1 fiets die te hard gaat
pi_219309000
Wiersma gelooft nog in sprookjes: https://www.nd.nl/varia/v(...)ng-brussel-over-mest

Kan ze niet vandaag nog weg?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator vrijdag 21 november 2025 @ 12:41:08 #250
236264 crew  capricia
pi_219309011
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 12:39 schreef Hanca het volgende:
Wiersma gelooft nog in sprookjes: https://www.nd.nl/varia/v(...)ng-brussel-over-mest

Kan ze niet vandaag nog weg?
Heeft zij eigenlijk überhaupt iets bereikt als minister?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')