abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219291668
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 16:04 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Door wie worden die dan benoemd?
Ze worden formeel benoemd door de kamer, maar zoals Hanca zegt hamerstuk waarbij de fracties zelf kiezen we ze uit hun fractie dat laten doen (en tegenwoordig enkel de grootste fracties omdat ze het presidium iets wilden stroomlijnen en je als kleine fractie daar geen persoon aan kwijt zou moeten willen zijn)
pi_219291685
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 16:09 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Ze worden formeel benoemd door de kamer, maar zoals Hanca zegt hamerstuk waarbij de fracties zelf kiezen we ze uit hun fractie dat laten doen (en tegenwoordig enkel de grootste fracties omdat ze het presidium iets wilden stroomlijnen en je als kleine fractie daar geen persoon aan kwijt zou moeten willen zijn)
Ah, helder.
pi_219291714
Nee he, kerrolain.. _O-
pi_219291719
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 16:15 schreef Firuze60 het volgende:
Nee he, kerrolain.. _O-
Wat doet die nu weer?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_219291737
Carolain, zwaar sjekkie. _O-
De enige echte.
pi_219291744
Gebruik hem wijs, mevrouw vd Plas.. _O-
pi_219291749
van Campen is nu al zijn werk aan het afschuiven op de griffier.
pi_219291757
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 16:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
van Campen is nu al zijn werk aan het afschuiven op de griffier.
Dat ging bij Arib aardig mis, had ik begrepen.
pi_219291767
Goede vraag
pi_219291847
Tom van der Lee heeft eigenlijk wel de beste kwaliteiten voor een voorzitter. Moest wel lachen dat ie zichzelf niet wilde vergelijken met Hekking. Hij heeft wel een beetje datzelfde geschutter als Schoof.
pi_219291894
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2025 11:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..] Net zoals de bijstand omlaag brengen, waar gewoon (dankzij de VVD!) heel veel arbeidsongeschikten in zitten. [..]
Dit is inderdaad een hele smerige maatregel. Ik moest er echt van walgen toen ik dat las in het VVD-verkiezingsprogramma.
pi_219291909
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 november 2025 16:53 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Dit is inderdaad een hele smerige maatregel. Ik moest er echt van walgen toen ik dat las in het VVD-verkiezingsprogramma.
Dat is volgens mij echt nog een nawerking uit de jaren 70/80 waar een minderheid met last van zijn rug in de WAO belandde en ondertussen lekker zwart bij zat te werken. Of een stel Bulgaren misbruik maakten van de kinderbijslag, waardoor die hele toeslagaffaire ontstond.

[ Bericht 6% gewijzigd door Firuze60 op 18-11-2025 17:03:31 ]
pi_219291921
Air Jordan's in de kamer, kan dat?
pi_219291930
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 16:58 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Air Jordan's in de kamer, kan dat?
Tuurlijk, net als truien.
pi_219291954
Dit is een goed overzicht, mbt Van Campen:

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3m5w3h2o6vc2n

Mooie ontleding van de huidige fractie waar Thom van Campen in zit.

Van Campen maakt zich terecht druk over Hongarije, maar ondertussen wil hun erelid Henk Kamp dat Nederland een voorbeeld neemt aan de houding van Hongarije in Europa.

Elsevier doet tegenwoordig aan satire:

Geschreven door de zoveelste VVD shill (journalist met VVD achtergrond)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gerry_van_der_List
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219291958
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 november 2025 11:55 schreef phpmystyle het volgende:
Heel veel zaken zijn gewoon broodnodige moderniseringen van de verzorgingsstaat.
Je hebt echt géén idee waar je het over hebt. Een groot deel van de mensen die onder de Participatiewet vallen is deels of volledig arbeidsongeschikt. En daar zitten echt zeer zware gevallen bij, zoals mensen die door een ongeluk hersenletsel hebben opgelopen en daardoor het niveau van een driejarige hebben. Het is echt walgelijk en onmenselijk om deze mensen nog verder in de afgrond te duwen.

Ik ben écht niet van het nivelleren om het nivelleren, maar ik heb wel het fatsoen om die situatie niet te willen laten voortbestaan of zelfs verder te verergeren zoals de VVD bepleit.
pi_219291970
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2025 17:03 schreef Klopkoek het volgende:

Van Campen maakt zich terecht druk over Hongarije, maar ondertussen wil hun erelid Henk Kamp dat Nederland een voorbeeld neemt aan de houding van Hongarije in Europa.

[ afbeelding ]

Allemaal goed en aardig om af en toe wat bronnen erbij te halen om jouw mening kracht bij te zetten, maar volgens mij werkt dat averechts. Jij zit net zo goed in een fuik als je grootste politieke tegenstanders.
pi_219291972
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2025 17:03 schreef Klopkoek het volgende:

[ afbeelding ]

Dan kiezen we maar Bosma.
pi_219291988
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 november 2025 17:04 schreef Kowloon het volgende:
Ik ben écht niet van het nivelleren om het nivelleren, maar ik heb wel het fatsoen om die situatie niet te willen laten voortbestaan of zelfs verder te verergeren zoals de VVD bepleit.
Nivelleren zie ik als een lapmiddel en noodzakelijk kwaad (wat ik Nederland zoals gezegd erg mee/tegen valt).

In de ideale wereld, het denkbeeldige Paradijs, is geen nivelleren en herverdelen nodig. Of maar zeer beperkt. Het zit dan al aan de voorkant goed, rechtvaardig en evenwichtig in elkaar.

De paradox van (afgedwongen) gelijkheid kan zijn dat je daar ongelijke machtsrelaties en machtsconcentratie voor nodig hebt. Dat is een gevaar waar je bewust van moet zijn.

Nivelleren is iig geen ideaal op zichzelf.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219291992
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 16:55 schreef Firuze60 het volgende:
Dat is volgens mij echt nog een nawerking uit de jaren 70/80 waar een minderheid met last van zijn rug in de WAO belandde en ondertussen lekker zwart bij zat te werken. Of een stel Bulgaren misbruik maakten van de kinderbijslag, waardoor die hele toeslagaffaire ontstond.
Het is een gevolg van het feit dat de politiek simpelweg steeds minder luistert naar de adviezen en opmerkingen van ambtenaren en adviesorganen.

Ambtenaren en adviesorganen kaarten de erbarmelijke situatie van arbeidsongeschikten in de Participatiewet al sinds 2019 aan, maar ze krijgen simpelweg nauwelijks voet aan de grond bij de politiek.

Dat patroon is echt heel wijdverbreid binnen de Nederlandse politiek. En inderdaad, dat patroon heeft ook aan de Toeslagenaffaire ten grondslag gelegen.
pi_219291993
quote:

[..]
Je hebt echt géén idee waar je het over hebt. Een groot deel van de mensen die onder de Participatiewet vallen is deels of volledig arbeidsongeschikt. En daar zitten echt zeer zware gevallen bij, zoals mensen die door een ongeluk hersenletsel hebben opgelopen en daardoor het niveau van een driejarige hebben. Het is echt walgelijk en onmenselijk om deze mensen nog verder in de afgrond te duwen.

Dat is afschuwelijk, maar gaat dus altijd ten koste van een minderheid.
pi_219291999
quote:

[..]

Maar dat bepleit de VVD niet, van het basispad afwijken is niet hetzelfde als een bezuiniging/minder geld uitgeven.
pi_219292011
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 17:12 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Maar dat bepleit de VVD niet, van het basispad afwijken is niet hetzelfde als een bezuiniging/minder geld uitgeven.
Ik kan mij echt niet heugen en loop al wat jaren mee, dat er niet over bezuinigingen werd gesproken in de politiek, rechts of links om. Kwartje van Kok was nog het meest grappig.
pi_219292031
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 17:12 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Het basispad is door de VVD zelf gemaakt.

Inclusief inflatie groeit de sociale zekerheid bij de VVD met 0.3% punt per jaar.

In 2030 gaat er maar 2 miljard meer heen dan in 2025. Dat is met de inflatie bij in.

Omdat de economie harder groeit dan dit is dit gewoon een verdere uitholling en verschraling van de sociale zekerheid.

Het percentage van het BBP neemt verder af, en Nederland zakt nog meer op de internationale ladder.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219292044
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 17:07 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Allemaal goed en aardig om af en toe wat bronnen erbij te halen om jouw mening kracht bij te zetten, maar volgens mij werkt dat averechts. Jij zit net zo goed in een fuik als je grootste politieke tegenstanders.
Ik zit in een bluesky bubbel idd.

Het is gewoon grappig hoe er een PR offensief rondom Yesilgoz bezig is. Met best wel vaak een VVDer op journalistieke posities.

Net zoals ooit Rutte overal de "staatsman" was.

Yesilgoz: "zelfbeheersing"
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')