Alle Exchanges vallen om en ook crypto-fluencers moeten een nieuwe baan zoeken.quote:Op donderdag 20 november 2025 18:20 schreef kibo het volgende:
Stel je voor dat de bitcoin, om wat voor reden dan ook, totaal crasht en uiteindelijk belandt in de categorie "shitcoin".
Wat voor neveneffecten zou dat kunnen hebben op de wereldeconomie?
Welke exchanges?quote:Op donderdag 20 november 2025 18:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Alle Exchanges vallen om en ook crypto-fluencers moeten een nieuwe baan zoeken.
@:thefreshprince moet ook weer een baan.
Dat stabiel houden gaat ze dan verdomd slecht af, de koopkracht van een euro is sinds invoering met zo’n 40% gedaald. Fiat geld beweegt altijd richting 0, door bijprinten van geld om begrotingstekorten te financieren van overheden. Oh nee, dat komt omdat “de bedrijven” steeds hogere prijzen vragen, de zakkenwassers.quote:Op donderdag 20 november 2025 11:00 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je kunt een Euro het beste zien als een aandeel EU. Er zit een hele organisatie achter die de prijs daarvan constant probeert te houden. Bij Bitcoin is het vooral de energieprijs die nu nog de bovengrens bepaalt.
Dat komt voornamelijk omdat al dat verse geld aan de bovenkant blijft hangen en rechtstreeks de aandelenbeurs op gaat of gebruik wordt om vastgoed te kopen. Het komt niet bij de consumenten terecht, maar beïnvloed wel de inflatie. Niet rechtstreeks, maar omdat het de concurrentie vermindert doordat de aandelenprijs zo wordt losgekoppeld van de winstgevendheid van het bedrijf. Vergeet niet, dat de meeste managers bij de grote bedrijven betaald worden in aandelen of opties daarop.quote:Op donderdag 20 november 2025 18:53 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Dat stabiel houden gaat ze dan verdomd slecht af, de koopkracht van een euro is sinds invoering met zo’n 40% gedaald. Fiat geld beweegt altijd richting 0, door bijprinten van geld om begrotingstekorten te financieren van overheden. Oh nee, dat komt omdat “de bedrijven” steeds hogere prijzen vragen, de zakkenwassers.
Ja klopt, zo’n 15% komt maar bij consumenten terecht van bijgedrukt geld. Dankjewel voor het maken van mijn punt. Maar ja, de centrale banken zeggen dat ze het wel MOETEN doen, want anders krijgen consumenten helemaal niks he. Banken kunnen nou eenmaal dat bijgeprinte geld niet kwijt aan consumenten. Tja, overheden he. Gewoon doorgaan met printen en teveel geld uitgeven. De wereld, en zeker armen, zou beter af zijn zonder inflatie door overspendering van overheden. Dan worden meteen die boemannen van een bedrijven van je aangepakt.quote:Op donderdag 20 november 2025 19:35 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat komt voornamelijk omdat al dat verse geld aan de bovenkant blijft hangen en rechtstreeks de aandelenbeurs op gaat of gebruik wordt om vastgoed te kopen. Het komt niet bij de consumenten terecht, maar beïnvloed wel de inflatie. Niet rechtstreeks, maar omdat het de concurrentie vermindert doordat de aandelenprijs zo wordt losgekoppeld van de winstgevendheid van het bedrijf. Vergeet niet, dat de meeste managers bij de grote bedrijven betaald worden in aandelen of opties daarop.
Het gaat er steeds meer alleen om hoe goed je de toekomstige groei van je bedrijf kunt verkopen aan de aandeelhouders. Je moet sexy zijn.
Mja, niet direct nee. Indirect legitimeert het wel bitcoin.quote:Op donderdag 20 november 2025 20:13 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit heeft geen fuck met bitcoin te maken dunkt mij.
Gewoon dat geld rechtstreeks aan de bevolking geven. Maar dat is tegenwoordig niet rechts genoeg.quote:Op donderdag 20 november 2025 20:10 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Ja klopt, zo’n 15% komt maar bij consumenten terecht van bijgedrukt geld. Dankjewel voor het maken van mijn punt. Maar ja, de centrale banken zeggen dat ze het wel MOETEN doen, want anders krijgen consumenten helemaal niks he. Banken kunnen nou eenmaal dat bijgeprinte geld niet kwijt aan consumenten. Tja, overheden he. Gewoon doorgaan met printen en teveel geld uitgeven. De wereld, en zeker armen, zou beter af zijn zonder inflatie door overspendering van overheden. Dan worden meteen die boemannen van een bedrijven van je aangepakt.
Bitcoin is groter dan Tesla, niks zou ik dus niet zeggen, we zien al wat er gebeurt als die een tik krijgen, dan trek je heel veel andere aandelen mee, en dat heeft wel degelijk invloed.quote:Op donderdag 20 november 2025 18:25 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Weinig tot niks, het zijn vooral de kleine spelers die daar mee beleggen. Het totale volume is ook te klein.
Misschien moet je eens op feiten baseren, het grootste Bitcoin ETF fonds staat op plek 30, dat is geen kleine speler maar heeft een marketcap van 67 miljard, en dat bestaat nog maar een jaar.quote:Op donderdag 20 november 2025 18:25 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Weinig tot niks, het zijn vooral de kleine spelers die daar mee beleggen. Het totale volume is ook te klein.
Of richting 120K, sjonge jonge.quote:Op vrijdag 21 november 2025 06:06 schreef Chadi het volgende:
De eeuwige discussie over wat wat waard is.
Op dit moment is men bereid een hoop neer te leggen voor bitcoin. Mocht dat veranderen dan zien we het dan wel.
Bitcoin is nu onderweg richting 74000. Kijken of hij daar blijft hangen.
Eerst even weer de bodem kussen zoals gebruikelijk. Daarna als het meezit die kant op. Waarom denk jij dat het snel richting 120 gaat?quote:
Ik doelde meer dat het Kristallen bol kijken isquote:Op vrijdag 21 november 2025 08:06 schreef Chadi het volgende:
[..]
Eerst even weer de bodem kussen zoals gebruikelijk. Daarna als het meezit die kant op. Waarom denk jij dat het snel richting 120 gaat?
En hoeveel procent is dat van de totale economie? Of van alle aandelen?quote:Op vrijdag 21 november 2025 02:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Misschien moet je eens op feiten baseren, het grootste Bitcoin ETF fonds staat op plek 30, dat is geen kleine speler maar heeft een marketcap van 67 miljard, en dat bestaat nog maar een jaar.
0,3% van het wereldwijde vermogen, kan je nagaan hoeveel groeiruimte er nog is.quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:19 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En hoeveel procent is dat van de totale economie? Of van alle aandelen?
Je ziet wat er gebeurt als Tesla of Nvidia slechte cijfers heeft, en nee de beurs is niet direct de economie, maar als de beursfondsen dalen, en zeker in de VS betekent dat ze veel meer meetrekken, en dat die bedrijven weer gaan reorganiseren, dus ja het heeft invloed op de echte economie.quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:19 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En hoeveel procent is dat van de totale economie? Of van alle aandelen?
Misschien moet je je eerst eens inlezen, je komt nogal dom over zo.quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:42 schreef SymbolicFrank het volgende:
De koers is al teruggelopen tot 59 miljard. In totaal is de waarde van hun Bitcoins met zo'n 1,2 miljard teruggelopen.
Zo te zien moet je al snel 0,25% van je transactie betalen aan kosten. Dus ze maken wel omzet, maar dan alleen via die transactiekosten. Dat is zo'n 245 miljoen per jaar. De prijs/prestatieverhouding is dus 240. Het gaat dus vooral om de waardevermeerdering van de Bitcoins. En daar er geen fysieke bezittingen achter hangen heeft het verder geen waarde.
Het heeft dus toch nog steeds een hoog piramidegehalte. Leuk als je er vroeg in bent gestapt en wat blokken van 50 bitcoins hebt kunnen minen. Als investering schommelt de koers nog meer dan van de aandelen Tesla.
Omdat ik niet blindelings in het gospel geloof?quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Misschien moet je je eerst eens inlezen, je komt nogal dom over zo.
Ik ga niet eens meer reageren op je dommigheid, je hoeft helemaal niets. Hou gewoon je centen lekker op de bank/beurs, maar ga niet over Bitcoin praten terwijl je niet eens de basismechanismes kent.quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:44 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Omdat ik niet blindelings in het gospel geloof?
Ben je een beetje boos omdat de koersen flink in aan het zakken zijn? Je hoeft dat niet op mij af te rekenen, hoor.quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ga niet eens meer reageren op je dommigheid, je hoeft helemaal niets. Hou gewoon je centen lekker op de bank/beurs, maar ga niet over Bitcoin praten terwijl je niet eens de basismechanismes kent.
Bitcoin is een decentraal, veilig digitaal systeem voor wereldwijde betaling en opslag van waarde.quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:42 schreef SymbolicFrank het volgende:
En daar er geen fysieke bezittingen achter hangen heeft het verder geen waarde.
Onzin natuurlijk, ik ben sinds 2011 zo'n ~6x in- en uitgestapt en de meest recente keer dat ik ben ingestapt was begin 2024 en sindsdien 100% winst gemaakt (en ja, ik heb vorige maand weer wat verkocht dus geen "papieren winst").quote:Het heeft dus toch nog steeds een hoog piramidegehalte. Leuk als je er vroeg in bent gestapt en wat blokken van 50 bitcoins hebt kunnen minen. Als investering schommelt de koers nog meer dan van de aandelen Tesla.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |