abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219303150
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 13:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Absoluut wel.
Hoe dan?
pi_219303164
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 13:35 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Hoe dan?
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 11:26 schreef recursief het volgende:

[..]
Je kunt je private keys in een kluis leggen als je dat wil.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_219303167
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 13:13 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik blijf het grappig vinden dat de mensen die zelf Bitcoins hebben iedereen er van proberen te overtuigen dat ze die ook moeten kopen.
Ik overtuig niemand, ik heb zelf genoeg fiat op de bank.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219303209
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 13:07 schreef SugeLucky het volgende:

[..]
Ah ja de zogenaamde experts..
Als je denkt dat BTC dit jaar nog op 150k of hoger kan eindigen, leef je wel echt in een waan.
Niet zogenaamde experts mensen die in dat vakgebied werken en kennis van de markt hebben.
We krijgen nog een rentebesluit in december en de economische vooruitzichten blijven gunstig dus ik hou hoop.

Het zal ook niet de eerste keer zijn dat we na een sterke stijging een dip hebben en daarna als een raket omhoog schieten. Je hoeft maar terug te gaan naar 2024 toen we van 70k terugzakten naar 50k om daarna alsnog in een rechte lijn naar 100k te gaan.
blablablabla
pi_219303214
Ik heb ooit, lang geleden, toen een bitcoin nog maar een paar Euro waard was, ook bitcoins gemined. Maar ik had maar een heel simpele videokaart en het duurde ongeveer een week om er 1 te minen, En ondertussen kon ik dan mijn computer niet gebruiken. Ik ben zelfs korte tijd lid geweest van een clubje waar je samen kon minen, om dat wat makkelijker te maken.

Maar al met al kostte het me toen meer elektriciteit dan het opleverde en was het veel te onhandig, dus ik ben er mee gestopt. En ik heb geen flauw idee meer wat toen mijn sleutels waren.

Maar ik ben dus ooit de eigenaar van minstens 1 Bitcoin geweest. Hoeveel precies weet ik niet meer.
pi_219303674
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 13:49 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ik heb ooit, lang geleden, toen een bitcoin nog maar een paar Euro waard was, ook bitcoins gemined. Maar ik had maar een heel simpele videokaart en het duurde ongeveer een week om er 1 te minen, En ondertussen kon ik dan mijn computer niet gebruiken. Ik ben zelfs korte tijd lid geweest van een clubje waar je samen kon minen, om dat wat makkelijker te maken.

Maar al met al kostte het me toen meer elektriciteit dan het opleverde en was het veel te onhandig, dus ik ben er mee gestopt. En ik heb geen flauw idee meer wat toen mijn sleutels waren.

Maar ik ben dus ooit de eigenaar van minstens 1 Bitcoin geweest. Hoeveel precies weet ik niet meer.
Je bent nog steeds eigenaar van die Bitcoin :)
pi_219303716
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 15:08 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je bent nog steeds eigenaar van die Bitcoin :)
Ja, als ik het nummer nog zou weten.

Ik heb even mijn computer en email er op nagekeken, maar dat is al veel te lang geleden.
pi_219304086
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 13:49 schreef SymbolicFrank het volgende:
Als het een week duurde om er 1 te minen was je sowieso lid van een "clubje", ofwel een "mining pool".
Bitcoin zit namelijk in blocks en destijds zaten er 50, 25 of 12,5 btc in een blok afhankelijk van de periode waarin je aan het minen was.

quote:

Er zullen meer mensen zijn die dat niet meer weten ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 13:35 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Hoe dan?
Private key of pass phrase die toegang geeft tot je bitcoin kan je prima in een kluis leggen.
Je kan het ook op je koelkast plakken.
pi_219304184
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 16:14 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als het een week duurde om er 1 te minen was je sowieso lid van een "clubje", ofwel een "mining pool".
Bitcoin zit namelijk in blocks en destijds zaten er 50, 25 of 12,5 btc in een blok afhankelijk van de periode waarin je aan het minen was.
Dat kan goed. Ik heb er een paar weken met maar weinig resultaat mee zitten prutsen en toen hield ik het voor gezien.

quote:
Er zullen meer mensen zijn die dat niet meer weten ;)
Ja, dat zal zeker in het begin veel gebeurd zijn.

quote:
Private key of pass phrase die toegang geeft tot je bitcoin kan je prima in een kluis leggen.
Je kan het ook op je koelkast plakken.
Dat is dan net zoiets als de sleutel in de kluis leggen, dat is niet hetzelfde.
pi_219304203
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 16:40 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Voor Bitcoin is dat nou juist wel hetzelfde. Je hebt die sleutel absoluut nodig. Een koevoet of een lockpicksetje halen niets uit. Die private key ga je echt nodig hebben, een ander middel om bij je BTC te kunnen is er niet.
pi_219304210
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 16:40 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Bitcoin zijn uiteraard niet ergens fysiek aanwezig.

Ze staan op de blockchain en van die bitcoin blockchain staat op tienduizenden computers (nodes) wereldwijd een volledige kopie.

Wie de sleutel (private key / pass phrase) bezit, heeft toegang tot de bitcoin.

En die sleutel kan je prima in een kluis bewaren.
pi_219304257
Zo kun je ook de sleutel van je kluis met waardevolle spullen in een andere kluis leggen. Of het nummer van je bankrekening / credit card.
pi_219304278
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 16:56 schreef SymbolicFrank het volgende:
Zo kun je ook de sleutel van je kluis met waardevolle spullen in een andere kluis leggen. Of het nummer van je bankrekening / credit card.
Verschil is dat je die kluis kan proberen te kraken als je geen sleutel hebt. Snijbrander erop o.i.d. Bij Bitcoin gaat dat niet. Geen sleutel geen Bitcoin. Er is geen andere manier dan je private key. In die zin is je private key je Bitcoin.
pi_219304286
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2025 16:59 schreef recursief het volgende:

[..]
Verschil is dat je die kluis kan proberen te kraken als je geen sleutel hebt. Snijbrander erop o.i.d. Bij Bitcoin gaat dat niet. Geen sleutel geen Bitcoin. Er is geen andere manier dan je private key. In die zin is je private key je Bitcoin.
Ik weet hoe het werkt.
pi_219304292
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2025 16:59 schreef recursief het volgende:

[..]
Totdat kwantum computers een feit zijn en de encryptie binnen een seconde gekraakt is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_219304395
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 17:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Totdat kwantum computers een feit zijn en de encryptie binnen een seconde gekraakt is.
Als quantum computers de bitcoin encryptie kunnen kraken, dan kunnen ze ook staatsgeheimen, banken, encryptie en internetbeveiliging kraken. De gevolgen zouden niet uniek voor bitcoin zijn.

Denk je dat een overheid die de beschikking heeft over zo'n krachtige quantum computer als eerste bitcoin gaat kraken? Of denk je dat ze in het geheim proberen staatsgeheimen te stelen, etc?
pi_219304477
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 17:01 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik weet hoe het werkt.
Dan snap je ook waar je analogie spaak loopt.
pi_219304492
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2025 17:38 schreef recursief het volgende:

[..]
Dan snap je ook waar je analogie spaak loopt.
Ik ben niet jij, ik zie het vanuit een ander perspectief.
pi_219304509
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 17:24 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als quantum computers de bitcoin encryptie kunnen kraken, dan kunnen ze ook staatsgeheimen, banken, encryptie en internetbeveiliging kraken. De gevolgen zouden niet uniek voor bitcoin zijn.

Denk je dat een overheid die de beschikking heeft over zo'n krachtige quantum computer als eerste bitcoin gaat kraken? Of denk je dat ze in het geheim proberen staatsgeheimen te stelen, etc?
Wallets waarvan nooit een uitgaande transactie is gedaan zijn sowieso Quantumsave is de verwachting.
pi_219304527
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 17:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Er zijn manieren om daar veilig mee om te gaan (zoek op spend address reuse). En er zijn improvements in ontwikkeling die quantum resistant encryptie gebruiken. (Private keys van) adressen die daar op gebaseerd zijn, zijn dan bestand tegen quantumalgoritmes.
pi_219304533
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 17:41 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik ben niet jij, ik zie het vanuit een ander perspectief.
Nou, leg het dan nog maar eens uit, want volgens mij vergelijk je dingen die niet helemaal hetzelfde zijn.
pi_219304656
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2025 17:49 schreef recursief het volgende:

[..]
Nou, leg het dan nog maar eens uit, want volgens mij vergelijk je dingen die niet helemaal hetzelfde zijn.
Als ik dingen abstraheer stop ik ze blijkbaar in andere bakjes dan jij. Ik kijk altijd naar de functionele kant.
  donderdag 20 november 2025 @ 18:20:54 #123
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_219304688
Stel je voor dat de bitcoin, om wat voor reden dan ook, totaal crasht en uiteindelijk belandt in de categorie "shitcoin".

Wat voor neveneffecten zou dat kunnen hebben op de wereldeconomie?
pi_219304721
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 17:24 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik denk dat het zich niet zal beperken tot staatsgeheimen nee. Landen als Rusland en Noord Korea houden zich nu ook al bezig met crypto roof.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_219304727
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 18:20 schreef kibo het volgende:
Stel je voor dat de bitcoin, om wat voor reden dan ook, totaal crasht en uiteindelijk belandt in de categorie "shitcoin".

Wat voor neveneffecten zou dat kunnen hebben op de wereldeconomie?
Weinig tot niks, het zijn vooral de kleine spelers die daar mee beleggen. Het totale volume is ook te klein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')