Het is jouw redenatie dat het geen religieuze uiting zou zijn. Ik ga je werk niet voor je doen.quote:Op maandag 17 november 2025 13:24 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Lekker makkelijk, gewoon kaatsen.
Daar is inderdaad niets mis mee. Maar meestal onderbouwt men dat eerst, voordat men beschuldigingen uit dat de boel niet klopt.quote:Niets mis mee hoor; dingen in twijfel trekken. Dan ga je namelijk nadenken of iets wel vanzelfsprekend, logisch of normaal is.
Dan maken ze toch een wet om dat uniform vast te stellen zonder religieuze uitingen?quote:Op maandag 17 november 2025 12:16 schreef 2172619626795 het volgende:
Tegenstanders van een verbod hebben heel veel moeite met de betekenis van het woord uniform volgens mij.
Terwijl het notabene in het woord zelf zit: “UNI-FORM”.
[ afbeelding ]
Maar de betekenis van wat een uniform is vergeten we voor het gemak maar even als er deugpunten te scoren zijn.
Dat clubje adviseert alleen wat haalbaar is. Ze stellen helemaal niet dat dit niet verboden mag worden, maar enkel dat de kamer gewoon een wet moet opstellen.quote:Op maandag 17 november 2025 12:17 schreef quo_ het volgende:
Opdoeken dat clubje dat bol staat van de obstructie en "weg met ons".
Dat adviseert de RvS inderdaad ook, zoals te lezen valt.quote:Op maandag 17 november 2025 13:35 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dan maken ze toch een wet om dat uniform vast te stellen zonder religieuze uitingen?
De RvS adviseert in het voordeel van de rechtsstaat. Dat het vorige kabinet keer op keer beleid uitvoerde dat niet deugde lijkt nu in het voordeel van bepaalde groepen te werken, maar dat is niet het probleem van de RvSquote:Op maandag 17 november 2025 12:20 schreef RotatoR het volgende:
Uiteraard oordeelt de RvS weer in het voordeel van hun favoriete slachtoffergroep.
Kan je dit toelichten? Over welk broddelwerkje heb je het? De RvS maakt beslissingen altijd unaniem.quote:Op maandag 17 november 2025 12:56 schreef Weltschmerz het volgende:
En wederom een juridisch broddelwerkje van de RvS om te kruipen voor de islam.
De RvS stelt ook dat die kaders van een uniform gewoon gehandhaafd mogen worden d.m.v. een wet.quote:Op maandag 17 november 2025 13:19 schreef Montagui het volgende:
Uniform = uniform.
Geen idee waar die twijfel vandaan komt.
Wederom een advies wat je in de wind kan slaan.
Zou je religieuze uitingen in beroepen met een uniform toestaan dan krijg je willekeur, ongelijkheid, discriminatie en een gevoel van onbehagen (zeker in deze tijd van radicaal antisemitisme) Dat lijkt me niet wenselijk.
Het nog te vormen kabinet heeft er weer een nieuwe taak bij. Regel maar dat 'religie' geen uitzondering mag zijn bij beroepen met uniforme kledij. Lijkt me niet zo moeilijk eigenlijk.
De bewijslast ligt bij die mensen die de uitzondering willen maken. Die zich beroepen op hun religieuze vrijheid.quote:Op maandag 17 november 2025 13:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Het is jouw redenatie dat het geen religieuze uiting zou zijn. Ik ga je werk niet voor je doen.
[..]
Daar is inderdaad niets mis mee. Maar meestal onderbouwt men dat eerst, voordat men beschuldigingen uit dat de boel niet klopt.
Lol, wat een jammerlijke uitvlucht.quote:Op maandag 17 november 2025 13:44 schreef thedeedster het volgende:
[..]
De bewijslast ligt bij die mensen die de uitzondering willen maken. Die zich beroepen op hun religieuze vrijheid.
Het moet niet gekker worden. Omgekeerde wereld.quote:Op maandag 17 november 2025 13:47 schreef probeer het volgende:
[..]
Lol, wat een jammerlijke uitvlucht.
Jij bent hier degene die deze uitspraak van de RvS in twijfel trekt. Ik niet, en die religieuze mensen ook niet. Onderbouw dat dan.
De aanname dat het niet laten aanpassen van het uniform aan achterlijke woestijngebruiken zou botsen met de vrijheid van godsdienst is onjuist. De grondwetgever heeft nooit bedoeld dat politie-agenten een kruis zouden mogen dragen, of een KKK puntmuts of zo. Dat is pertinente onzin.quote:Op maandag 17 november 2025 13:40 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Kan je dit toelichten? Over welk broddelwerkje heb je het? De RvS maakt beslissingen altijd unaniem.
En weer een debiel die het verschil tussen links en rechts niet weet.quote:Op maandag 17 november 2025 12:53 schreef probeer het volgende:
[..]
En weer een rechts-stemmend persoon die tegen de rechtsstaat is. Goh, verrassend zeg.
Dan dienen wetgevers met gedegen wetgeving te komen die dat tegengaat, nietwaar?quote:Op maandag 17 november 2025 14:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik ben dit gedram helemaal beu. Als je je religie boven je werk(regels) plaatst hoor je niet in zo'n functie thuis
Correct, dit is dan ook niet de "fout" van de raad van state.quote:Op maandag 17 november 2025 14:19 schreef probeer het volgende:
[..]
Dan dienen wetgevers met gedegen wetgeving te komen die dat tegengaat, nietwaar?
Precies.quote:Op maandag 17 november 2025 14:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Correct, dit is dan ook niet de "fout" van de raad van state.
Ja die discussie heb ik ook gevoerd over het ontslag van de handweigeraar. Het wil er bij sommigen niet in dat zaken los van elkaar kunnen staan.quote:
Nee, als het in strijd is met de grondwet mag het ook niet dmv 'gedegen wetgeving', als het niet in strijd is met de grondwet wat het uiteraard niet is dan mag het ook bij AmvB.quote:Op maandag 17 november 2025 14:19 schreef probeer het volgende:
[..]
Dan dienen wetgevers met gedegen wetgeving te komen die dat tegengaat, nietwaar?
Als het in strijd is met de grondwet dan omvat die 'gedegen wetgeving' dus ook een grondwetswijziging. Dat leek me geïmpliceerd, maar wellicht had ik het moeten benoemen.quote:Op maandag 17 november 2025 14:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, als het in strijd is met de grondwet mag het ook niet dmv 'gedegen wetgeving', als het niet in strijd is met de grondwet wat het uiteraard niet is dan mag het ook bij AmvB.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |