abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219406372
Wat vinden we van Loods15? Met een dikke procent rente méér zou ik hem moeiteloos meenemen maar nu vind ik de rente aan de lage kant, vooral in box 3.
Pecunia non olet
pi_219406427
Ik heb uitgebreide info van door jullie zeer gewaardeerde ondernemer Indian, SIzz etc ontvangen. Wat ik al lange tijd vermoedde blijkt waarheid.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_219406692
44342 CCF Roos Guest House vervroegde aflossing ; deelaflossing van Elisa + nog wat meer de afgelopen dagen > niet de eindejaarsrally op de beurs maar de (deel)aflosrally bij CF

Roos is verkocht indertijd totale invest incl (¤ 525k) incl eigen inleg van ¤ 110k (= CCF ¤ 415k) nu in de sale voor ¤ 650k
https://www.funda.nl/deta(...)kenburg-20/43024844/

[ Bericht 25% gewijzigd door peterc op 04-12-2025 12:17:35 ]
pi_219406967
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 11:15 schreef zeeland6 het volgende:
Ik heb uitgebreide info van door jullie zeer gewaardeerde ondernemer Indian, SIzz etc ontvangen. Wat ik al lange tijd vermoedde blijkt waarheid.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wel vervelend. Ik had dat niet verwacht van deze ondernemer. Juist omdat dit m.i. een voorbeeld was van super goede communicatie.
pi_219407486
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 12:36 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
wel vervelend. Ik had dat niet verwacht van deze ondernemer. Juist omdat dit m.i. een voorbeeld was van super goede communicatie.
Zo lang het goed gaat met de winkel, communiceren ze over het algemeen wel :r
Pecunia non olet
pi_219407679
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 13:50 schreef obligataire het volgende:

[..]
Zo lang het goed gaat met de winkel, communiceren ze over het algemeen wel :r
Er is nog een hypotheekrecht waar flink op is afgelost dus dat is tenminste een stok achter de deur. En ik heb wel vertrouwen in HCN voor de afhandeling.
pi_219407727
quote:
14s.gif Op donderdag 4 december 2025 08:18 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Vanmiddag de herfinanciering Ilyas op SIG: https://investeren.sameni(...)l-65-herfinanciering

Fun fact: in de FA van 2022 wordt gerekend met huurinkomsten van 16.800/jr, in de huidige FA met 7.860/jr wat leidt tot een exploitatietekort van maar liefst 9.731 per jaar. Zie daar het meedogenloze effect van de wet betaalbare huur.
Binnen 30 seconden vol. Meegedaan met schijf 2.
pi_219407755
Ik ook in schijf 2. Neem aan dat Ilyas wel wat tegenslag kan hebben ondertussen en het risico laag is.
pi_219408078
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 14:29 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Er is nog een hypotheekrecht waar flink op is afgelost dus dat is tenminste een stok achter de deur. En ik heb wel vertrouwen in HCN voor de afhandeling.
Zelf zit ik ook in het project met de hypotheek. Dat project komt zeker wel goed.

Voor de overige projecten is het nog maar de vraag of je veel hebt aan dit hypotheekrecht. Als er echt grote problemen komen dan valt de overwaarde gewoon in de boedel en gaat bijvoorbeeld de belastingdienst gewoon voor. Even afwachten dus voor die projecten.
pi_219409012
Linkje p*regiato bij Collin.
Er zijn wel een paar vlaggetjes, wel 9,5% rente
SPOILER
SPOILER

[ Bericht 18% gewijzigd door Fredericm op 04-12-2025 20:04:42 ]
  donderdag 4 december 2025 @ 18:13:29 #286
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_219409113
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 06:49 schreef quepos het volgende:

[..]
De rentes van 9% bij een directlening van Collin lijken voorbij. Voorheen kreeg je dat minimaal bij een lening als deze.
Logisch, toen was de rente op de spaarrekening ook een stuk hoger.
pi_219410619
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 17:59 schreef Fredericm het volgende:
Linkje p*regiato bij Collin.
Er zijn wel een paar vlaggetjes, wel 9,5% rente
SPOILER
SPOILER
Onderpand stond eind 2023 te koop met vraagprijs toen 325K. 11 maanden later taxatie 475K. Opmerkelijk, ik geloof de taxatiewaarde niet. Adres op Google geblurred. Laat em lopen. Wel aantrekkelijke rente.
pi_219410759
Ik heb vandaag zowaar eens een update ontvangen van een oud project van Capital Circle. Problemen / achterstand sinds maart 2024, nog wel onregelmatig enkele termijnbetalingen ontvangen, de laatste keer was in april dit jaar en betrof de termijn van september vorig jaar. In al die 22 maanden is nooit een update verstuurd.

SPOILER
pi_219410970
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 14:29 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Als ik me niet vergis is op die bedrijfsruimte zo'n 25% afgelost, maar er is ook nog een project met de rechten op de inventaris en bouwkundige aanpassingen (neem ik aan?) die in een apart project zijn gefinancierd. Als ze echt overgaan tot verkoop ben ik benieuw wat er voor voor de andere projecten uiteindelijk over blijft en vooral hoe ze dat "netjes" gaan verdelen, want daar gaan mogelijk wel wat belangen door elkaar lopen verwacht ik. Ik blijf nog even de hoop houden dat het met een "sizzer" toch goed af kan lopen .
pi_219411781
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 20:08 schreef Olifant123 het volgende:

[..]
Onderpand stond eind 2023 te koop met vraagprijs toen 325K. 11 maanden later taxatie 475K. Opmerkelijk, ik geloof de taxatiewaarde niet. Adres op Google geblurred. Laat em lopen. Wel aantrekkelijke rente.
Het werd wel te koop aangeboden als een klushuis destijds
pi_219411911
Linkje Duits vastgoed:

SPOILER
pi_219413400
En opeens toch weer 9% leningen bij Collin. Wat vinden jullie van Viva voyage. Eerste hypotheek met LTV van 91% op Mauritsweg 32 in Rotterdam. Wordt verbouwd tot hostel of appartementen. Overbruggingfinanciering totdat vergunningen verstrekt zijn.
pi_219413851
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 09:08 schreef Fredericm het volgende:
En opeens toch weer 9% leningen bij Collin. Wat vinden jullie van Viva voyage. Eerste hypotheek met LTV van 91% op Mauritsweg 32 in Rotterdam. Wordt verbouwd tot hostel of appartementen. Overbruggingfinanciering totdat vergunningen verstrekt zijn.
Als ik de kerstboom aan B.V.'s zie krijg ik al hoofdpijn :o Het is voor mij onvoldoende te beoordelen om daar een gevoel bij te krijgen en geen idee hoe kansrijk het is dat ze de vergunning kunnen verkrijgen. Aangezien ik vanwege box3 peildatum toch voor 1 januari niets mee neem, ga ik er op dit moment ook niet verder induiken en dat is wel nodig om hier meer gevoel bij te krijgen.
pi_219413876
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 09:58 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Als ik de kerstboom aan B.V.'s zie krijg ik al hoofdpijn :o Het is voor mij onvoldoende te beoordelen om daar een gevoel bij te krijgen en geen idee hoe kansrijk het is dat ze de vergunning kunnen verkrijgen. Aangezien ik vanwege box3 peildatum toch voor 1 januari niets mee neem, ga ik er op dit moment ook niet verder induiken en dat is wel nodig om hier meer gevoel bij te krijgen.
De broers Zhang hebben bij HCN ook Sing Pong / Comet Club.
pi_219414002
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 09:08 schreef Fredericm het volgende:
Linkje, gaat wel snel vol.
SPOILER
pi_219414096

[ Bericht 100% gewijzigd door BONN013 op 05-12-2025 10:28:18 ]
pi_219414530
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 09:58 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Valt wel mee toch met die kerstboom? Het zijn drie ondernemers dus logisch dat daar wat BV's onder hangen maar uiteindelijk tekenen alle drie de topholdings mee dus is de hele kerstboom daarmee betrokken.

Met al die zekerheden (zakelijk en prive) durf ik ze wel aan. Gezamenlijk een winst van 1,4 mio, heb wel eens grotere losers voorbij zien komen ;)
Pecunia non olet
pi_219415021
Ik heb overgeslagen, teveel onzekerheden mbt vergunningverlening voor mij. Begin dit jaar door een andere partij gekocht en nu kennelijk weer doorgeschoven: https://www.facebook.com/(...)d-/1194355672695754/

Nummer 31 lijkt een identiek pand dat gesplitst is naar 5 appartementen: https://maps.app.goo.gl/LJv1e63LXdZW9w8N8

Totale WOZ waarde van deze appartementen is 2.063.000.
pi_219417594
Linkje grieshaber bij Collin
SPOILER
pi_219420052
Er zijn nog mensen die bang zijn van een deurwaarder:
.
SPOILER
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')