abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219279890
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 13:18 schreef Perrin het volgende:
[ x ]

w/
Ik zat die wapens eens op te zoeken want ik kon ze niet.
Hatsan en MAVKA hebben geen model MKA 1919.
Akdal heeft wel een model MKA 1919 en is een semi automaat in kaliber 12.
En de modellen van de optiek komen ook niet overeen met de beschrijving.

-edit- bij nadere inspectie komen de foto's meer overeen met de husan MKA 1919
https://orkov.net/napivav(...)a-semi-auto-chernyi/

[ Bericht 14% gewijzigd door Candymannetje op 16-11-2025 17:53:35 ]
pi_219279997
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 16:54 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Ter vergelijk:

16% van de RU rafinaderij ligt er uit.

3 en 5 oktober jl heeft Rusland 60% van de Oekraiense gasproduktie vernietigd.
100% van de Oekraiense olierafinaderij ligt eruit.
In oktober lag al 71% van de complete Oekraiense energiesector eruit.

En toen moest de meeste recente ronde nog komen waarbij alle Oekraiense TPPs uitgeschakeld werden.

India is nu keysupplier voor Oekraine van petroleumprodukten. Drie keer raden waar die olie vandaan komt. Cynisch gezien kun je stellen dat Oekraine indirect zijn eigen vernietiging betaald.

Dat is ook de reden dat Rusland niet onderhandelt. Rusland is een autarkie. Die hebben de tijd en houden dit een stuk langer vol. Russen kijken er sowieso al anders tegenaan. Amerikanen ook overigens.

Blaz kan je wat meer vertellen (als die wil) over de Oekraiense economie, de handelsbalans en een neigend bankroet. Evenals het feit dat olie fluide is. En er bijna niet valt te achterhalen waar die vandaan komt. Europa koopt ook nog steeds LNG in Rusland.
16% of 16 raffinaderijen? Want als ik snel google kom ik op hele andere getallen, waarbij 20% van de raffinaderijen word genoemd, maar dat de andere raffinaderijen wel een deel van de verloren olie compenseren. Maargoed, er zijn nog dagelijks aanvallen op olie gerelateerde industrie. In het begin was het nog groot nieuws en zag je het hier overal, maar inmiddels is het al business as usual word het niet eens gepost dus ik denk dat de neerwaartse trend in ieder geval gezet is.

Wat betreft India als keysupplier. Daar lees ik online ook wat andere getallen, meer iets in de trant van 10-15%. Dat is veel, maar er komt ook veel uit Europa/US. Verder lees ik ook dat ze dat vanaf 1 okt willen stoppen, maar kan ik zo niet vinden of dat inmiddels is gebeurd.

Dat de economie van Oekraïne overeind gehouden word door het westen is wel duidelijk. Zonder onze steun was het allang voorbij. Maar de vraag is of Rusland ook ergens steun gaat vinden als het economisch slecht gaat. Dat denk ik niet, dus belangrijk om Oekraïne te blijven steunen en dat zij tegelijkertijd de Russische olie industrie plat blijven leggen.
pi_219280007
quote:
Griekenland gaat Amerikaans gas leveren aan Oekraïne. President Zelensky zegt dat er voor zo'n 2 miljard euro zal worden geïmporteerd. Dat is volgens hem hard nodig om de verwoesting van Oekraïense energievoorzieningen door Rusland te compenseren.

De brandstof zal via een pijpleiding van de Griekse havenstad Alexandroupolis naar Odesa in Zuid-Oekraïne worden vervoerd. De levering begint in januari. Het project wordt volgens Zelensky medegefinancierd door Europese bondgenoten.
https://nos.nl/artikel/25(...)sen-in-de-kou-zitten

[ Bericht 23% gewijzigd door 3rr0r op 16-11-2025 17:42:03 ]
pi_219280022
quote:
GUR conducted a complex maritime operation using Magura, Katran and torpedo drones on the night of September 21, - The Times.

Katran X1 and X3 drones were used for the strike, which carried 9 FPV drones and 4 aircraft-type drones + underwater kamikaze drones, “torpedoes” with an 80-kg warhead.

One of the torpedoes hit the platform’s support. FPV drones came into action. Kamikaze drones destroyed the radar complex located on the tower.

This opened the way for other aerial drones, which eventually destroyed the Nebo-U radar station in Crimea.
  zondag 16 november 2025 @ 18:11:23 #255
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_219280205
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 17:29 schreef Anton91 het volgende:

[..]
16% of 16 raffinaderijen? Want als ik snel google kom ik op hele andere getallen, waarbij 20% van de raffinaderijen word genoemd, maar dat de andere raffinaderijen wel een deel van de verloren olie compenseren. Maargoed, er zijn nog dagelijks aanvallen op olie gerelateerde industrie. In het begin was het nog groot nieuws en zag je het hier overal, maar inmiddels is het al business as usual word het niet eens gepost dus ik denk dat de neerwaartse trend in ieder geval gezet is.

Wat betreft India als keysupplier. Daar lees ik online ook wat andere getallen, meer iets in de trant van 10-15%. Dat is veel, maar er komt ook veel uit Europa/US. Verder lees ik ook dat ze dat vanaf 1 okt willen stoppen, maar kan ik zo niet vinden of dat inmiddels is gebeurd.

Dat de economie van Oekraïne overeind gehouden word door het westen is wel duidelijk. Zonder onze steun was het allang voorbij. Maar de vraag is of Rusland ook ergens steun gaat vinden als het economisch slecht gaat. Dat denk ik niet, dus belangrijk om Oekraïne te blijven steunen en dat zij tegelijkertijd de Russische olie industrie plat blijven leggen.
17% zegt Reuters.

22% van de capaciteit is redundancy.
  zondag 16 november 2025 @ 18:26:50 #256
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_219280298
quote:

[..]
Wat betreft India als keysupplier. Daar lees ik online ook wat andere getallen,
Jij leest exact hetzelfde als ik.

Met 15.5% is India de grootste leverancier -keysupplier- van diesel in Oekraine.
pi_219280301
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 16:54 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Ter vergelijk:

16% van de RU rafinaderij ligt er uit.

3 en 5 oktober jl heeft Rusland 60% van de Oekraiense gasproduktie vernietigd.
100% van de Oekraiense olierafinaderij ligt eruit.
In oktober lag al 71% van de complete Oekraiense energiesector eruit.

En toen moest de meeste recente ronde nog komen waarbij alle Oekraiense TPPs uitgeschakeld werden.

India is nu keysupplier voor Oekraine van petroleumprodukten. Drie keer raden waar die olie vandaan komt. Cynisch gezien kun je stellen dat Oekraine indirect zijn eigen vernietiging betaald.

Dat is ook de reden dat Rusland niet onderhandelt. Rusland is een autarkie. Die hebben de tijd en houden dit een stuk langer vol. Russen kijken er sowieso al anders tegenaan. Amerikanen ook overigens.

Blaz kan je wat meer vertellen (als die wil) over de Oekraiense economie, de handelsbalans en een neigend bankroet. Evenals het feit dat olie fluide is. En er bijna niet valt te achterhalen waar die vandaan komt. Europa koopt ook nog steeds LNG in Rusland.
Dus Oekraïne gaat over x maanden de handdoek in de ring gooien? Mijn gevoel zegt dat het anders gaat lopen. Voor de rest verbaas ik mij over de Oekraïense mentaliteit. Ik zie/hoor ze bij lange na niet zo klagen als alle lui op internet.
  zondag 16 november 2025 @ 18:31:26 #258
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_219280330
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 18:27 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Dus Oekraïne gaat over x maanden de handdoek in de ring gooien?
Wie zegt dat?
pi_219280409
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 18:31 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Wie zegt dat?
Jij niet maar ik zie allerlei insinuaties langskomen wat in deze richting wijst de laatste tijd.
pi_219280425
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 18:11 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
17% zegt Reuters.

22% van de capaciteit is redundancy.
Inmiddels vind ik andere pagina's waar inderaad gesproken word (met een referentie naar Reuters) over 17%. Maar dat zijn artikelen van eind augustus. Zoals ik zei, Oekraïne bestookt dagelijks de (olie) industrie en naarmate raffinaderijen meerdere keren geraakt worden zal het steeds lastiger worden om ze te repareren. Die overcapaciteit houd ook een keer op.
  zondag 16 november 2025 @ 18:40:50 #261
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219280426
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 16:59 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
Whut?? Nee, wij willen geen oorlog met Rusland :').
Hier in Estland is het leger iets van 4 tot 5 duizend man.
En jullie denken dat ze het met zo'n leger willen opnemen tegen Rusland?

Rusland heeft meer soldaten dan Estland heeft aan inwoners :')
Klopt. Maar ik snap die verbale uitingen van een Kallas daarom ook niet.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zondag 16 november 2025 @ 18:44:12 #262
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219280471
quote:
Rusland vind heus wel wat steun van de usual suspects, echter het gros van de usual suspects is ook niet happy met deze oorlog die door Putin gestart is. Want ook hun zijn afhankelijk van het westen als het gaat om export. Zeker nu vooral Europa zich minder afhankelijk wil (naja ze hebben door dat het wel moet) zijn van de USA maar ook net zo hard China en India.

Waarbij ook nog eens geld dat zeker een China wel wat terug wil zien voor eventuele steun. Zie bijvoorbeeld wat China flinkt met Afrikaanse landen die steun vanuit China krijgen.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_219280558
quote:
7s.gif Op zondag 16 november 2025 18:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Klopt. Maar ik snap die verbale uitingen van een Kallas daarom ook niet.
Omdat de Baltische staten de dreiging zien en voelen.
Daarom vinden ze dat er opgestaan moet worden.

Dat is heel wat anders dan dat ze zelf oorlog zouden willen.

Overigens is Kallas niet in enige Estische of Baltische functie. Dus haar uitspraken zijn niet per se vanuit die regio.
  zondag 16 november 2025 @ 18:56:51 #264
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219280586
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 18:53 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Maak dat eens concreet? Waar tegen zou moeten worden opgestaan, en door wie? En hoe dan?
Preventief Rusland aanvallen?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219280613
quote:
7s.gif Op zondag 16 november 2025 18:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maak dat eens concreet? Waar tegen zou moeten worden opgestaan, en door wie? En hoe dan?
Dat is je al 100x verteld. Heb je nog een andere bedoeling met dit soort posts dan zuigen, trollen en propaganda voeren?
pi_219280714
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2025 16:11 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Het is ook wensdenken dat Oekraïne beter kan opgeven of iets van een keuze heeft.

Weer veel verhalen van Oekraïners zelf, Insta en andere bronnen vernomen dat Rusland stug door gaat met het met dwang weghalen van Oekraïense kinderen van haar ouders in de bezette gebieden, krijgen “na filtratie” een enkeltje Rusland met een andere identiteit. Ik dacht zelf al snel, propaganda, zoiets kwaadaardig doet Rusland niet. Of het zal wel weer onder leiding van een officier zijn die een kutnacht achter de rug heeft.

Ook veel beelden van Kherson laatste tijd. Beetje heel het centrum lijkt onder 1 grote visnet te zitten nu. Zal wel zijn om alle vogelschijt overlast te bestrijden.
Wat bedoel je met stug blijven doorgaan van het weghalen van kinderen anno nu?
In de nieuw veroverde gebieden (van 2025) zitten bijna geen burgers, alleen wat bejaarden die honkvast zijn.
  zondag 16 november 2025 @ 19:37:51 #267
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219280871
Het deprimerende bestaan in Rusland.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219280906
quote:
7s.gif Op zondag 16 november 2025 15:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Men is niet meer realistisch.
Hetzelfde gelul met al die voorspellingen uit 2022 dat Rusland de oorlog hooguit 1 jaar kan voortzetten en dat dan de munitie, geld, en proviand op is.

Het is wensdenken.
De gekke eigenschap van munitie is dat je het kunt produceren of kopen...

Zelfde geldt voor proviand.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zondag 16 november 2025 @ 19:45:11 #269
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219280923
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 19:37 schreef Perrin het volgende:
Het deprimerende bestaan in Rusland.

[ x ]
Alles buiten Moskou en wat andere grote steden is net zo'n troosteloze deprimerende bende...
The name is Putler, Vladimir Putler
  zondag 16 november 2025 @ 19:47:35 #270
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219280934
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 19:45 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Alles buiten Moskou en wat andere grote steden is net zo'n troosteloze deprimerende bende...
Het wordt er ook niet beter op, nu Poetin alle energie en geld steekt in zijn meatgrinder in Oekraïne.

Al die miljarden had hij ook kunnen steken in Rusland zelf opknappen en de economie verbeteren. Maar nee, hij speelt liever oorlogje als Russische keizer.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219280945
quote:
7s.gif Op zondag 16 november 2025 18:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Er worden geen kinderen gestolen door Rusland.

En verder had de EU/NAVO al eerder met de Russen moeten onderhandelen voor een way out. Zeker in 03-2022 en 09-2022 toen het slecht ging voor Rusland. Nu is er geen perspectief op een vergelijk.
Hoe noem je het dan als er in zo’n infiltratiekamp kinderen van haar ouders gescheiden worden zonder hun toestemming?

Maargoed, bel het ICC ook maar snel op en laat ze haar arrestatiebevel tegen Poetin intrekken dan. Daarna wil je vast wel contact opnemen met alle ooggetuigen/slachtoffers, ze waren vast knetter stoned.
pi_219280948
quote:

[..]

Maar de vraag is of Rusland ook ergens steun gaat vinden als het economisch slecht gaat. Dat denk ik niet, dus belangrijk om Oekraïne te blijven steunen en dat zij tegelijkertijd de Russische olie industrie plat blijven leggen.
Rusland ligt allang aan het infuus van China.
  Moderator zondag 16 november 2025 @ 19:50:57 #273
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219280955
quote:
7s.gif Op zondag 16 november 2025 18:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De reat van het bondgenootschap natuurlijk, naarmate de aanwezigheid groeit daalt de dreiging

Alleen jij hebt het over het aanvallen van rusland

Constant
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_219280964
quote:
15s.gif Op zondag 16 november 2025 19:47 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het wordt er ook niet beter op, nu Poetin alle energie en geld steekt in zijn meatgrinder in Oekraïne.

Al die miljarden had hij ook kunnen steken in Rusland zelf opknappen en de economie verbeteren. Maar nee, hij speelt liever oorlogje als Russische keizer.
En de Russen boeit het allemaal niks. Wereldmachtje spelen boven individuele welvaart. Als Rusland niet zo door en door corrupt en imperialistisch was geweest, hadden ze steenrijk kunnen zijn. Maar alles is uitgegeven aan geopolitieke spelletjes.
  zondag 16 november 2025 @ 19:53:12 #275
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219280965
quote:
88s.gif Op zondag 16 november 2025 19:50 schreef sp3c het volgende:

[..]
De reat van het bondgenootschap natuurlijk, naarmate de aanwezigheid groeit daalt de dreiging

Alleen jij hebt het over het aanvallen van rusland

Constant
Ik vraag fatsoenlijk hoe daar invulling aangegeven moet worden.

quote:
Niet gelijk gaan blazen. Maar ik ben oprecht benieuwd hoe je dat moet invullen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')