Volgensmij dit keer wel in samenspraak met de opvang. Dus naar 1 uur bellen hoe het gaat. Dat doe ik ook wel eens, als er een slechte nacht is geweest en er sochtends niks meer aan de hand lijkt.quote:Op woensdag 12 november 2025 21:03 schreef Miepje77 het volgende:
Nathalie Vliet bracht haar dochter, die eigenlijk nog ziek leek (?) gewoon naar de opvang.
Mee eens. Dit zijn geen recensies van echte lezers. Het is niveau 'kleuters' zeg maar. Gewoon om te trollen volgens mij.quote:Op woensdag 12 november 2025 12:14 schreef Tarantelle het volgende:
[..]
Nou moet ik zeggen dat ik sommige lage recensies daar ook wel een beetje flauw vind, ze gaan meer over Annemarie dan over haar boek.
Huh? Wat bedoel je?quote:Op woensdag 12 november 2025 18:13 schreef Blossemtje_twente het volgende:
[..]
Hou opgaat uit jeugdzorg gewoon
Het is geen gezinshuis dus geen baan.quote:Op woensdag 12 november 2025 18:14 schreef Blossemtje_twente het volgende:
[..]
Het is hun job … doen niet vrijwillig. Dat zeg ik
Ik heb haar stories niet geluisterd, maar afgelopen dagen deelde ze nog dat haar dochter echt ziek was, ze is er gisteren nog meer naar de huisarts geweest. Dus dit is wel iets meer dan even een slechte nacht 😅quote:Op woensdag 12 november 2025 21:05 schreef Nooomi het volgende:
[..]
Volgensmij dit keer wel in samenspraak met de opvang. Dus naar 1 uur bellen hoe het gaat. Dat doe ik ook wel eens, als er een slechte nacht is geweest en er sochtends niks meer aan de hand lijkt.
Dat van dat infantiele geschreeuw ben ik met je eens.quote:Op woensdag 12 november 2025 21:40 schreef Jenn1806 het volgende:
Misschien heb ik het verkeerd onthouden maar heeft AM laatst niet gezegd dat ze geen "buurman aan de deur laten kloppen als sinterklaas"? Maar dat doen ze dus wel? Ik vind het zo jammer voor de jongste twee dat een deel van de magie teniet wordt gedaan door die bingo waarbij de ene infantiele volwassene nog harder schreeuwt dan de ander.. En het is allemaal zo ongedwongen want iedereen "mag" komen. Maar ze stalt uit voorzorg wel al dagen van te voren alle cadeaus uit. Die tweedehands zijn(..) Als een van de (schoon)kinderen besluit om niet te komen is ze waarschijnlijk weken van het padje.
En ze heeft zoals ze zelf zegt sloopkogelsquote:Op woensdag 12 november 2025 17:22 schreef Celess het volgende:
Hvk gaat naar een film en bam 4 auto's mee naar huis. Waarom niet 1 per huishouden en ga met de rest langs blijf van mn lijf huizen, moeder kind huizen of stichtingen voor arme gezinnen oid langs . Echt een bizarre verspilling.
Ze huurt soms ook een auto, zei ze ooit in een DM tegen mij, dus denk dat ze dat vaker doet dan dat wij denken.quote:Op woensdag 12 november 2025 21:12 schreef Moedervan4kids het volgende:
HVK op de bakfiets naar Amsterdam? 😂
Ik snap Tamara wel, als die vrouw zo op haar strepen staat had ze beter niet de deur open kunnen doen. Een wildvreemde hoeft mijn kind niet op te voeden.quote:Op woensdag 12 november 2025 17:36 schreef Hocuspocus2 het volgende:
Tamara en Sint Maarten perikelen. Ik geloof dat ik het gedrag van Tamara, die een snoepje uit handen van een vrouw mept, asocialer vind dan de vrouw die verwacht dat een kindje dankjewel zegt 🧐.
Ze had ook gewoon kunnen zeggen dat haar zoon het nog niet kan zeggen. Tjonge
Je hoeft echt geen koolhydraten te skippen om af te vallen, maar het is wel zo dat je van eiwitten langer vol zit en dit vaak in volume meer is dan koolhydraten. 2 boterhammen is een kleinere portie dan een flinke bak kwark met fruit terwijl je qua kcal op hetzelfde uitkomt en langer vol blijft zitten.quote:Op woensdag 12 november 2025 19:16 schreef JaNeeDan het volgende:
[..]
En in de stories over haar bezoek aan de huisarts zei ze nog dat ze geen vlees eet.
Wel goed dat ze met haar eten aan de slag gaat. Wat ik mis is het skippen of minderen van koolhydraten, dat kan ook een groot verschil maken.
Ik snap haar frustratie, aan de andere kant die vrouw kent haar kind niet en ze had ook gewoon kunnen zeggen: 'u hoeft mijn kind niet op te voeden' en weg kunnen lopen zonder snoep. Dat snoepje uit haar handen slaan vind ik een beetje overdreven en ook niet per se een voorbeeld voor je kinderen.quote:Op woensdag 12 november 2025 22:15 schreef Henrike het volgende:
[..]
Ik snap Tamara wel, als die vrouw zo op haar strepen staat had ze beter niet de deur open kunnen doen. Een wildvreemde hoeft mijn kind niet op te voeden.
Job? Denk eerder een roeping.quote:Op woensdag 12 november 2025 18:14 schreef Blossemtje_twente het volgende:
[..]
Het is hun job … doen niet vrijwillig. Dat zeg ik
Ik vind het super goed dat ze aan de slag gaat!quote:Op woensdag 12 november 2025 22:20 schreef Troelaatje13 het volgende:
[..]
Je hoeft echt geen koolhydraten te skippen om af te vallen, maar het is wel zo dat je van eiwitten langer vol zit en dit vaak in volume meer is dan koolhydraten. 2 boterhammen is een kleinere portie dan een flinke bak kwark met fruit terwijl je qua kcal op hetzelfde uitkomt en langer vol blijft zitten.
Sanneke gooit het vooral op dat ze te weinig beweegt en helemaal niet veel eet, maar iemand met haar gewicht en weinige beweging heeft misschien al wel 2200-2500 kcal in onderhoud. Je moet dus behoorlijk wat eten om aan te komen. En natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen dat mensen sneller aankomen, maar als jij écht weinig eet en niet snoept en altijd gezond eet dan kom je gewoon niet aan. Zij zou dus echt eens eerlijk moeten bijhouden wat ze allemaal eet om inzicht te krijgen waar bij haar de kcal inname vandaan komt en ze moet eens uitrekenen hoeveel kcal ze mag nemen om af te vallen.
Bij mij heeft het minderen van koolhydraten veel verschil gemaakt. Qua gewicht wilde ik niets kwijt, ik wilde me vooral fitter voelen. En van wat ik van Sanneke begreep is dat vooral haar doel.quote:Op woensdag 12 november 2025 22:20 schreef Troelaatje13 het volgende:
[..]
Je hoeft echt geen koolhydraten te skippen om af te vallen, maar het is wel zo dat je van eiwitten langer vol zit en dit vaak in volume meer is dan koolhydraten. 2 boterhammen is een kleinere portie dan een flinke bak kwark met fruit terwijl je qua kcal op hetzelfde uitkomt en langer vol blijft zitten.
Sanneke gooit het vooral op dat ze te weinig beweegt en helemaal niet veel eet, maar iemand met haar gewicht en weinige beweging heeft misschien al wel 2200-2500 kcal in onderhoud. Je moet dus behoorlijk wat eten om aan te komen. En natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen dat mensen sneller aankomen, maar als jij écht weinig eet en niet snoept en altijd gezond eet dan kom je gewoon niet aan. Zij zou dus echt eens eerlijk moeten bijhouden wat ze allemaal eet om inzicht te krijgen waar bij haar de kcal inname vandaan komt en ze moet eens uitrekenen hoeveel kcal ze mag nemen om af te vallen.
We waren er niet bij, hoe heeft die vrouw het gezegd. Vast niet vriendelijk.quote:Op woensdag 12 november 2025 22:22 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Ik snap haar frustratie, aan de andere kant die vrouw kent haar kind niet en ze had ook gewoon kunnen zeggen: 'u hoeft mijn kind niet op te voeden' en weg kunnen lopen zonder snoep. Dat snoepje uit haar handen slaan vind ik een beetje overdreven en ook niet per se een voorbeeld voor je kinderen.
Precies dit. Je treft hooguit 1 of 2 van dit soort types aan tijdens het lopen, wat voor voorbeeld geef je aan je knd zeg?quote:Op woensdag 12 november 2025 22:22 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Ik snap haar frustratie, aan de andere kant die vrouw kent haar kind niet en ze had ook gewoon kunnen zeggen: 'u hoeft mijn kind niet op te voeden' en weg kunnen lopen zonder snoep. Dat snoepje uit haar handen slaan vind ik een beetje overdreven en ook niet per se een voorbeeld voor je kinderen.
Ik snap jouw reactie. En in jullie geval is dat ook heel pijnlijk.quote:Op woensdag 12 november 2025 17:51 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Ik snap Tamara wel. 2 jaar geleden had mijn oudste bij iemand geen snoepje verdient want hij had niet goed gezongen. Hij heeft verbale ontwikkelingsdyspraxie en een taalontwikkelingsstoornis.
Toen was ik ziedend.
En gisteren wel 8 keer gehoord 'maar hij moet toch ook zingen', kijkend naar mijn 5 jarige die nonverbaal is.
En dan moet ik elke keer mijn kinderen verdedigen. Het breekt mijn hart. Dus ja, lazer op met je kut snoepjes.
Oh ja zeker ik vind dat ook goed!quote:Op woensdag 12 november 2025 22:30 schreef Moondance het volgende:
[..]
Ik vind het super goed dat ze aan de slag gaat!
Alleen uit haar laatste stories lijkt het net of ze het concept niet snapt. Dion zegt dat afvallen gewoon een kwestie is van meer calorieën verbranden dan dat je eet. En dan vervolgens zegt Sanneke heel lacherig van huh maar als je dan 1500 kcal eet dan moet je 1700 kcal verbranden, dat kan toch nooooit? Ik denk echt dat ze baat zou hebben bij het tijdelijk tracken van voeding en iemand die haar het concept uitlegt, dat afvallen inderdaad een kwestie is van meer kcal verbranden dan je eet maar dat je ook in rust al kcal verbrand en hoeveel kcal je ongeveer extra kan verbranden met dagelijkse activiteiten en sporten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |